זיקר 7X. צילום יואב פולסזיקר 7X. צילום יואב פולס

זיקר 7X - מבטיחה ומקיימת

הזיקר 7X מבטיחה להיות קרוסאובר חשמלי איכותי ומתקדם. ככל שצברנו איתו ק"מ כך הוא הרשים אותנו יותר. 

אהבנו: סוללה ונתוני טעינה, נוחות, מרווח, בטיחות

פחות אהבנו: כיוון פתחי מיזוג דרך מסך הרכב, פתחי מיזוג קדמיים מרכזיים, עיצוב חיצוני

יואב פולס |
נושאים בכתבה זיקר זיקר 7X

הזיקר 7X הושקה לאחרונה ונכנסה למשבצת שבין הזיקר X לבין ה 001 השוטינגברייק המרשימה, ונכנסת לשוק עם שלושה דגמים בטווחי מחירים שלכל אחד מהם את היתרונות שלו. עכשיו נשארת השאלה אם הרכב גם מקיים את ההבטחה. למי שאין סבלנות לקרוא את כל המבחן אני יכול לקצר ולומר – הזיקר 7X היא מכונית מצוינת, בלי 'אבל'.

          

תעודת חובה        
קטגוריה                קרוסאובר – D-SUV
מימדים (מטר)        אורך 4.787 /רוחב 1.930 /גובה 1.65 /בסיס גלגלים 2.90
מספר מושבים        חמישה
הנעה                חשמלית אחורית ב Essence וב – Long Range  /  חשמלית כפולה בדגם Krypton
הספק ומומנט        422 כ"ס / 44.9 קג"מ ב Essence וב – LR / 646 כ"ס, 72.4 קג"מ ב Krypton
סוללה וטעינה            75Kw ב Essence/ 100Kw ב LR וב Krypron. טעינת AC 22Kw, טעינת DC 450Kw
טווח ותקן                 476 / 640 / 544 ק"מ. WLTP.
בטיחות                 ציון איבזור בטיחות 8. חמישה כוכבים ב EuroNcap
מחיר                       234.0 אש"ח / 263.0 אש"ח / 290.0 אש"ח


עיצוב חיצוני ופנימי

אחרי הזיקר 001 המיוחדת והזיקר X בעל הקווים החדים, נראה שמעצבי זיקר ניסו ללכת בין הטיפות עם ה 7X. חזית אטומה עם יחידות תאורה קדמיות מושחרות ונסתרות בזכות השחרה. אותו פס שחור עבה נמתח לרוחב כל המרכב הגדול. עוד קצת פלסטיקה בצבע מרכב, ולמטה שוב אותה פלסטיקה שחורה המסתירה כונסי אוויר אטומים למראה אבל עם אפשרות להיפתח כשהרכב מחליט שהגיע הזמן. משני צידי מכסה המנוע (בעצם מכסה תא המטען הקדמי) תפיחות לא קטנות, למראה מעט אגריסיבי. ידיות נסתרות כמובן, חלונות אחוריים מושחרים, וכך גם הקורות B ו C. מאחור שוב יחידות תאורה מושחרות לרוחב כל המרכב הגדול, וכך גם החלק התחתון של הפגוש האחורי. החלון אחורי מעט צר, דבר שיורגש יותר בנהיגה.  יסלחו לי מעצבי הזיקר 7X יכולתם ללכת עוד כמה צעדים קדימה עם העיצוב החיצוני. יצא לכם מעט גנרי.

פנים הרכב כבר מרגיש יותר נכון. הגה תלת חישורי גדול (לטעמי גדול מדי) מושב נהג חשמלי נוח למדי עם אפשרויות כיוונון מרובות שיתאימו לכל נהג. לוח מחוונים דיגיטלי ''13.02, ומולטימדיה בגודל ''16 עם קישוריות אלחוטית מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. בזיקר מתגאים ברזולוציה של 3.5K למסך. קונסולה רחבה עם שני משטחי טעינה אלחוטית לסלולרי. תא עם כיסוי שניתן בלחיצת כפתור להקפיץ שני מחזירי כוסות / בקבוקים.

גם כאן כיוון פתחי המיזוג נעשה דרך המסך הראשי, ואתם כבר מכירים את דעתי השלילית מאוד על הדבר הזה. כל-כך מיותר. בזיקר 7X הלכו צעד נוסף אחורה, ופתחי המיזוג שבמרכז הדשבורד ממוקמים מעל המולטימדיה במרכז הדשבורד, ולא ניתנים לכיוון למעלה או למטה. רק ימינה ושמאלה. זה כבר ממש לא מוצלח. מאחור המרווח מעולה הודות לבסיס הגלגלים הגדול של 2.9 מטר, ובנוסף פיצ'ר נחמד – מצלמה המצלמת את המושב האחורי אם רוצים. יש לה מכסה הסוגר אותה. דלת תא מטען חשמלית מאפשרת גישה לטע מטען גדול ושימושי בנפח 616 ליטר. סה"כ למעט פתח המיזוג המרכזי, מדובר בתא נוסעים משובח ונעים לשהות.


זיקר 7X סביבת נהג. צילום יואב פולס



מנוע וסוללה

אנחנו עם ה 7X בגירסת הקריפטון הבכירה המצוידת בשני מנועים והנעה כפולה. ההספק הכולל עומד על 646 כ"ס והמומנט 72.4 קג"מ. התאוצה הרשמית מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 3.8 שניות. על המשמעות של הנתונים ארחיב בפרק הנהיגה. ל 7X קריפטון וגם בדגם ה Long Range סוללה בקיבולת של 100Kwh והטווח המוצהר בקריפטון עומד על 544 ק"מ, (610 ק"מ ב LR). בזכות פלטפורמה חשמלית של 800V, נתוני הטעינה מרשימים מאוד עם טעינה איטית AC בהספק של עד 22Kw, וטעינה מהירה DC בהספק של עד 420KwLR ובקריפטון) ועד 450Kw באסנס.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

עוד נכון לציין בהיבטי שלדה בקריפטון אלו הם מתלים אדפטיביים המאפשרים הנמכת המרכב או הגבהה, בהתאם לדרישת הנהג.

התנהגות כביש

בנהיגה שולפת ה 7X את כל הקלפים החזקים שיש לה להציע, עם משקל נכון, היגוי מדויק (ושוב, ההגה מעט גדול מדי לטעמי), וכמויות כח מרשימות שמשגרות את ה 7X קדימה עם כל לחיצונת על דוושת התאוצה. בכל מהירות שלא תהיו ה 7X  קריפטון טסה קדימה, תוך שהיא שומרת על היגוי מעולה ויציבות מרשימה גם במהירויות שעלולות לזכות אתכם בסרטון תדמית קצר של משטרת התנועה. מאידך, פניה הדוקה במהירות שלא היתה מוגזמת מדי הכניסה את המרכב הכבד למצוקה תוך שהוא מפעיל את בקרת היציבות וחריקת צמיגים קלה. למרות ה'תקרית' לא היתה בעיה לפתח עם ה 7X קצב נסיעה מהיר. אבל את הקלפים החזקים היא שומרת דווקא לנהיגה הנורמטיבית. היא מרחפת מעל מהמורות, אבל לא מבודדת את הנהג. היא נוחה להפליא גם בכבישים מהירים וגם בנהיגה עירונית, ויש לה איזה X פקטור שמעביר לנהג תחושה של אריסטוקרטיה. פשוט נהדר. לחובתה שוב עניין פתחי המיזוג, וככל שהרכב מגלה תכונות נהדרות אתה יותר ויותר כועס על מהנדסי הרכב שהחליטו שכיוון פתחי המיזוג ייעשה רק במסך, וללא אפשרויות כיוון ראויות לפתחי המיזוג המרכזיים. זה פשוט לא עומד ברמה הגבוהה של הרכב.


זיקר 7X. צילום יואב פולס


צריכת חשמל ובטיחות

הצריכה הרשמית של הרכב עומדת על 19.9Kw ל- 100 ק"מ, שמספיקים לכ – 500 ק"מ. נהיגה מתונה ורגועה על ה 7X הניבה צריכה של 17Kw ל- 100 ק"מ, נתון שמביא את הטווח לכ – 590 ק"מ, ומעל הטווח הרשמי. נהיגה כמו שהרכב יכול ומאפשר כבר מביאה לצריכת חשמל של כ 24.2Kw ל-100 ק"מ, שמורידה את הטווח לכ- 410 ק"מ.

בתחום הבטיחות באמת שאין מה לומר עם איבזור בטיחות מלא, ציון איבזור בטיחות – 8 המקסימום האפשרי, וחמישה כוכבי בטיחות ב EuroNcap. אי אפשר לבקש יותר.

הזיקר 7X משווק כאמור בשלוש רמות גימור, החל בדגם הכניסה Essence שעולה 230 אש"ח, דגם ה Long Range שעולה 263.0 אש"ח, שניהם עם הנעה אחורית. רכב המבחן, Krypton עולה 290.0 אש"ח.

התחרות ל 7X מגוונת מאוד כאשר בטווח שבין 230.0 אש"ח ל 300.0 אש"ח יש מגוון דגמים בכל הרמות. אם תתחילו אזי התחרות מתחילה ב Voyah Courage שמחירה זול משמעותית,  דרך ההונגצ'י EHS7 שנראית כמו תחרות ישירה אבל להערכתי פחות טובה, כמובן שהיצרנים הוותיקים כמו יונדאי עם האיוניק 5 הנהדרת והטסלה מודל Y המבוקשת. אולי התחרות הישירה של ה 7X מגיעה מהעולה החדשה האווטאר 11 שמחירה מתחיל במקום בו ה 7X נגמר.

ציון מסכם:

זיקר 7X קריפטון                
נוחות                            4.5
דינמיות                                4.2
צריכת חשמל / טווח חשמלי        4.0
אבזור                                5.0
בטיחות                                    5.0
עיצוב                                    4.0
תמורה למחיר                        4.0
ציון מסכם                                4.4


 


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
BYD Seal U DMi
צילום: יואב פולס

צניחה דרמטית: BYD מגלה שגם ענקיות מדממות במלחמת מחירים

הרווח הרבעוני של ענקית הרכב החשמלי נפל ב-30% - והמניה איבדה 8% מערכה ביום אחד

עמית בר |
נושאים בכתבה BYD טסלה

הרווח של BYD, ענקית הרכבים הסינית צנח ב-30% לרמה של 6.36 מיליארד יואן (892 מיליון דולר) ברבעון השני של 2025 - הירידה הראשונה מאז הרבעון הראשון של 2022. התוצאה המאכזבת הובילה לנפילה חדה במניית החברה בבורסת הונג קונג, שצנחה בכ-8%. החברה גם הנמיכה את תחזית המסירות - 5.1 מיליון רכבים במקום 5.5 מיליון רכבים בתחזית קודמת ובעצם סיפרה בעקיפין על מלחמה גדולה בשוק הרכבים - מלחמה שפוגעת במחירים ופוגעת במכירות. 


המרווח הגולמי ברבעון השני עמד על 16.27%, ירידה של 1.15% בהשוואה לשנה שעברה ו-3.8% בהשוואה לרבעון הקודם. אלו הנתונים הגרועים ביותר של החברה מזה שלוש וחצי שנים, והם מעלים תהיות לגבי העתיד של מי שנחשבה עד כה לסיפור ההצלחה הגדול של סין בתחום. עם זאת, ולמרות הקשיים, BYD מצליחה לשמור על נתוני מכירות מרשימים. החברה מכרה 1,145,150 רכבים חשמליים והיברידיים ברבעון השני, עלייה של 16.06% בהשוואה לשנה שעברה. אבל כאן בדיוק טמון הפרדוקס: יותר מכירות לא מתורגמות ליותר רווחים, אלא דווקא להפך.


שווי השוק של החברה ירד לכ-140 מיליארד דולר והיא נסחרת במכפיל רווח צפוי של כ-14 על רווחי השנה ו-13 על רווחי השנה הבאה. לכאורה מכפיל סביר, אבל החשש שהתחרות תמשי לפגוע במרווחים וברווח. 

מי שהצית את השריפה נכווה ראשון

האירוניה המרה היא ש-BYD עצמה היא זו שהובילה את מלחמת המחירים האכזרית שמכלה כעת את רווחיה. מלחמת המחירים בשוק הרכב החשמלי הסיני נמשכת כבר שנתיים, בחלקה בעידוד טסלה, אך BYD היא שהעמיקה אותה עם סבבי הנחות אגרסיביים במיוחד. במאי האחרון, החברה הכריזה על הנחות דרמטיות של עד 34% על 22 דגמים שונים - מהלך שאמנם הגדיל מכירות אך שחק את הרווחיות באופן קיצוני.

השוק הסיני, שהיה עד לאחרונה מנוע הצמיחה המרכזי של BYD, מראה סימני האטה ברורים. נתח השוק של רכבים חשמליים והיברידיים בסין הגיע ל-53% ביוני 2025, אך התחרות על כל לקוח הפכה לקרב של ממש. יצרניות כמו Geely, שצמחה ב-88% השנה, וחברות טכנולוגיה כמו שיואמי שנכנסו לתחום, מאיימות על הדומיננטיות של BYD.

שברולט קורבט, עכשיו גם בעסקה מעניינת. צילום יצרן.שברולט קורבט, עכשיו גם בעסקה מעניינת. צילום יצרן.

קורבט וקאדילק בהנחות של עשרות אלפי שקלים; והנחות נוספות של היבואנים

UMI יבואנית קאדילק, שברולט ועוד, הכריזה על מבצעי הנחות ומבצעי 0 ק"מ אגרסיביים. היא לא היחידה. חלק מהעסקאות מעניינות מאוד, כמו קורבט במחיר של 630.0 אש"ח לעסקת 0 ק"מ, אבל אנחנו שואלים אם אפשר לתת הנחות כל-כך גדולות, למה מראש לא לתמחר את כלי הרכב במחירים נמוכים יותר, להרוויח פחות על כל רכב, אבל למכור הרבה יותר? 

יואב פולס |


בתיבת המייל של מדור הרכב והתחבורה של ביזפורטל נוחתות הודעות רבות בנושא מבצעים כאלה ואחרים שעורכים יבואנים שונים. גם אם המבצעים טובים ועמוקים, נדיר יהיה שתקראו אותם כמאמר במדור. יבואן שמעוניין שנפרסם את המבצעים שהוא מציע ללקוחות מוזמן לפנות למחלקת הפרסום של ביזפורטל ולפרסם בתשלום.

אבל יש פעמים נדירות בהן המבצעים 'תופסים לנו את העין' ונראה שיש בהם משהו יותר מעניין, כמו ההצעות העדכניות של UMI יבואנית דגמי שברולט וקאדילק.

אז כמו מרבית היבואנים, גם UMI עורכת מבצעי מכירות, חלקם לרכבי 0 ק"מ, וההבדל כאן הוא שיש בקנה של UMI כמה מהמכוניות הנחשקות ביותר כמו השברולט קורבט או הקולורדו ZR2.

ניגש יש לעניין, השברולט קורבט המיובאת באופן סדיר על ידי היבואנית מוצעת בעסקת 0 ק"מ במחיר של 630.0 אש"ח, הנחה של 115.0 אש"ח בהשוואה למחיר בוא היא שווקה כחדשה בסוכנות, כך לפי היבואנית. לקורבט מנוע מרכזי בנפח 6.2 ליטר ובתצורת V8. ההספק 490 כ"ס והמומנט 64.2 קג"מ. הקורבט מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בכ – 3.0 שניות, והמהירות הסופית קרובה מאוד ל – 300 קמ"ש.


שברולט קולורדו. הכחול בגירסת ZR2. צילום יצרן

השברולט קולורדו ZR2 הוא אמנם 'טנדר' 4X4 במהותו אבל זוכה לחבילת הנעה ומתלים של רכב ספורט. מנוע טורבו בנזין בנפח 2.7 ליטר מפיק 310 כ"ס ומומנט של 59.4 קג"מ. ההנעה כפולה כמובן. המחיר הרגיל של הקולורדו ZR2 עומד על 433.0 אש"ח, ובעסקת 0 ק"מ ב UMI מציעים לכם אותו במחיר של 415.0 אש"ח עם מיגון גחון ומדרגות צד.