אמיר פנוש מנכל סיוה
צילום: סיוה

סיוה מציגה תוצאות חזקות ברבעון הרביעי – אופנהיימר מעלה את התחזיות

בית ההשקעות אופנהיימר שומר על המלצת Outperform ומעלה את מחיר היעד למניה ל-40 דולר

אביחי טדסה |
נושאים בכתבה סיוה אמיר פנוש
חברת סיוה Ceva Inc. 0.42%   פרסמה תוצאות חזקות לרבעון הרביעי של 2024, כשהיא מציגה הכנסות מעל תחזיות השוק, עם צמיחה של 21% בהכנסות ו-9% בתמלוגים. בנוסף, החברה עדכנה כי היא צופה צמיחה של 9% בהכנסות בשנת 2025, לצד עלייה משמעותית של 50% ברווחיות. על רקע הדוחות, אופנהיימר מעלה את מחיר היעד למניה ל-40 דולר לעומת 36 דולר בתחזית הקודמת, תוך שמירה על המלצת Outperform. מחיר היעד של אופנהיימר משקף אפסייד של כ-12% על מחיר המניה הנוכחי של סיוה.


סיוה דיווחה על הכנסות של 29.2 מיליון דולר, מעל התחזיות המוקדמות שעמדו על 27.5 מיליון דולר, ורווח למניה Non-GAAP של 0.11 דולר – בהתאם לציפיות השוק. החברה נהנתה מגידול משמעותי של 38% במספר המשלוחים, שהסתכמו ב-623 מיליון יחידות, בהובלת מכירות ליישומים בתחום ה-IoT, תקשורת סלולרית ויישומים תעשייתיים. משלוחי Wi-Fi צמחו ב-110% בהשוואה שנתית, כאשר תמלוגי ה-Wi-Fi גדלו ב-175%. משלוחי Bluetooth עלו ב-41%, ואילו משלוחי רכיבי סלולר IoT עלו ב-37%.


באשר להסכמים אסטרטגיים, החברה דיווחה כי חתמה על 12 רישיונות טכנולוגיה חדשים, כולל שני יצרני OEM גדולים ושלושה לקוחות חדשים. בין העסקאות הבולטות ניתן למנות הסכם ארוך טווח עם יצרן MCU מוביל לשימוש בטכנולוגיות ה-Wi-Fi של סיוה לפתרונות IoT, הסכם עם יצרן סמארטפונים בארה"ב לשילוב טכנולוגיות של סיוה במודם ה-5G הפנימי שלו, וכן הסכם לראשונה בתחום מעבדי ה-AI DSP וה-NPU. סיוה הציגה תחזית צמיחה שנתית של 9% בהכנסות ל-2025, עם עלייה של 50% ברווחיות. ההכנסות ברבעון הראשון של 2025 צפויות לעמוד על 26.5 מיליון דולר, ירידה של 9% לעומת הרבעון הקודם, בשל עונתיות ופרויקטי התאמה ללקוחות. בניתוח ארוך טווח, הנהלת החברה מציינת כי היא בטוחה בהשגת יעד של רווח למניה של למעלה מ-1 דולר עד 2027. אופנהיימר העלה את תחזית ההכנסות לשנת 2025 מ-115.3 מיליון דולר ל-116.9 מיליון דולר, תוך עדכון מחיר היעד ל-40 דולר, על בסיס מכפיל רווח של 75 ל-EPS של 0.53 דולר.


באופנהיימר מזהים מגמות צמיחה משמעותיות בתחומים כמו מעבדי AI, תחנות בסיס 5G, ומערכות מתקדמות לתקשורת. עם זאת, קיימים סיכונים פוטנציאליים, בהם האטה בקצב הרישוי והסכמי הרישוי החדשים, תחרות מוגברת בתחום מעבדי הסמארטפונים, ומגבלות בשרשרת האספקה שעלולות לעכב משלוחים. למרות האתגרים, אופנהיימר רואה בסיוה השקעה אטרקטיבית לטווח ארוך, עם פוטנציאל צמיחה רב בזכות המיקוד בתחומי ה-IoT והתקשורת האלחוטית.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אנבידיהאנבידיה

"אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל את ההזדמנות

המניה נסחרת ב-177 דולר, בבנק אוף אמריקה סבורים שהיא תגיע ל-275 דולר; לא חוששים מתחרות מגוגל, רואים במכפיל רווח של 25 הזדמנות כניסה חד פעמית

ליאור דנקנר |

מניית אנבידיה (NVDA) NVIDIA Corp. 0.86%   נסחרת במכפיל רווח עתידי של כ-25 - רמה שעשויה להיות נקודת שפל אטרקטיבית למשקיעים. כך עולה מדוח חדש של צוות האנליסטים של בנק אוף אמריקה, בראשות ויוויק אריה שהוא אחד מהתומכים הנלהבים של אנבידיה. לפי הניתוח שלו, בכל פעם שמניית אנבידיה התקרבה למכפיל 25, היא התאוששה לרמות של 30 עד 40 תוך 3-6 חודשים.

הדוח מגיע על רקע שבוע חזק במיוחד למדד ה-SOX של מניות השבבים, שזינק בכ-10% והצליח לחזור מעל הממוצע הנע ל-50 יום, תוך ביצועי יתר מול מדד ה-S&P 500 שעלה 3.7% בלבד. זאת למרות ירידה של כאחוז במניית אנבידיה עצמה, מה שמעיד על התרחבות הראלי לחברות נוספות בסקטור.

בין המניות הבולטות בשבוע האחרון: Credo Technology זינקה ב-33%, ברודקום עלתה 18%, Coherent הוסיפה 18%, אינטל קפצה 18% על רקע כותרות בתקשורת לגבי זכיות פוטנציאליות בייצור שבבים, ו-Marvell עלתה 15% לקראת פרסום דוחות ולקראת כנס re:Invent של אמזון.

הדיון עבר מהשקעות הון לחשש מתחרות

בחודשים האחרונים, הדיון המרכזי בקרב משקיעים בתחום הבינה המלאכותית עבר ממוקד. אם בעבר החשש היה מהיקפי ההשקעות האדירים של חברות הענן, כעת הדיון מתמקד בתחרות - בין מודלי השפה של OpenAI לבין Gemini של גוגל, ובמקביל בין שבבי ה-TPU של גוגל וברודקום לבין שבבי ה-GPU של אנבידיה.

האנליסטים של בנק אוף אמריקה מדגישים מספר נקודות מרכזיות שמטות את הכף לטובת אנבידיה: ראשית, היצע השבבים בתעשייה הדוק, ואנבידיה שולטת בהקצאה - מה שמקשה על לקוחות לשנות את תמהיל הרכישות שלהם בשנה הקרובה. שנית, שבבי ה-TPU הוכיחו את עצמם רק במרכזי הנתונים של גוגל עצמה, בעוד ש-GPU זמינים בסביבות ענן מרובות כולל בענן של גוגל. למעשה, הבנק מעריך כי רכישות ה-GPU של גוגל צפויות להגיע לכ-10 מיליארד דולר ב-2025, סכום דומה לרכישות ה-TPU שלה מברודקום.

סם אלטמן
צילום: ויקיפדיה - TechCrunch

openAI נלחמת על הבכורה ומכריזה על "קוד אדום" לשיפור ChatGPT

כשהמתחרות סוגרות פערים, המשתמשים מתלוננים והלחץ הפיננסי גובר,  סם אלטמן מפנה את כל המשאבים לשיפור חוויית המשתמש: "יש עוד הרבה עבודה"



הדס ברטל |

חברת openAI, המפתחת של ChatGPT, נמצאת באחת מנקודות המפנה הדרמטיות מאז הקמתה. מנכ"ל החברה, סם אלטמן, הכריז על "קוד אדום" פנימי, לצורך שדרוג ברמת הדחיפות הגבוהה ביותר, במטרה לשפר את הביצועים של המוצר המרכזי של החברה ולחזק את חוויית השימוש.

מדובר בצעד שמעיד על רמת הדחיפות שהחברה חשה, על רקע התחזקות גוגל עם מודל Gemini שעקף את openAI במדדים טכניים רבים, לצד האצה בכניסת מתחרות נוספות כמו Anthropic לשוק הארגוני.

יותר מדי השקעות, פחות מדי תוצאות

לפי המזכר הפנימי, החברה תשהה בינתיים פיתוחים נוספים שהיו בשלבים מתקדמים, כמו למשל: סוכני AI בתחומי בריאות, קמעונאות ואפילו פרויקט בשם Pulse שפותח כעוזר אישי. גם תכניות להכנסות מפרסום נדחות לעת עתה.

במקום זאת, כל הצוותים הרלוונטיים יתמקדו בשיפור ChatGPT בדגש על ביצועים, מהירות תגובה, אמינות והפיכת הממשק ליותר מותאם אישית ו"אינטואיטיבי". החברה מקיימת כעת שיחות עבודה יומיות בנושא ומעודדת מעבר זמני של עובדים בין מחלקות כדי לתגבר את המאמץ.

משתמשים פחות מרוצים, מתחרות מצמצמות פערים

גרסת GPT-5 שהושקה לאחרונה בקיץ זכתה לביקורות צוננות מצד חלק מהמשתמשים: הטון נתפס כקריר, המענה לשאלות פשוטות הפך מסורבל יותר, והאינטראקציה הפכה "טכנית מדי". לפני כחודש ביצעה החברה תיקונים, אך נראה שלא די בכך. במקביל, גוגל ממשיכה להתקדם במהירות. גרסת Gemini החדשה עקפה את מודל GPT במדדים סטנדרטיים בתעשייה, והציגה זינוק של 200 מיליון משתמשים חודשיים תוך שלושה חודשים בלבד. גם Anthropic מושכת יותר לקוחות עסקיים נהנית מתדמית יציבה וזהירה יותר ומצטיירת כמתחרה אמינה גם אם מספר המשתמשים שלה נמוך בהרבה מב-Chat GPT. כיום גם דווח כי החברה שוקלת גם הנפקת ענק לפי שווי של 300 מיליארד דולר. 

גם שאר המתחרות של OpenAI כבר אינן שחקניות שוליות, אלא גורמים שמעצבים את שוק הבינה המלאכותית ואף דוחקות את החברה לעמדת מגננה.