
טסלה בין צמיחה לחששות: בוול סטריט מטילים ספק בתמחור ובאסטרטגיית ההשקעות
למרות דוחות חזקים, בג׳יי פי מורגן שומרים על המלצת מכירה עם מחיר יעד נמוך במיוחד; הזינוק בהשקעות, חוסר ודאות סביב רובוטקסי ו-Cybercab והיעדר לוחות זמנים ברורים למוצרים חדשים מעיבים על הסנטימנט
מניית טסלה Tesla 1.14% נסחרת לאחר פרסום דוחות הרבעון הראשון על רקע תגובת שוק מעורבת, כאשר הנתונים עצמם מצביעים על שיפור תפעולי אך במקביל מתחדדים סימני שאלה סביב המשך הדרך. לצד הצמיחה בהכנסות וברווח, המשקיעים מפנים תשומת לב גוברת להיקף ההשקעות וליכולת של החברה לתרגם את האסטרטגיה הנוכחית לרווחיות יציבה לאורך זמן.
בג׳יי פי מורגן שומרים על קו ביקורתי במיוחד כלפי החברה. האנליסט ראיין ברינקמן הותיר המלצת "תשואת חסר" לצד מחיר יעד של 145 דולר למניה, רמה שמגלמת ירידה של כ-61% מהמחיר הנוכחי בשוק. מדובר בהערכה חריגה בהשוואה לקונצנזוס האנליסטים. התחזית של ברינקמן ממוקמת בקצה התחתון של טווח התחזיות בוול סטריט, כאשר בפועל המניה נסחרת ברמות גבוהות בהרבה ולא ירדה מתחת ל-200 דולר מאז יוני 2024.
לדברי ברינקמן, גם אם תוצאות הרבעון הראשון נראות חזקות במבט ראשון, קיימים סימני שאלה לגבי היכולת לשמר את המגמה. הוא מציין כי הביצועים אינם מספקים הצדקה לתמחור הגבוה, במיוחד לאור הסיכונים המתפתחים בפעילות.
טסלה משקיעה בפרויקטים שלא מייצרים הכנסות
אחד הגורמים המרכזיים לדאגה הוא היקף הוצאות ההון. טסלה הציגה תחזית להשקעות של כ-25 מיליארד דולר, לעומת תחזית קודמת של כ-20 מיליארד דולר ולצד הוצאה בפועל של 8.5 מיליארד דולר בלבד בשנה שעברה. האנליסט מצביע על כך שחלק משמעותי מההשקעות מופנה לפרויקטים שטרם מייצרים הכנסות, רווחים או תזרים מזומנים תפעולי. מדובר בין היתר בפיתוחים בתחום הרובוטיקה, הרכב האוטונומי ותשתיות עתידיות.
הפער בין ההשקעות הצפויות לבין היכולת לייצר מזומנים בולט במיוחד. בשנת 2025 ייצרה טסלה תזרים חופשי של כ-6.2 מיליארד דולר בלבד, נתון שמעלה חשש כי ב-2026 החברה תציג תזרים שלילי משמעותי. מניית טסלה ירדה בכ-3.5% ביום שלאחר הפרסום, כאשר המשקיעים התקשו לעכל את העלייה החדה בהשקעות ואת חוסר הבהירות סביב מנועי הצמיחה העתידיים.
מעבר להוצאות ההון, המשקיעים התאכזבו מהיעדר פרטים לגבי לוחות הזמנים של מוצרים חדשים. בפרט, לא נמסר מועד להשקת רובוט ה-Optimus, אחד הפרויקטים המדוברים של החברה. גם פעילות הרובוטקסי, שנחשבת לאחד מהימורי הצמיחה המרכזיים של טסלה, מתקדמת בקצב איטי מהצפוי. ההתרחבות לערים נוספות בארה"ב מתבצעת בהדרגה, והיקף הפעילות עדיין מוגבל.
בנוסף, תחום האנרגיה של החברה הציג תוצאות חלשות יחסית לציפיות האנליסטים, מה שהוסיף ללחץ על המניה לאחר הדוחות והעלה ספקות לגבי פיזור מקורות ההכנסה.
לצד זאת, הנתונים הכספיים עצמם אינם שליליים. החברה רשמה צמיחה של 16% בהכנסות שהגיעו ל-22.39 מיליארד דולר, בעיקר בזכות התאוששות בביקושים באירופה ובאסיה. גם בשורת הרווח נרשמה הפתעה חיובית, כאשר הרווח למניה (Non-GAAP) עמד על 0.41 דולר, מעל תחזיות האנליסטים שעמדו על 0.35 דולר. הנתונים מצביעים על שיפור תפעולי בטווח הקצר.
החל ייצור ה-Cybercab
- 2.אנונימי 25/04/2026 18:55הגב לתגובה זוגם בארץ יש גידול במכירות רכבים מאותה הסיבה שהם מוכרים לעצמם
- 1.למרות דוחות חזקים 24/04/2026 19:00הגב לתגובה זוהמניה נסחרת במכפיל 250 על הרווח...בדוחות החזקיםהכל בינתיים חלומותכל עוד יש קונים למניה הכל נפלאמתי שהוא אולי תגיע המציאות