סרינה וויליאמס
צילום: פייסבוק
אלופה

פרשה בגיל 40 עם 100 מיליון דולר – ומגיע לה כל דולר

השחקנית הגדולה בהיסטוריה של עולם הטניס הודיעה על פרישה  - כמה היא הרוויחה בקריירה שלה, כמה בשנה האחרונה וכמה הרוויחה אחותה הגדולה?

סרינה וויליאמס, השחקנית הגדולה בהיסטוריה של עולם הטניס הודיעה על פרישה בחודשים הקרובים.  ככל הנראה הפרישה תהפוך לסופית אחרי הטורניר הביתי באליפות ארצות הברית, טורניר בו זכתה שש פעמים.

סרינה וויליאמס היא אגדה, מותג, סינדרלה שהיה קל לציבור האמריקאי להתאהב בה. מילדות ענייה במישיגן, כולל גילוי הגזענות שעברה בעיקר בתחילת הדרך ועד להצלחה הפנומנלית על המגרש שתורגמה ל-100 מיליון דולר של רווחים. רווחים נטו, אחרי מסים.

אחותה הגדולה של סרינה, ונוס ווילאמס, עוד אייקון טניס ענק, הרוויחה במהלך הקריירה 50 מיליון דולר – מחצית מהרווחים של סרינה.

סרינה וויליאמס, למרות ביצועים פושרים על המגרש הרוויחה בשנה האחרונה על פי ההערכות כ-30 מיליון דולר. הקהל אוהב אותה, גם כשהיא מפסידה.  למעשה, גביע הגראנד סלאם האחרון שסרינה זכתה בו, היה ב-2017, באליפות אוסטרליה הפתוחה, ועדיין מדובר בספורטאית על עם קריירה מפוארת. סרינה שהתה במקום הראשון בטבלת הטניסאיות המובילות במשך 319 שבועות, 186 מהם היו ברציפות. 

במילים אחרות, היא היתה מעל 6 שנים מדורגת במקום הראשון. זה הגיע כמובן עם אינספור זכיות בטורנירים חשובים: 23 זכיות חשובות במיוחד בטורניר יחידים - 7 באוסטרליה, 3 בצרפת, 7 בווימבלדון ו-6 בארה”ב; 14 זכיות בזוגות ושניים בזוגות המעורבים. כמו כן, היא זכתה ב-4 מדליות זהב אולימפיות.

לסרינה יש 23 ניצחונות מול עשרה הפסדים בגמרי גראנד סלאם, והיא תיזכר לא רק בזכות המשחק המשובח, אלא גם על היכולת לא לאבד תקווה גם כשהמשחק נראה אבוד לגמרי. היא חזרה ממצבים של הפסד כמעט בטוח, היא לא נשברה מנטלית.

אבל, וזה כוחה – היא אנושית, רגישה וסוחפת. סרינה פרצה בבכי לאחר שנכנעה לאיילה טומליאנוביץ' האוסטרלית בסיבוב השלישי באליפות ארצות הברית והודיעה על כוונתה לפרוש. היא אמרה שאלו דמעות של אושר והתרגשות אחרי קריירה ארוכה – "זה היה מסע ארוך ומהנה, המסע הכי מדהים שעברתי ושאעבור בחיים שלי. אני אסירת תודה בפני כל מי שאמר לעצמו אי פעם 'קדימה סרינה'. אני גם שמחה על כך שזה קורה כאן בארצות הברית".

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    שחר 08/09/2022 12:22
    הגב לתגובה זו
    לאף בן אדם לא "מגיע" עושר מופרך שכזה. עולם דפוק - לחצי מהאנשים בעולם אין תנאי מחייה בסיסיים - מים נקיים זורמים, חשמל ותנאי תברואה.
  • כמה שאתה צודק (ל"ת)
    טדי 29/10/2022 00:01
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    סמי 04/09/2022 10:26
    הגב לתגובה זו
    למה נשים משחקות שלוש מערכות וגברים משחקים חמש?
  • 4.
    וזה אמור 04/09/2022 10:01
    הגב לתגובה זו
    אני רק שואל שאלה תמימה
  • דוגמה לכל המרוקאים ביביסטים שמכתרים כל הזמן (ל"ת)
    אני 04/09/2022 11:09
    הגב לתגובה זו
  • אכן בכיינים כל כת ביבי למיניהם (ל"ת)
    דני 01/12/2022 08:57
  • לפחות תכתוב בלי שגיאות מקטרים (ל"ת)
    tar 26/10/2022 16:27
  • 3.
    כמו אנשי קבע (ל"ת)
    ברוך 04/09/2022 09:17
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    באמת הגדולה מכולן (ל"ת)
    יוסי 04/09/2022 09:12
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    פה היא היתה מפסידה ונשארת עם 1000 דולר (ל"ת)
    הבורסה הישראלית 04/09/2022 08:58
    הגב לתגובה זו
גולדמן
צילום: טוויטר

״ה-S&P יניב תשואה שנתית ממוצעת של 6.5% בלבד בעשור הקרוב״

בגולדמן סבורים כי גל ה-AI מזכיר את בועת הדוט-קום, אבל הנפילה עוד רחוקה; האסטרטגים מעריכים שהיתרון של וול סטריט יישחק, והצמיחה הגלובלית תעבור למוקדים חדשים במזרח ובשווקים מתעוררים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה גולדמן זאקס

יותר מעשור שוול סטריט נראית כמו ״המקום הבטוח בעולם״. מי שהחזיק מדדים אמריקאיים כמעט לא הפסיד. אפילו אם נתעלם מהתנודתיות של השנה האחרונה, רכבת הרים שהתחילה במלחמת המכסים של טראמפ ב-4 באפריל, המשיכה בירידות והתאזנה שוב עם התאוששות מהירה שוק המניות האמריקאי עם עלייה של כ-16% מתחילת השנה. 

מהמשבר ב-2008 נבנה סביב ארה"ב נרטיב של יציבות וצמיחה גדולה. זה הגיע גם בזכות ריביות אפסיות, כסף זול ומדיניות מוניטרית מרחיבה כל אלה יצרו סביבה שבה חברות יכלו לצמוח כמעט בלי מגבלות. אחר כך הגיעה הקורונה עוד משבר שהפיל את הבורסות בתוך שבועות ספורים, אבל אחרי זה התגנבה לכולנו התחושה שוול סטריט בלתי ניתנת לעצירה. 

הזרמות העתק של הפד, ריביות כמעט אפסיות ותמיכה ממשלתית מסיבית הזניקו את מחירי המניות לשיאים חדשים. ענקיות הטכנולוגיה כמו אפל, מיקרוסופט ואנבידיה הפכו את מדד S&P 500 למדד שלא מפסיק לשבור שיאים, כשגם מתקופות של אי-ודאות הוא יצא רק מחוזק. זה היה עשור שבו אמריקה שלטה בשווקים כמעט לבד, בעוד ששאר העולם ניסה להדביק את הקצב.

אבל לפי גולדמן זאקס, הסיפור הזה מתקרב לסיומו. בצוות האסטרטגים של הבנק, בראשות פיטר אופנהיימר, מעריכים שהעשור הבא ייראה אחרת לגמרי. המניות בארה"ב יניבו תשואה שנתית ממוצעת של 6.5% בלבד - הרמה הנמוכה ביותר מבין כל האזורים המרכזיים - בעוד שהשווקים המתעוררים צפויים להוביל את הצמיחה עם תשואה שנתית של 10.9%.

לדברי גולדמן, מרכז הכובד של הכלכלה הגלובלית מתחיל לזוז מזרחה. הודו, סין ומדינות נוספות באסיה נהנות ממומנטום מבני שמזין את הצמיחה - אוכלוסייה צעירה, השקעות ממשלתיות ענקיות בתשתיות ותעשייה מתקדמת, ומעבר מהיר לדיגיטציה. במקביל, החברות האמריקאיות מתמודדות עם מציאות חדשה ריבית גבוהה, עלויות מימון כבדות ותמחור שמגלם כמעט כל גרם של אופטימיות.

אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)

המכירות צונחות - המניה עולה; איך הפכה טסלה מיצרנית רכבים לחברת AI

ירידה של 23% במכירות הרכב החשמלי לא מרתיעה את המשקיעים - הם מסתכלים על רובוטים, שבבים ונהיגה אוטונומית; וגם - האם צפויה הנפקת מניות בטסלה?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה טסלה אילון מאסק

טסלה Tesla -2.05%  עלתה בשנה האחרונה ב-31% לשווי של 1.4 טריליון דולר. היא עשתה זאת למרות - ירידה במכירות רכבים חשמליים. אתמול פרסמה החברה נתונים המצביעים על ירידה של כ-23% במכירות הרכב החשמלי באוקטובר בהשוואה לשנה הקודמת, בשווקים מרכזיים כמו ארצות הברית, אירופה, סין ודרום קוריאה. בצפון אמריקה, שוק הבית של החברה, נרשמה ירידה של כ-25% לעומת ספטמבר, מ-60 אלף רכבים שנמכרו בספטמבר ל-45 אלף באוקטובר. באירופה המצב דומה: עד ספטמבר ירדו המכירות ב-28.5% לעומת התקופה המקבילה ב-2024, ובגרמניה, נמכרו רק 750 רכבים באוקטובר, פחות ממחצית מהנתון של אוקטובר 2024.

הירידה בארה"ב מוסברת בחלקה בסיום הזכאות להטבת מס פדרלית של 7,500 דולר לרכבים חשמליים, מה שהוביל לזינוק מלאכותי במכירות בספטמבר. עם זאת, הנתונים חושפים מגמה רחבה יותר של חולשה בביקוש. בסין, שוק הרכב החשמלי הגדול בעולם, נמכרו כ-26 אלף רכבים באוקטובר, הנתון הנמוך ביותר מזה כמעט שלוש שנים, ירידה של 36% בהשוואה לשנה הקודמת. דגם Model Y, דגם הדגל של טסלה בסין, רשם ירידה של 8.76% במכירות קמעונאיות, ל-38,562 יחידות. התחרות מצד יצרניות מקומיות כמו BYD ו-Xpeng, לצד האטה כלכלית והוזלות מחירים, מקשות על טסלה לשמור על נתח שוק.

למרות הנתונים המדאיגים, מניית טסלה איבדה רק כ-2% במסחר בימים האחרונים. המניה עלתה בכ-6.6% מתחילת השנה ובכ-31% ב-12 החודשים האחרונים, מה שמעיד על אמון בחזון ארוך הטווח של החברה.

השאלה המרכזית בשוק כיום: האם רכבי החשמל (EV), שהיוו את ליבת סיפור טסלה במשך יותר מעשור, איבדו את כוח המשיכה שלהם? ומה בעצם מושך את המשקיעים? נראה שהמשקיעים כבר מסתכלים מעבר למכירות הרבעוניות. טסלה עוברת שינוי: מיצרנית רכבים חשמליים לחברת טכנולוגיה שבה הרכב הוא רק פלטפורמה אחת. מנועי הצמיחה החדשים הם בינה מלאכותית (AI), רובוטיקה, שבבים מותאמים ורכבים אוטונומיים.


מנועי הצמיחה החדשים 


לאחרונה אישרו בעלי המניות תוכנית תגמול לאילון מאסק, ששוויה הפוטנציאלי מגיע לטריליון דולר. התוכנית מתמקדת כמעט לחלוטין בתחומי AI ולא ברכבים חשמליים מסורתיים. מתוך ארבעת היעדים העיקריים, שלושה קשורים ישירות לבינה מלאכותית: הפעלת מיליון מוניות רובוטיות (Robotaxi), מכירה של מיליון רובוטים הומנואידיים (Optimus) ומכירת 10 מיליון מנויים לשירותי נהיגה אוטונומית (Full Self-Driving, FSD). מאסק יקבל אופציות למניות אם יעמוד ביעדים אלה. האישור, שקיבל 75% תמיכה, מחזק את המסר ומלמד שככה רואים המשקיעים את החברה בעתיד - חברת AI.