בריל מתרחבת: רוכשת את רשת אלדו בכ-8 מיליון שקל
קבוצת בריל, המחזיקה במותגי נעליים והלבשה לרבות, גלי, לי קופר, טימברלנד וניין ווסט, ממשיכה לחזק את נוכחותה בשוק ההנעלה המקומי. בריל רוכשת את רשת הנעליים אלדו, בתמורה ל-6-8 מיליון שקל ובתוספת ערך המלאי. המהלך מהווה חלק מאסטרטגיית ההתרחבות של בריל בשוק האופנה, שכוללת שדרוג מותגים קיימים והרחבת הפעילות הדיגיטלית וכל זה כשהדוחות האחרונים היו טובים במיוחד.
25 סניפים ברשת אלדו
רכישת רשת אלדו
רשת אלדו כוללת 25 סניפים, אתר אינטרנט פעיל ומלאי מוצרים. העסקה, שצפויה להגדיל את נתח השוק של בריל, מותנית בקבלת אישורים מהממונה על התחרות ובאישורי משכירים בקניונים להסבת הסכמי השכירות. היקף הפעילות של אלדו מוערך בשוק בכ-35-50 מיליון שקל, אך זו הערכה גסה.
במסגרת הרחבת פורטפוליו המותגים שלה, בריל מתכננת להשקיע ברשת אלדו על ידי חיזוק הנוכחות בחנויות הפיזיות ובערוצי האונליין. החברה, שמפעילה רשתות נוספות כמו נאוטיקה, טימברלנד ואמפוריום, מעוניינת ליצור בידול בין אלדו למותגים אחרים, בעיקר ניין ווסט. בנוסף, ההנהלה מצפה שהשיפור בחוויית הלקוח ובתשתיות האונליין יאפשר להגדיל את מחזורי המכירות של הקבוצה.
שיפור עסקי ברבעונים האחרונים
קבוצת בריל דיווחה על צמיחה של כ-9% בהכנסות הרבעון השני, שהסתכמו בכ-154.3 מיליון שקל ברבעון השני של 2024, זאת בהשוואה ל-141.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הנתונים הראו שיפור משמעותי ברווח הנקי, שהגיע לכ-7.9 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-165 אלף שקל בלבד באותו רבעון בשנת 2023.
החברה ציינה כי הגידול נבע בעיקר מעלייה במכירות הסיטונאיות, באונליין, ובחנויות הזהות, כאשר חלק מרכזי מהעלייה חל בחודש אפריל. מניית בריל זינקה ב-90% מתחילת השנה לשווי של 110 מיליון שקל. הזינוק היה דרמטי אחרי פרסום הדוחות הכספיים והוא נמשך מאז.
יו"ר החברה, שחר תורג'מן, הביע שביעות רצון מהביצועים, וציין שהם הטובים ביותר בשנים האחרונות, ואמר כי החברה ממשיכה לפתח את מותגי הקבוצה כמו גלי, לי קופר וניין ווסט ולפתוח חנויות חדשות. מנכ"ל החברה, יהודה אלבז, ציין כי רמת הביקושים הגבוהה בכל ערוצי המכירה תרמה לשיפור בשיעור הרווח הגולמי ולצמצום בעלויות המלאי והאשראי, תוך שמירה על מצבת כוח אדם יעילה
- 4.איציק 27/10/2024 16:59הגב לתגובה זוהדמעות שלו...מראה שלא אשכח
- 3.מרוסקת קשות צריכה לעלות עוד המון לחזור לשיא שלא יגיע (ל"ת)בריל 27/10/2024 12:16הגב לתגובה זו
- 2.דש 27/10/2024 10:44הגב לתגובה זוהשיטה של פוקס עובדת .החברה עובדת על מתח רווחים של 700% ומעלה וככה הם ממשיכים לקנות עוד חברות ומיקומים בקניונים והחגיגה נמשכת
- לרון 27/10/2024 12:05הגב לתגובה זולא הלך ועכשיו התחלף המזל,אני במניית בריל לאורך זמן,לא המלצה,בארץ נעליים זה מוצר מבוקש
- 1.שמונדר 27/10/2024 10:26הגב לתגובה זותעשו לעצמכם טובה ותתרחקו מחברות שבשליטת ג'קי בן זקן

טבע מגישה בקשה ל‑FDA לזריקה חודשית לסכיזופרניה
החברה מבקשת אישור לשיווק אולנזאפין בהזרקה תת עורית ארוכת טווח, על בסיס ניסוי שלב 3
טבע מדווחת כי הגישה לרשות המזון והתרופות האמריקאית, ה-FDA בקשה לאישור תרופה לאולנזאפין בהזרקה ארוכת טווח, תחת שם הקוד TEV‑749. מדובר בפורמולציה תת עורית שניתנת פעם בחודש למבוגרים עם סכיזופרניה. הבקשה נשענת על תוצאות ניסוי שלב 3 בשם SOLARIS, שכלל מעקב יעילות ובטיחות לאורך שנה, תוך השוואה לטיפול פלצבו בתקופה הראשונית ובהמשך המשך טיפול בקבוצות מינון שונות. לפי החברה, הנתונים הראו שמירה על יעילות קלינית ופרופיל בטיחות דומה לטבליות אולנזאפין הקיימות, וגם סבילות טיפולית שמאפשרת מתן מתמשך.
מדובר בניסיון ממוקד של טבע לבנות לעצמה מעמד יציב בתחום ה‑LAI זריקות ארוכות טווח, שנחשב לאחד המקומות שבהם יש ערך מוסף אמיתי לחברת תרופות: מוצרים מורכבים יותר, חסמי כניסה גבוהים, ותמחור טוב יותר מגנריקה רגילה. זה גם משתלב עם המסר שטבע מנסה להעביר בשנים האחרונות: חיזוק הצינור החדשני, גיוון ההכנסות, ופחות תלות במחזוריות של תחרות על מחירים.
אולנזאפין הוא טיפול ותיק ומרכזי בסכיזופרניה, עם שימוש רחב בעולם בגלל יעילות גבוהה ויכולת לייצב סימפטומים. אבל הטיפול היומי סובל מחיסרון בסיסי: בעיית היענות. סכיזופרניה היא מחלה כרונית עם תקופות רגיעה ונסיגה, ובפועל רבים מהמטופלים מפסיקים טיפול חלקית או לגמרי, מה שמוביל להחמרה ולחזרה לאשפוז. כאן נכנסת הזריקה החודשית, רעיון שמכוון להפחית את הצורך בנטילה יומיומית ולהקטין את הסיכון ל”חורים” בטיפול. אם כי חשוב לזכור שגם זריקה אחת לחודש דורשת מסגרת רפואית יציבה ומעקב, ולכן היא לא פתרון קסם לכל מטופל, אבל עבור אוכלוסייה רחבה היא יכולה לשנות את התמונה.
בטבע מדגישים שהמוצר מיועד לתת מענה לפער מוכר בשוק: חולים שמגיבים טוב לאולנזאפין אבל מתקשים להתמיד בכדורים.
לאחרונה ה-FDA רשות המזון והתרופות האמריקאית אישרה להרחיב את השימוש בתרופה יוזדי (Uzedy) של טבע גם לטיפול בחולי הפרעה דו-קוטבית בגילאי 18 ומעלה. התרופה, שהושקה במאי 2023 ואושרה עד כה רק לטיפול בסכיזופרניה, מציגה כעת פוטנציאל מסחרי רחב בהרבה. יוזדי היא זריקה תת-עורית המבוססת על ריספרידון בתצורת שחרור מושהה, שפותחה בטכנולוגיית SteadyTeq של חברת מדינסל הצרפתית. הטכנולוגיה מאפשרת שחרור מבוקר ואחיד של החומר הפעיל, כך שהשפעתו מתחילה תוך 6-24 שעות מההזרקה ונמשכת כחודש שלם.
- אופנהיימר: אפסייד של 30% בטבע
- האם טבע היא הזדמנות? סמנכ"ל הכספים של טבע: “הוכחנו שהאסטרטגיה שלנו עובדת"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האישור החדש מאפשר שימוש ביוזדי כטיפול בודד או בשילוב עם ליתיום או Dyzantil, ופותח בפני טבע שוק של כ-3.4 מיליון אמריקאים הסובלים מהפרעה דו-קוטבית. המחלה, הידועה גם כמאניה-דיפרסיה, מהווה אתגר טיפולי מורכב בשל התנודתיות הקיצונית במצבים הנפשיים ושיעור ההיענות הנמוך לטיפול מתמשך. הזרקה חודשית כמו יוזדי מפחיתה משמעותית את שיעור ההפסקות בטיפול ובכך מצמצמת את הסיכון להחמרות במצב הנפשי, התקפים, אשפוזים ואף ניסיונות אובדניים. על פי נתוני טבע, 80% מהחולים שעוברים מטיפול אוראלי ליוזדי ממשיכים בטיפול בהצלחה.
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגפינרג'י קופצת 11% פלסאנמור ב-7%; מגמה מעורבת במדדים
פינרג'י קופצת אחרי מזכר הבנות - אבל למה כדאי לכם דווקא להזהר?
התנועות במדדים:מדד ת"א 35 0.29% מדד ת"א 90 -0.44% מדד ת"א 125
דולר שקל רציף 0.4%
BITCOIN -0.33%
מחזור המסחר עומד על כ-1.2 מיליארד שקל
