
זיקר 7X - מבטיחה ומקיימת
הזיקר 7X מבטיחה להיות קרוסאובר חשמלי איכותי ומתקדם. ככל שצברנו איתו ק"מ כך הוא הרשים אותנו יותר.
אהבנו: סוללה ונתוני טעינה, נוחות, מרווח, בטיחות
פחות אהבנו: כיוון פתחי מיזוג דרך מסך הרכב, פתחי מיזוג קדמיים מרכזיים, עיצוב חיצוני
הזיקר 7X הושקה לאחרונה במשבצת שבין הזיקר X לבין ה 001 השוטינגברייק המרשימה, ונכנסה לשוק עם שלושה דגמים בטווחי מחירים שלכל אחד מהם את היתרונות שלו. עכשיו נשארת השאלה אם הרכב גם מקיים את ההבטחה. למי שאין סבלנות לקרוא את כל המבחן אני יכול לקצר ולומר – הזיקר 7X היא מכונית מצוינת, בלי 'אבל'.
תעודת חובה | |
קטגוריה | קרוסאובר – D-SUV |
מימדים (מטר) | אורך
4.787 /רוחב 1.930 /גובה 1.65 /בסיס גלגלים 2.90 |
מספר מושבים | חמישה |
הנעה | חשמלית אחורית ב Essence וב – Long Range / חשמלית
כפולה בדגם Krypton |
הספק ומומנט | 422 כ"ס / 44.9
קג"מ ב Essence וב – LR / 646 כ"ס, 72.4 קג"מ ב Krypton |
סוללה וטעינה | 75Kw ב Essence/ 100Kw ב LR וב Krypron. טעינת AC 22Kw, טעינת DC 450Kw |
טווח ותקן | 476 / 640 / 544 ק"מ. WLTP. |
בטיחות | ציון איבזור בטיחות 8. חמישה כוכבים ב EuroNcap |
מחיר | 234.0 אש"ח / 263.0 אש"ח / 290.0 אש"ח |
עיצוב חיצוני ופנימי
אחרי הזיקר 001 המיוחדת והזיקר X בעל הקווים החדים, נראה שמעצבי זיקר ניסו ללכת בין הטיפות עם ה 7X. חזית אטומה עם יחידות תאורה קדמיות מושחרות ונסתרות בזכות השחרה. אותו פס שחור עבה נמתח לרוחב כל המרכב הגדול. עוד קצת פלסטיקה בצבע מרכב, ולמטה שוב אותה פלסטיקה שחורה המסתירה כונסי אוויר אטומים למראה אבל עם אפשרות להיפתח כשהרכב מחליט שהגיע הזמן. משני צידי מכסה המנוע (בעצם מכסה תא המטען הקדמי) תפיחות לא קטנות, למראה מעט אגריסיבי. ידיות נסתרות כמובן, חלונות אחוריים מושחרים, וכך גם הקורות B ו C. מאחור שוב יחידות תאורה מושחרות לרוחב כל המרכב הגדול, וכך גם החלק התחתון של הפגוש האחורי. החלון אחורי מעט צר, דבר שיורגש יותר בנהיגה. יסלחו לי מעצבי הזיקר 7X יכולתם ללכת עוד כמה צעדים קדימה עם העיצוב החיצוני. יצא לכם מעט גנרי.
פנים הרכב כבר מרגיש יותר נכון. הגה תלת חישורי גדול (לטעמי גדול מדי) מושב נהג חשמלי נוח למדי עם אפשרויות כיוונון מרובות שיתאימו לכל נהג. לוח מחוונים דיגיטלי ''13.02, ומולטימדיה בגודל ''16 עם קישוריות אלחוטית מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. בזיקר מתגאים ברזולוציה של 3.5K למסך. קונסולה רחבה עם שני משטחי טעינה אלחוטית לסלולרי. תא עם כיסוי שניתן בלחיצת כפתור להקפיץ שני מחזירי כוסות / בקבוקים.
- השקה מוצלחת לזיקר - מחזור של 80 מיליון שקלים ב-48 שעות
- זיקר 7X - החל מ 234.0 אש"ח לקרוסאובר החשמלי הגדול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם כאן כיוון פתחי המיזוג נעשה דרך המסך הראשי, ואתם כבר מכירים את דעתי השלילית מאוד על הדבר הזה. כל-כך מיותר. בזיקר 7X הלכו צעד נוסף אחורה, ופתחי המיזוג שבמרכז הדשבורד ממוקמים מעל המולטימדיה במרכז הדשבורד, ולא ניתנים לכיוון למעלה או למטה. רק ימינה ושמאלה. זה כבר ממש לא מוצלח. מאחור המרווח מעולה הודות לבסיס הגלגלים הגדול של 2.9 מטר, ובנוסף פיצ'ר נחמד – מצלמה המצלמת את המושב האחורי אם רוצים. יש לה מכסה הסוגר אותה. דלת תא מטען חשמלית מאפשרת גישה לטע מטען גדול ושימושי בנפח 616 ליטר. סה"כ למעט פתח המיזוג המרכזי, מדובר בתא נוסעים משובח ונעים לשהות.
מנוע וסוללה
אנחנו עם ה 7X בגירסת הקריפטון הבכירה המצוידת בשני מנועים והנעה כפולה. ההספק הכולל עומד על 646 כ"ס והמומנט 72.4 קג"מ. התאוצה הרשמית מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 3.8 שניות. על המשמעות של הנתונים ארחיב בפרק הנהיגה. ל 7X קריפטון וגם בדגם ה Long Range סוללה בקיבולת של 100Kwh והטווח המוצהר בקריפטון עומד על 544 ק"מ, (610 ק"מ ב LR). בזכות פלטפורמה חשמלית של 800V, נתוני הטעינה מרשימים מאוד עם טעינה איטית AC בהספק של עד 22Kw, וטעינה מהירה DC בהספק של עד 420Kw (ב LR ובקריפטון) ועד 450Kw באסנס.
- BYD מחזירה 115 אלף רכבים לתיקון בגלל בעיות בטיחות קריטיות
- תוצאות מאכזבות לבוקס ולטיקרוס במבחני ריסוק
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה
עוד נכון לציין בהיבטי שלדה בקריפטון אלו הם מתלים אדפטיביים המאפשרים הנמכת המרכב או הגבהה, בהתאם לדרישת הנהג.
התנהגות כביש
בנהיגה שולפת ה 7X את כל הקלפים החזקים שיש לה להציע, עם משקל נכון, היגוי מדויק (ושוב, ההגה מעט גדול מדי לטעמי), וכמויות כח מרשימות שמשגרות את ה 7X קדימה עם כל לחיצונת על דוושת התאוצה. בכל מהירות שלא תהיו ה 7X קריפטון טסה קדימה, תוך שהיא שומרת על היגוי מעולה ויציבות מרשימה גם במהירויות שעלולות לזכות אתכם בסרטון תדמית קצר של משטרת התנועה. מאידך, פניה הדוקה במהירות שלא היתה מוגזמת מדי הכניסה את המרכב הכבד למצוקה תוך שהוא מפעיל את בקרת היציבות וחריקת צמיגים קלה. למרות ה'תקרית' לא היתה בעיה לפתח עם ה 7X קצב נסיעה מהיר. אבל את הקלפים החזקים היא שומרת דווקא לנהיגה הנורמטיבית. היא מרחפת מעל מהמורות, אבל לא מבודדת את הנהג. היא נוחה להפליא גם בכבישים מהירים וגם בנהיגה עירונית, ויש לה איזה X פקטור שמעביר לנהג תחושה של אריסטוקרטיה. פשוט נהדר. לחובתה שוב עניין פתחי המיזוג, וככל שהרכב מגלה תכונות נהדרות אתה יותר ויותר כועס על מהנדסי הרכב שהחליטו שכיוון פתחי המיזוג ייעשה רק במסך, וללא אפשרויות כיוון ראויות לפתחי המיזוג המרכזיים. זה פשוט לא עומד ברמה הגבוהה של הרכב.
צריכת חשמל ובטיחות
הצריכה הרשמית של הרכב עומדת על 19.9Kw ל- 100 ק"מ, שמספיקים לכ – 500 ק"מ. נהיגה מתונה ורגועה על ה 7X הניבה צריכה של 17Kw ל- 100 ק"מ, נתון שמביא את הטווח לכ – 590 ק"מ, ומעל הטווח הרשמי. נהיגה כמו שהרכב יכול ומאפשר כבר מביאה לצריכת חשמל של כ 24.2Kw ל-100 ק"מ, שמורידה את הטווח לכ- 410 ק"מ.
בתחום הבטיחות באמת שאין מה לומר עם איבזור בטיחות מלא, ציון איבזור בטיחות – 8 המקסימום האפשרי, וחמישה כוכבי בטיחות ב EuroNcap. אי אפשר לבקש יותר.
הזיקר 7X משווק כאמור בשלוש רמות גימור, החל בדגם הכניסה Essence שעולה 230 אש"ח, דגם ה Long Range שעולה 263.0 אש"ח, שניהם עם הנעה אחורית. רכב המבחן, Krypton עולה 290.0 אש"ח.
התחרות ל 7X מגוונת מאוד כאשר בטווח שבין 230.0 אש"ח ל 300.0 אש"ח יש מגוון דגמים בכל הרמות. אם תתחילו אזי התחרות מתחילה ב Voyah Courage שמחירה זול משמעותית, דרך ההונגצ'י EHS7 שנראית כמו תחרות ישירה אבל להערכתי פחות טובה, כמובן שהיצרנים הוותיקים כמו יונדאי עם האיוניק 5 הנהדרת והטסלה מודל Y המבוקשת. אולי התחרות הישירה של ה 7X מגיעה מהעולה החדשה האווטאר 11 שמחירה מתחיל במקום בו ה 7X נגמר.
ציון מסכם:
זיקר 7X קריפטון | |
נוחות | 4.5 |
דינמיות | 4.2 |
צריכת חשמל / טווח חשמלי | 4.0 |
אבזור | 5.0 |
בטיחות | 5.0 |
עיצוב | 4.0 |
תמורה למחיר | 4.0 |
ציון מסכם | 4.4 |
- 2.אהרוני 03/09/2025 12:53הגב לתגובה זוברגע שהיו מקטינים את ההגה הוא היה הופך ליותר רגיש במיוחד הנסיעה בין עירונית וברכב גבוה במצב רגיל ולא ספורט כל נגיעה בהגה היתה גורמת לטלטלה ברכב. אז לפני שאתה אתם מעירים הערה תבדקו את ההגיון בדבר. הגה קטן מתאים לרכבי ספורט ונמוכים עם מתלים קשיחים ולא לקטגוריה של רכבים כמו אלו.
- 1.אנונימי 02/09/2025 11:48הגב לתגובה זוהכתב עמד בציפיות.התלהבות מכל רכב סיני.כרגיל אין חדש.

BYD מחזירה 115 אלף רכבים לתיקון בגלל בעיות בטיחות קריטיות
התקלה הרחבה ביותר שהיתה ב-BYD; ככל הנראה אין נגיעה לרכבי BYD בישראל
חברת BYD הסינית הודיעה על ריקול לתיקון של יותר מ-115 אלף רכבים בעקבות ליקויים הנדסיים ברכיבי ההנעה והסוללה. מדובר בתקלה הרחבה ביותר בתולדות החברה, מהלך שמעלה מחדש שאלות לגבי איכות הרכבים של יצרנית הרכב החשמלי הגדולה בעולם, דווקא בתקופה שבה היא מנסה להפוך למותג עולמי מוביל.
לפי נתונים רשמיים מהרשות הסינית לפיקוח על השוק (SAMR), הריקול כולל בדיוק 115,783 כלי רכב. החברה נאלצה להגיש את תוכנית הריקול לרגולטור הממשלתי, שפירסם את הפרטים זמן קצר לאחר חקירה מקיפה שחשפה כשלים בתכנון ובייצור.
מדובר בשני דגמים עיקריים: כ-44 אלף רכבים מדגם Tang ההיברידי שיוצרו בין מרץ 2015 ליולי 2017, וכ-71 אלף רכבים מדגם Yuan Pro החשמלי שיוצרו בין פברואר 2021 לאוגוסט 2022. התהליך יתבצע ללא עלות לבעלי הרכבים, ו-BYD התחייבה לסיים את התיקונים עד סוף השנה באמצעות מרכזי שירות מורחבים בכל רחבי סין.
בדגמי Tang התגלה כי בקר מנוע ההנעה עלול לגרום לשריפת לוח חשמלי ואף להפסקת כוח פתאומית. הבעיה נובעת מכשל בתכנון ובחירת רכיבים שעלול לגרום לפריקה חשמלית לא תקינה, מצב שמוביל לשריפה פוטנציאלית או אובדן כוח במהלך נסיעה ומסכן נהגים והולכי רגל.
- עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה
- ענף הרכב - 249,101 כלי רכב- דגמים, מותגים, יצרנים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל, בדגמי Yuan Pro נמצאה בעיה בתכנון אטימת מארז הסוללה שיכולה להוביל לחדירת מים ולירידה בכושר ההנעה. האיטום הלקוי במארז הסוללה, שמקורו בשגיאת ייצור באטם, עלול לאפשר חדירת מים שתפגע בביצועי הסוללה ותגביר סיכון לקצר חשמלי. BYD מסרה כי תתקן את הליקוי באמצעות הוספת חומר איטום למארז.

עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה
תחרות עזה, דגמים חדשים בחו"ל ולחץ גדול של היבואנים - הנחות של עשרות אחוזים; הסיבות לקנות רכב חדש והסיבות לחכות עם הקנייה לשנה הבאה?
שנת 2025 מתקרבת לסיומה, ובשוק הרכב יש ירידות מחירים ומבצעים דרמטיים. ליבואנים ולחברות הליסינג מלאי גדול של רכבי "אפס קילומטר", חלקם בני שנה ויותר, שמחייב חיסול מיידי. המחירים הוזלו לעיתים בעשרות אלפי שקלים ממחיר המחירון.
בשלושת הרבעונים הראשונים של 2025 נמסרו בישראל כ-242 אלף רכבים חדשים, עלייה של 6.9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. אך הנתונים מסתירים מגמות מדאיגות: ירידה חדה במכירות הרכבים החשמליים מ-25% משוק המסירות בשנה קודמת לכ-20% בלבד השנה, לצד עלייה של 59% במכירות דגמים סיניים, שתופסים כעת 34% משוק המסירות הכולל.
התחרות הסינית, שמתחילה להתפשט גם בפלח היוקרה, משנה את כללי המשחק ומאלצת את היבואנים הוותיקים להוריד מחירים כדי להישאר רלוונטיים.
הנחות של 15% ואף יותר
בין ההצעות הבולטות בשוק אפשר למצוא את MG5 החשמלית ב-108 אלף שקל – 50 אלף שקל פחות מהמחיר הרשמי, ואת MG4 בגרסת הטווח הארוך ב-146 אלף שקל, 30 אלף פחות מהמחירון. גם ה-BYD אטו 3 מוצעת ב-150 אלף שקל, הנחה של 20 אלף שקל לעומת המחיר בעת ההשקה.
דוגמאות נוספות: אופל מוקה חשמלית מוצעת ב-138 אלף שקל, עם הנחה של 27 אלף שקל. ג'ילי גיאומטרי C ב-147 אלף שקל, 22.5 אלף שקל פחות מהמחירון. פיג'ו 2008 ב-133 אלף שקל וצ'רי FX החשמלית ברמת סנס מוצעת ב-137 אלף שקל, 15 אלף פחות ממחיר המחירון.
- ענף הרכב - 249,101 כלי רכב- דגמים, מותגים, יצרנים
- שוק הרכב - דגמים, מותגים ויצרנים מובילים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ביריד שהתקיים בתחילת החודש הוצעו מאזדה CX-5 ב-159 אלף שקל וקיא נירו היברידי ב-159 אלף שקל, לצד רנו קפצ'ור ב-130 אלף שקל, הנחה של 22 אלף שקל. ובכלל מדובר בהנחות של 10%-30%
ב-MG, ההוזלות הגיעו עד 55 אלף שקל.