גיל שוויד, מייסד צ'ק פוינט
צילום: AFP

מעצמת סייבר - החברות הישראליות בתחום לקראת דוחות חזקים

צ׳ק פוינט, פאלו אלטו (הסמי ישראלית) וסייבר ארק שוות יחד קרוב ל-50 מיליארד דולר - מיזוג היה מייצר גורילת סייבר; וגם - מה החברות הללו מתכננות בדוחות הקרובים?

אור צרפתי | (3)

עדכון - רבעון מצויין לצ'ק פוינט

ישראל היא מעצמת סייבר. בעיקר בזכות היכולות שפותחו בצבא וגם בזכות היוזמה והיצירתיות. יש כאן מאות חברות סייבר, היו כאן אקזיטים בסכומים מצרפיים של מיליארדים רבים, ויש כאן שווי מצרפי (כולל הסטארטאפים) שמוערך במעל 100 מיליארד דולר.  אנחנו טובים בזה והשאלה היא אם אנחנו גם טובים בלנהל את זה ולייצר מזה ערך גדול יותר. צ'קפוינט הוותיקה נמנעה מלרכוש חברות ופעילויות משמעותיות. היא עושה את זה ממש בקטנה והיא מונעת רק מצמיחה אורגנית. פאלו אלטו שגם היא מהמובילות בתחום (גדולה מצ'ק פוינט), נוסדה על ידי ניר צוק יוצא צ'ק פוינט והיא פועלת הפוך - היא רוכשת בלי הפסקה, ובדרך הרבה חברות ישראליות, מה שגורם לה להיחשב כסמי ישראלית (ניהול ישראלי ונוכחות ישראלית). השלישית בגודלה - סייבר ארק מתקדמת בנחישות את היעדים שלה, עם עסקאות רכישה אבל לא גדולות. 

שלוש החברות האלו יחדיו נסחרות בשווי הקרוב ל-50 מיליארד דולר, ומעבר לשווי שהיה נוצר במיזוג כזה, היו לו כנראה סינרגיות משמעותיות - טכנולוגיות, שיווקיות. אם זה יקרה השלם עשוי להיות גדול מהרבה מסכום חלקיו. אפשר לחלום על גורילת סייבר מקומית ששווה 100 מיליארד דולר ויותר. אז האם זה רק אגו שמונע מיזוג כזה? ייתכן - בין צ'ק פוינט ופאלו אלטו אין יחסי אהבה. בעבר היו השמצות (מצד ניר צוק), היום פחות שומעים השמצות, אבל אין חיבוקים.

ומהחלומות למציאות. מה צפוי לנו בדוחות הקרובים של חברות הסייבר האלו. בגדול - הן צפויות להגדיל את הכנסותיהם כתוצאה מהביקוש ההולך וגובר לאבטחת מידע, וככל הנראה לגרוף רווחים נאים מהתפשטות נגיף הקורונה שגרם לביקושים לאבטחת מידע לעבודה מהבית.  

נתחיל בצ'ק פוינט. צ׳ק פוינט, תדווח על תוצאותיה ברבעון השני היום (22.7) לפני הפתיחה. לאחר רבעון חזק בו צ׳ק פוינט שברה את כל התחזיות, הציפיות מהחברה גבוהות. במהלך הרבעון הראשון צ׳ק פוינט דיווחה על הכנסות בסך 486 מיליון דולר, עלייה של 3.1% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, בעוד האנליסטים ציפו ל-480 מיליון דולר. 

 

בשורה התחתונה צ׳ק פוינט לא אכזבה, ודיווחה ברבעון הראשון על רווח נקי Non-GAAP בסך 1.42 דולר למניה, גבוה ב-4 סנט מתחזיות האנליסיטים.

 

הכנסות ממנויי אבטחה גדלו ב-10.3% לכ-159 מיליון דולר, בנוסף ההכנסות מתחום עדכוני התוכנה והתחזוקה עלו ב-1.2% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-218 מיליון דולר. גיל שוויד מנכ״ל החברה הדגיש כי 75% מהכנסות החברה מקורם במנויים, ועל כן צפוי לראות המשך צמיחה משני מקורות הכנסה אלו ודעיכה מכוונת בהכנסות ממכירת המוצרים. 

 

החברה לא פרסמה תחזיות רבעוניות ושנתיות במהלך שיחת המשקיעים שלאחר פרסום הדוחות, בטענה כי אי הוודאות הכלכלית בעקבות התפשטות הנגיף לא מאפשרת לה לעשות זאת. למרות שהמנכ״ל רמז באותה השיחה כי הקורונה עלולה להוביל לירידה בביקושים, המעבר לעבודה מרחוק ושימוש מוגבר במערכות אלקטרוניות פירושם הגדלת הצורך בביטחון סייבר. מגמה זו עשוי להשפיע לטובה על ביקוש מוצרי החברה במהלך השנה. 

 

מנגד, שיבושים בשרשרת האספקה, הוצאות נלוות בעקבות המגפה, וירידה חדה בביקוש למגזר המוצרים ישפיעו על הדוחות באופן שלילי.

 

האנליסטים של זאקס צופים הכנסות של 486.4 מיליון דולר במהלך הרבעון השני, מה שמצביע על ירידה של 0.4% לעומת 488.1 מיליון דולר ברבעון המקביל. בשורה התחתונה האנליסיטים צופים דווקא צמיחה ברווח נקי למניה על בסיס Non-GAAP שיסתכם ב-1.44 דולר. 

קיראו עוד ב"גלובל"

 

מאז תחילת מרץ המנייה עלתה המניה בכ-20%, מתוכם כ-15% מתחילת חודש יוני. המחיר בשוק מגלם ככל הנראה רבעון חזק. המניה נסחרת במחיר של 124.6 דולר - שיא שנתי. השווי - 17.5 מיליארד דולר. (להרחבה - האנליסטים של אופנהיימר אופטימיים: צ'ק פוינט לקראת דוחות טובים)  

צ'ק פוינט צפויה על פי קונסנזוס האנליסטים להרוויח השנה 6.4 דולר למניה. ומכאן שהיא נסחרת במכפיל רווח של מתחת ל-20 וזה עוד בהינתן שיש לה מזומנים רבים. ביחס לתעשייה מדובר במכפיל רווח נמוך, אבל זה נובע משיעורי צמיחה יחסית מתונים.

 

פאלו אלטו -  המובילה בתחום

פאלו אלטו מדווחת על תוצאות "קצת" אחרת - הבסיס שלה הוא שנה הפיסקלית שמסתיימת ב-30 ביולי, והדוח של הרבעון שיסתיים ביולי יפורסם באוגוסט.  מוצר הליבה של פאלו אלטו הוא חומת אש שנפרסת באמצעות מכשירים פיזיים ושירותים וירטואליים, כמו כן אבטחת הענן של החברה מדורגת במקומות הראשונים.  פאלו אלטו משרתת למעלה מ-70,000 לקוחות ביותר מ-150 מדינות, ובניהם החברות הגדלות בשוק, כולל שירותים ממשלתיים בארה״ב. 

 

הכנסותיה של החברה עלו ב-29% בשנת 2018, 28% בשנת 2019, ו-17% בתשעת החודשים הראשונים של 2020. החברה צופה כי הכנסותיה יעלו בכ-17% בכל שנה, אך יחד עם זאת החברה עדיין לא רווחית על פי כללי החשבונאות המקובלים (היא מרוויחה בנטרול של הפחתות על רכישת חברות והוצאות בגין תגמול מנהלים ועובדים באופציות). 

 

ההכנסות בתשעת החודשים האחרונים הסתכמו ב-2.46 מיליארד דולר, עלייה של 17.4% לעומת התקופה המקבילה. הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP עלה על תחזיות האנליסטים. האנליסטים מצפים לרווח של 4.79 דולר למניה בשנה הנוכחית - שזה בסכום אבסולוטי פחות מ-500 מיליון דולר. בהינתן מחיר המניה - קרוב ל-250 דולר (שווי של כ-25 מיליארד דולר) מדובר על מכפיל רווח של כ-50.

  

פאלו אלטו עשויה לייצר צמיחה לא מספקת במהלך הרבעונים הקרובים כאשר היא עדיין מעכלת את הרכישות האחרונות שלה, מאזנת את המוצר ״הוותיק״ שלה עם הפיתוחים החדשים, ומפתחת את שירותי הענן החדשים. בטווח הרחוק החברה תרוויח מהביקוש הגובר לשירותי האבטחה. 

 

החודש הגיעו דיווחים כי נמצאו פרצות במערכת ההפעלה של החברה בשם PAN-OS. פיקוד הסייבר האמריקאי הזהיר כי האקרים זרים עלולים לנצל את אותם פרצות במערכות האבטחה של פאלטו, אבל זה לא הזיז את המניה יותר מידי. 

 

חברת המחקר גרטנר צופה גידול של 2.4 מיליארד דולר בהוצאות אבטחה העולמיות בשנת 2020, וגידול של 33% בשירותי אבטחת הענן. אם זאת הרבה מאד חברות שנפגעו מהמשבר ישקיעו פחות על תוכנות אבטחה בשנת 2020. ועדיין - נראה שהתחום כולו ופאלו אלטו שמנסה להתמקד בתחום שירותי הענן ייהנו מכך.

 

ברבעון הנוכחי, פאלו אלטו צופה רווחים בטווח של 1.37 דולר עד 1.4 דולר למניה, והכנסות של 920 מיליון דולר. מניית החברה עלתה מאז חודש מרץ בכ-88% לשווי כאמור של כ-25 מיליארד דולר.

 

סייברארק היא המובילה העולמית בניהול גישה פריבלגית. במהלך הרבעון הראשון של השנה החברה דיווחה על הכנסות של 107 מיליון דולר, עלייה של 11.4% לעומת הרבעון המקביל, ועקפה את האנליסיטים שציפו ל-106 מיליון דולר. 

 

הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP ירד ב-8.8% והסתכם ב-19.6 מיליון דולר אך הוא היה מעל הציפיות. ברווח למניה מדובר על 50 סנט למניה - 14 סנט מעל תחזיות האנליסטים.

 

למרות זאת החברה פרסמה תחזיות פסימיות לקראות הרבעון השני. החברה צופה הכנסות של בין 95 ל-105 מיליון דולר, ורווח נקי למניה של בין 17 ל-35 סנט, בעוד שהאנליסטים צפו רווח של 36 סנט למניה. כתוצאה מכך המניה צנחה באותו יום בכ-13%. 

 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אסולין 27/07/2020 21:59
    הגב לתגובה זו
    יש בה פיזור מניות ענק בקרב משקיעים שונים.לתחושתי סייברארק תפתיע לטובה.
  • 1.
    אמיר 22/07/2020 12:11
    הגב לתגובה זו
    משהו לא מובן אותו סקטור למה צקפוינט רק מכפיל 20 לעומתם שהם מכפיל רווח 50 וצקפוינם עוד עם מחסנית של 5 מיליארד מזומן
  • חברה בצמיחה לעונת חברה בקמילה (ל"ת)
    אמיר 22/07/2020 14:10
    הגב לתגובה זו
אינטל 18A (X)אינטל 18A (X)

אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור

מניית אינטל יורדת על רקע הערכות ששיתוף הפעולה בין השתיים בתהליך הייצור יופסק

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינטל אנבידיה

מה גרם לאנבידיה לעצור את השת"פ בתהליך הייצור עם אינטל? אין הודעה רשמית, אבל בתקשורת האמריקאית מדווחים כי אנבידיה עצרה את התקדמות התוכניות לשימוש בתהליך היצור 18A של אינטל. מניית אינטל יורדת מעל 3% בעקבות הדיווח. החשש שתהליך הייצור הזה לא מצליח להתרומם. נזכיר שלאינטל יש בעיה קשה בגיוס לקוחות משמעותיים, והבעיה הזו למרות השקעת הממשל, אנבידיה וגופים נוספים לא נפתרה. 

הדיווחים האלו מגיעים בזמן רגיש לאינטל, שמנסה לשכנע את השוק כי תוכנית המפעלים שלה, הכוללת ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים, מתחילה להפוך מסיפור השקעות יקר לסיפור הכנסות. אבל זה יהיה תהליך ארוך. אינטל מפסידה בתחום הייצור כמה מיליארדים בשנה וזה לא צפוי  להשתפר דרמטית בשנה הקרובה. 

מה באמת קרה עם אנבידיה ו-18A?

הדיווח מציין שאנבידיה בחנה לאחרונה את האפשרות לייצר שבבים באמצעות תהליך היצור המתקדם 18A של אינטל, אך כעת לא ממשיכה קדימה. חשוב לציין שמדובר בשלב ניסיי ולא בחוזה מסחרי, אך העצירה מספיקה כדי להשפיע על המניה של אינטל ועל הערכות השוק, במיוחד לאחר שהשם אנבידיה בהקשר של 18A סיפק רוח גבית למניה בחודשים האחרונים.

עבור אינטל, בדיקה מצד שחקן גדול כמו אנבידיה היא סוג של חותמת איכות פוטנציאלית ליכולת להתחרות בשוק היצור המתקדם, שבו חברות כמו טאיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שולטות כבר שנים. עצירת הבדיקה מעלה סימני שאלה בנוגע לקצב אימוץ, התאמה, ביצועים, זמינות ועלויות. משהו לא עובד טוב בתהליך הייצור הזה. 

תהליך 18A הוא חלק מרכזי בניסיון של אינטל לחזור לחזית הטכנולוגית בייצור שבבים ולהקים פעילות ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים. יש פער בין בדיקת התאמה לבין התחייבות לייצור מסחרי בנפחים גדולים, כך שמלכתחילה הציפיות כנראה היו גבוהות מדי, אבל זה גם בגלל הלקוח - אנבידיה היא לקוח חלומות בגלל היקף היצור והדרישות הגבוהות, וצריך לזכור שלאנביידה יש אינטרס אחרי השת"פ במסגרתו גם השקיעה באינטל. העצירה של הפרויקט, הוא איתות ורמז לכך שהדרך של אינטל עוד ארוכה.


גיימינג משחקים וידאו
צילום: Istock

הדור הבא של משחקי הווידאו נבנה באמצעות בינה מלאכותית

מודלי עולם מבוססי AI חודרים לליבת תעשיית הגיימינג, מקצרים תהליכי פיתוח, משנים את עבודת המפתחים ומציבים אתגרים חדשים לענף של 190 מיליארד דולר
אדיר בן עמי |

ההתקדמות הטכנולוגית בתחום הבינה המלאכותית מתחילה לחדור לעומק תעשיית משחקי הווידאו, עם הופעתם של מודלים חדשים המסוגלים לייצר סביבות תלת־ממד אינטראקטיביות. במוקד השינוי עומדים מה שמכונים “מודלי עולם” - מערכות AI שנועדו לדמות את המציאות הפיזית ולפעול בתוכה. בניגוד לכלי בינה מלאכותית קודמים, שהתמקדו בטקסט, תמונה או וידאו, המודלים החדשים מייצרים מרחבים דינמיים שבהם ניתן לנוע, לפעול ולהגיב בזמן אמת.


חברות מחקר ופיתוח מובילות, ובהן DeepMind של גוגל, לצד יזמים פרטיים וסטארט־אפים עתירי הון, רואים במשחקי הווידאו קרקע ניסוי אידיאלית. הסיבה לכך היא השילוב בין מורכבות טכנולוגית גבוהה לבין סביבה מבוקרת יחסית, שבה ניתן לבדוק יכולות מתקדמות מבלי להתמודד עם רגולציה כבדה.


תעשייה של 190 מיליארד דולר בשנה

לפי הערכות, מדובר בתעשייה שמגלגלת קרוב ל־190 מיליארד דולר בשנה, עם קהל גלובלי רחב וצמא לחדשנות. עבור חברות AI, מדובר בהזדמנות להטמעה מהירה של טכנולוגיות חדשות בקנה מידה מסחרי. כבר כיום נעשה שימוש בבינה מלאכותית ליצירת רכיבים שונים במשחקים, כגון דמויות, טקסטורות ונופים. אולם מודלי העולם מרחיבים את השימוש הזה ומאפשרים יצירה שלמה של סביבות משחק, ולא רק של אלמנטים בודדים בתוך עולם קיים.


מנהלים באולפני משחקים מדווחים כי השימוש בכלים מבוססי AI האיץ משמעותית את קצב הפיתוח. לדבריהם, תהליכים שארכו חודשים התקצרו לשבועות, ולעיתים אף ימים, מה שמאפשר להוציא לשוק משחקים מהר יותר או לבצע יותר ניסויים בשלב הפיתוח.


הטכנולוגיה מחלחלת גם לשיתופי פעולה בין תעשיית המשחקים לעולמות תוכן אחרים. דמויות מוכרות מזיכיונות קולנועיים וטלוויזיוניים הופכות לדמויות אינטראקטיביות בתוך משחקים, המסוגלות להגיב לשחקן בשיחה חיה ולא לפעול רק לפי תסריט קבוע מראש. במקביל, חברות AI משקיעות בפיתוח מודלים שיוכלו להשתלב ישירות במנועי המשחק המרכזיים, כמו Unity ו־Unreal. גורמים בתעשייה מעריכים כי מנועי המשחק עצמם יידרשו לעבור התאמות משמעותיות, כדי לתמוך בתוכן שנוצר בזמן אמת ולא רק בקבצים מוכנים מראש.


ההשפעה על שוק העבודה בענף המשחקים