כדור השלג מתגלגל: פסגות פורשת מנציגות האג"ח
שעות ספורות לאחר שנאמני אגרות החוב של קבוצת דלק הודיעו על דחייה של 48 שעות בהצבעה לפירעון מיידי של החברה, מודיעה פסגות כי היא פורשת מהנציגות במחאה על הארכה שקיבלה קבוצת דלק.
בהודעת הפרישה טענה פסגות כי "בהמשך לדיונים בימים האחרונים ולאור הודעת החברה המפתיעה כי בכוונתה לשעבד יחידות השתתפות נוספות של דלק קידוחים לטובת הבנקים המלווים, פסגות הודיעה לנאמנים כי היא מתנגדת לדחיית ההצבעה להעמדת החוב לפירעון מידי. לדעת פסגות פעולה זו נותנת יד לגרירת רגליים והסחות הדעת של קבוצת דלק. להפתעתנו, בניגוד לעמדתנו כחברי נציגות, הוחלט לדחות את ההצבעה. בהתאם להודעת פסגות, בנסיבות אלו, לא נותר לה ברירה אלא להודיע על פרישתה מהנציגות".
מחזיקה גדולה נוספת באגרות החוב של קבוצת דלק היא חברת הביטוח הראל שמסרה כי טרם הודעת הנאמן על דחיה של 48 שעות בהצבעה לצורכי מו״מ, החליטה ועדת ההשקעות להצביע בעד העמדת החוב למחזיקי האג״ח לפירעון מיד
כאן המקום לציין כי לפרישת פסגות מנציגות אגרות החוב אין משמעות משפטית אלא משמעות הצהרתית בלבד. ככל הידוע אין שינוי בעמדתה של פסגות לפיה יש להביא את אגרות החוב של קבוצת דלק לפירעון מידי כדי למנוע שיעבודים נוספים למערכת הבנקאית
- 6.חוזה 13/05/2020 09:17הגב לתגובה זוולנסות לגבות כסף
- 5.אבי 13/05/2020 02:49הגב לתגובה זוהשאלה עם תשובה מתכוון לשלם את אגחים ובזמן ויש לו ביטחונות כן או לא . אם זה לא חבל על הזמן יש לקחת מימנו הכל אחרת הוא ישאר עם החברה ולבעלי אגחים הוא ישלם אם בכלל פחות מחצי מהקרן וללכ ריבית כמו שהוא עשה לפני מספר שנים בדלק נדלן . זה שוד צורון לבן .
- יובל ש. 13/05/2020 08:56הגב לתגובה זולבנקים. לא לבתי ההשקעות שקנו את האג"ח. וכן... צפוייה תספורת כואבת. כמו ב 2012 (אז זה היה 65% תספורת). אנחנו צפויים לראות 30-40 אגורות לכל שקל ששמנו.
- משקיע 13/05/2020 08:05הגב לתגובה זותבינו תשובה הוא נוכל והוא לא ישלם ההפך הוא ינסה לקחת עוד ועוד חובות מהתמימים
- הנביא 13/05/2020 18:50למה שישלם, אם בשורה התחתונה - כשלא ישלם, ירוויח יותר.
- 4.YL 13/05/2020 01:39הגב לתגובה זונגמרו הסיפורים א לתשובה ן יותר קסמים .יש לשים כסף אכשיו ומיד אווווו להעביר את השליטה בדלק לציבור ו לבנקים זו זכיה בלוטו עבור מחזיקי האגח ל שנים רבות זה קורה פעם בדור
- 3.חיים 12/05/2020 23:27הגב לתגובה זוכלום מהתספורת בדלק נדלן, מדובר בנוכל חמדן שהונה את כלנו ועכשיו פורסים לנבל רשת בטחון על חשבון הפנסיות שלנו.
- 2.ישראל 12/05/2020 20:44הגב לתגובה זוהפסדים רואים אצלו מחזיקי האג"ח. תשאלו את מחזיקי דלק נדל"ן.
- 1.איתן 12/05/2020 20:26הגב לתגובה זומי מחלק מיליארדים לשומט חובות חסר מצפון, וללא בטחונות ?! כעת הכסף זורם לבנקים, ונמחק לחוסכים הקטנים. והיכן הרגולציה !?
- כמה אתה צודק. מנהלי השקעות ורגלטורים מופקרים! (ל"ת)דוד 13/05/2020 00:51הגב לתגובה זו
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
f.jpeg)
היום בוול סטריט: האם התיקון יימשך ומה צפוי במניות הבולטות?
על מניית אנבידיה, החוזים העתידיים, האם אנחנו בתיקון? והמניות הבולטות
החוזים על וול סטריט בעליות קלות. אתמול נמשכו הירידות. האם התיקון הקטן הזה נגמר? כדי שזה ייחשב תיקון אמיתי יש עוד דרך לירידות, ה-S&P 500 ירד ב-5%, יש לו עוד 5% כדי שייכנס לתואר הרשמי של תיקון בשוק.הירידות אתמול היו למרות דוחות ותחזית טובים והן מביעות חשש גדול מכך שהיתה ריצת אמוק מוגזמת למניות בעיקר מניות הטכנולוגיה ובמיוחד מניות ה-AI.
הדעות חלוקות, אבל אחרי ריצה גדולה היה שבוע של ירידות, ואולי זה לטובה - שחרור קיטור, שחרור של ידיי חלשות. השחקנים צריכים להפנים שהשוק לא רק עולה. יש גם תקופות של ירידות. התנודתיות גדולה, האווירה מתוחה. רק אל תשכחו - אנחנו במחירי שיא, גם אם השוק יירד בעוד 5%, אנחנו רק 10% מהשיא. זה טבעי ואפילו הכרחי שיהיו גיחות של ירידות, הן משחררות לחץ ואולי דוחות מפולת. זה עדיף על המשך זינוקים ואז הפנמה מהירה שהמחירים לא ריאליים ומפולת.
אף אחד לא יודע מה לפנינו - חזרה לשגרת עליות שאולי תתחזק עם ראלי סוף שנה, דשדוש, המשך תיקון או מפולת, אבל דבר אחד בהחלט ברור: לראשונה זה הרבה מאוד זמן השוק "מחפש" לרדת. אתמול היו את כל הסיבות הטובות לעליות וזה לא קרה. זה התחיל בעליות מרשימות וקיבל מהר מאוד סיבוב פרסה. אז צריך להיות מאוד זהירים.
המניות הבולטות
אנבידיה (NVIDIA Corp. -3.15% ) ללא שינוי בטרום, היא כב היתה במינוס 2%. לאחר דוח רבעוני חזק שכלל צמיחה משמעותית בתחום הבינה המלאכותית ותחזית טובה להמשך, המשקיעים, נותרים ספקנים - הם חוששים מהמיחה העתידית ובעיקר מהיכולת של החברה לשמר את מרווחי הרווח האלו. התחרות מתחילה להיות מורגשת וכשזה קורה גם מתחילים לחצים על המחיר.
- וול-סטריט ננעלה באדום: הנאסד״ק נפל ב-2.2%, אנבידיה איבדה 3%
- נעילה חיובית בוול-סטריט; אנבידיה עלתה ב-3% לקראת הדוחות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אינטל (Intel Corp -4.24% )יורדת מעט. מנכ"ל ניסה להרגיע שמועות על הדלפת מידע ממנהל שהגיע מ־TSMC (הרחבה: האם אינטל "גנבה" מידע סודי מ-TSMC? סערה בתעשיית השבבים), אבל בטייוואן לא מאמינים.
