זמן לצאת? הנה גרף שמאותת - כעת זה הזמן הגרוע אי פעם לקניית מניות
אחרי 3 שנים של תשואות דו-ספריות בוול סטריט ובסה"כ 6 שנים של ראלי במהלכו קפץ מדד ה-S&P 500 ביותר מ-200%, יש כאלה שמתחילים להסתכל בחשש על המשך השוק השורי. אחד מאותם אלה הוא ג'ייס פלדר שכותב את
לפי פלדר, ההערכה הקודמת שלו התבססה על מכפיל מניות ה-S&P500 שעומד על 19 (ב-12 החודשים האחרונים), אבל לפי פלדר זה לא מספיק מייצג את וול בטריט ולכן הוא מכניס למשוואה גם את מכפיל הראסל 2000 שהינו רחב ומגוון יותר ועומד כעת על 80. לכולם ברור שלעשות ממוצע זה לא הגיוני (בדיוק כמו שהשכר הממוצע במשק זה הנתון הכי שגוי בישראל), ולכן היה זה ג'ון פולסון מוולס-קפיטל שביצע חישוב של המכפיל החציוני. המספר שהתקבל עומד על קצת מעל 20. כפי שניתן לראות בגרף של
לדבריו של פלדר, מנקודה זו יש מספר אפשרויות מבחינת כיוון המניות. במקרה הטוב - התימחור יישאר גבוה ואז התשואה הצפויה תהיה דומה לשיעור הגידול השנתי ברווחי החברות - כלומר תשואה חד ספרתית נמוכה. במקרה הרע - התימחור של השוק יחזור למצב נורמאלי וזה אומר הפסדים ענקיים - אפשרות לנפילות של 50% ויותר. כלומר המצב הוא של סיכוי להרוויח תשואה חד ספרתית נמוכה מול סיכון להפסיד חצי מהכסף.
נציין כי מכפיל רווח הינו אינדיקטור המשמש בהערכת שווי של חברות. מכפיל הרווח מוגדר כיחס בין שווי השוק של החברה לבין הרווח הנקי השנתי שלה. ככל שהמכפיל נמוך יותר, החברה זולה יותר ביחס לרווח שהיא מייצרת - ולהפך.
- 18.יש לאתר מנהג קבוע לצאת בהצהרות בומבסטיות .די כבר... (ל"ת)דודו 18/02/2015 14:50הגב לתגובה זו
- 17.אתם לא מבינים 14/01/2015 21:06הגב לתגובה זוחחחחחח איזה מצחיק ביזפורטל שגורם לגולשים שלו ......אשליות
- 16.הזמן הכי טוב לקניית מניות ומהר גם (ל"ת)רמי 14/01/2015 19:18הגב לתגובה זו
- 15.ניר 14/01/2015 18:04הגב לתגובה זויש נביא בעירו?
- 14.השווקים גמרו גם בארהב וגם אצלנו ובאירופה-רק נדלן (ל"ת)יוסף 14/01/2015 17:40הגב לתגובה זו
- 13.הגולש 14/01/2015 15:34הגב לתגובה זובעבר האלטרנטיבות היו גבןהות ובהתאם מכפיל נמוך יותר )תשואה גבוה יותר(היום האלנטרנטיבות הן של כלום .משמע בשביל אותו הפער בין האלטרנטיבות המכפיל צריך להיות גבוהה בהרבהאלא ש........ מכפילי עבר זו הסטוריה . צריך לחשב לפי צפי למכפיל בשנה הקרובה
- אזרח 14/01/2015 17:07הגב לתגובה זומכפיל 20 מגלם היוון בריבית של 5%, כיום הריבית לטווח ארוך בארה״ב בשפל (כ2.5% ל30 שנה) ולכן זה מגלם פרמיית סיכון של 2.5% וזה סביר, זה הפרמטר שצריך לבדוק! השאלה היא אם הבנק הפדרלי יעלה את הריבית או לא? (עלייה של לפחות 1%-2%) וזה שאלת מליון הדולר... המלצה?? לשאול את סטנלי פישר...
- 12.אורי 14/01/2015 15:03הגב לתגובה זוראו הוזהרתם
- 11.cuca 14/01/2015 15:00הגב לתגובה זוהכל שאלה של תיזמון הריי...
- גבי 19/01/2015 07:51הגב לתגובה זואבל ערך הכסף ירד משמעותית. אינפלציה של מאות אחוזים.
- 10.מפחד אבל... 14/01/2015 14:43הגב לתגובה זואחת ל כמה חודשים מוציא הודעה איזה גורו שחזה את המשבר בשנת ככה ובענף ככה שהנה הנה הקטסטרופה אוטוטו באה. מי שהקשיב לכל חמור כזה הפסיד ראלי מטורף בשנתיים האחרונות. כן בסוף זה יקרה וממש אחרי שאיזה קוף יזרוק לחלל הוירטואלי תחזית קודרת יבוא קץ הכלכלה והעולם המערבי כפי שאנחנו מכירים אותו. עד אז נמשיך להשקיע בשוק ההון ולשמן את גלגלי המערכת כי זה או שנרוויח או סדר עולמי חדש שלא ממש ברורו טיבו. תמשיכו לקנות (בצורה מושכלת!) אין לנו דת אחרת.
- 9.מומחה לקנוניות 14/01/2015 14:37הגב לתגובה זואם הריבית נמוכה ולא צפויה לעלות הרבה אז המכפיל הוא יותר גבוה באופן טבעי.
- 8.עצים אינם צומחים לגובה לנצח (ל"ת)שומר נפשו ירחק!!! 14/01/2015 14:09הגב לתגובה זו
- דודו 14/01/2015 14:59הגב לתגובה זוצאצאים לעתיד, נכשלת בנסיון שלך לומר משהוא אחר שרצית , נקווה שאתה לא סוחר בשיטה זו . אגב אם תבדוק את הנתונים מאז פתיחת הבורסה בוול כולל משבר שנות ה20 תגלה שהמדדים רק עולים ועולים , כי אין מצב שהעום נכנס או יכנס לכאוס כלכלי כה קשה שיגרום לו להתהפך לירידות לאורך שנים .
- 7.אבי 14/01/2015 14:08הגב לתגובה זותשעים אחוז מהכתבות לא נותנות ערך כלשהוחבל.
- 6.כל כתבה כזאת מטרתה להוריד את השוק (ל"ת)טל 14/01/2015 14:01הגב לתגובה זו
- לא בפעם הזאת (ל"ת)משקיע ותיק 14/01/2015 14:13הגב לתגובה זו
- 5.יוסקה 14/01/2015 13:57הגב לתגובה זויש הרבה מניות בועתיות עם מחיר מנופח, ויש לא מעט מניות שמתומחרות בחסר!! תסמכו רק על עצמכם ולא על העדר שמובל ע"י אינטרסנטים
- 4.זה בגלל הכסף הזול ? (ל"ת)tio 14/01/2015 13:51הגב לתגובה זו
- 3.מילה לא הבנתי (ל"ת)מר ציפן 14/01/2015 13:48הגב לתגובה זו
- לא ביקשו שתבין פשוט רצו להוריד את מעו"ף (ל"ת)למר ציפן 14/01/2015 14:15הגב לתגובה זו
- 2.אני קונה לעשר שנים (ל"ת)סבאלה 14/01/2015 13:44הגב לתגובה זו
- 1.למה תשואה של 2000 אחוז!!! (ל"ת)רמי 14/01/2015 13:44הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
