מנורה גאון: השיפור בבזק יבוא מכיוונם של חברות הבת

האנליסט מיקו מור מעריך כי, הכנסות יצמחו בשעור של 40.7% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע בעיקר מאיחוד הדוחות של YES ומהשינויים באחזקה בפלאפון
דרור איטח |

לקראת פרסום תוצאותיה הכספיים של חברת הטלפוניה הישראלית - בזק, מעריך האנליסט מיקו מור מבית ההשקעות מנורה גאון, כי הכנסות הקבוצה ברבעון הרביעי יסתכמו ב-2.77 מיליארד שקל, גידול של 40.7% בהכנסות בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד הנובע בעיקר מאיחוד הדוחות של YES ומהשינויים באחזקה בפלאפון.

בבית ההשקעות מותירים את המלצתם למניה על "קניה", במחיר יעד של 5.9. בבית ההשקעות מציינים כי, מחיר המניה עשוי להנות מרוח גבית בעקבות התקדמות בתהליך ההפרטה.

מור מעריך כי, המגמה ברבעון הנוכחי תהיה זהה למגמה שהייתה ברבעונים האחרונים, כלומר בתוצאות הכספיות של חברות הבנות (פלאפון, בזק בינלאומי ו-YES) ירשם שיפור נוסף בעוד בתחום המסורתי של חברת בזק (השיחות הנייחות) תמשך הירידה בהכנסות עקב ירידת תעריפי השיחות הפנים ארציות (ועדת גרונאו).

באשר לרווח התפעולי, מור סבור כי יסתכם ב-349.6 מיליון שקל, עליה של 45.6% לעומת הרבעון המקביל אך לא צפוי שיפור משמעותי בשיעור הרווח התפעולי והוא צפוי לעמוד על 12.6%.

מור מזכיר כי, ברבעון הרביעי 2004 תרשום בזק רווח הון לפני מס בסך של 35 מיליון שקל בגין מכירת חלקה של החברה בחברת בת שפוצלה מתוך אינטלסט. בנוסף צפויה בזק לרשום הכנסה בסך של 28.5 מליוןי שקל במסגרת הסכם פשרה עם יצרניות צינורות פלסטיק, אולם יתכן וההכנסה תרשם ברבעון הראשון של 2005. במהלך הרבעון הראשון של 2005 תרשום בזק רווח הון לפני מס בסך של 100 מיליון שקל בגין מכירת חלקה באינטלסט.

בשורה התחתונה מעריך מור כי, בזק תרשום רווח הנקי בגובה 176.8 מיליון שקל. מור מזכיר כי בשנתיים האחרונות רשמה בזק ברבעון האחרון של השנה הוצאות חד פעמיות (ברובן חשבונאיות) בסכומים של מאות מיליוני שקלים, אשר העבירו את החברה להפסד נקי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)

צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי

צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית



רן קידר |

צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.

חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח

חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.

בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.

בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.

חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל

החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.

ילד משקיע בשוק ההון צילום: ביזפורטלילד משקיע בשוק ההון צילום: ביזפורטל
מהפכת ה-AI

38% מבני הנוער אומרים שה-AI מבין אותם יותר טוב מהמשפחה והחברים

בתוך 3 שנים בלבד - 92% מהישראלים כבר משתמשים ב-AI, לפי דוח"ח האינטרנט של בזק אנחנו מבלים 1.5 שעות ביום בממוצע בלדבר עם הצ'אט; אחד מכל חמישה ישראלים משלם על כלי AI; השימוש מתרחב גם לתחומים רגישים: 38% קיבלו עצה רפואית; 59% בני נוער קיבלו תמיכה רגשית; 78% אומרים שהם פונים לאלגוריתם לפני בכלל ששוקלים לגשת לאיש מקצוע

מנדי הניג |
נושאים בכתבה בזק

בזק מפרסמת את דו"ח האינטרנט השנתי והמספרים בו מראים כמה אנחנו אימצנו את הבינה המלאכותית, זה אולי כמעט ללא תקדים אם נשווה למהפכות הטכנולוגיות הקודמות. סקר מקיף שכלל 4,750 ישראלים מגיל 13 ומעלה בשיתוף עם KANTAR ישראל, חושף כיצד ה-AI הפך מכלי ניסיוני למלווה יומיומי שמשפיע על כל תחום בחיים שלנו. מבריאות מתמיכה רגשית, דרך קניות, לימודים, ועד להורות ולתעסוקה. 

92% מהישראלים השתמשו לפחות בכלי AI אחד בשלוש השנים האחרונות, שזה גידול של כ-33% בהשוואה לשנה שעברה, והוא עוקף בהרבה טכנולוגיות אחרות למשל לפלטפורמת המסרונים שאין מי מאיתנו שלא משתמש בה כיום, וואטסאפ, נדרשו 10 שנים כדי להגיע לאימוץ דומה כמו לכלי ה-AI ולעשיית קניות באתרי האונליין לקח אפילו שני עשורים כדי להגיע לאותן רמות. 

הישראלי הממוצע משתמש כיום ב-2.7 כלי AI שונים, לעומת 1.8 בשנה שעברה. כל אחת מאיתנו מבלה בצ'אטים למיניהם כ-1.5 שעות ביום בממוצע, וזה קורה בעיקר בנייד. מי מוביל? ChatGPT בראש, אבל גם Gamma, Perplexity, Gemini ו-Canva מטפסים. 

הנתונים מראים שה-AI לא רק מוסיף זמן מסך (70% מהמשתמשים הגבירו את השימוש בכלים כאלה בהשוואה לשנה שעברה) אלא הוא גם מחליף פעילויות אחרות: אצל 50% הוא בא על חשבון גלישה כללית באינטרנט, אצל 35% זה מגיע על חשבון רשתות חברתיות, ואצל 33% על חשבון צפייה בסטרימינג. אחד מכל חמישה ישראלים גם משלם על מנוי ל-AI, מה שמעיד על כמה השימוש חשוב לישראלים שמוכנים גם לשלם כדי לנצל את היכולות המוגברות ואת המודלים המשופרים.


התוכן באינטרנט "מתלכלך"


אבל לצד ההתלהבות, יש גם משבר אמון. 67% מהישראלים מודים שהם מתקשים להבחין בין תוכן שנוצר על ידי אדם לבין כזה שיוצר על ידי AI, ו-71% מהישראלים רוצים שתוכן שיוצר על ידי בינה מלאכותית יסומן ככזה.