קתי ווד
קתי ווד

רווח של 600% - קת׳י ווד מכרה מניות סירקל

מנהלת ההשקעות גרפה עשרות מיליוני דולרים תוך חודש ממניות חברת הסטייבלקוין, אבל המשקיעים עדיין בורחים מהקרנות שלה כשהם זוכרים את הקריסה של 2022 אז איבדו 67% מכספם

אדיר בן עמי | (3)
נושאים בכתבה קתי' ווד סירקל

קתי ווד עושה שוב בדיוק מה שהפך אותה למפורסמת - ויותר מאוחר לשנואה. מנהלת ההשקעות מכרה השבוע מניות סירקל בשווי 333 מיליון דולר, רק חודש אחרי שקנתה אותן. התוצאה: רווח של עשרות מיליוני דולרים בפרק זמן קצר. זהו שיא גם בסטנדרטים של ווד, שהייתה מלכת השוק ב-2021 לפני שהפכה לאחת הטעויות הגדולות של וול סטריט.


השאלה הגדולה היא אם ווד באמת למדה לקח מהתקופה שבה איבדה למשקיעים שלה מיליארדי דולרים, או שהיא רק נהנית ממזל טוב לטווח קצר. מכירת מניות סירקל שבועיים אחרי עלייה של 600% נראית כמו מהלך של מישהי שזוכרת איך זה להפסיד הכל במהירות. אבל התיק שלה עדיין מלא בהימורים מסוכנים, והצלחה אחת ממש לא מספיקה.


סירקל הייתה ההזדמנות המושלמת בשביל ווד להראות שהיא עדיין יודעת לזהות טרנדים לפני כולם. החברה שמנפיקה את הסטייבלקוין USDC נכנסה לבורסה רק לפני כמה שבועות, ומאז זינקה משמעותית. ווד קנתה 4.5 מיליון מניות ביום הראשון למסחר, השקעה שנאמדת ב-373 מיליון דולר. 

הבעיה עם ווד תמיד הייתה התזמון. היא מצוינת בזיהוי חברות שיעלו, אבל פחות טובה בלדעת מתי למכור. הפעם נראה שהיא למדה מהטעויות של העבר. במקום להמשיך להחזיק במניה שעלתה 600%, היא מכרה חלק מהמלאי וגרפה רווחים.


האמון של המשקיעים עדיין לא חזר

מה שמעניין בתמונה הרחבה יותר זה המצב של קרנות ה-ETF של ווד. למרות העלייה המשמעותית של השנה האחרונה, המשקיעים עדיין בורחים מהקרנות שלה כמו מאש. ARK Innovation ETF, הקרן הראשית שלה, רואה זרימת כספים שלילית כבר שבועות רצופים. זה אומר שגם כשהביצועים טובים, האמון של המשקיעים עדיין לא חזר.


הסיבה לחוסר האמון הזה ברורה: השנים 2022-2023 היו אסון עבור המשקיעים של ווד. אחרי שהקרן הראשית שלה עלתה 152% ב-2020, היא קרסה ב-67% ב-2022. אנשים שהכניסו כסף בשיא איבדו חלק ניכר מהכסף שלהם, ועכשיו הם נזהרים מלחזור על הטעות. גם תשואה טובה של כמה חודשים לא מספיקה כדי למחוק זכרונות כואבים כאלה.


המכירה של מניות סירקל מזכירה את מה שקרה עם אנבידיה ב-2023. אז ווד מכרה את כל ההחזקה של אנבידיה ממש כשהמניה התחילה את הזינוק בעקבות התפוצצות הבינה המלאכותית. ההחלטה הזו עלתה לקרן שלה במאות מיליוני דולרים. הפעם, לפחות, היא מכרה אחרי עלייה ולא לפניה.

קיראו עוד ב"גלובל"


האסטרטגיה של ווד

האסטרטגיה של ווד מבוססת על עיקרון פשוט: למצוא חברות שיהיו דיסרפטיביות בטווח הארוך ולהחזיק בהן. הבעיה היא שהשוק לא תמיד סבלני, ותנודתיות יכולה למחוק שנים של רווחים תוך זמן קצר. מכירת מניות סירקל מראה שאולי ווד מתחילה להבין שצריך גם להרוויח מדי פעם, ולא רק לחלום על העתיד הרחוק.


הנתונים האחרונים מראים שמאז אפריל, שלוש הקרנות הראשיות של ווד עלו פי שישה יותר ממדד S&P 500. ביצועים מרשימים שמזכירים את הימים הטובים של 2020-2021. אבל השוק כבר ראה את הסרט הזה, ולכן המשקיעים נשארים זהירים. הם יודעים שתשואות גבוהות אצל ווד יכולות להפוך במהירות להפסדים עצומים.


החזקת מניות טסלה - שעדיין מהווה ההחזקה הגדולה ביותר בקרן הראשית שלה - מראה שהגישה של ווד לא השתנתה יסודית. היא ממשיכה להמר על חזון רחוק שבו מניית טסלה תזנק ל-2,600 דולר בחמש השנים הקרובות. יתכן שאילון מאסק באמת יוכיח שהמכוניות החשמליות שלו שוות את הסכום הזה, אבל יתכן גם שזהו עוד אחד מהחלומות הגדולים שלה שיגמרו בהפסדים למשקיעים.


המשקיעים הפרטיים, שהיו חסידיה הנאמנים של ווד בימי השיא, עדיין לא חוזרים. זה מסביר למה, למרות העלייה החדה בביצועים, הכסף לא זורם בחזרה לקרנות שלה. ברגע שמשקיע מפסיד 60-70% מהכסף שלו, קשה לו לחזור ולתת אמון לאותו מנהל, גם אם הביצועים משתפרים.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אנונימי 26/06/2025 06:13
    הגב לתגובה זו
    יפה מאוד ידעה לזהות את הפוטנציאל עשתה מהלך יפה האם זה יותר מזל משכל. לאלוקים פתרונים
  • 2.
    יעקב 25/06/2025 23:40
    הגב לתגובה זו
    אני לא מבין את המגמה שלכם לפרסם אותה היא פשוט אפס עם ביצועים אפס תבדקו לפני שמפרסמים
  • 1.
    אנונימי 25/06/2025 22:42
    הגב לתגובה זו
    אבל היא יכולה לעבור להפסד אחרי שעה יום שבוע חודש שנה או יותר.זה לא קשה להיות ברווח לפרק זמן קצר.
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

וורנר ברוסוורנר ברוס

מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות

פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם

עמית בר |

חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.

לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.

מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.

העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.

פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.