
זיקר 7X - מבטיחה ומקיימת
הזיקר 7X מבטיחה להיות קרוסאובר חשמלי איכותי ומתקדם. ככל שצברנו איתו ק"מ כך הוא הרשים אותנו יותר.
אהבנו: סוללה ונתוני טעינה, נוחות, מרווח, בטיחות
פחות אהבנו: כיוון פתחי מיזוג דרך מסך הרכב, פתחי מיזוג קדמיים מרכזיים, עיצוב חיצוני
הזיקר 7X הושקה לאחרונה במשבצת שבין הזיקר X לבין ה 001 השוטינגברייק המרשימה, ונכנסה לשוק עם שלושה דגמים בטווחי מחירים שלכל אחד מהם את היתרונות שלו. עכשיו נשארת השאלה אם הרכב גם מקיים את ההבטחה. למי שאין סבלנות לקרוא את כל המבחן אני יכול לקצר ולומר – הזיקר 7X היא מכונית מצוינת, בלי 'אבל'.
| תעודת חובה | |
| קטגוריה | קרוסאובר – D-SUV |
| מימדים (מטר) | אורך
4.787 /רוחב 1.930 /גובה 1.65 /בסיס גלגלים 2.90 |
| מספר מושבים | חמישה |
| הנעה | חשמלית אחורית ב Essence וב – Long Range / חשמלית
כפולה בדגם Krypton |
| הספק ומומנט | 422 כ"ס / 44.9
קג"מ ב Essence וב – LR / 646 כ"ס, 72.4 קג"מ ב Krypton |
| סוללה וטעינה | 75Kw ב Essence/ 100Kw ב LR וב Krypron. טעינת AC 22Kw, טעינת DC 450Kw |
| טווח ותקן | 476 / 640 / 544 ק"מ. WLTP. |
| בטיחות | ציון איבזור בטיחות 8. חמישה כוכבים ב EuroNcap |
| מחיר | 234.0 אש"ח / 263.0 אש"ח / 290.0 אש"ח |
עיצוב חיצוני ופנימי
אחרי הזיקר 001 המיוחדת והזיקר X בעל הקווים החדים, נראה שמעצבי זיקר ניסו ללכת בין הטיפות עם ה 7X. חזית אטומה עם יחידות תאורה קדמיות מושחרות ונסתרות בזכות השחרה. אותו פס שחור עבה נמתח לרוחב כל המרכב הגדול. עוד קצת פלסטיקה בצבע מרכב, ולמטה שוב אותה פלסטיקה שחורה המסתירה כונסי אוויר אטומים למראה אבל עם אפשרות להיפתח כשהרכב מחליט שהגיע הזמן. משני צידי מכסה המנוע (בעצם מכסה תא המטען הקדמי) תפיחות לא קטנות, למראה מעט אגריסיבי. ידיות נסתרות כמובן, חלונות אחוריים מושחרים, וכך גם הקורות B ו C. מאחור שוב יחידות תאורה מושחרות לרוחב כל המרכב הגדול, וכך גם החלק התחתון של הפגוש האחורי. החלון אחורי מעט צר, דבר שיורגש יותר בנהיגה. יסלחו לי מעצבי הזיקר 7X יכולתם ללכת עוד כמה צעדים קדימה עם העיצוב החיצוני. יצא לכם מעט גנרי.
פנים הרכב כבר מרגיש יותר נכון. הגה תלת חישורי גדול (לטעמי גדול מדי) מושב נהג חשמלי נוח למדי עם אפשרויות כיוונון מרובות שיתאימו לכל נהג. לוח מחוונים דיגיטלי ''13.02, ומולטימדיה בגודל ''16 עם קישוריות אלחוטית מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. בזיקר מתגאים ברזולוציה של 3.5K למסך. קונסולה רחבה עם שני משטחי טעינה אלחוטית לסלולרי. תא עם כיסוי שניתן בלחיצת כפתור להקפיץ שני מחזירי כוסות / בקבוקים.
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- הלחץ של יבואני הרכב - כולם מספקים הנחות גדולות, עכשיו גם Zeekr
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם כאן כיוון פתחי המיזוג נעשה דרך המסך הראשי, ואתם כבר מכירים את דעתי השלילית מאוד על הדבר הזה. כל-כך מיותר. בזיקר 7X הלכו צעד נוסף אחורה, ופתחי המיזוג שבמרכז הדשבורד ממוקמים מעל המולטימדיה במרכז הדשבורד, ולא ניתנים לכיוון למעלה או למטה. רק ימינה ושמאלה. זה כבר ממש לא מוצלח. מאחור המרווח מעולה הודות לבסיס הגלגלים הגדול של 2.9 מטר, ובנוסף פיצ'ר נחמד – מצלמה המצלמת את המושב האחורי אם רוצים. יש לה מכסה הסוגר אותה. דלת תא מטען חשמלית מאפשרת גישה לטע מטען גדול ושימושי בנפח 616 ליטר. סה"כ למעט פתח המיזוג המרכזי, מדובר בתא נוסעים משובח ונעים לשהות.
מנוע וסוללה
אנחנו עם ה 7X בגירסת הקריפטון הבכירה המצוידת בשני מנועים והנעה כפולה. ההספק הכולל עומד על 646 כ"ס והמומנט 72.4 קג"מ. התאוצה הרשמית מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 3.8 שניות. על המשמעות של הנתונים ארחיב בפרק הנהיגה. ל 7X קריפטון וגם בדגם ה Long Range סוללה בקיבולת של 100Kwh והטווח המוצהר בקריפטון עומד על 544 ק"מ, (610 ק"מ ב LR). בזכות פלטפורמה חשמלית של 800V, נתוני הטעינה מרשימים מאוד עם טעינה איטית AC בהספק של עד 22Kw, וטעינה מהירה DC בהספק של עד 420Kw (ב LR ובקריפטון) ועד 450Kw באסנס.
- סיכום ינואר - נובמבר 291,617 כלי רכב חדשים
- ספורטאז' LONG היברידי- יותר גדול, חסכוני, חזק ומעוצב
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- עסקאות 0 ק"מ - עשרת הכללים שאתם חייבים להכיר
עוד נכון לציין בהיבטי שלדה בקריפטון אלו הם מתלים אדפטיביים המאפשרים הנמכת המרכב או הגבהה, בהתאם לדרישת הנהג.
התנהגות כביש
בנהיגה שולפת ה 7X את כל הקלפים החזקים שיש לה להציע, עם משקל נכון, היגוי מדויק (ושוב, ההגה מעט גדול מדי לטעמי), וכמויות כח מרשימות שמשגרות את ה 7X קדימה עם כל לחיצונת על דוושת התאוצה. בכל מהירות שלא תהיו ה 7X קריפטון טסה קדימה, תוך שהיא שומרת על היגוי מעולה ויציבות מרשימה גם במהירויות שעלולות לזכות אתכם בסרטון תדמית קצר של משטרת התנועה. מאידך, פניה הדוקה במהירות שלא היתה מוגזמת מדי הכניסה את המרכב הכבד למצוקה תוך שהוא מפעיל את בקרת היציבות וחריקת צמיגים קלה. למרות ה'תקרית' לא היתה בעיה לפתח עם ה 7X קצב נסיעה מהיר. אבל את הקלפים החזקים היא שומרת דווקא לנהיגה הנורמטיבית. היא מרחפת מעל מהמורות, אבל לא מבודדת את הנהג. היא נוחה להפליא גם בכבישים מהירים וגם בנהיגה עירונית, ויש לה איזה X פקטור שמעביר לנהג תחושה של אריסטוקרטיה. פשוט נהדר. לחובתה שוב עניין פתחי המיזוג, וככל שהרכב מגלה תכונות נהדרות אתה יותר ויותר כועס על מהנדסי הרכב שהחליטו שכיוון פתחי המיזוג ייעשה רק במסך, וללא אפשרויות כיוון ראויות לפתחי המיזוג המרכזיים. זה פשוט לא עומד ברמה הגבוהה של הרכב.
צריכת חשמל ובטיחות
הצריכה הרשמית של הרכב עומדת על 19.9Kw ל- 100 ק"מ, שמספיקים לכ – 500 ק"מ. נהיגה מתונה ורגועה על ה 7X הניבה צריכה של 17Kw ל- 100 ק"מ, נתון שמביא את הטווח לכ – 590 ק"מ, ומעל הטווח הרשמי. נהיגה כמו שהרכב יכול ומאפשר כבר מביאה לצריכת חשמל של כ 24.2Kw ל-100 ק"מ, שמורידה את הטווח לכ- 410 ק"מ.
בתחום הבטיחות באמת שאין מה לומר עם איבזור בטיחות מלא, ציון איבזור בטיחות – 8 המקסימום האפשרי, וחמישה כוכבי בטיחות ב EuroNcap. אי אפשר לבקש יותר.
הזיקר 7X משווק כאמור בשלוש רמות גימור, החל בדגם הכניסה Essence שעולה 230 אש"ח, דגם ה Long Range שעולה 263.0 אש"ח, שניהם עם הנעה אחורית. רכב המבחן, Krypton עולה 290.0 אש"ח.
התחרות ל 7X מגוונת מאוד כאשר בטווח שבין 230.0 אש"ח ל 300.0 אש"ח יש מגוון דגמים בכל הרמות. אם תתחילו אזי התחרות מתחילה ב Voyah Courage שמחירה זול משמעותית, דרך ההונגצ'י EHS7 שנראית כמו תחרות ישירה אבל להערכתי פחות טובה, כמובן שהיצרנים הוותיקים כמו יונדאי עם האיוניק 5 הנהדרת והטסלה מודל Y המבוקשת. אולי התחרות הישירה של ה 7X מגיעה מהעולה החדשה האווטאר 11 שמחירה מתחיל במקום בו ה 7X נגמר.
ציון מסכם:
| זיקר 7X קריפטון | |
| נוחות | 4.5 |
| דינמיות | 4.2 |
| צריכת חשמל / טווח חשמלי | 4.0 |
| אבזור | 5.0 |
| בטיחות | 5.0 |
| עיצוב | 4.0 |
| תמורה למחיר | 4.0 |
| ציון מסכם | 4.4 |
- 2.אהרוני 03/09/2025 12:53הגב לתגובה זוברגע שהיו מקטינים את ההגה הוא היה הופך ליותר רגיש במיוחד הנסיעה בין עירונית וברכב גבוה במצב רגיל ולא ספורט כל נגיעה בהגה היתה גורמת לטלטלה ברכב. אז לפני שאתה אתם מעירים הערה תבדקו את ההגיון בדבר. הגה קטן מתאים לרכבי ספורט ונמוכים עם מתלים קשיחים ולא לקטגוריה של רכבים כמו אלו.
- 1.אנונימי 02/09/2025 11:48הגב לתגובה זוהכתב עמד בציפיות.התלהבות מכל רכב סיני.כרגיל אין חדש.
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
ג'אקו 7 . צילום יואב פולססיכום ינואר - נובמבר 291,617 כלי רכב חדשים
קרוב ל 292,000 כלי רכב חדשים נרשמו מ 1.1.25 ועד 30.11.25, מהן 55,645 חשמליות ועוד 32,686 פלאג אין.
השנה תסתיים עם יותר מ 300,000 כלי רכב חדשים.
ג'אקו 7, יונדאי קונה, טויוטה יאריס קרוס, טויוטה קורולה קרוס וקיה פיקנטו בראש.
חודש נובמבר כבר הסתיים, אבל רישומי כלי הרכב ממשיכים עמוק לתוך דצמבר. כבר עכשיו ניתן לומר כי השנה תסתיים עם מעל 300,000 חדשים שיירשמו במאגרי משרד התחבורה. עד ה 1.12.2025 נרשמו 291,617 כלי רכב חדשים כאשר הקלדות נובמבר ממשיכות להצטבר. מתוך 291,617 כלי הרכב, לא פחות מ 55,645 כלי רכב הם חשמליים ( 19.08% ) ו 32,686 כלי רכב הם בתצורת פלאג אין הייבריד ( 11.2% ). יחד צורות ההנעה האלטרנטיביות הללו מהוות כבר מעל ל 30% מהשוק, נתון חסר תקדים.
הרכב הנמכר בישראל באופן עקבי מתחילת השנה הוא הג'אקו 7 פלאג אין שמסר 13052 יחידות, ואם נוסיף את דגמי הבנזין של הג'אקו 7, עוד 2053 יחידות אזי הג'אקו 7 נהנה מהצלחה עצומה בשוק המקומי עם 15,105 יחידות שנמסרו ללקוחות.
במקום השני נמצא את היונדאי קונה ההיברידית עם 11,693 יחידות, ובמקום השלישי הטויוטה יאריס קרוס עם 8992 יחידות. בהתייחס לדגם זה נציין כי מעל ל 1000 יחידות מדגם זה יובאו בייבוא מקביל ולא על ידי היבואן הרשמי.
במקום הרביעי עוד טויוטה, הפעם הקורולה קרוס עם 8750 יחידות והיא ממלאת די בהצלחה את החלל הגדול שהשאירה ההיעדרות של הטויוטה קורולה הרגילה שחוזרת בימים אלו לשוק.
- שוק הרכב - דגמים, מותגים ויצרנים מובילים
- מחצית שנה-164,093 מכוניות. ג'אקו, יונדאי וטויוטה בראש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקום החמישי עם 7858 יחידות נמצאת הקיה פיקנטו שנותרה המיני היחידה שמשווקת כיום בישראל בהיעדרותה של היונדאי i10.
