iPhone של אפל – מה טמון בתוך המכשיר החכם ?
המוצר משלב יכולות של טלפון, מצלמה, נגן MP3 ודפדפן אינטרנט, וזאת בנוסף לעיצוב דק עם צג LCD גדול.
חברת אפל מפורסמת בזכות מוצרי אלקטרוניקה חדשניים שהופכים לפולחן אופנה, כמו מחשבי Mac ונגני iPod ו-iPod Nano. מוצרי החברה הפכו להצלחה שיווקית, נמכרו בעשרות מיליוני יחידות ברחבי העולם והשאירו הרחק מאחוריהם את מוצרי המתחרים. גם למכשיר ה-iPhone צפויה הצלחה כבירה. לכן, השקת המוצר ריכזה עניין רב לא רק בקרב הצרכנים, אלא גם בקרב האנליסטים, שמיהרו לפרק את המכשירים הראשונים שרכשו כדי לאבחן מי הן החברות שיהנו מההצלחה של אפל.
בהתבסס על נתוני הפירוק, החברה שזכתה לספק את המעבד המרכזי, המשמש כליבת המכשיר, היא סמסונג הקוריאנית, אשר תספק גם את שבבי הפלאש לאחסון נתונים. חברת אינפיניון הגרמנית תספק את שבבי התקשורת וההמרה של סיגנלים. חברת מיקרון ייצרה את סנסור המצלמה הדיגיטלית, כאשר חברת CSR הבריטית הנה ספקית תקשורת ה-bluetooth. תקשורת האינטרנט תתבצע באמצעות שבב ה-wi-fi מתוצרת חברת מארוול. סך הכול, משתמש המכשיר של אפל בכ-15 ספקי שבבים שונים.
המכשיר יימכר במחירים יקרים יחסית למכשיר הסלולר (499 $ למכשיר עם זיכרון של 4 ג'יגהבייט, 599$ לזיכרון של 8 ג'יגהבייט), זאת בנוסף לדמי מנוי גבוהים לחברת AT&T, ספקית השירות הבלעדית לבעלי ה-iPhone. ואולם, המחיר לא עצר את קהל אוהבי גדג'טים חדשניים שעמדו בתור כדי לקנות את המכשיר.
על פי נתוני הסקר שנערך על ידי צוות האנליסטים של CIBC, רוכשי ה-iPhone הם בעיקר גברים (כ-70% מהנשאלים), בגילאי 20-40 (כ-81%). כמחציתם הם המנויים הקיימים של AT&T, כאשר השאר שייכים לחברות אחרות וצפויים להחליפן. כ-73% מהנשאלים התכוונן ממילא לרכוש מכשיר חכם (PDA או מכשיר אי מייל), ולא מכשיר סלולרי רגיל. כ-63% מהקהל רכשו את המכשיר באופן ספציפי, ולא כהחלפה מתוכננת מראש למכשיר הקיים. התכונות המועדפות ב-iPhone שצויינו הנן מסך מגע ה-LCD ויכולות גישה לאינטרנט, כאשר החסרון העיקרי הוא העדר יכולת 3G.
הדו"ח הוא אינפורמטיבי בלבד, והוא לא נועד לשמש הצעה או שידול לקנות או למכור מניות כלשהן. הדו"ח מבוסס על מידע אשר CIBC ISRAEL Ltd. מאמינה כי היינו מהימן. עם זאת, לא אנו, לא כל מי שפועל מטעמנו יכול לערוב לשלמותו או לדיוקו של תוכן הדו"ח. אין הדו"ח מתיימר להוות ניתוח מלא של כל העובדות הנוגעות לחברה נשוא הדו"ח, לתעשייה בה היא פועלת, ולמניה. אנו מניחים כי הדו"ח יקרא יחד עם דוחות זמינים אחרים ונתונים נוספים. דעות המובאות בדו"ח עשויות להשתנות ללא שום הודעה נוספת. משקיע הקורא את הדו"ח אינו יכול להניח כי הסתמכות על הדעות וההמלצות המובאות בו, תיצור עבורו רווחים. המניות הנזכרות בדו"ח עשויות שלא להתאים לכל סוגי המשקיעים. אנו או מי מטעמנו עשויים למכור או לקנות מניות המוזכרות בדו"ח בזמן שהדו"ח מופץ. מניות הנקובות במטבע-חוץ, נתונות גם לתנודות הנובעות משינויים בשערי חליפין. לתנודות אלה יכולות להיות השפעות חיוביות או שליליות על החזר ההשקעה, בשעת ההמרה למטבע המקומי של דיווידנדים, ריבית, או של תמורת המכירה.
* CIBC World ,Markets הינו עושה שוק במניה, ו/או היה חתם או חתם משותף בהנפקה ציבורית או פרטית של חברה זו, או של אחת מן החברות הקשורות אליה, ו/או סיפק ייעוץ פיננסי לחברה או לאחת מן החברות הקשורות אליה במהלך התקופה של שלוש שנים שקדמה לדוח.
* אין להעתיק בכל דרך שהיא שום חלק מדוח זה ללא רשות בכתב של Israel Ltd CIBC .
* כל הזכויות שמורות ל Israel Ltd CIBC. דוח זה נכתב בישראל, בעברית, ע"י ISRAEL Ltd. CIBC. לשימוש בישראל בלבד.
חשבון חשמל (X)חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?
איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?
חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים.
כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.
הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.
הנחות של עד 400 שקלים בשנה
ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.
מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד
