עסקאות הנדל"ן הבולטות השבוע: דירת 4 חדרים ברח' בן צבי בגבעתיים נמכרה ב-1.67 מ' ש'

דירת 4 חדרים ברחוב ז'בוטינסקי בנתניה נמכרה ב-1.17 מיליון שקלים
איריס בר טל |

כמדי שבוע, אתר Bizportal מביא את עסקאות הנדל"ן הבולטות ברחבי הארץ:

נתניה

דירת 5 חדרים בשדרות ניצה, 150 מ"ר, קומה 1, מרפסת של 50 מ"ר, הושכרה ב-4500 שקלים לחודש.

דירת 4 חדרים ברחוב ז'בוטינסקי, 120 מ"ר, קומה 2, עם מעלית וחנייה, נמכרה ב-1.17 מיליון שקלים.

דירת 3.5 חדרים ברחוב דנקנר, 100 מ"ר, קומה 2, עם חנייה ומעלית, נמכרה ב- 1.22 מיליון שקלים..

דירת דופלקס בת 5 חדרים ברחוב בארי, 169 מ"ר, קומה 5-6, מעלית, מרפסת של 150 מ"ר, עם חנייה, נמכרה ב-1.36 מיליון שקלים.

העסקאות בוצעו באמצעות אנגלו סכסון נתניה

דירת גן 3 חדרים ברחוב נורדאו, 60 מ"ר, משופצת עם גינה בשטח 200 מ"ר וזכויות בנייה, נמכרה ב-488 אלף שקלים.

דירת 3 חדרים ברחוב גולדה מאיר, 75 מ"ר, קומה 6 עם מעלית וחנייה, מושקעת, עם מחסן גדול ומרפסת שמש נמכרה ב-530 אלף שקלים.

העסקאות דווחו על ידי לוי יצחק, עורך מחירון הדירות

חיפה

דירת 4 חדרים בדרך הים בכרמל מערבי, 100 מ"ר, קומה 3, זקוקה לשיפוץ, נמכרה ב-535 אלף שקלים.

דירת 6 חדרים ברחוב האסיף, 130 מ"ר, משופצת, עם חניה, גינה פרטית, נמכרה ב-1.2 מיליון שקלים.

דירת 3.5 חדרים ברחוב קרית ספר, 90 מ"ר, קומה 3, זקוקה לשיפוץ, נמכרה ב- 635 אלף שקלים.

דירת 3 חדרים ברחוב התישבי, 70 מ"ר, קומה 2, עם חנייה, מחסן ומעלית, נמכרה ב-725 אלף שקלים.

העסקאות בוצעו באמצעות אנגלו סכסון סניף חיפה

הרצליה

דירת 5 חדרים ברחוב אמנון ותמר, 145 מ"ר, קומה 3, מושקעת במיוחד עם מעלית, חנייה ומחסן, נמכרה ב-1.71 מיליון שקלים.

דירת 4 חדרים בצמרות, קומה 8, כולל מחסן,לובי מאויש, מרפסת שמש , מושקעת מאוד, נמכרה ב-1.81 מיליון שקלים.

דירת 4 חדרים ברחוב ויצמן, 115 מ"ר, קומה 2, זקוקה לשיפוץ, ללא מעלית, עם חנייה, נמכרה ב-926 אלף שקלים.

דירת 3 חדרים ברחוב שמואל הנגיד, קומה 2, ללא מעלית, עם חנייה, מסודרת ומשופצת נמכרה ב-850 אלף שקלים.

לוד

דירת 3 חדרים ברחוב אנה פרנק, 75 מ"ר, קומה 5 עם מעלית וחנייה, מסודרת וממוזגת נמכרה ב-270 אלף שקלים.

דירת 3 חדרים ברחוב גולדברג, 75 מ"ר, קומה 1 ללא מעלית ועם חנייה, מושקעת וממוזגת נמכרה ב-250 אלף שקלים.

דירת 3 חדרים ברחוב איילון, קומה 3, עם מעלית וחנייה, מרוהטת חלקית הושכרה ב-2750 שקלים לחודש.

דירת 3 חדרים בגני אביב, קומה 3, ללא מעלית, עם חנייה, ריהוט חלקי, ממוזגת, הושכרה ב-2500 שקלים לחודש.

דירת 4 חדרים ברחוב האלה בגני יער, ריקה, ממוזגת, הושכרה ב-3300 שקלים לחודש.

העסקאות דווחו על ידי לוי יצחק, עורך מחירון הדירות

הוד השרון

בית 6 חדרים ברחוב אוכמניות, 250 מ"ר על מגרש 330 מ"ר, מרתף, גינה גדולה, חנייה, נמכר ב-2.5 מיליון שקלים.

דירת 4 חדרים ברחוב אשכול, 125 מ"ר, קומה 3, מרפסת, חנייה, נמכרה ב-1.2 מיליון שקלים.

דירת 4.5 חדרים ברחוב הגאולה, 133 מ"ר, קומה 5, חנייה, מעלית, נמכרה ב-1.21 מיליון שקלים.

העסקאות בוצעו באמצעות רימקס הוד והדר בהוד השרון

ירושלים

דירת 5 חדרים ברחוב הגפן באפרת, 116 מ"ר, קומה 1 עם מרפסת, הוצעה ונמכרה ב-850 אלף שקלים.

דירת 4 חדרים ברחוב שיבת ציון בשכונת הדקל, 106 מ"ר, קומה 2, הוצעה ב-795 אלף שקלים ונמכרה ב-780 אלף שקלים.

העסקאות בוצעו באמצעות רימקס השלום בי"ם

גבעתיים

דירת 4 חדרים ברחוב בן-צבי, 125 מ"ר, קומה 6, עם מעלית וחנייה, נמכרה ב-1.67 מיליון שקלים.

דירת 3.5 חדרים ברחוב שועלי שמשון, 90 מ"ר, קומה 1, זקוקה לשיפוץ, נמכרה ב-1.08 מיליון שקלים.

דירת 2 חדרים ברחוב נחל הירדן, 40 מ"ר, קומת קרקע, משופצת, נמכרה ב-675 אלף שקלים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)

לקראת מימוש חוק הרווחים הכלואים - המוקש הגדול שטמון בהעברת נכסים מחברה לידיים פרטיות

חוק הרווחים הכלואים מייצר אי וודאות ובלבול רב. מדובר בחוק שמתמרץ בעצם במקרים רבים סגירת חברות והעברת הנכסים לבעלי המניות - לפעמים זה מוביל לנזק גדול; על החוק ועל הסיכונים

נושאים בכתבה רווחים כלואים

במסגרת חוק הרווחים הכלואים (או בשמו הרשמי: חוק ההתייעלות הכלכלית), אישרה הכנסת הוראת שעה שמקנה הקלות במס לחברות ולבעלי המניות שלהן. סעיף 6 לחוק מאפשר העברת נכסים מחברה לבעל מניות בשני דרכים: הליך פירוק החברה או העברת נכסים מהחברה לבעל מניות פרטי, וזאת בפטור ממס רכישה וממס שבח.

ואולם, בניגוד לפטור שניתן בעניין מס רכישה ומס שבח, החוק "שותק" בכל הנוגע להיטל השבחה והיטלי פיתוח, ואינו מקנה פטור מהיטלים אלה במסגרת העברת הנכסים.

מדובר במוקש גדול שיכול "לצוף"  בדיעבד, לאחר השלמת המהלך, בדמות של היטל השבחה או היטל פיתוח. אי הוודאות הזו בעת ביצוע ההעברה, עלולה לגרור למיסוי מוניציפלי בו ייתקל בעל המניות המעביר, בשלב מאוחר יותר.

בימים אלה אנו מצויים בישורת האחרונה של יישום וביצוע הוראת השעה, שכאמור כוללת שתי אפשרויות אשר ביצוען צריך להיות עד סוף השנה ואף מוקדם מכך.

מסלול פירוק - פירוק מלא של החברה והעברת כל נכסיה והתחייבויותיה לבעלי המניות. מועד הפירוק חייב להסתיים עד 31 בדצמבר 2025  והמס על רווחים ראויים לחלוקה מחושב במועד זה.  

וויז אייר
צילום: רשתות חברתיות

וויז אייר בדרך להקים מרכז פעילות בישראל באפריל 2026

בתום ביקור בארץ של מנכ"ל וויזאייר חברת הלואו קוסט ההונגרית מאשרת כי היא מקדמת תוכנית לפתוח בסיס מקומי, צעד שעשוי להגביר תחרות ולהוזיל את מחירי הטיסה - מניות חברות התעופה הישראליות בירידות

מנדי הניג |

התרחבות שוק הלואו-קוסט בישראל מקבלת היום איתות משמעותי, אחרי שמנכ"ל וויז אייר הודיע בתום פגישה עם שרת התחבורה מירי רגב כי החברה מתכננת לפתוח מרכז פעילות מקומי באפריל 2026. ההכרזה מציבה את הענף לקראת חודשים של דיונים רגולטוריים, מתיחות עם החברות הישראליות, ושאלות פתוחות לגבי מיקום הבסיס החדש - נתב"ג או רמון.

בפגישה שנערכה בירושלים הצהירה וויז אייר כי כבר בחורף הקרוב תתחיל להיערך להקמת המרכז, צעד שמוגדר במשרד התחבורה כמהלך שיוכל לשנות את מבנה השוק. הקמת בסיס בישראל תאפשר לחברה להציב מטוסים וצוותים באופן קבוע בארץ, לנצל סלוטים בשעות העמוסות ולהגדיל את מספר היעדים. לצד ההבטחה להגברת התחרות ולהוזלת מחירי הכרטיסים, הצדדים מודים כי חסמים רגולטוריים עדיין דורשים טיפול, והם יעמדו במוקד סבב דיונים נוסף בינואר.

בענף מציינים כי שאלת מיקום המרכז היא עדיין במחלוקת: וויז אייר מעדיפה לפעול מנתב"ג בשל הביקוש הגבוה והנגישות, בעוד במשרד התחבורה שוקלים את שדה רמון כאופציה שתעניק דחיפה לתעופה הדרומית ותפחית את הלחץ בנתב"ג. החברה אף בוחנת הפעלה של טיסות פנים לאילת וקידום מסלול טיסה מעל עומאן, שיוכל לקצר משמעותית את זמני ההגעה לתאילנד ויעדים נוספים במזרח.

על רקע התוכניות החדשות, חברות התעופה הישראליות לא מסתירות את אי־נוחותן. בימים האחרונים נשמעו איומי השבתה מצד ועדי העובדים, לצד טענות שלפיהן המהלך יוצר אפליה לטובת חברה זרה שתזכה בתנאי בסיס זהים לאלו של חברות ישראליות - אך בלי הרגולציה הביטחונית המחמירה שמוטלת עליהן.

שרת התחבורה הביעה הבנה לחששות, אך הדגישה כי מדיניות המשרד נועדה להגביר תחרות ולהוזיל מחירים, במיוחד בתקופה שבה - לדבריה - מחירי הטיסות הורגשו כמופקעים. במשרד מודעים לרגישות הביטחונית, והנושא יעמוד כחלק מהמשא ומתן מול וויז אייר, במיוחד בכל הנוגע להתחייבות שלא להפסיק פעילות בימי חירום.