לשמור על הראייה לטובת הקריירה
למרות שליקויי ראייה כבר לא מהווים גורם שעלול לפגוע בהישרדות הפרט, עדיין יש להם השפעה משמעותית על איכות החיים. עם זאת, מסתבר שיש מקצועות בהם ראייה טובה היא הכרח, ופגיעה בראייה עלולה להפוך את בעל המקצוע למוגבל מבחינה מקצועית
- חדות הראייה מרחוק: יכולתן של העיניים להבחין בפרטים הזעירים ביותר ברזולוציה גבוהה מרחוק, מתבטאת באמצעות שבר שקרוי על שם סנלן, רופא עיניים הולנדי שפיתח בשנת 1862 את התרשים המשמש עד היום לביצוע בדיקות ראייה.
- חדות הראייה מקרוב: מקובל למדוד את חדות הראייה מקרוב באמצעות לוח ג'ייגר, עליו מופיעים תווים בגדלים שהולכים וקטנים, כשאת תוצאת הבדיקה מציינים בציון J1, J2, J3 וכך הלאה.
- רגישות הראייה לניגודיות: יכולת הראייה לזהות אותיות במצבים בהם מתקיימת ניגודיות פחותה, כפי שקורה בתנאי תאורה ירודים.
- תרגיל מיקוד הראייה: שבו בנוחות, הרחיקו את האצבע המורה למרחק של מספר סנטימטרים מהעין והתמקדו בה.
- תרגיל שינוי טווחי המיקוד של הראייה: שבו בנוחות, החזיקו את האגודל במרחק של כ-10 סנטימטרים מהעין, והתמקדו בו למשך 15 שניות.
- תרגיל תנועת השמונה: הישארו לשבת, ומקדו את מבטכם על הקרקע, במרחק של כשלושה מטרים קדימה.

בעת עבודה מאומצת מול מסכים מומלץ לאפשר לעיניים הפוגה של 20 שניות אחת לעשרים דקות.
טיפולי לייזר לתיקון הראייה
פנינו לד"ר יואב נחום מהמרכז הרפואי 'אסותא אופטיק' להסרת משקפיים בלייזר, על מנת להבין מהם טיפולי הלייזר לתיקון הראייה המתקדמים והמומלצים ביותר שמוצעים כיום.
ד"ר נחום מסביר שטיפולים אלו מתבצעים בארץ ובעולם מזה עשרות שנים, כשמדי שנה עשרות אלפי מטופלים מצליחים בזכותם להיפרד מהמשקפיים או מעדשות המגע לצמיתות.
כיום, הודות למכשירי הלייזר המתקדמים והמדויקים יותר מאשר בעבר והניסיון הרב שנצבר בתחום – הסרת משקפיים הפכה לפרוצדורה פשוטה ויעילה מתמיד.
לדברי ד"ר נחום, ניתוחי LASIK ו- PRK הם שני סוגי הניתוחים הנפוצים בתחום, כשלכל אחד מהם תתי סוגים ספציפיים בעלי שמות רפואיים נפרדים.
ניתוחי PRK ו-LASIK הם שני סוגי הניתוחים הנפוצים בתחום תיקון הראייה
ניתוחי PRK ו- LASIK וההבדלים ביניהם
בניתוח PRK (Photorefractive Keratectomy) שמיועד לסובלים מקוצר ראייה, מתבצע אידוי באמצעות לייזר של הקרנית בחלקה החיצוני של הקרנית, שנמשך כדקה בלבד לכל עין.
משך ההחלמה הממוצע הנו שלושה ימים, במהלכם סובלים חלק מהמנותחים מכאב, גירוי בעיניים, רגישות לאור ודמעת, כשהראייה מתחדדת בהדרגה בתוך מספר שבועות.
לעומת זאת, מסביר ד"ר נחום, בניתוח LASIK, (LASER Assisted in-situ (Keratomileusis,מבצעים חיתוך והרמה של שכבה בעובי כעשירית מ"מ מהקרנית באמצעות לייזר מדויק מסוג Femtosecond.
לאחר מכן, מאדים בלייזר רקמה בעומק הקרנית, ואז מכסים אותה בחזרה עם פרוסת הקרנית שהורמה.
הליך זה מתאים לטיפול בקוצר ראייה, רוחק ראייה ומצילינדרים גבוהים, אך אינו מותאם לבעלי קרנית דקה או מספר גבוה מאוד במשקפיים.
יתרונו של ניתוח ה-LASIK בכך שתופעות הלוואי אחריו לרבות הכאב פחותות משמעותית מאשר בהליך ה-PRK, והתחדדות הראייה מושגת ברוב המקרים בתוך ימים ספורים בלבד מתום הטיפול.
תמרורים אדומים שמחייבים פנייה דחופה לרופא עיניים
ישנם מצבים שנחשבים למקרי חירום רפואיים, שעלולים לגרום לפגיעה בראייה עד כדי עיוורון, ומצריכים פנייה לטיפול רפואי דחוף.
הנה מספר תסמינים שמשמשים כתמרורים אדומים, אשר עם הופעתם יש לפנות בדחיפות לרופא עיניים:
- הבזקי אור וגופים שטים בעין: תסמינים אלו עלולים להצביע על מצב חירום רפואי של קרע ברשתית, שעלול לגרום לעיוורון על רקע היפרדות רשתית, בהיעדר טיפול מתאים.
- הצטמצמות שדה הראייה: תסמין חמור שעלול להצביע על היפרדות רשתית וחדירה של נוזלים מבעד לקרע ברשתית, חסימה בכלי הדם באזור עצב הראייה או הרשתית ומצבים רפואיים חמורים נוספים.
- ירידה חדה ופתאומית באיכות הראייה: תסמין זה עלול להצביע על חסימות בכלי הדם המגיעים לרשתית או לעצב הראייה, ומחייב פנייה לקבל טיפול רפואי על מנת למנוע נזק בלתי הפיך לראייה.
מגדל one world trade tower קרדיט: גרוק10 המגדלים הגבוהים בעולם
בין חלקם יש תחרות, רובם שברו שיא כלשהו וכולם מהווים הישג הנדסי, היכנסו לראות מיהם המגדלים הגבוהים בעולם: איפה תוכלו לעלות לקומה ה-96 ב-40 שניות ואיפה תוכלו לעמוד על רצפת זכוכית בקומה ה-120
כל אחד מהמגדלים הגבוהים בעולם הוא הישג הנדסי וטכנולוגי, אך נראה כי מתקיימת מאין תחרות בין המתכננים שלהם על שיאים שונים: בין אם מעליות מהירות, השעון הכי גדול, קומת התצפית עם הנוף הכי רחוק ומה לא. מעבר ליוקרה ולחדשנות יש לכל אחד מהם גם אלמנטים תרבותיים שמדברים על זהות ולאומיות. ריכזנו עבורכם רשימה שכולה שבירת שיאים בלתי ייאמנים של הנדסה, טכנולוגיה וחדשנות, יחד עם עוד 10 מגדלים ישראליים שמביאים לנו גם קצת כבוד.
1 # Burj Khalifa, דובאי, איחוד האמירויות
הגובה של המבנה מגיע לכ-828 מטרים. הוא הושלם ונפתח בשנת 2010. המבנה כולל כ-154 קומות + 9 קומות תחזוקה. העלות הכוללת לבנייתו הוערכה בכ-1.5 מיליארד דולר . בשעתו, המגדל שבר שיאים רבים והפך לסמל של פריצת גבולות האדריכלות והנדסה. המבנה משמש בעיקר למגורים, מלון, משרדים ותצפית לתיירים.
המגדל נבנה כחלק מהשאיפה של דובאי להפוך למרכז גלובלי של עסקים ותיירות,
תצפית "at the top" שנמצאת בקומה 124, מושכת מיליוני מבקרים מדי שנה ומאפשרת ראייה של עד 80 קילומטר בימים בהירים. האדריכל אדריאן סמית שאב השראה מצמח ההימנוקליס המדברי בעיצוב הצורה המדורגת של המגדל, שמטרתה להפחית את עומסי הרוח בגובה רב כל כך. המעליות במגדל נוסעות במהירות של עד 10 מטר לשנייה ומחזיקות בשיא עולמי למהירות למעליות בודדות.
- בנייה לגובה בירושלים? לא כל כך מהר
- 1,654 דירות חדשות ייבנו בבת ים. כמה הן יעלו?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

מגדל one world trade tower קרדיט: גרוק10 המגדלים הגבוהים בעולם
בין חלקם יש תחרות, רובם שברו שיא כלשהו וכולם מהווים הישג הנדסי, היכנסו לראות מיהם המגדלים הגבוהים בעולם: איפה תוכלו לעלות לקומה ה-96 ב-40 שניות ואיפה תוכלו לעמוד על רצפת זכוכית בקומה ה-120
כל אחד מהמגדלים הגבוהים בעולם הוא הישג הנדסי וטכנולוגי, אך נראה כי מתקיימת מאין תחרות בין המתכננים שלהם על שיאים שונים: בין אם מעליות מהירות, השעון הכי גדול, קומת התצפית עם הנוף הכי רחוק ומה לא. מעבר ליוקרה ולחדשנות יש לכל אחד מהם גם אלמנטים תרבותיים שמדברים על זהות ולאומיות. ריכזנו עבורכם רשימה שכולה שבירת שיאים בלתי ייאמנים של הנדסה, טכנולוגיה וחדשנות, יחד עם עוד 10 מגדלים ישראליים שמביאים לנו גם קצת כבוד.
1 # Burj Khalifa, דובאי, איחוד האמירויות
הגובה של המבנה מגיע לכ-828 מטרים. הוא הושלם ונפתח בשנת 2010. המבנה כולל כ-154 קומות + 9 קומות תחזוקה. העלות הכוללת לבנייתו הוערכה בכ-1.5 מיליארד דולר . בשעתו, המגדל שבר שיאים רבים והפך לסמל של פריצת גבולות האדריכלות והנדסה. המבנה משמש בעיקר למגורים, מלון, משרדים ותצפית לתיירים.
המגדל נבנה כחלק מהשאיפה של דובאי להפוך למרכז גלובלי של עסקים ותיירות,
תצפית "at the top" שנמצאת בקומה 124, מושכת מיליוני מבקרים מדי שנה ומאפשרת ראייה של עד 80 קילומטר בימים בהירים. האדריכל אדריאן סמית שאב השראה מצמח ההימנוקליס המדברי בעיצוב הצורה המדורגת של המגדל, שמטרתה להפחית את עומסי הרוח בגובה רב כל כך. המעליות במגדל נוסעות במהירות של עד 10 מטר לשנייה ומחזיקות בשיא עולמי למהירות למעליות בודדות.
- בנייה לגובה בירושלים? לא כל כך מהר
- 1,654 דירות חדשות ייבנו בבת ים. כמה הן יעלו?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

