העימות בצמרת מגדל הגיע לדירקטוריון: יימצא פתרון ביממה הקרובה?
העימות במגדל ביטוח -2.16% הגיע לנקודת האל-חזור: אתמול (ראשון) התכנס דירקטוריון החברה על מנת לדון בעימות החריף שנוצר בין המנכ״ל, רן עוז, ליו״ר, מוטי רוזן. בתום הישיבה, הכריז הדירקטוריון כי לצדדים ינתנו 48 שעות, שבהן יתבקשו להגיע לפשרה זאת בטרם הדירקטוריון יגיע להכרעה בנושא.
במסגרת הישיבה, עוז נשאל בידי הדירקטורים אם ניתן לגשר ביניהם ואם הוא מוכן לנסות לעבוד עם רוזן. עוז השיב שלא: "אתם צריכים להחליט מי משנינו נשאר ומוביל את החברה. אין אמון בינינו". המשמעות היא שאם הדירקטוריון יחליט שרוזן נשאר, עוז יעזוב.
בראיון בביזפורטל בשבוע שעבר סיפר רן עוז מנכ"ל מגדל על הדרך שעשה עד שהגיע לתפקיד הנוכחי כמנכ"ל מגדל ומסמן מטרה קדימה. אך האם כעת הכל יירד לטמיון? "האתגר של מגדל הוא להיות בקו הראשון של העולם החדש". מה הם שלושת התחומים היותר מעניינים בתוך אותו 'עולם חדש'? צפו בראיון.
החברה החזירה את הפסדי הקורונה ועברה לרווח של 47 מיליון שקל
בדוחותיה לרבעון השלישי דיווחה החברה על רווח כולל של כ-47 מיליון שקל ברבעון , לעומת הפסד כולל של כ-82 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הכולל ברבעון הושפע מרווחי השקעות של הקבוצה, ובכלל זה מרווחי השקעות בתיק הנוסטרו בסך של כ-430 מיליון שקל לפני מס. הפרמיות ברוטו ודמי הגמולים ירדו ב-4% והסתכמו בכ-5.7 מיליארד שקל. הקיטון נרשם בעיקר במוצרי ביטוח חיים וגמל ומיוחס להשפעות משבר הקורונה.
- ארז מגדלי: ״הזדמנות לקנות תזרימים עם תשואות שלא ראינו בעבר״
- מגדל נכנסת כשותפה עם אזורים ליוינג בפרויקט שכירות ארוכת טווח בירושלים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אומדן דמי הניהול שלא ייגבו בשל התשואה הריאלית השלילית עד להשגת תשואה חיובית מצטברת, הסתכם בסוף הרבעון בכ-150 מיליון שקל לפני מס. בחברה מציינים כי נכון להיום, בזכות המשך העליות בתיקי העמיתים, החברה כיסתה את הפסדי ההשקעות, כך דמי הניהול המשתנים מוערכים כרגע בכ-340 מיליון שקל.
החברה המשיכה בצעדי ההתייעלות ורשמה ירידה משמעותית בהיקף כח האדם והוצאות אחרות ובשל כך קטנו הוצאות הנהלה וכלליות (בנטרול תגמול משתנה) של החברה בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2020 בכ-82 מיליון שקל לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
היקף הנכסים המנוהלים עמד על כ-295 מיליארד שקל נכון לסוף הרבעון השלישי, לעומת כ-282 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד וכ-293 מיליארד שקל נכון לסוף שנת 2019. היקף הנכסים המנוהלים נכון למועד פרסום הדוחות הכספיים עלה לכ-308 מיליארד שקל.
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
הפרמיות ברוטו ודמי הגמולים הסתכמו בכ-5.7 מיליארד שקל ברבעון השלישי של 2020, ירידה של כ-4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הקיטון בהיקף הפרמיות ודמי הגמולים ברבעון נרשם בעיקרו במוצרי ביטוח חיים וגמל ומיוחס בעיקרו למשבר הקורונה.
לפני כחצי שנה אמר המנכ"ל עוז בראיון לביזפורטל כי "הרווח המייצג של מגדל - 600 מיליון שקל בשנה". לדבריו, הזינוק ברווחי הרבעון השני אמנם הושפע מהותית מהתיקון החד בשווקים, אבל יש גורמים משמעותיים נוספים שהשפיעו וימשיכו להשפיע בעתיד על רווחיות חברת הביטוח.
הוא הסביר את יציאת החברה מתחום הביטוח הסיעודי ואמר: "יצאנו מהתחום בגלל שהיתה בעיה בתמחור, מוצרי הביטוח הסיעודי היו יקרים מדי או לא רווחיים, וזאת היתה בעיה גורפת, לא רק של מגדל. אנחנו עובדים כרגע על פיתוח מוצרי ביטוח סיעודי חדשים. שינינו את המודל במטרה להתמודד עם בעיית התמחור ואנחנו ממתינים לאישור של הפיקוח על שוק ההון ביטוח וחיסכון לצאת עם המוצרים הללו".
לדבריו, הסיכונים העיקריים של חברת ביטוח הם החשיפה "בעיקר לסיכוני שוק ולמצב הכלכלי - רמת התעסוקה שירדה ותנודתיות גבוהה בשווקים. אבל צריך להדגיש שמדובר בסיכון בעיקר מבחינת רמת הרווחיות. כלומר האם הרווח יהיה גדול יותר או קטן יותר, לא ברמת היציבות הפיננסית. כלומר אין כיום חשש לקריסה של חברות הביטוח הגדולות, לפחות לא של מגדל".
לדבריו "אני לא חושב שיש הקלה על חברות הביטוח מצד הרגולטור. יש כרגע איזון נכון בין הדרישות הרגולטוריות למהלך העסקים התקין. בתקופת הקורונה היו יותר הנחיות, במטרה לאפשר לציבור ולחברות הביטוח להתמודד עם המשבר והקשיים שעלו. זאת היתה התנהלות נכונה וטובה. את חלק מהשינויים גם יזמנו בעצמנו, כי ראינו את הצורך של הלקוחות. הסיטואציה היתה קיצונית והרגשנו שאנחנו חייבים לבצע שינויים בהתאם".
- 2.גדול 08/03/2021 14:23הגב לתגובה זומנכל שמדבר על טרנדים ולא מבין כלום בהשקעות..עושה נכון רוזן להעיף אותו..
- 1.לא הבנתי. על מה הם רבים במגדל? סוף סוף נראית טוב ... (ל"ת)חיים 08/03/2021 13:45הגב לתגובה זו

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳