יצחק תשובה
צילום: אלבטרוס, בוצ'צ'ו

כדור השלג מתגלגל: פסגות פורשת מנציגות האג"ח

שעות לאחר ההודעה על דחיית ההצבעה על פירעון מיידי  של החברה, מופיעים המחלוקות בין הנושים. פסגות: "בניגוד לעמדתנו כחברי הנציגות, הוחלט לדחות את ההצבעה ולכן אנחנו פורשים מהנציגות
ניצן כהן | (10)
נושאים בכתבה אג"ח דלק

שעות ספורות לאחר שנאמני אגרות החוב של קבוצת דלק הודיעו על דחייה של 48 שעות בהצבעה לפירעון מיידי של החברה, מודיעה פסגות כי היא פורשת מהנציגות במחאה על הארכה שקיבלה קבוצת דלק. 

בהודעת הפרישה טענה פסגות כי "בהמשך לדיונים בימים האחרונים ולאור הודעת החברה המפתיעה כי בכוונתה לשעבד יחידות השתתפות נוספות של דלק קידוחים לטובת הבנקים המלווים, פסגות הודיעה לנאמנים כי היא מתנגדת לדחיית ההצבעה להעמדת החוב לפירעון מידי. לדעת פסגות פעולה זו נותנת יד לגרירת רגליים והסחות הדעת של קבוצת דלק.  להפתעתנו, בניגוד לעמדתנו כחברי נציגות, הוחלט לדחות את ההצבעה. בהתאם להודעת פסגות, בנסיבות אלו, לא נותר לה ברירה אלא להודיע על פרישתה מהנציגות". 

מחזיקה גדולה נוספת באגרות החוב של קבוצת דלק היא חברת הביטוח הראל שמסרה כי  טרם הודעת הנאמן על דחיה של 48 שעות בהצבעה לצורכי מו״מ, החליטה ועדת ההשקעות להצביע בעד העמדת החוב למחזיקי האג״ח לפירעון מיד

כאן המקום לציין כי לפרישת פסגות מנציגות אגרות החוב אין משמעות משפטית אלא משמעות הצהרתית בלבד. ככל הידוע אין שינוי בעמדתה של פסגות לפיה יש להביא את אגרות החוב של קבוצת דלק לפירעון מידי כדי למנוע שיעבודים נוספים למערכת הבנקאית

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    חוזה 13/05/2020 09:17
    הגב לתגובה זו
    ולנסות לגבות כסף
  • 5.
    אבי 13/05/2020 02:49
    הגב לתגובה זו
    השאלה עם תשובה מתכוון לשלם את אגחים ובזמן ויש לו ביטחונות כן או לא . אם זה לא חבל על הזמן יש לקחת מימנו הכל אחרת הוא ישאר עם החברה ולבעלי אגחים הוא ישלם אם בכלל פחות מחצי מהקרן וללכ ריבית כמו שהוא עשה לפני מספר שנים בדלק נדלן . זה שוד צורון לבן .
  • יובל ש. 13/05/2020 08:56
    הגב לתגובה זו
    לבנקים. לא לבתי ההשקעות שקנו את האג"ח. וכן... צפוייה תספורת כואבת. כמו ב 2012 (אז זה היה 65% תספורת). אנחנו צפויים לראות 30-40 אגורות לכל שקל ששמנו.
  • משקיע 13/05/2020 08:05
    הגב לתגובה זו
    תבינו תשובה הוא נוכל והוא לא ישלם ההפך הוא ינסה לקחת עוד ועוד חובות מהתמימים
  • הנביא 13/05/2020 18:50
    למה שישלם, אם בשורה התחתונה - כשלא ישלם, ירוויח יותר.
  • 4.
    YL 13/05/2020 01:39
    הגב לתגובה זו
    נגמרו הסיפורים א לתשובה ן יותר קסמים .יש לשים כסף אכשיו ומיד אווווו להעביר את השליטה בדלק לציבור ו לבנקים זו זכיה בלוטו עבור מחזיקי האגח ל שנים רבות זה קורה פעם בדור
  • 3.
    חיים 12/05/2020 23:27
    הגב לתגובה זו
    כלום מהתספורת בדלק נדלן, מדובר בנוכל חמדן שהונה את כלנו ועכשיו פורסים לנבל רשת בטחון על חשבון הפנסיות שלנו.
  • 2.
    ישראל 12/05/2020 20:44
    הגב לתגובה זו
    הפסדים רואים אצלו מחזיקי האג"ח. תשאלו את מחזיקי דלק נדל"ן.
  • 1.
    איתן 12/05/2020 20:26
    הגב לתגובה זו
    מי מחלק מיליארדים לשומט חובות חסר מצפון, וללא בטחונות ?! כעת הכסף זורם לבנקים, ונמחק לחוסכים הקטנים. והיכן הרגולציה !?
  • כמה אתה צודק. מנהלי השקעות ורגלטורים מופקרים! (ל"ת)
    דוד 13/05/2020 00:51
    הגב לתגובה זו
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.