צים תחכור 3 אוניות עם כושר הובלה של 7,000 מכולות ב-400 מ' ד'

חברת ההובלות תחכור את האוניות, שיהיו מונעות ע"י גז טבעי נוזלי, מחברה קשורה לקנון שבשליטת עידן עופר, שהיא בעלת המניות הגדולה בצים. תקופת החכירה תהיה 8 שנים והאוניות תסופקנה ברבעונים הראשון והשני של 2024
איתי פת-יה | (4)

חברת צים הודיעה על הסכם חכירה לשמונה שנים של שלוש אוניות מונעות גז טבעי בקיבולת של 7,000 TEU (מכולות), מחברה קשורה ל קנון 1.81% , בעלת המניות הגדולה בה עם נתח של 26% מחברת השילוח הימי. היקף העסקה עומד על 400 מיליון דולר.

הספינות יורכבו במספנה של יונדאי בקוריאה ותסופקנה ברבעון הראשון והשני של 2024. בקיץ הודיעה החברה על חכירה של 10 אוניות כאלה מ-Seaspan של תאגיד  ATLAS CORP. (סימול: ATCO) ולפני שנה חתמה גם כן מולה על חכירת עשר אניות בעלות כושר הובלה של 15,000 מכולות.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    היום אני מאמין 4% למעלה , מעלה מעלה מעלה, חחחח 18/01/2022 15:38
    הגב לתגובה זו
    היום אני מאמין 4% למעלה , מעלה מעלה מעלה, חחחח
  • 3.
    (ל"ת)
    18/01/2022 15:37
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    (ל"ת)
    18/01/2022 15:37
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    סוף סוף מניה שיש בא עתיד גדול לפרנסה שלנו ( דוידנד 18/01/2022 15:37
    הגב לתגובה זו
    סוף סוף מניה שיש בא עתיד גדול לפרנסה שלנו ( דוידנד) איזה כיף תמשיך כך לאכול את העולם שרק נרוויח תותח
אנטליה טורקיה (AI)אנטליה טורקיה (AI)

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון

אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה;  מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים;  1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג

עמית בר |
נושאים בכתבה תיירות טורקיה

ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.

המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.

וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים. 

המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות

הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.

אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.