למה הם בחרו לגור במודיעין

מודיעין הפכה לאחת מ-5 הערים המבוקשות ביותר בישראל, ושומרת על מעמד זה כבר מספר שנים ברציפות. מה הפך אותה ליעד מגורים אטרקטיבי?
אריאלה באייר |

מודיעין היא אחת הצמתים הראשיות על מפת הנדל"ן של ישראל ולאורך כל תקופת העשור האחרון, מאז היווסדה, היא מהווה מוקד פעילות ועניין לאין ספור יזמי בנייה. תנופת הבנייה והפיתוח משכו לעיר אלפי תושבים מישובים אחרים שהחליטו לבנות לעצמם עתיד חדש ב"עיר העתיד".

כיום העיר מונה קרוב ל-60,000 תושבים, כולל מכבים ורעות שחוברו לה יחדיו. המאפיין הבולט ביותר במודיעין הוא היותה עיר הגירה של תושבים מערים אחרות. למה הם בחרו במודיעין? מה הפך אותה ליעד מגורים אטרקטיבי? מהו סוד הקסם שלה בעיניהם של רבבות רוכשי דירות?

לפי סקר שערכה חברת בדק-בית מקבוצת קו מנחה, העוסקת בשירותי מידע ובדיקות לרוכשי דירות, מודיעין הפכה לאחת מ-5 הערים המבוקשות ביותר בישראל, ושומרת על מעמד זה כבר מספר שנים ברציפות.

מימצאי הסקר מגלים כי המניעים לבחור במודיעין כיעד מגורים מועדף על פני חלופות אחרות, לא נשענים רק על רמות מחיר אטרקטיביות. 37 אחוז מהנסקרים ציינו שהם בחרו במודיעין כי הם חיפשו חיים חדשים במקום חדש. מנכ"ל בדק-בית, צחי ברדוגו, מציין כי על אף התפישה הרווחת כי תהליך רכישת דירה הוא צעד כלכלי משמעותי הנשען על שיקולים רציונאליים, הרי שמדובר בתהליך אמוציונלי מובהק. "כשאנשים עוברים לדירה חדשה, הם מגיעים אליה עם רמת ציפיות מאוד גבוהה. מרביתם רואים בזה תנאי הכרחי לפתיחת דף חדש בחיים. הם מצפים שדירה חדשה במקום חדש תעניק להם חיים מאושרים יותר, טובים יותר, עם עתיד מבטיח יותר". מסתבר שמודיעין עונה על הצרכים הללו בעיני מרבית המשתכנים החדשים אשר מציינים בהדגשה את שביעות רצונם ממנה. "זה לא שהכל חלק ואין בעיות בכלל. כמו כל עיר צעירה הנמצאת בתהליך התהוות מתמשך, גם למודיעין 'מחלות ילדות' שרובן נובעות מקצב התפתחות מואץ, אולם פרנסי העיר מודעים לכך ושוקדים במרץ על מנת להדבירן", אומר ברדוגו.

תמהיל נדל"ן מוצלח יוצר ערך שמורכב מחוויית המגורים, קהילה מעורבת, חינוך איכותי ומרקם סביבתי משופע בפינות נוי ושירותים חיוניים. בנוסף לכך, כחלק מהקונספט השיווקי והרצון למשוך אוכלוסיה איכותית, הקבלנים ויזמי הפרוייקטים השקיעו בסטנדרט בנייה גבוה מהממוצע וברמת איבזור עשירה.

זה לא שהעיר נעדרת בעיות של ליקויי בנייה, אך מרביתם לא נובעים מבנייה נחותה, אלא בעיקר ממהירות הביצוע בגלל עומס עבודות הבנייה והצורך לנייד צוותים מאתר בנייה אחד למשנהו.

ברדוגו מציין כי לבדק-בית קרוב ל-40% לקוחות ממודיעין בתחום של ביקורת מבנים בדירות יד-ראשונה. "זה מוכיח שמדובר באוכלוסיה עם מודעות גבוהה לנושא בדיקות לפני רכישת דירה, כפי שמקובל בעולם. מדובר באוכלוסיה משכילה עם שיעור גבוה של אקדמאים בעלי מקצועות חופשיים, כלומר אנשים שיודעים היטב מה הם רוצים ושעשו שיעורי בית ובדקו מספר חלופות לפני שהם קיבלו החלטה לעבור דווקא למודיעין".

אז למה הם בחרו לגור במודיעין?

- כי מודיעין היא משהו חדש ואחר

- כי היא מקום טוב באמצע בין ירושלים ות"א

- כי אין כאן לחות כל כך מעיקה כמו בת"א

- כי רמת החינוך גבוהה ומאתגרת

- כי היא עדיין לא מסואבת כמו עיר ותיקה

- כי רמת הפשיעה נמוכה יחסית לערים אחרות

- כי האוכלוסיה איכותית, משכילה, צעירה ומעורבת

- כי הבתים יפים ובנויים בתכנון משתלב עם הסביבה

- כי זה מקום עם תדמית טובה שרוצים להשתייך אליו

- כי זאת היתה השקעה מצויינת, עובדה שערך הנכסים עלה

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

הדס מינקה ברנדהדס מינקה ברנד

"החברה הישראלית צועקת ואסור לנו לפספס את הרגע"

הדס מינקה ברנד, מנכ"לית ג'וינט ישראל, חידדה את הקשר בין חברה ולכלכלה אחרי ה-10/7, וקראה למגזר העסקי להצטרף לנשיאה באתגרים העצומים שעומדים בפיתחה של ישראל


זיו וולף |
נושאים בכתבה כלכלה

תא"ל במיל' הדס מינקה ברנד, מנכ"לית ג'וינט ישראל, עלתה לבמה בוועידה הכלכלית עם מסר אחד מרכזי: הקשר בין כלכלה לחברה הפך בלתי ניתן להפרדה מאז אירועי השבעה באוקטובר, והעשור הקרוב יהיה עידן של אתגרים עצומים לצד הזדמנויות חדשות לבניית מערכת חברתית חזקה וכוללת יותר.

היא פתחה את דבריה בתודה למגזר העסקי, למגזר הציבורי ולכל הארגונים שנרתמו אחרי מתקפת הטרור. "אין ארגון בישראל שלא התייצב בדרך כלשהי, אם דרך מעורבות חברתית, אם דרך המילואימניקים שלכם, אם דרך התמיכה בעובדים שלכם במה שהם עברו. כל מי שיושב כאן לקח חלק אמיתי במאמץ האזרחי שעבר על המדינה".

אבל לצד התודה, היא ביקשה להבהיר כי הימים הקרובים יהיו רק תחילת הדרך. "המסע שלנו רק מתחיל, אני רוצה לקחת אתכם איתי, להבין מה מחכה לנו ומה מאפיין את העשור הקרוב בחברה הישראלית".

מינקה ברנד הזהירה מפני אובדן הזדמנות היסטורית: "אנחנו בנקודת מפנה. עכשיו צריך להבין מה מחכה לנו בעשור הקרוב. החברה הישראלית מתמודדת עם פערים מבניים שהחריפו בשנים האחרונות. אחד המרכזיים שבהם הוא הזדקנות האוכלוסייה. עשרים וחמש שנות חיים נוספו לאנושות. העולם עדיין לא מותאם לזה.

"גם ישראל זקוקה להתאמות מקיפות במערכות השירותים החברתיים, הבריאותיים והתעסוקתיים כדי לתת מענה אמיתי לדור המתבגר. במדינה יש עדיין שירותים רחבים שפועלים במודל ישן שאינו מתאים למציאות החדשה".