ג'ילי מכפילה את הרווח בזכות מכירות חזקות בשוק המקומי והבינלאומי
חברת הרכב החשמלי, ג'ילי מכפילה את הרווח בזכות מכירות חזקות בשוק המקומי והבינלאומי. ג'ילי היא גם מותג חזק בארץ כשהיא נמצאת במקום השני בהיקף המכירות של רכבים חשמליים.
רווחי חברת הרכב הסיניתי זינקו ב-92% ברבעון השלישי, מה שהביא את הרווח הנקי ל-2.46 מיליארד יואן (כ-340.5 מיליון דולר). הכנסות החברה עלו בכ-20% ל-60.38 מיליארד יואן, בעיקר בזכות עלייה במכירות ושיפור במגוון המוצרים שהחברה מציעה.
הצלחת ג'ילי, שמציעה רכבים תחת מותגים כמו Zeekr ו-Lynk & Co, קשורה לביקוש חזק בשוק המקומי ובחו"ל. החברה רשמה צמיחה מרשימה במכירות מתחילת השנה, מה שמיקם אותה בין המתחרות המובילות בשוק הרכב הסיני. בנוסף, מניות החברה בהונג קונג עלו ב-64% השנה, הרבה יותר מעליית מדד ה-Hang Seng שעלה ב-15% בלבד.
ביקוש גבוה לרכבים חשמליים
לפי איגוד הרכב הפרטי בסין, יצרניות הרכב החשמליות הסיניות ימשיכו ליהנות מביקוש גבוה עד סוף השנה, הודות לתוכנית החלפה ממשלתית ולתחרות להשגת יעדי מכירות שנתיים.
- הסיניים משתלטים על שוק הרכב, מה יהיה ב-2025?
- הפלישה הסינית -עשרות דגמים, 30 מותגי רכב, 19 יצרנים, 17 יבואנים; לא כל מותג ישרוד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ג'ילי ממשיכה למצב את עצמה כאחת מיצרניות הרכב המובילות בסין, עם מגוון רכבים המותאמים לשוק המקומי ולשווקים הבינלאומיים, מה שעשוי להביא אותה לצמיחה גם בעתיד הקרוב.
עם זאת, השוק היני מסוכן במיוחד כשפועלות בו מעל 140 חברות. על פי ההערכות של מומחים בשוק בסופו של דבר יישארו בשוק כ-20 חברות. רק הגדולות והטובות ישרדו, ג'ילי בינתיים נמנית עליהן.
השבוע נודע כי החברה נערכת למזג בין שתי חברות בת שלה - ZEEKR ולינק אנד קו. קונצרן ג'ילי שהשתלט על וולוו השבדית, קיבל את לינק אנד קו שהיתה במסגרת וולוו. זיקר נולדה ב-2021, כ-5 שנים אחרי לינק אנד קו, במטרה להתחרות גם בטסלה.
- הרובוטקסי של אמזון יוצא לדרך בלאס וגאס - האם יצליח להדביק את Waymo וטסלה?
- הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i

הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i
ברוך בורא פרי התחרות, 'שלמה מוטורס' יבואנית דגמי BYD לישראל החלה בשיווק ה BYD Sealion 5 DM-i - קרוסאובר משפחתי בסגמנט C, עם הנעת פלאג אין הייבריד.
המחירים 167,000 ש"ח לדגם הכניסה קומפורט ו- 172,000 ש"ח לדגם דיזיין המאובזר. ההבדלים בין הדגמים אינם רק באבזור אלא גם בטווח החשמלי.
דגם הקומפורט הוא הפלאג אין הייבריד הזול ביותר בישראל כרגע.
שלמה מוטורס יבואנית דגמי BYD לישראל השיקה במטה היצרנית בשנזן בסין את ה BYD Sealion 5, קרוסאובר בסגמנט C עם הנעת פלאג אין הייבריד.
טכנולוגיית הפלאג אין הייבריד של BYD החלה עוד בשנת 2008 עם השקה של דגם מקומי בתצורת פלאג אין הייבריד. מאז ייצרה החברה כ- 7,000,000 כלי רכב עם הנעה זו, כשבשנים האחרונות מציידת היצרנית את דגמי הפלאג אין בטכנולוגיית DM-i ( Dual Motor) של החברה.
בישראל משווקות כבר היום עם טכנולוגיה זו ה BYD Seal U והמשפחתית המצוינת ה BYD Seal 5 אותה בחנתי ממש לאחרונה.
המגמות בשוק המקומי עם הצמיחה הגדולה של דגמי הפלאג אין הייבריד המתקדמים, לצד התמתנות קלה של הביקושים לדגמים החשמליים, הביאו את היצרנית יחד עם 'שלמה מוטורס' להקדים את כל העולם ולהביא לשוק הישראלי את ה BYD Sealion 5, קרוסאובר C-Suv עם הנעת פלאג אין הייבריד.
- המכסים באירופה הופכים ליתרון: איך יצרניות הרכב הסיניות עוקפות את החסמים
- שוק הרכב - דגמים, מותגים ויצרנים מובילים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

הפקקים בניו יורק נעלמו - איך זה קרה?
האם אפשר להעלים פקקים? מה זאת אגרת גודש, היכן המודל הזה קיים והאם הוא הצליח והאם אגרת גודש תפתור את בעיית הפקקים בת"א?
במשך עשורים מנהטן היתה עמוסה ופקוקה, אחד האזורים הכי פקוקים בעולם. בשעות השיא היו עשרות נתיבים וגשרים עומדים קפואים, והמטרופולין שידוע באנרגיה הבלתי פוסקת שלו הפך לאחד המקומות המתסכלים ביותר לנהיגה. בתחילת השנה יצאה לדרך תוכנית אגרת הגודש, שהטילה חיוב יומי על כל רכב פרטי הנכנס לאזורים המרכזיים בשעות העומס. ההימור היה גדול, ההתנגדויות היו עזות, היו חששות מפגיעה גדולה בעסקים בעיר. אך בתוך חודשים ספורים התמונה השתנתה מן הקצה אל הקצה. זה אומר שגם אצלנו יש תקווה - עוד מספר שנים בודדות אמורה להיות אגרת גודש בכניסה לתל אביב, זה צפוי להוריד את התנועה ואת הפקקים.
הנתונים בניו יורק מרשימים - יש ירידה חדה בכניסות רכבים, כ-65 אלף פחות רכבים ביום באזור הגודש. מדובר בירידה של כ‑12% במספר כלי הרכב שנכנסים למרכז העיר. תנועת הרכב במנהטן עצמה ירדה ב-25% בשעות השיא. זמני הנסיעה התקצרו בממוצע בקרוב ל-7 דקות על כל שעת נסיעה ויש מצבים שהחיסכון בזמן מגיע גם ל-50% לעומת המצב הקודם. יש עלייה משמעותית בשימוש בכלי תחבורה ציבורית.
מדובר במהפכה של ממש. אין פקקים משמעותיים, יש נסיעה קולחת ומגיעים הרבה יותר מהר ממקום למקום.
יתרונות נוספים
הרווחים של רפורמת אגרת הגודש מגיעים גם מתחומים אחרים. מספר תאונות הדרכים באזורי האגרה ירד ב‑14% וזה מתבטא גם בירידה דומה במספר הפצועים ובתמותת הולכי הרגל. ההליכה בעיר הפכה להיות בטוחה הרבה יותר מבעבר.
כמו כן, הפחתת הנסועה השפיעה ישירות על איכות האוויר. רמות פליטת המזהמים ירדו. עבור תושבים הסובלים ממחלות נשימה או רגישות לזיהום, מדובר בהקלה ניכרת. בנוסף לכך, העיר פחות רועשת - נרשמה ירידה של 70% בתלונות על רעש וצפירות.
- חסימות בכביש 2 ובכביש 20 ביום שישי: גשר חדש יונף באודים
- הכבישים פקוקים יותר: 120 אלף כלי רכב חדשים עלו על הכבוש, למה זה צפוי להשתנות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מעבר לכך, החשש מפגיעה בעסקים התברר כמוגזם לחלוטין. מרכזי הקניות והחנויות הקטנות במנהטן רשמו גידול מצטבר של מאות מיליוני דולרים במחזור המכירות. תעשיית התיאטרון, ובפרט ברודווי, הציגה עונת שיא עם הכנסות של כמעט שני מיליארד דולר ממכירת כרטיסים. תפוסת המלונות עלתה על התחזיות, והמסעדות והברים דיווחו על תנועת לקוחות ערה.