target 190521 01
צילום: Daniel ODonnell unsplash

טארגט מורידה מחירים ל–2,000 מוצרים לקראת החגים בארה״ב – המניה מגיבה בירידה

טארגט מורידה מחירים על כ–2,000 מוצרים לקראת החגים בארה״ב; ההודעה מגיעה כחלק מתוכנית החברה להוריד מחירים על כ–10,000 מוצרים עד סוף השנה; גם וולמארט ו–Aldi נקטו צעדים דומים
חיים בן הקון |

טארגט  TARGET CORP הודיעה היום כי היא מורידה מחירים על כ–2,000 מוצרים בכל הסיניפים שלה על מגוון מוצרים, זאת בכדי למשוך לקוחות המתעקשים לקנות איפה שהכי זול, כך פורסם ברויטרס. מבין קטגוריות המוצרים נמנים, מזון, שתיה, מתנות לחגים, אביזרים לחגים ותרופות-ללא-מרשם לחורף. 

הורדת מחירים על 10,000 מוצרים עד סוף השנה. טארגט.

משפחות מתקשות להתכלכל לקראת החגים 

הסיבה שיוצאת ענקית הקמעונאות בצעד זה היא, לדבריה, מכיוון שיש משפחות רבות בארה״ב מהמעמד הכלכלי הנמוך שלא יכולות לעבור את תקופת החגים הנוצריים בכבוד. ״אנחנו יודעים כמה המשפחות מתרגשות לחגוג את החגים – אנחנו בטארגט מחוייבית להעניק למשפחות את האפשרות לחגוג בכבוד, לכן הורדנו מחירים על מגוון מוצרים, גם על מוצרים זולים מלכתחילה״ כך אומר סמנכ״ל הסחר של טארגט, ריק גומז. 

הורדת המחירים הינה בסדר גודל של החל מדולר אחד על מוצרים זולים ועד עשר דולר למוצרים יקרים יותר. 

הורדת המחירים היא חלק מתוכנית רחבה יותר

במאי האחרון הודיעה החברה על הורדות מחירים על כ–5,000 מוצרים, מספר שגדל עד עכשיו לכדי 8,000 מוצרים. החברה אומרת כי בכוונתה להוריד מחירים על כ–10,000 מוצרים עד לסוף שנת 2024. 

ההכרזה של טארגט מגיעה שבוע לאחר שגם וולמארט וגם Aldi הכריזו על הצעות מוזלות לארוחות חג. וולמארט אמרה שהעסקה "נטולת האינפלציה" שלה תסתכם בפחות מ-7 דולר לאדם עבור ארוחת חג מסורתית, בעוד שאלדי אמרה שהעסקה שלה תשתווה לפחות מ-5 דולר לאדם.

קיראו עוד ב"גלובל"

יחד עם הבשורה הגיבה מניית טארגט בירידה של 1%.

נתונים פיננסיים חיוביים

הכנסותיה של טארגט הסתכמו ברבעון השלישי על כ–24.45 מיליארד דולר, עליה של 2.74% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. הרווח המדולל למניה עלה בכ–47% באותה תקופה, מ–1.8 דולר למניה לרווח של 2.57 דולר למניה, ברבעון השלישי. מניית טארגט עלתה ב–4.9% מתחילת השנה, ובמשבר שאירע בתחילת חודש אוגוסט נפלה המניה בלמעלה מ–12%.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

ארדואן טורקיה (X)ארדואן טורקיה (X)

טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה

מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינפלציה טורקיה

טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.

התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.

דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק

דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.

בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.

המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.