יאיר לפידות
צילום: ליאת מנדל

ילין לפידות וכלל ביטוח ופיננסים במקום הראשון במדד השירות

סקר סוכני הביטוח קובע שילין לפידות מובילה בסקר שביעות הרצון בקרב בתי ההשקעות, כלל ביטוח מובילה מבין חברות הביטוח
אביחי טדסה |

‎לשכת סוכני ביטוח ערכה במהלך חודש ספטמבר סקר שביעות רצון בתחום הפיננסים בקרב 359 סוכני ביטוח, באמצעות שאלון מקוון. הסקר נערך על ידי מכון שריד ובחן את שביעות הרצון של סוכני הביטוח מהחברות עמן הם עובדים.

 

ילין לפידות מובילה בשביעות הרצון, אנליסט בתחתית

‎הסקר הוצג לראשונה בוועידת ההשקעות והפיננסים של לשכת סוכני הביטוח. בהשתתפות מאות אנשי ביטוח ופיננסים. על פי נתוני הסקר, בקרב בתי ההשקעות, ילין לפידות  זכתה במקום הראשון עם הציון 4.4. בקרב חברות הביטוח, כלל ביטוח ופיננסים זכתה במקום הראשון (3.9), לאחר מכן, מור השקעות (4.1), מיטב (4), כלל ביטוח (3.9), מגדל (3.7), הפניקס אקסלנס (3.6), מנורה (3.6), סוגרות את הרשימה הראל ביטוח ופיננסים (3.5) ואנליסט (3.3).

 

התפלגות משיבי הסקר- 28% מהמשיבים עובדים עם חברת הראל ביטוח ופיננסים, 25% עם הפניקס אקסלנס, 23% עם מגדל, 18% עם מור השקעות, 18% עם כלל ביטוח ופיננסים, 15% עם אנליסט, 13% עם ילין לפידות, 11% עם מנורה, 10% עם מיטב, 8% עם אלטשולר שחם, 4% עם איילון, 3% עם הכשרה ו-1% עם אינפיניטי.

 

לפי נתוני הסקר עולה כי 25% מהסוכנים זקוקים להדרכות על מנת להעמיק את פעילותם בתחום הפיננסים. 18% זקוקים לליווי אישי , ואחוז דומה מבקשים מגוון רחב יותר של מוצרים פיננסים. 15% מהסוכנים הפיננסים ציינו כי הם משווקים השקעות אלטרנטיביות. הסיבות שמונעות מהסוכנים לשווק השקעות אלטרנטיביות: חוסר ניסיון בתחום (30%), חוסר אמון במוצר (25%), היעדר פיקוח או רגולציה (17%), סיכון גבוה (11%) וחשש מהתחום (3%).  ניתן לראות שלא מעט סוכנים לא מרגישים ממוקצעים מספיק בשביל לתת שירות בתחום בו הם עוסקים, וכחמישית מהם זקוקים לחניכה אישית.

ילין לפידות דורגה במקום הראשון ב-8 מדדים: שביעות רצון מהמענה הטלפוני, זמן המענה במיילים, שביעות רצון מהפקות, שינויים, קליטה ושיוך, פדיון כספים, מקצועיות, פיקוח.

אנליסט דורגה במקום האחרון ב-6 מדדים: שביעות רצון מזמן מענה במיילים, הפקות, שינויים, קליטה ושיוך, פדיון כספים, מקצועיות. הפניקס אקסלנס דורגה במקום אחרון ב-2 מדדים: שביעות רצון מהמענה הטלפוני, פיקוח.

 

מי מובילה באסטרטגיות ההשקעה?

על פי הסקר, השיבו הסוכנים שמי שמתכנן את אסטרטגיות ההשקעה הטובות ביותר הם בתי ההשקעות להם הצביעו 55% מהנשאלים, 45% השיבו שחברות הביטוח. מבין חברות הביטוח, הפניקס-אקסלנס דורגה במקום הראשון באסטרטגית השקעה, ולאחריה הראל , מגדל , כלל, מנורה, ובמקומות האחרונים- הכשרה ואיילון. 

קיראו עוד ב"חיסכון ארוך טווח"

בקרב בתי ההשקעות, ילין לפידות דורגה במקום הראשון באסטרטגית השקעה, ולאחריה אנליסט, מור, מיטב, אלטשולר שחם ובמקום האחרון בפער ניכר אינפיניטי.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חיסכון פנסיה
צילום: דאלי
דירוג קרנות השתלמות

דירוג קרנות השתלמות - אנליסט ממשיכה לאכזב, הראל מפתיעה; ומה עשתה הקרן שלך?

מעל 21% מתחילת השנה במסלול מנייתי, כ-13% במסלול הכללי; החודש בקרנות - הראל מפתיעה לטובה, אינפיניטי הקטנה חזקה במסלול כללי, כלל והראל מובילות במנייתי

מנדי הניג |
נושאים בכתבה קרן השתלמות

התשואות של קרנות ההשתלמות בחודש אוקטובר היו מצוינות בהמשך לחודשים קודמים (קרנות השתלמות באוקטובר - תשואה של 1.5% במסלול הכללי; תשואה של  מעל 2% במסלול המנייתי) המדדים רשמו עליות חזקות כשת״א-90 עלה ב-4.13% ות״א-125 ב-2.73%, וול סטריט עלתה, אבל פחות, כך שהגופים עם נטייה להשקעות בארץ, נהנו מתשואה עדיפה. הדולר ירד והכביד על הגופים עם ההטיה לוול סטריט.

כלל והראל עם זיקה חזקה לשוק המניות המקומי נמצאות בצמרת הגופים במסלול המנייתי בחודש אוקטובר. בתחתית - אלטשולר שמזוהה עם השקעות בחו"ל בעיקר טכנולוגית, אנליסט שכבר מאכזבת מספר חודשים רצופים ומור. 

לדירוג קופות הגמל להשקעה של ביזפורטל

מה קורה באנליסט? אנליסט היתה חזקה מאוד בשנים האחרונות, אך החודשים האחרונים גם בגלל השקעה ב-Wix כפי שחשפנו כאן (אבל יש סיבות נוספות) מציבים אותה אחרונה בטבלה מתחילת השנה באפיק המנייתי. היא עדיין מובילה בטווח של 3 שנים, אבל כפי שהסברנו בעבר, כשמנהל קרן מפקשש כדאי לעקוב אחריו כמה חודשים. יכול להיות שזה הימור שסותר את המגמה הכללית ומשם הדרך לאיבוד תשואה הוא גדול. אנליסט בתחתית כבר כמה חודשים, ולמרות שזה גוף עם אנליזה חזקה, אולי הם הולכים עם הראש בקיר ועלולים לאבד למשקיעים תשואה. המרחק בין הטוב ביותר במסלול המנייתי - כלל, לבין אנליסט מתחילת השנה הוא מעל 4%. 

נזכיר כי תשואות במיוחד באפיקים לטווח בינוני-ארוך כדאי לבחון על פני זמן, אבל במקביל נזכיר שמי שראה את החודשים השליליים של אלטשולר בתחילת הדרך (מהצמרת לתחתית) וגם של אחרים ויצא בזמן, הרוויח. לפעמים, המידע בטווח הקצר, במבחן החודשי-תלת חודשי מלמד על מגמה שונה של מנהלי ההשקעות ורומזת שסגנון ההשקעות והאלוקציה השתנתה. זה יכול להצליח, אבל זה גם מסוכן יותר. בסוף, חשוב לזכור את זה - מנהלי השקעות הם אנשים. הם חוטאים באותם רגשות כלפי מניות והשקעות. אם למשל מנהל ההשקעות באנליסט התאהב ב-Wix ונייס ולא מוכן לקבל את זה שהן כבר לא מה שהיו פעם, אז הרגשות שלו משפיעות על התשואה. זו דוגמה תיאורטית, שמטרתה להמחיש את המציאות במספר לא קטן של גופי השקעה. מנהלי השקעות נבחנים פחות בהצלחות שלהם ויותר בכמות הטעויות - ככל שהם פחות טועים כך הם משיגים לכם תשואה טובה יותר.