"מיסים שקטים": ממשל טראמפ טוען שחסך לאמריקאים 180 מיליארד דולר השבוע
דוברת הבית הלבן: "האמריקאים בחרו מחדש בטראמפ כדי לתקן את הסיוט הכלכלי של ביידן"
הבית הלבן טוען שהמדיניות הכלכלית של ממשל טראמפ כבר מביאה תוצאות, עם חסכון של 180 מיליארד דולר למשלמי המיסים בעקבות מהלכים להסרת רגולציות. על פי דוברת הבית הלבן, קרוליין לויט, הממשל "עובד כל יום כדי לצמצם בירוקרטיה ולחתוך מיסים", אך הדמוקרטים מתעקשים שטראמפ קיבל כלכלה יציבה ורק מחמיר את המצב.
המאבק על מערכת המשפט – טראמפ יוצא לקרב
הנשיא טראמפ צפוי לשאת היום נאום במשרד המשפטים, שבו יתחייב להחזיר את שלטון החוק ולהיאבק בפשיעה. "המשרד הזה לא נועד לרדוף אנשים על עמדות פוליטיות", אמרה לויט, בהתייחסה להאשמות על פוליטיזציה של מערכת המשפט. במקביל, ממשל טראמפ מתכנן לערער על החלטת בית המשפט הפדרלי שחייב את החזרת אלפי עובדים פדרליים שפוטרו. "שופט אחד לא יכול לקחת את הסמכות הנשיאותית", אמרה לויט, תוך שהיא תוקפת שורת פסיקות שחסמו את מדיניותו של טראמפ מאז כניסתו לתפקיד. לדבריה, בחודש פברואר בלבד הוצאו 15 צווים לעיכוב מדיניות הבית הלבן, לעומת 13 בלבד בשלוש שנות כהונתו של ביידן.
שומרי הסף: המאבק על התקציב
בסנאט, מנהיג המיעוט הדמוקרטי, צ'אק שומר, הסכים לתמוך בהצעת התקציב של הרפובליקנים, מהלך שטראמפ הגדיר כניצחון. "הדמוקרטים הימרו על כך שלא נשיג רוב – וטעות בידם", אמרה לויט, תוך שהיא מהללת את יו"ר בית הנבחרים, מייק ג'ונסון.
לדבריה, מדובר בתקציב נקי ומאוזן, שנועד לשמור על פעילות הממשלה ולהכין את הקרקע להסכמות רחבות יותר בהמשך השנה. עם זאת, חלק מהדמוקרטים עדיין מתנגדים, מה שעשוי לגרור עימות נוסף בקונגרס.
הכלכלה במחלוקת: מי באמת אחראי למהפך?
הוויכוח על מצבה של הכלכלה האמריקאית תופס מקום מרכזי. דמוקרטים טוענים כי ביידן הוריש לטראמפ כלכלה חזקה, אך בבית הלבן משיבים בנתונים אחרים. "לא ברור על איזה כלכלה הם מדברים", תקפה לויט. "האמריקאים יודעים שהמצב הידרדר תחת ביידן, ולכן בחרו מחדש בטראמפ". לדבריה, מחירי הדלק יורדים, עלות הביצים ירדה בשני דולר בתוך חודש, ומחירי כרטיסי הטיסה צונחים.
- טראמפ מאשר לאנבידיה למכור שבבי H200 לסין תמורת 25% מההכנסות
- ממשל טראמפ שוקל לאפשר לאנבידיה למכור שבבי H200 לסין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, היא חשפה כי ממשל טראמפ ביטל השבוע 31 תקנות של הסוכנות להגנת הסביבה (EPA), אותן כינתה "מיסים שקטים". לדבריה, הממשל "מנקה את הביורוקרטיה ומשחרר את הכלכלה".
- 2.טראמפ זהום הסביבה 18/03/2025 14:43הגב לתגובה זוטראמפ מעודד זהום הסביבה הוא לא יחיה עוד 10 שנים אז מה אכפת לו
- 1.דריה 15/03/2025 11:23הגב לתגובה זומקבלת ביטוי דרך ירידות השערים בניו יורק.יתכן והשוק טועה.
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
