פייסבוק ירוקה: משתמשת רק באנרגיה מתחדשת
חברת הרשתות החברתיות פייסבוק הודיעה כי הצליחה להגיע ליעד המטרה הסביבתי שלה מוקדם מהצפוי: החברה רוכשת כעת מספיק אנרגיה מתחדשת לטובת הפעלת על הפעילות שלה ברחבי העולם. בהודעה שפרסמה, הודיעה כי כעת "הפעילות של פייסבוק נתמכת ב-100% אנרגיות מתחדשות ואיפסנו את פליטת הפחמן שלנו". החברה מצטרפת לקבוצה קטנה של חברות טכנולוגיה שהעמידו לעצמן מטרות גבוהות ויעדים שאפתניים לטובת שימוש באנרגיה ירוקה או מתחדשת וביניהן מייקרוסופט, אפל ואלפבית, חברת האם של גוגל.
פייסבוק דיווחה בדו"ח האחריות התאגידית והקיימות שלה כי היא קיצצה משמעותית בשנים האחרונות את פליטת גזי החממה שלה (טביעת פחמן). לדבריה, מאז שנת 2017, היא הקטינה ב-94% את פליטת הפחמן הנגמרת מפעילות החברה, כך שעברה את היעד שהציבה לעצמה להפחתת פליטת הפחמן ב-75%. הפליטה הופחתה בעיקר על ידי התמקדות במרכזי הנתונים המאסיביים, המאחסנים ומקררים את השרתים המפעילים את שירותי פייסבוק, כמו גם את כלל רשת המחשבים המשרדית של הארגון.
"מרכזי הנתונים (דאטה סנטר) הינם המקורות העיקריים לצריכת חשמל וטביעת הפחמן (פליטת הפחמן) העיקרית", אמר אורבי פארך, מנהל האנרגיה המתחדשת של פייסבוק.. "כאשר הקטנו וצמצמנו את פליטת הפחמן, עשינו זאת בעצם על ידי הפיכת מרכזי הנתונים שלנו ליעילים ככל האפשר והפחתת כמות החשמל הנצרכת וכן רכישת כמויות אדירות של אנרגיה מתחדשת -אנרגיית רוח ואנרגיה סולארית להפעלת מרכזים אלה".
בשנה שעברה, כאשר מרבית עובדיה החלו לעבוד מרחוק ולא מהמשרד, פייסבוק הודיעה כי רכשה מספיק אנרגיה נקייה שתתאים לכמות בה עובדים העובדים בבית. החברה עדיין פולטת מעט פחמן מפעילות הבנייה והשימוש בגז טבעי במקומות מסוימים בהם אין לה אפשרויות אנרגיה אחרות. פליטת הפחמן היתה שווה בשנה שעברה ל-38,000 טון פחמן דו חמצני (או בערך כמות פחמן שנפלטת מ-8,900 מכוניות שנסעו במשך שנה אחת).
- אורסטד מזנקת לאחר פסיקה שמבטלת את עצירת טראמפ לפרויקט הרוח
- מניית Plug Power מזנקת 60% בשמונה ימים: האם מדובר בשורט סקוויז קלאסי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 3.שולתתתת1 19/04/2021 10:39הגב לתגובה זומדוע הרגולטור לא מתערב
- 2.dw 19/04/2021 08:15הגב לתגובה זוהעובדים שמגיעים באוטו הפרטי המזהם לעבודה בשדרות רוטשילד 22, או בעזריאלי שרונה, לא מייצרים זיהום? המזגן בעבודה לא מזהם? המעלית במגדל, כדי לעלות למשרד, עובדת על רוח הקודש? הארוחה בצהרים שאוכלים העובדים - לא יומרה בתהליכים מזהמים?
- 1.אקבולבול 18/04/2021 18:53הגב לתגובה זונקי

בזמן שישנתם: התוצאות של ענקיות הטק ואיך הן ישפיעו על השווקים?
גוגל, מיקרוסופט, מטא פרסמו דוחות - איך הדוח ומה המניות עשו אחרי המסחר ואיך זה השפיע על אנבידיה?
שלוש מחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם:אלפאבת (החברה האם של גוגל), מיקרוסופט ומטא, דיווחו אתמול אחרי המסחר על תוצאות הרבעון השלישי של השנה. התגובות בשוק היו מגוונות, כאשר ההשקעות האגרסיביות ב-AI להיות מוקד מרכזי. מניית אלפאבת זינקה בכ-7% במסחר המאוחר, בעוד מניית מטא צנחה בכ-8% ומניית מיקרוסופט ירדה בכ-4%. ההשפעה ניכרה גם במניית אנבידיה, הספקית המובילה של שבבי AI, שמנייתה הוסיפה כ-2% במסחר שלאחר הסגירה, אך כעת באזור האפס, ועדיין מדובר על עלייה של כ-8.5%% בשלושת הימים האחרונים.
(עדכון עם השלכות על השווקים - טראמפ ושי נפגשו - "מקווה שחתימת הסכם סחר תתרחש בקרוב מאוד")
התמונה הכוללת שמתגלה מהדוחות הללו היא של צמיחה מרשימה בהכנסות, אך גם של אתגרים משמעותיים: ההשקעות האגרסיביות ב-AI ממשיכות להיות מנוע הצמיחה העיקרי, אך הן מגיעות עם עלויות גבוהות, מגבלות קיבולת וחששות מפני תשואה ארוכת טווח. בעוד אלפאבת מציגה תוצאות טובות ואיזון בין השקעות לתשואה על השקעה, מטא ומקרוסופט מחפשות עדיין את "דרך המלך" של השקעות שיניבו תשואה מספקת
אלפאבת: צמיחה מואצת בענן וב-AI, עם מודל עסקי עמיד ומתרחב
אלפאבת פתחה את גל הדוחות בעוצמה, עם תוצאות שמעבר לציפיות האנליסטים. ההכנסות ברבעון השלישי (יולי-ספטמבר) הגיעו ל-102.3 מיליארד דולר, עלייה של 16% בהשוואה לשנה קודמת, ועלייה של 15% בנטרול שינוי מטבע, ועקפו את התחזיות שעמדו על 99.85 מיליארד דולר. הרווח הנקי זינק ב-33% ל-35 מיליארד דולר, והרווח למניה (EPS) המתואם עמד על 3.10 דולר, לעומת תחזית של 2.33 דולר בלבד. התגובה בשוק הייתה מיידית: המניה טיפסה ב-7.5% במסחר שלאחר השעה, מה שמעיד על אמון מחודש במנהיגותה של אלפאבת בתחום ה-AI. זהו הרבעון הראשון שבו אלפאבת חצתה את רף ה-100 מיליארד דולר בהכנסות רבעוניות.
- הנאסד״ק עלה ב-0.5%; אנפייז נפלה ב-15%, ורוניס צנחה ב-49%
- אנבידיה מזנקת 3.5%, גוגל ומטא מטפסות; איך "יום הפד" הולך להיפתח?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המנוע העיקרי מאחורי הצמיחה היה יחידת Google Cloud, שהכנסותיה זינקו ב-35% ל-18.5 מיליארד דולר, הרבעון החזק ביותר בתולדותיה. הגידול הזה נובע בעיקר מביקוש גובר לשירותי ענן מבוססי AI, כולל מודלי Gemini המתקדמים, שמשמשים חברות סטארט-אפ ותאגידים גדולים לבניית יישומי AI. אלפאבת דיווחה על גידול של יותר מ-250% בהכנסות ממוצרים גנרטיביים, כאשר חוזים חדשים בתחום זה תורמים ליתרת חוזים בלתי ממומשים של 180 מיליארד דולר, סימן ברור להכנסות יציבות בשנים הקרובות. תחום החיפוש, שנותר עמוד התווך של החברה ומספק כ-60% מההכנסות, הניב 61.2 מיליארד דולר, מעל התחזיות הודות לשילוב AI בשיפור תוצאות החיפוש, מה שמגביר את זמן השהייה של משתמשים ומגדיל את ההכנסות מפרסום. גם יוטיוב תרמה חלק משמעותי, עם 11.8 מיליארד דולר בהכנסות מפרסום וידאו, עלייה של 20% שמיוחסת להתרחבות בפלטפורמות וידאו קצרות ומבוססות AI. מעבר למספרים, הדוח חשף התקדמות טכנולוגית: Gemini 2.0, שיושק בקרוב, צפוי לשפר את יכולות הרב-מודליות, מה שיאפשר שילוב טוב יותר בין טקסט, תמונה ווידאו – תחומים שכבר מניבים הכנסות נוספות מחברות בתחומי המדיה והפרסום.
 תחנת מכירה של קארוונה. קרדיט: רשתות חברתיות
תחנת מכירה של קארוונה. קרדיט: רשתות חברתיותקארוונה צונחת: למרות זינוק במכירות ובהכנסות, פספסה את תחזית הרווח
למרות ששברה שיאי מכירות והכנסות, נראה כי הקצב המסחרר שבו צומחת חברת מכירת הרכבים קארוונה מגיע עם מחיר: שחיקה בשולי הרווח והחמצה של תחזיות האנליסטים; מניית החברה מאבדת כעת כ-8% במסחר המוקדם בוול סטריט
קארוונה Carvana -2.28% היא חברה פורצת דרך בתחום מכירות הרכבים המשומשים בארה"ב, תחום שהתנהל במשך עשורים באולמות תצוגה ובמגרשי מכוניות. החברה מציעה פלטפורמה דיגיטלית מלאה, שבה הלקוחות יכולים לבחור, לממן, למכור או להחליף רכב באופן מקוון, כולל חתימת המסמכים ומשלוח הרכב עד לפתח הבית. במקרים מסוימים, החברה מאפשרת גם מסירה דרך "מכונות מכירה" אוטומטיות, שהפכו לסמל המזוהה עמה. במלים פשוטות, לקוח אמריקאי יכול להזמין רכב משומש אונליין ולקבל אותו באותו היום, או לגשת למכונה ולבצע רכישה במקום, ללא שום גורם אנושי.
המודל של החברה נשען על שילוב בין טכנולוגיה, לוגיסטיקה ואוטומציה, במטרה לייעל את תהליך רכישת הרכב ולהוזיל עלויות תפעול. החברה מחזיקה במרכזי שיפוץ עצמאיים ברחבי ארה"ב ומנהלת מערך שילוח משלה, מה שמאפשר לה שליטה על כל שלב בשרשרת
 הערך.
במקביל, החברה מפעילה גם זרוע פיננסית למימון עסקאות ומכירת הלוואות לרכב, וכך, חלק ניכר מהכנסותיה והרווחיות שלה מגיע מהתחום הפיננסי ולא רק ממכירת רכבים.
מה שמוביל אותנו לדוח הרבעון השלישי של 2025, ובו למרות שהגדילה את מכירות הרכב ב-44% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, עם כ-156 אלף רכבים, ובהתאמה, הגדילה גם את ההכנסות ב-55% מהרבעון המקביל אשתקד, לכ-5.65 מיליארד דולר, החברה פספסה את תחזית הרווח בכ-21%. הרווח עמד על 1.03 דולר בלבד, 0.29 דולר נמוך מהקונצנזוס, שהיה 1.32 דולר.
- זינקה 9,000% ב-3 שנים - האם הדוח הקרוב יעמוד בציפיות הגבוהות?
- קארבנה נופלת ב-10%: כשחברת טכנולוגיה מגלה שהיא בעצם חברת מימון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם בהקשרי EBITDA, הוא ירד קלות לעומת הרבעון הקודם, ועמד על 11.3% לעומת 11.7%. בשורה התחתונה, החברה הציגה רווח נקי של 263 מיליון דולר, עלייה של 61% משנה לשנה, אך נמוך במעט לעומת הצפי בשוק.
שחיקת הרווחיות והמערך הפיננסי

