אלו האירועים שצפויים להיות במוקד העניינים השבוע
מאי נסגר באדום בוהק והנה כמה מהאירועים המרכזיים השבוע שצפויים לסמן את הכיוון קדימה:
אחרי שבסוף השבוע המכסים בין ארה"ב וסין נכנסו לתוקף, נראה שמלחמת הסחר לא תפתר בקרוב והשבוע נוכל בעיקר לבדוק מה הייתה מידת ההשפעה שלה על שתי כלכלות הענק בחודש מאי. נציין גם, כי לקראת סוף החודש ייפגשו טראמפ וג'ינפינג בוועידת הפיסגה G20 שתערך ביפן.
ביום שלישי נגיד הפדרל רזרב ג'רום פאואל יישא דברים והמשקיעים ינסו להבין מדבריו האם הוא מיישר קו עם ציפיות השוק להורדת ריבית במהלך השנה. ביום רביעי יתפרסם גם ספר הבז' של הפד ובו סקירה של מצב הכלכלה האמריקאית, על פיה יחליט הבנק על המדיניות המוניטרית קדימה.
בימים שני ורביעי יפורסמו סיקרי ה-ISM בארה"ב שמעידים על היקפי האספקה לתעשיות השונות, בהתייחסות למספר ההזמנות, ייצוא, ייבוא, ייצור ועוד. עלייה באספקה מעידה על התחזקות התעשייה ונכון לעכשיו הצפי הוא לעלייה קלה בהיקפים מהחודש שעבר.
- סין נגד ארה"ב - איך מצליחה סין להגדיל ייצוא, למרות ירידה של 30% בייצוא לארה"ב
- ג'יימי דיימון: "כלכלת אירופה בבעיה אמיתית - ואם היא תיפול, כולנו נשלם את המחיר"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ביום רביעי יתפרסם מדד ה-ADP שיספק אינדיקציה ראשונית על שוק התעסוקה האמריקאי וביום שישי יתפרסמו שני הנתונים הממשלתיים הרשמיים. הנתון הראשון הוא השינוי במספר המועסקים, שצפוי להיות נמוך מהחודש שעבר אך עדיין יפה, והנתון השני הוא אחוז האבטלה שצפוי להישאר נמוך במיוחד.
ומה קורה באירופה? ביום שלישי יתפרסם מדד המחירים לצרכן בגוש האירו, כשהצפי הוא לירידה מהחודש שעבר לרמה של 1.4%. כלומר, למורת רוחם של מקבלי ההחלטות בגוש נראה כי המרחק מאינפלציה רק גדל.
בחמישי תתפרסם החלטת הריבית של הבנק המרכזי האירופי. הריבית עצמה לא צפויה לעלות עד סוף שנת 2020, אבל נציגי הבנק כן ידסקסו בתכנית תמריצים לכלכלה האירופית ובין היתר במתן הלוואות נדיבות לבנקים ביבשת.
- אפל סוגרת את 2025 בין התאוששות בסין ללחץ משפטי בארה״ב
- עשירי הטכנולוגיה צברו 2.5 טריליון דולר ב-2025: מאסק מוביל ומה קרה לביל גייטס?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
בבריטניה, יצביעו השבוע בפעם הרביעית על הסכם יציאה מגוש האירו. ההצבעה תתרחש על רקע זכייתה של המפלגה התומכת בברקזיט בבחירות לפרלמנט האירופי, ועל רקע ביקורו של טראמפ במדינה שילחץ ליציאה מגוש האירו ללא הסכם.
ולסיום סין, שם יתפרסם ביום שני מדד מנהלי הרכש שמעיד על כוח הייצור של הענקית מהמזרח כשכרגע הצפי הוא לירידה קלה מהחודש שעבר ל-50 נקודות, רמה שעלולה להעיד על סטגנציה. שימו לב שביום שישי לא יתקיים מסחר בסין עקב חגים.
- 2.רק רק רק למעלה 02/06/2019 22:26הגב לתגובה זועשו ממוש דה לוקס
- 1.יהודה 02/06/2019 20:02הגב לתגובה זוהאם אני יכול להוריד את מוזיקת הרקע במחשב שלי? תודה עבור תשובה מהירה
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
וול סטריט שור (גרוק)המדדים סביב ה-0; איירן יורדת ב-5%, למונייד מאבדת 6%
שלושת המדדים העיקריים פתחו ביציבות, עם חזרת המשקיעים מחופשת חג המולד ליום מסחר יחיד ודליל לפני סוף השבוע. הדאו יורד קלות בעוד ה-S&P 500 והנאסד״ק עולים קלות, כאשר מחזורי המסחר נותרו נמוכים על רקע היעדר טריגרים כלכליים משמעותיים.
המסחר הדליל מגיע לאחר שיום המסחר המקוצר של ערב חג המולד הסתיים בשיאים היסטוריים. מדדי S&P 500 ודאו ג’ונס רשמו רמות שיא חדשות, והשלימו חמישה ימי עליות רצופים. מגמה זו משתלבת ב”ראלי סנטה קלאוס” המסורתי, התקופה שבין סוף דצמבר לתחילת ינואר, הנחשבת לרוב חיובית עבור שוקי המניות.
במבט שנתי, השווקים מציגים ביצועים חזקים במיוחד. מדד S&P 500 עלה בכ-18% מתחילת השנה והוא בדרך לשנה שישית של תשואות דו-ספרתיות מתוך שבע השנים האחרונות. מדד נאסד״ק הוביל את העליות עם זינוק של יותר מ-20% בשנת 2025, זאת למרות תנודתיות חריפה במהלך השנה, כולל כניסה זמנית לטריטוריית שוק דובי לאחר הכרזת מכסי היבוא הרחבים של הנשיא טראמפ באפריל.
במקביל למניות, שוק הסחורות היקרות ממשיך להתחזק. חוזים עתידיים על זהב וכסף טיפסו לשיאים חדשים, על רקע מתיחות גיאופוליטית מתחדשת והיחלשות הדולר האמריקאי. מגמה זו מחזקת את מעמד המתכות היקרות כנכסי מקלט בתקופות של אי-ודאות גלובלית.
- טסלה תחת בדיקה: האם ידיות החירום במודל 3 מסוכנות בשעת משבר?
- אילון מאסק בדרך לטריליון דולר: השנה שקבעה רף חדש בצבירת הון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות העליות החדות בשווקים, המשקיעים מתמודדים עם ציפיות הולכות ומצטמצמות להפחתות ריבית מצד הפדרל ריזרב בשנה הקרובה. פחות מ-15% מהסוחרים מעריכים כי תתרחש הורדת ריבית כבר בחודש הבא, וההערכות לגבי חודש מרץ נותרות חלוקות. בשלב זה, היעדר נתוני מאקרו ופרסומי דוחות כספיים מסמן סיום שקט יחסית לשבוע המסחר המקוצר של תקופת החגים.
