אמיר פנוש מנכל סיוה
צילום: סיוה

סיוה מציגה תוצאות חזקות ברבעון הרביעי – אופנהיימר מעלה את התחזיות

בית ההשקעות אופנהיימר שומר על המלצת Outperform ומעלה את מחיר היעד למניה ל-40 דולר

אביחי טדסה |
נושאים בכתבה סיוה אמיר פנוש
חברת סיוה Ceva Inc. 1.19%   פרסמה תוצאות חזקות לרבעון הרביעי של 2024, כשהיא מציגה הכנסות מעל תחזיות השוק, עם צמיחה של 21% בהכנסות ו-9% בתמלוגים. בנוסף, החברה עדכנה כי היא צופה צמיחה של 9% בהכנסות בשנת 2025, לצד עלייה משמעותית של 50% ברווחיות. על רקע הדוחות, אופנהיימר מעלה את מחיר היעד למניה ל-40 דולר לעומת 36 דולר בתחזית הקודמת, תוך שמירה על המלצת Outperform. מחיר היעד של אופנהיימר משקף אפסייד של כ-12% על מחיר המניה הנוכחי של סיוה.


סיוה דיווחה על הכנסות של 29.2 מיליון דולר, מעל התחזיות המוקדמות שעמדו על 27.5 מיליון דולר, ורווח למניה Non-GAAP של 0.11 דולר – בהתאם לציפיות השוק. החברה נהנתה מגידול משמעותי של 38% במספר המשלוחים, שהסתכמו ב-623 מיליון יחידות, בהובלת מכירות ליישומים בתחום ה-IoT, תקשורת סלולרית ויישומים תעשייתיים. משלוחי Wi-Fi צמחו ב-110% בהשוואה שנתית, כאשר תמלוגי ה-Wi-Fi גדלו ב-175%. משלוחי Bluetooth עלו ב-41%, ואילו משלוחי רכיבי סלולר IoT עלו ב-37%.


באשר להסכמים אסטרטגיים, החברה דיווחה כי חתמה על 12 רישיונות טכנולוגיה חדשים, כולל שני יצרני OEM גדולים ושלושה לקוחות חדשים. בין העסקאות הבולטות ניתן למנות הסכם ארוך טווח עם יצרן MCU מוביל לשימוש בטכנולוגיות ה-Wi-Fi של סיוה לפתרונות IoT, הסכם עם יצרן סמארטפונים בארה"ב לשילוב טכנולוגיות של סיוה במודם ה-5G הפנימי שלו, וכן הסכם לראשונה בתחום מעבדי ה-AI DSP וה-NPU. סיוה הציגה תחזית צמיחה שנתית של 9% בהכנסות ל-2025, עם עלייה של 50% ברווחיות. ההכנסות ברבעון הראשון של 2025 צפויות לעמוד על 26.5 מיליון דולר, ירידה של 9% לעומת הרבעון הקודם, בשל עונתיות ופרויקטי התאמה ללקוחות. בניתוח ארוך טווח, הנהלת החברה מציינת כי היא בטוחה בהשגת יעד של רווח למניה של למעלה מ-1 דולר עד 2027. אופנהיימר העלה את תחזית ההכנסות לשנת 2025 מ-115.3 מיליון דולר ל-116.9 מיליון דולר, תוך עדכון מחיר היעד ל-40 דולר, על בסיס מכפיל רווח של 75 ל-EPS של 0.53 דולר.


באופנהיימר מזהים מגמות צמיחה משמעותיות בתחומים כמו מעבדי AI, תחנות בסיס 5G, ומערכות מתקדמות לתקשורת. עם זאת, קיימים סיכונים פוטנציאליים, בהם האטה בקצב הרישוי והסכמי הרישוי החדשים, תחרות מוגברת בתחום מעבדי הסמארטפונים, ומגבלות בשרשרת האספקה שעלולות לעכב משלוחים. למרות האתגרים, אופנהיימר רואה בסיוה השקעה אטרקטיבית לטווח ארוך, עם פוטנציאל צמיחה רב בזכות המיקוד בתחומי ה-IoT והתקשורת האלחוטית.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שבבי AI (AI)שבבי AI (AI)
IPO

המתחרה הסינית של אנבידיה מזנקת 500% ביום המסחר הראשון

גייסה בבורסה בסין 1.1 לפי 7.2 מיליארד והשווי קפץ ל-43 מיליארד דולר

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אנבידיה

מור ת'רדס של יוצאי אנבידיה היא חברת שבבי AI סינית שנהנית מתנופה עצומה על רקע הגבלות הסחר בין ארה"ב לסין. כשכור ארה"ב אוסרת על משלוח שבבי AI מתקמדים לסין. אנבידיה פיתחה שב מיוחד שלא עוקף את ההגבלות האלו. הממשל הסיני רתח - הוא רואה בכך השפלה אמריקאית, והוא דרש מהחברות הסיניות שלא לקנות שבבי אנבידיה שמהווים תחליף לשבב הבלקוול. 

אנבידיה ציפתה למכור במיל 50 מיליארד דולר בשנה בסין וזה בעצם נעלם. את הוואקום הזה ממלאות כמה חברות שבבים סיניות מור ת'רדס וקמבריקון הן הבולטות - 

מור ת'רדס המכונה "אנבידיה של סין", פתחה את יום המסחר הראשון שלה בבורסת שנגחאי בזינוק של 502% - קפיצה שהפכה אותה לאחת ההנפקות החזקות ביותר מאז רפורמות 2019. החברה, שהוקמה ב-2020 על ידי ג'יאנג'ונג ז'אנג, בכיר לשעבר באנבידיה, גייסה 8 מיליארד יואן (כ-1.13 מיליארד דולר) - ההנפקה השנייה בגודלה השנה בסין, אחרי Huadian New Energy. מניית החברה נפתחה ב-650 יואן, לעומת מחיר IPO של 114.28 יואן, והגיעה לשווי שוק זמני של 305 מיליארד יואן - 43 מיליארד דולר (לעומת גיוס לפי שווי של 7.2 מיליארד דולר). 

הביקושים למניה חרגו מציפיות: החלק הקמעונאי נרשם פי 2,750 מההיצע, וההנפקה כולה משקפת אופטימיות גוברת ביכולת סין להשיג עצמאות טכנולוגית.מור ת'רדס מתמחה בשבבים לגרפיקה ולבינה מלאכותית (AI), ומשמשת חלופה מרכזית למעבדי אנבידיה, שמוגבלים כאמור על ידי סנקציות אמריקאיות. 

החברה פיתחה את ארכיטקטורת MUSA, התואמת CUDA של אנבידיה ומקלה על מעבר, ויצרה ארבעה דורות של שבבים מאז הקמתה. ההנפקה, לוותה בתמיכה ממשלתית, כולל אישור מהיר של 122 ימים מרגע הגשת הבקשה. זהו סמל נוסף למירוץ סין נגד ההגבלות, כאשר בייג'ין מקדמת חדשנות מקומית כחלק ממדיניות "עצמאות טכנולוגית".

אילוסטרציה של Rage bait. קרדיט: רשתות חברתיותאילוסטרציה של Rage bait. קרדיט: רשתות חברתיות

האם 2025 היא שנת הזעם? מילון אוקספורד טוען שכן

אוניברסיטת אוקספורד הכריזה כי המונח Rage bait הוא מילת השנה של 2025; המונח משקף את המעבר הרוחבי מהקליק בייט ומתוכן שמטרתו לעורר סקרנות, לתוכן שמטרתו להצית כעס ולהניע מעורבות ברשת

רן קידר |
נושאים בכתבה אוקספורד

הוצאת אוניברסיטת אוקספורד הכריזה כי המונח Rage bait, “פתיון שמעורר זעם”, נבחר למילת השנה 2025, לאחר הצבעה ציבורית שבה השתתפו עשרות אלפי גולשים. הבחירה משקפת את האופן שבו השיח האינטרנטי עבר בשנים האחרונות לשימוש גובר בתוכן שנועד לא ליידע או לבדר, אלא להכעיס. לפי מילון אוקספורד, המונח מתאר תוכן מקוון שנוצר במכוון כדי לעורר כעס, תסכול או סערה ציבורית, והכל למטרת הטראפיק, התגובות והשיתופים.

באוקספורד מסבירים כי Rage bait התבסס כשילוב של שתי מילים באנגלית, Rage (זעם) ו-Bait (פתיון), שהפכו יחד למונח מדויק של דור הרשתות החברתיות: לא עוד “קליק־בייט” שמבקש למשוך תשומת לב, אלא פתיון רגשי שמכוון לאזורים הפחות רציונליים של המשתמשים. לפי אוקספורד, השימוש במילה זינק פי שלושה בשנה האחרונה, מה שמאשש עד כמה תופעת “הכעס למטרות רווח” הפכה לחלק משגרה דיגיטלית.

לא על הזעם לבדו 

מאחורי הבחירה עמדה רשימה מצומצמת ובה מונחים נוספים, בהם Aura farming (חקלאות אאורה), יצירת תדמית "מגניבה" או מסתורית לצבירת מעמד חברתי, בעיקר ברשתות כמו טיקטוק. מונח נוסף הוא Biohack, המתייחס לשימוש בטכנולוגיה ובהרגלי חיים קיצוניים כדי “לשדרג” את הגוף. למרות הפופולריות של המונחים הללו, Rage bait זכה ברוב ההצבעות, אולי משום שהוא נוגע בעצב חשוף במיוחד בשיח המקוון של השנים האחרונות.

קאספר גראתווהול, נשיא תחום השפות באוקספורד, מסביר כי עצם קיומו של המונח, והעלייה החדה בשימוש בו, מעידים על כך שהציבור נעשה מודע יותר לטקטיקות המניפולציה שמופעלות עליו. “בעבר התוכן המקוון ניסה בעיקר לעורר סקרנות,” אמר, “אבל כיום הוא פועל על הרגשות שלנו ומושך אותנו להגיב. זה שינוי עמוק באופן שבו אנחנו חווים את הרשת.”

מעניין לציין שהמונח Rage bait איננו חדש לחלוטין: שימוש מוקדם בו תועד כבר ב-2002 בפורומי Usenet, בעיקר כביקורת על פרובוקציות ברשת. מאז הוא צמח להיות חלק משפת האינטרנט העולמית, ואף הוליד מונחים קרובים כמו Rage farming, המתאר יצירת סדרת תכנים מכוונת שנועדה להעצים כעס לאורך זמן, במיוחד בהקשרים פוליטיים ותחת הפצת מידע שגוי.