סופרבול 2008 - המשחק הוא רק תירוץ לראות פרסומות
סופרבול 2008 - למי שזה מעניין אותו הניו-יורק ג'יאנטס ניצחו את הפטריוטס 17-14 וזה בערך המשפט היחיד שנאמר על המשחק עצמו.
בין 2.7 ל-3 מיליון דולר זהו המחיר עבור פרסומת במהלך הסופרבול, ואם יש איזשהו מפרסם ישראלי שמכסה את עיניו או סותם את אוזניו - נקבל זאת בהבנה.
המחירים בשמיים וזה לא מבריח אף אחד, זה רק גורם להם לרדוף אחרי הספוט עוד ועוד – אשליה? ממש וממש לא, ככה זה כשהתוכנית נקראת "סופרבול 2008" וכל מותג בעל שם וכסף רוצה גם את הפרסטיז'.
"אפל" הכתיבה את הטרנד - ואחריה כולם
הכל התחיל מחברה אחת בשם "אפל" והשאר היסטוריה. אפל, מסתבר מיומה הראשון הייתה מכתיבת טרנדים, וב- 1984 היא הייתה הראשונה שבמהלך מזהיר הציגה ברייק פרסומת בסופרבול שנחשב עד היום למפורסם אי-פעם (מומלץ בחום לצפות) - הפרסומת שנקראה "1984" עשתה שימוש בעלילת הספר המפורסם של ג'ורג' אורוול והציגה לעולם מחשב אחד, נחמד בשם "מאקינטוש", והשאר? כבר אמרנו.
רק לצורך ההשוואה - חישבו מה זה לעבוד כמה חודשים, נניח בשביל פרק או שניים של סדרה טלויזיונית עם כל מערך השיווק מסביב והיח"צ – אז זהו, שפרסומת של 30 שניות מקבלת יחס כזה בדיוק, ואם תשאלו את המשווקים זה שווה כל רגע. ואם כבר השוואות, 3 מיליון דולר ל-30 שניות, זה בערך תקציב הפרסום השנתי של 3 מותגים ישראליים ביחד.
תעשיית הסופרבול היא מנוע שיווקי משומן שרק מקום אחד יכול להניע אותו כמו שצריך - רק ארה"ב. התעשייה הזו לא עוצרת וכובשת טאצ'דאון משנה לשנה. החוכמה היא לא רק רגע הצפייה בפרסומות עצמן אלא כל העשייה מסביב. השם שהולך לפני ערב פרסומות הסופרבול מקודם באופן שיווקי מקצועי דרך אתרי אינטרנט של ספורט, שיווק ופרסום ובכל אתרי המותגים המפרסמים.
לכל מי שתהה, פד-אקס חברת השילוח הבינלאומית ואחד מהמפרסמים היותר מצחיקים ומיוחדים שיש מפרסמת גם כן. היא שם כבר מ-1989 וסוגרת את שנת הפרסום ה-18 שלה. אם יש פרסומת ששווה צפייה היא זו שלהם.
הכי אהובה בארה"ב: קוקה-קולה
הפרסומת שצופי הסופרבול בארה"ב הכי אהבו הייתה פרסומת של קוקה-קולה ואחריה הפרסומת של באד - מותג הבירה האמריקאי. באד עצמה שידרה לא פחות מ-5 פרסומות שונות במהלך הסופרבול, רק תחשבו כמה כסף הם הוציאו באותו הערב.
בלקהוק (לוקהיד מרטין)10 החברות הביטחוניות הגדולות בעולם, ובאיזה מקום החברות הישראליות?
זינוק במיקומים של אלביט, התעשייה האווירית ורפאל, מה המקום שלהם בדירוג ומה צפוי בהמשך?
מכון שטוקהולם למחקרי שלום (SIPRI) פרסם את הדוח השנתי שלו על 100 החברות הביטחוניות הגדולות בעולם. כן, מכון שלום מדרג חברות ביטחוניות, במטרה בעיקר להציף את היקף השוק הביטחוני. זאת תעשייה ענקית עם כסף גדול, כוח פוליטי, לוביסטים, ומיליוני עובדים ברחבי העולם.
הדוח מבוסס על נתוני שנה שעברה והוא מלמד על עלייה של 5.9% בהכנסות ממכירות נשק, מוצרים ושירותים צבאיים, שהגיעו ל-679 מיליארד דולר - הרמה הגבוהה ביותר אי פעם. העלייה נובעת ממתחים גיאופוליטיים מתמשכים, כולל המלחמות באוקראינה ואצלנו, שמגבירים את הביקוש למערכות נשק מתקדמות. החברות הישראליות מציגות צמיחה חדה בהכנסות המונעת על ידי הזמנות חירום, השקעות במגננה וחשיפת היכולות הצבאיות לעולם בשנתיים של המלחמה.
מתוך 100 החברות, 77 רשמו עלייה בהכנסות, כאשר 42 מהן הגיעו לצמיחה דו-ספרתית. הגידול הכולל מהווה עלייה של 26% לעומת 2015, ומשקף מעבר ממגמת ירידה פוסט-מלחמה קרה לעידן של מרוץ חימוש מחודש.
הטופ 10 העולמי - חמש חברות אמריקאיות, שלוש סיניות, רוסית אחת ובריטית אחת
1. לוקהיד מרטין (ארה"ב) - 64.7 מיליארד דולר. ענקית התעופה האמריקאית מובילה את הדירוג בזכות מכירות מטוסי ה-F-35 ומערכות טילים מתקדמות, ונשארת הספקית הגדולה ביותר של הפנטגון.
- אופנהיימר: "אלביט תהנה עוד שנים רבות מביקושים"; מעלה מחיר יעד
- מדד ביטחוניות? שימו לב ל"אותיות הקטנות" שמשפיעות על המדד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

2. RTX (ארה"ב) - 43.6 מיליארד דולר. לשעבר ריית'יאון,
מתמחה במערכות הגנה אווירית, מנועי מטוסים וטילים מונחים, ונהנית מביקוש גובר לאור המתיחות עם סין.
אייר חיפה (צילום: עמית אגרנוב)אייר חיפה מרחיבה פעילות עם יעד אטרקטיבי לקראת עונת הסקי חל מ-79 דולר לכיוון
חברת התעופה של הצפון מרחיבה את פעילותה הבינלאומית עם שלוש טיסות שבועיות לבירת בולגריה החל מינואר 2026
אייר חיפה מודיעה על השקת קו טיסות ישירות מחיפה לסופיה, בירת בולגריה. הקו החדש מתחיל לפעול בינואר 2026 ויופעל בימים שני, רביעי ושישי. לרגל ההשקה מציעה החברה מחיר פתיחה של החל מ-79 דולר לכיוון, לתקופה מוגבלת של שלושה ימים ועד גמר המלאי. משך הטיסה המשוער עומד על כ-3 שעות ו-45 דקות. הטיסות מכוונות בין השאר לחופשות סקי באתרי בורובץ’ ובנסקו, לצד חופשות עיר קצרות בסופיה, ומתאפשרות על רקע קליטת מטוסים נוספים לצי החברה.
הקו לסופיה יופעל במתכונת עונתית עד סוף מרץ 2026, באמצעות מטוסי ATR 72-600 החדשים של החברה. כל כרטיסי הטיסה נמכרים במתכונת Flex, הכוללת אפשרות לשינוי או ביטול בתמורה לקרדיט עתידי עד 24 שעות לפני ההמראה, ללא תשלום נוסף על תיק יד בסיסי, ואפשרות להוסיף טרולי, מזוודה או הושבה מראש בהתאם לצורך. במדיניות החברה מודגש כי בטיסות אייר חיפה לא ניתן להטיס ציוד סקי או ציוד ספורט מיוחד, עניין שחשוב במיוחד למי שמתכנן להגיע עם ציוד אישי לאתרי ההרים בבולגריה.
אייר חיפה: חברת התעופה של הצפון מתרחבת החוצה
אייר חיפה היא חברת תעופה ישראלית הפועלת מנמל התעופה חיפה וממותגת כחברת התעופה של הצפון. החברה מפעילה טיסות סדירות מחיפה לנמל רמון ליד אילת וליעדים קרובים בחו״ל, בהם יעדים בקפריסין וביוון, באמצעות מטוסי ATR 72-600 המותאמים לטיסות אזוריות. הפעילות מתמקדת בקווים קצרים יחסית, עם יציאה מנמל תעופה קטן וקרוב למרכזי אוכלוסייה בצפון.
- בלאק פריידיי: מבצע של אייר חיפה עד חמישי
- אייר חיפה מתחדשת במטוס נוסף, לקראת הכפלת הצי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה מתחילה את פעילותה המסחרית בסוף 2024 במודל לואו-קוסט אזורי, עם בסיס בנמל התעופה חיפה על שם אורי מיכאלי, ומייעדת את שירותיה בעיקר לתושבי הצפון שמעדיפים להמריא קרוב לבית לטיסות לאילת וליעדי נופש קרובים באגן הים התיכון.
