eToro ו-Visa משיקות כרטיס חיוב באירופה ובריטניה
המשתמשים באירופה יהנו מהחזר של כ-4% מגובה הרכישה בכרטיס - במניות אירופיות - אותן יוכלו לשמור או לממש בפלטפורמה של איטורו
פלטפורמת המסחר וההשקעות eToro eToro -4.46% מודיעה על השקת כרטיס חיוב (Debit Card) חדש באירופה, במסגרת שיתוף פעולה עם חברת VISA Visa -0.11% . הכרטיס, המוצע כחלק משירותי eToro Money,
יאפשר למשתמשים לבצע רכישות תוך קבלת החזר של 4% במניות נבחרות באירופה. הכרטיס פועל ללא עמלות המרה, וניתן לשימוש גם בחו"ל. הכרטיס זמין לחברי מועדון eToro באירופה. ההחזר יינתן במניות אירופיות שנבחרו מראש על ידי המשתמש, וייכנסו לתיק ההשקעות האישי בפלטפורמה אחת
לחודש. ניתן להשאיר את המניות כהשקעה או לממש אותן במועד אחר דרך הפלטפורמה.
"אנחנו מוסיפים אפשרות נוספת לניהול כספים שמשולב עם השקעה. המהלך נועד להרחיב את האפשרויות שעומדות בפני המשתמשים באירופה", מסר דורון רוזנבלום, סמנכ"ל פתרונות
עסקיים ב-eToro.
מחזיקי הכרטיס יקבלו גם גישה לשירותים הקשורים לנסיעות, בהם פלטפורמת Visa Luxury Hotel Collection, הכוללת בין היתר הטבות כמו צ'ק-אין מוקדם, צ'ק-אאוט מאוחר והנחות בשהות. בנוסף, מוצעות הטבות נוספות כמו הנחה של עד 10%
בהשכרת רכבים מ-Sixt, וצירוף לשירות Visa AirRefund לפיצוי על עיכובים וביטולי טיסות. הכרטיס יושק בהדרגה באירופה, ובמקביל גם בבריטניה.
במקביל להשקת כרטיס החיוב של eToro, מאסטרקארד MasterCard Inc. -0.47%
הודיעה על שיתוף פעולה עם חברת Chainlink, שמאפשר לבעלי כרטיסים ברחבי העולם לרכוש נכסי קריפטו ישירות בצורה מבוזרת באמצעות המרה מאובטחת של כסף פיאט. מאחורי המהלך עומדות גם חברות כמו zerohash, שמספקת את שירותי ההמרה והנזילות בין פיאט לקריפטו, יחד עם Shift4 Payments
ו-Swapper Finance, שמסייעות בממשק המשתמש ובחיבור לבורסות מבוזרות דוגמת Uniswap. לדברי החברות, המערכת החדשה צפויה להנגיש את השימוש בקריפטו למיליוני משתמשים באמצעות כרטיסי אשראי קיימים, תוך עמידה בדרישות רגולציה ובאופן שמבוסס על חוזים חכמים.
- איטורו עקפה את הציפיות ומכריזה על בייבאק - המניה מזנקת ב־7%
- על הבמה באיטליה: אסיא מנסה להחזיר את המומנטום לאיטורו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איטורו השלימה את ההנפקה בנאסד"ק בחודש עבר לפי שווי של כ-4.3 מיליארד דולר, גבוה מהמתוכנן, שמאז היא זינקה ב-22.6% לשווי של 5.34 מיליארד דולר. ב-2024 הכניסה החברה כ-12.6 מיליארד דולר והרוויחה כ-194 מיליון דולר, בהשוואה להכנסות של 3.87 מיליארד דולר ורווח של 15 מיליון דולר ב-2023.
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות
פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם
חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.
לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.
מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.
העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.
- וורנר ברוס למכירה: המניה זינקה 10% לאחר פתיחת המידע הפיננסי לרוכשים
- וורנר ברוס מסרבת להצעת רכישה של פראמאונט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.
