מניית ראלף לורן קרסה 22% בניו יורק - זו הסיבה

ראלף לורן צופה כעת כי ההכנסות לשנת 2016 כולה ירדו ב-3%. הרווח ברבעון נפל ל-131 מיליון דולר
גיא בן סימון |
נושאים בכתבה יוקרה

בעיתות משבר משתנים הרגלי הצריכה והיום הדבר בא לידי ביטוי בהאטה מצד מותג אופנה יוקרתי, המהווה שחקן ותיק מאד בתחום. מניית חברת האופנה היוקרתית ראלף לורן הנסחרת בבורסת ניו יורק (תחת הסימול RL) צנחה ב-22% לאחר שהחברה פיספסה את תחזית ההכנסות לרבעון וחתכה תחזית לשנת 2016 כולה.

בשורה התחתונה ברבעון הפיסקלי השלישי של 2015 הרווח צנח 40% ל-131 מיליון דולר, או 1.54 דולרים למניה, לעומת רווח של 215 מיליון דולר, או 2.41 דולרים למניה ברבעון המקביל. ההכנסות ירדו ל-1.95 מיליארד דולר לעומת הכנסות של 2.03 מיליארד דולר בצל הירידה במכירות הקמעונאיות והן הסיטונאיות. נציין כי התחזקות הדולר לא היטיבה עם תוצאות החברה בארה"ב - שם נרשמה ירידה בהכנסות, בעוד החלשות האירו תרמה לעלייה בהכנסות מאירופה במהלך הרבעון.

התחזית קדימה לשנת 2016 כולה נראית פחות מכפי שצפתה ענקית האופנה. החברה עדכנה כעת כי ההכנסות ירדו ב-3% לעומת תחזית קודמת לקיפאון בהכנסות. הרווח התפעולי צפוי לרדת גם כן לטווח של 2.9% עד 3.2% לעומת שנה קודמת. הצפי הקודם עמד על ירידה בטווח של 1.8% עד 2.3% בלבד.

עם זאת לא הכל שחור. הרווחיות התפעולית של ראלף לורן במהלך הרבעון עלתה על הציפיות והגיעה ל-13.7% (ללא הוצאות ארגון מחדש ואחרים), כך שהמצב משקף ניהול טוב יותר של ההוצאות.

החברה הוקמה לפני יות מ 40 שנה על ידי ראלף לורן, ועסקה בראשית ימיה בייצור עניבות. בחלוף השנים מוצרי החברה זכו להכרה כקלאסיקה אמריקאית. ראלף לורן הבעלים שמר על קור רוח במעמד הדו"חות. "שנת 2015 היתה שנת מעבר", אמר לורן. "בעוד התוצאות היו מאכזבות אני מעודד מאוד מהשינויים שכבר מתקיימים מאז מינויו של סטפן לארסון כמנכ"ל החדש. יש לו את התמיכה המלאה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה