מניית חברת הביטוח שמזנקת ב-25%
השינוי הטכנולוגי בענף הביטוח מניב פירות:חברת הביטוח Root מכה את תחזיות האנליסטים עם רווח של 1.42 דולר למניה במקום הפסד צפוי
חברת הביטוח Root Root 9.43% מזנקת ב-25% בעקבות דוחות רבעוניים מפתיעים לטובה שפורסמו ביום רביעי. החברה, המספקת ביטוחי רכב ורואה בשוק ביטוח הרכב בשווי 300 מיליארד דולר כמוכן לשינוי מהפכני, נמנית על החברות הראשונות
המבססות את תעריפי הפוליסות שלהן על התנהגויות נהיגה המנוטרות באמצעות אפליקציית הסלולר שלה. גישה חדשנית זו מציבה את Root בחזית של טרנד טכנולוגי משמעותי בענף הביטוח.
בדוחות הרבעוניים שפורסמו השבוע, דיווחה Root על רווח של 1.42 דולר למניה בניכוי הוצאות חד-פעמיות, שיפור מרשים לעומת הפסד של 1.60 דולר בשנה שעברה. ההכנסות זינקו בכ-68% ל-327 מיליון דולר, נתון המעיד על צמיחה משמעותית. האנליסטים ציפו להפסד של 45 סנט למניה על הכנסות של 291 מיליון דולר, כך שהתוצאות הממשיות היכו את התחזיות בפער ניכר. ההפתעה החיובית הזו היא אחד הגורמים המרכזיים לזינוק במחיר המניה.
פרמיות הברוטו שנכתבו על ידי החברה עלו ב-18% ל-331 מיליון דולר. פרמיות נטו שהורווחו קפצו ל-300 מיליון דולר מ-176 מיליון דולר בשנה שעברה, גידול של כמעט 70%. מספר הפוליסות בתוקף של Root עלה ב-21% ל-414,862, מה שמצביע על הרחבת בסיס הלקוחות של החברה.
במהלך שיחת הרווחים, המנכ"ל אלכס טים אמר כי החברה צופה מגמת הפסד בשיעור נמוך עד בינוני-נמוך בשנת 2025 עבור עמדות תעריפים. אמנם טים לא סיפק תחזית מלאה ל-2025, אך ציין כי Root חווה "סביבת צמיחה חיובית מתחילת השנה עד כה".
- כשחברת הביטוח לא מצאה את המבוטחת - האם היא יכולה להתנער מתשלום?
- בנקים לונג - ביטוח שורט; האסטרטגיה הזו יכולה להצליח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"יש הרבה הזדמנויות לקנה מידה ולצמיחה, ואנחנו עושים זאת דרך ערוץ השותפויות שלנו והוספת שותפויות נוספות," אמר טים, תוך שהוא מציין כי Root מתרחבת ליותר מדינות בארה"ב. החברה מתכננת גם לחדור לערוצי שיווק חדשים לצמיחה נוספת. "עכשיו, זה עשוי להתבטא בלחץ על הרווח והפסד ברבעון מסוים מכיוון שאנחנו משקיעים בעסק ואנחנו יודעים שזו ההשקעה הנכונה לטווח הארוך," הוא אמר למשקיעים. "אבל בטווח הקצר, ייתכן שתראו שזה למעשה מפחית את הרווחים ברבעון נתון."
האנליסטים צופים כי הרווח של Root ברבעון הראשון ישתפר ל-18 סנט למניה לעומת הפסד של 42 סנט למניה בשנה שעברה, עם צמיחה של 20% בהכנסות ל-307 מיליון דולר. לשנת 2025 כולה, האנליסטים צופים הפסד של 41 סנט למניה. עם זאת, תחזיות וול-סטריט מראות שיפור לרווח של 1.10 דולר למניה לשנת 2026.
החברה נסחרת כעת לפי שווי של 1.89 מיליארד דולר, לאחר שמניית Root עלתה ב-72% מתחילת השנה וזינקה ב-396% ב-12 החודשים האחרונים.

עובדי Wix הפסידו 400 מיליון דולר; כל עובד איבד 110 אלף דולר
כשהנהלת החברה, אבישי אברהמי, ניר זוהר וליאור שמש, מימשו בעשרות מיליוני דולרים - הם ידעו מה שהם עושים; רוב העובדים "אכלו אותה"
מניית וויקס Wix Wix.com -3.98% התחילה את השנה במחיר של 215 דולר, שווי של 12 מיליארד דולר ועם תקוות גדולות אחרי שזינקה ב-90% בשנה. הנהלת החברה ביטלה את חששות המשקיעים מתחרות מחברות שיאמצו AI כדי להתחרות ביכולת בניית האתרים של וויקס, וטענה שמדובר בפלטפורמה שלא ניתנת להחלפה. האנליסטים החמיאו והמגמה נראתה חיובית. בפועל, זו היתה אחת השנים הגרועות של החברה (בינתיים) כשהמניה נופלת ב-55% מהמחיר בתחילת השנה ל-95 דולר. השווי ירד ל-5.3 מיליארד דולר.
הנהלה אולי יהירה, אולי מנותקת שלא הבינה את גודל האירוע, ואולי ניסתה להחביא את הבעיה. אנליסטים הלכו שבי אחריה. התעוררות מאוחרת ורכישת סטארטאפ בן כמה חודשים עם 2-3 עובדים במחיר של 80 מיליון דולר סימנה מפנה. רכישת סטארט אפ של AI שיכול לפתוח את הדרך לחברה שתקועה במירוץ ה-AI הוא סימן לכישלון בדרך עד כה. תחליטו - אתמול הייתם בטוחים בכיוון ופתאום אתם בהיסטריה? ובכל זאת, השוק אהב את הרכישה. למרות שזו היתה, בין השורות, הודאה ברורה בטעות ובהתעוררות מאוחרת. עברו כמה חודשים והובן באופן ברור - החברה לא צומחת, הרכישה מוסיפה לה צמיחה חיצונית, אבל הפעילות המסורתית בבעיה. הסיפור האמיתי נחשף.
כל חברות התוכנה נמצאות בבעיה - יש פוטנציאל תחרות ענק מצד ה-AI. פיתוחי תוכנה שלקח שנים להרים אותם, יכולים להיות מוכנים היום בימים ושבועות. נכון, חברה זה לא רק מוצר התוכנה, זה הרבה מסביב - תפעול, שיווק, לקוחות, אבל המוצר זה העיקר. האלטרנטיבות AI יכולות להוביל להחלפה של מוצרי וויקס ויכולות להביא לתחרות על המחיר. בכל מצב זה הפסד לוויקס, והשוק הפנים שיש בעיה קשה בדוחות האחרונים לפני כשבוע - וויקס התרסקה אבל "הכתובת הייתה על הקיר": איך יכולתם לדעת שהיא במצוקה?

- וויקס התרסקה אבל "הכתובת הייתה על הקיר": איך יכולתם לדעת שהיא במצוקה?
- וויקס צונחת 16% למרות תוצאות טובות - הסיבה היא בתחזית ובאיום מ-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המנהלים - אבישי אברהמי, ניר זוהר וליאור שמש מכרו מניות בכמויות גדולות בכל השנה האחרונה. עשו בשכל. אבל תראו מה קרה לעובדים - אלו החזיקו במניות חסומות (RSUs) שניתנות כחלק מהשכר השוטף והם הפסידו סדר גודל של 400 מיליון דולר. בתחילת השנה הם החזיקו 3.34 מיליון מניות כשכל מניה היתה שווה כאמור 215 דולר. מדובר על ערך של 718 מיליון דולר. כעת זה שווה 318 מיליון דולר.
פורשה 911, קרדיט: יצרןפורשה 911 טורבו S ההיברידית: חזקה ומהירה מאי פעם; כמה היא עולה?
הביצועים, הגרסאות השונות והמחירים
הדגם החדש של פורשה 911 טורבו S לשנת 2026 נראה על פניו כמו גרסה נוספת של מכונית־העל הקלאסית - אבל מתחת לפני השטח זהו השינוי המשמעותי ביותר שעבר על הסדרה בעשורים האחרונים. לראשונה, פורשה מציגה גרסה היברידית לדגם הדגל שלה, עם ביצועים עוצמתיים יותר מאי פעם.
הפורשה 911 החדשה מגיעה עם מערכת הנעה מתקדמת שמבוססת על מנוע חדש לחלוטין, תיבה אוטומטית שעוצבה מחדש, סוללה קומפקטית עם מתח עבודה של 400 וולט ושילוב ראשון מסוגו של מערכת טורבו חשמלת. כל אלה יחד הופכים את הרכב למהיר יותר, מדויק יותר, ובעיקר, צעד קדימה במאמץ לשלב בין ביצועים, רגולציה וחדשנות.
המנוע של הדגם החדש - שישה צילינדרים אופקי בנפח 3.6 ליטר - שונה לגמרי מזה של הדור הקודם: מדובר בגרסה קומפקטית יותר, עם קוטר בוכנות חדש, מערכת הזרקה מתקדמת, והסרה מוחלטת של מערכות רצועה מכאניות. הגישה המודולרית אפשרה למהנדסי פורשה לשלב מעל המנוע את מערכות ההמרה החשמליות, כולל ממיר DC/DC ואינוורטר מתקדם, בלי להגביה את קו המכסה האחורי של הרכב.
אבל הסיפור הגדול יותר הוא שילוב של טכנולוגיית T-Hybrid: מנוע חשמלי בהספק של 80 כ"ס משולב בתיבת ה־PDK האוטומטית, אשר מחובר ישירות לגל הארכובה. גם מגדשי הטורבו שונו לחלוטין: הפעם מדובר במערכות טורבו חשמליות עם מדחסי אוויר שנשלטים אלקטרונית, ללא תלות בסיבובי המנוע. התוצאה היא זמינות כוח מיידית, העלמת השהיית הטורבו ואספקת מומנט מרשימה במיוחד לאורך תחום הסל"ד.
- העשור האבוד של פורשה: בלומה מפנה את הכיסא
- פורשה מתרסקת: הפסד של כמעט מיליארד אירו ברבעון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בזכות המערכת המשולבת, ה־Turbo S מציע כעת הספק כולל של 701 כוחות סוס ומומנט מרבי של 590 ליברה־רגל. אלה מתקבלים בטווח שבין 2,300 ל-6,000 סל"ד - מה שמקנה לרכב גמישות נדירה, גם בנסיעה עירונית וגם על מסלול מירוצים.
