מדריך: שאלות ותשובות לאלה שבוטלה להם הטיסה - כל מה שצריך לדעת

מה עושים אם הכרטיס למחר של חברה שביטלה טיסות? מי אחראי למצוא לי חלופה? למי צריך לפנות עכשיו ועוד
נושאים בכתבה טיסות

שר התחבורה ישראל כץ הודיע הבוקר כי החל מהשעה 12:00 בצהרים נמל התעופה בעובדה, אילת, יחליף את נתב"ג כשדה התעופה הבינ"ל של ישראל. יחד עם זאת, השר אינו מבטיח שהשינוי הזה יגרום לחברות התעופה הזרות ובראשן רשות התעופה האמריקאית, תשנה את ההחלטה להפסיק את הטיסות לישראל. בינתיים, עשרות אלפי ישראלים תקועים בחו"ל בשל ביטול טיסותיהם חזרה ע"י החברות הזרות. הנה מספר שאלות ותשובות שנמסרו ל-Bizportal מהדקה ה-90 עקב הסיטואציה הלא נעימה לציבור הנוסעים.

שאלה: יש לי כרטיס טיסה למחר דרך אחת החברות שהודיעו על ביטול. מה לעשות?

תשובה: אם הזמנתם את כרטיס הטיסה דרך סוכן נסיעות, תבררו דרכו האם ניתן לסדר לכם טיסה חלופית. נסו לברר מול חברת התעופה מה גורל הטיסה שלכם, ואם לא תצליחו סוכני הנסיעות ממליצים לכם להגיע לשדה התעופה בשעה המיועדת לדלפק של חברת התעופה שלכם. הדלפק אמור להיות פתוח וכל הנציגים של חברות התעופה אמורים להתחיל לספק פתרונות חלופיים. ברגעים אלו חברות התעופה שביטלו את הטיסות לישראל וממנה בוודאי פתחו חמ"ל והן מנסות למצוא מושבים אצל חברות אחרות שעדיין פועלות, ישראליות או זרות.

שאלה: באחריות של מי למצוא לי חלופה?

- חברות התעופה אמורות לקחת אחריות על העניין ולייצר חלופה לכל הנוסעים שלהם באמצעות טיסות המשך או טיסות ישירות של חברות תעופה אחרות איתן יש להם קוד-שרינג.

שאלה: אז אני בטוח עולה מחר על טיסה ליעד שלי?

לצערנו לא בטוח. אין שום התחייבות ללו"ז בשלב הזה. חברות התעופה ינסו למזער נזקים ולמצוא טיסות חלופיות דרך טיסות המשך, אבל אי אפשר יהיה להדביק את הפער הזה של כל כך הרבה נוסעים בטיסות מבוטלות עם חברות תעופה ישראליות. גם אם יעשו רכבת אווירית בלי הפסקה זה לא יקרה. יהיו אנשים שיצטרכו לדחות את הנסיעה שלהם ולא כולם יצליחו לעלות על טיסות מחר.

שאלה: יש לי כרטיס טיסה למחר באמצעות חברת תעופה זרה שלא הודיעה כי היא מבטלת טיסות. אני יכול ללכת לישון רגוע, או שגם היא צפויה לבטל?

בענף התיירות מאוד חוששים מאפקט דומינו. ברגע שחברות התעופה האמריקאיות הודיעו על ביטול טיסות, הוציאו מספר חברות תעופה אירופאיות הודעות דומות וההערכות הן שמחר או אפילו עוד הלילה אנחנו נראה חברות תעופה זרות נוספות שמצטרפות לרשימה ומבטלות אף הן הגעה לישראל.

שאלה: אם יש לי כרטיס למחרתיים לחברת תעופה שבשלב זה הודיעה כי ביטלה טיסות מישראל. האם לנסות לחפש כבר עכשיו חלופות?

בחלק גדול מהמקרים סוכן הנסיעות או חברת התעופה ייצרו קשר עם הלקוחות ויעדכנו אותם על איזו טיסה הם יעלו. ההמלצה של סוכני הנסיעות היא לא להתחיל לחפש כרטיסי טיסה חלופיים לבד, זו המחוייבות של חברות התעופה במקרה שהטיסה אכן תתבטל.

התכוונתי לטוס בימים הקרובים לניו יורק או גרמניה אבל עדיין לא קניתי כרטיס. עכשיו שחברות התעופה הזרות ביטלו טיסות המחיר צפוי לעלות?

אי אפשר לדעת, אבל יש סיכוי סביר שזה מה שיקרה. בשלב הזה חברות התעופה שעדיין מפעילות טיסות בוודאי ינסו לספק מושבים לנוסעים שנשארו בישראל או תקועים בחו"ל, אבל בגלל הביקושים הגבוהים סביר להניח שהמחירים של הכרטיסים שישארו ירקיעו שחקים.

קיראו עוד ב"בארץ"

מה לגבי ביטוח נסיעות לחו"ל?

בעיקרון מי שנאלץ להאריך את השהייה בחו"ל צריך להאריך גם את הכיסוי הביטוחי שלו בתשלום נוסף. יחד עם זאת, לשכת סוכני ביטוח הוציאה בקשה לכל חברות הביטוח המבטחות נוסעים בביטוח נסיעות לחו"ל להאריך באופן גורף את הכיסוי הביטוחי לכל אותם הישראלים שרכשו ביטוח נסיעות לחו"ל ואינם יכולים לחזור ארצה.

הלשכה טוענת כי על חברות וסוכני ביטוח הביטוח מוטלת החובה המוסרית בעת הזאת לדאוג לשקט הנפשי של כל אותם הישראלים שנתקעו בעל כורחם ובאופן לא מתוכנן בחו"ל, על ידי הארכת תוקף הכיסוי הביטוחי, עד חזרתם הבטוחה ארצה - השאלה אם החברות והסוכנים יענו לקריאה.

על רקע הבקשה, חברת הביטוח שירביט הודיעה כי "הפוליסה תוארך אוטומטית ב- 48 שעות ללא עלות מסוף פקיעת הפוליסה, לאחר מכן ישלם המבוטח פרמיה יומית רגילה."

החברות שמפסיקות לטוס לארץ החל מאמש הן:

יו.אס אייר

יונייטד איירליינס

דלתא איירליינס

לופטהנזה

KLM

בריסל איירליינס

סוויס אייר

אוסטריאן איירליינס

ג'רמן ווינגס

נורוויג'יאן אייר

קורייאן אייר

טורקיש איירליינס

אייר קנדה

פגסוס

קורנדיאן

טארום

אירופלוט

טראנס-אירו

אגיאן איירליינס

אליטליה

סאס

אייר אירופה

סייפרוס איירווייס

איבריה

וויולינג איירליינס

אייר בלטיק

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    סילביה 24/07/2014 17:52
    הגב לתגובה זו
    הבת שלי עם שתי חברות שלה נמצאות לאחר שבוע שהיה והיו צריכים לחזור היום , ביטלו להם את הטיסה והן תקועות שם , חברת שטיח מעופף לא עוזרת לנו ולא מטפלות בעניין אשמח לעזרה ממישהו להחזיר את הבנות הביתה וגם את שאר הישראלים
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

הדס מינקה ברנדהדס מינקה ברנד

"החברה הישראלית צועקת ואסור לנו לפספס את הרגע"

הדס מינקה ברנד, מנכ"לית ג'וינט ישראל, חידדה את הקשר בין חברה ולכלכלה אחרי ה-10/7, וקראה למגזר העסקי להצטרף לנשיאה באתגרים העצומים שעומדים בפיתחה של ישראל


זיו וולף |
נושאים בכתבה כלכלה

תא"ל במיל' הדס מינקה ברנד, מנכ"לית ג'וינט ישראל, עלתה לבמה בוועידה הכלכלית עם מסר אחד מרכזי: הקשר בין כלכלה לחברה הפך בלתי ניתן להפרדה מאז אירועי השבעה באוקטובר, והעשור הקרוב יהיה עידן של אתגרים עצומים לצד הזדמנויות חדשות לבניית מערכת חברתית חזקה וכוללת יותר.

היא פתחה את דבריה בתודה למגזר העסקי, למגזר הציבורי ולכל הארגונים שנרתמו אחרי מתקפת הטרור. "אין ארגון בישראל שלא התייצב בדרך כלשהי, אם דרך מעורבות חברתית, אם דרך המילואימניקים שלכם, אם דרך התמיכה בעובדים שלכם במה שהם עברו. כל מי שיושב כאן לקח חלק אמיתי במאמץ האזרחי שעבר על המדינה".

אבל לצד התודה, היא ביקשה להבהיר כי הימים הקרובים יהיו רק תחילת הדרך. "המסע שלנו רק מתחיל, אני רוצה לקחת אתכם איתי, להבין מה מחכה לנו ומה מאפיין את העשור הקרוב בחברה הישראלית".

מינקה ברנד הזהירה מפני אובדן הזדמנות היסטורית: "אנחנו בנקודת מפנה. עכשיו צריך להבין מה מחכה לנו בעשור הקרוב. החברה הישראלית מתמודדת עם פערים מבניים שהחריפו בשנים האחרונות. אחד המרכזיים שבהם הוא הזדקנות האוכלוסייה. עשרים וחמש שנות חיים נוספו לאנושות. העולם עדיין לא מותאם לזה.

"גם ישראל זקוקה להתאמות מקיפות במערכות השירותים החברתיים, הבריאותיים והתעסוקתיים כדי לתת מענה אמיתי לדור המתבגר. במדינה יש עדיין שירותים רחבים שפועלים במודל ישן שאינו מתאים למציאות החדשה".