יוחננוף
צילום: יוחננוף
משבר הקורונה

רשתות המזון נהנות מהמשבר - "יש עלייה של עד 10% במכירות"

איתן יוחננוף בראיון - "הציבור לא בפאניקה. העלייה בצריכה היא בעיקר בשימורים, מתוקים ומוצרי ניקיון"; להערכתו - יש מספיק מזון במלאים. אנשים לא טסים לחו"ל אז הצריכה עולה. לא צופה עליית מחירים 
ארז ליבנה | (9)

מכתב של ראשי התאחדות המלונאות ללשכת ראש הממשלה, הבהיר את חומרת המצב בענף. לפי המכתב, 56% מהתיירים לישראל מגיעים מאירופה. אם מתחשבים בכך שהמזרח הרחוק סגור. מדובר במכה חזקה מאוד לסקטור. אבל את זה אפשר היה לצפות. זה קורה גם עם אל על 2.36% וחברת איסתא -0.69%  שהודיעו על פיטורים וקיצוצים נרחבים. גם הנפט חוטף מכה. בכל מלחמה יש מפסידים, כרגע הווירוס מנצח את התיירות.   אבל בינתיים, מי שמסתמנים בשלב זה כמנצחות – זמניות לפחות – אלה יצרני מוצרים סניטריים וקמעונאיות המזון. בחברת סנו -0.23% לדוגמה, מדווחים כי ישנה עלייה משמעותית בביקוש למוצרים לחיטוי ידיים. המפעל של סנו הגביר את פסי הייצור הספציפי הזה כדי למלא את הדרישה.   עבור הקמעונאיות, מדובר בשילוב של כמה גורמים שהתאחדו לסוג של סערה מושלמת וחיובית מבחינתן – ושגם משפיעה על השורה התחתונה. ראשית, העצירה של תנועת ישראלים החוצה מישראל, משמעותה שיותר ישראלים מבקרים בסופרים, כלומר ישנה עלייה בצריכה.   השנייה, הכנסת עשרות אלפי בני אדם ששבו מאירופה וכאלה שנחשפו לנגיף בישראל עברו לבידוד, מה שהכריח רבים לרכוש בבלוק לשבועיים מראש. הגורם השלישי הוא חג פורים שבפתח. גם הוא משפיע.   זה לא שיותר אנשים הגיעו לסופר. רבים, שחוששים להגיע למקומות ציבוריים, ניסו להזמין דרך האינטרנט. חלק ניכר מהאתרים קרסו, כולל של שופרסל, השחקנית הגדולה בשוק. זה היה ברור. החלק היחסי של רכישות באינטרנט עבור הקמעונאיות עומד על 3% מההכנסות. רוב החברות לא השקיעו שם כסף רב. זה פשוט לא השתלם להן. עכשיו, אחרי שהווירוס ייגמר, אולי נראה עלייה בשירותים ובמשלוחים של קמעונאיות המזון, לאחר שהציבור יעבור תהליך של התרגלות כפויה לטכנולוגיה.   אם כן, זו יכולה להיות בשורה חשובה מאוד לקמעונאיות. יותר רכישות באינטרנט, אומר פחות סניפים, שאומר פחות הוצאות שוטפות וירידה במצבת כוח האדם, בשילוב מעבר לפעילות משמעותית באמצעות המרלו"גים. מהלך שכזה, בטווח הארוך, יכול לחסוך לקמעונאיות מיליונים רבים בשנה. עכשיו רק צריך לראות לאן הציבור ילך.   מה המצב בשטח? כרגע, לפי איתן יוחננוף, הבעלים של רשת יוחננוף -2.97% , העלייה בצריכה מתבטאת ב-10% במכירות, בעיקר בתחומי הקשות (שימורים), מוצרי הניקיון והמתוקים. עם זאת, הוא אומר כי הצרכן הישראלי לא מראה סימנים של פאניקה. השאלה הברורה והמיידית, היא: האם זו בגרות או אדישות? בראיון לביזפורטל, הוא מספר על ההכנות לקראת הקורונה, על הכניסה לבורסה - הוא מאושר, למרות ירידה של מעל ל-15% במחיר המניה מאז ה-IPO בנובמבר האחרון. "ההכנסה לבידוד של כל החוזרים מאירופה ועצירת את היציאה לחו"ל, מעלה את הצריכה בישראל, משהו שכל השוק ירוויח ממנו. זה פועל לטובת שוק המזון", אומר יוחננוף.   יש צפי לחוסר במלאים? "אני לא מוטרד בכלל. לנו יש חנויות ענקיות ומרלו"גים גדולים. אנו מתבססים על ייבוא בעיקר ברמת צרכים עודפים. אם נסתכל על השוק ברמת הצריכה, יש לנו כל כך הרבה סחורה, שאין מה לחשוש. מזון לא יחסר. אולי תהיה העדפה מסוימת. הייתה אונייה עם בשר מאיטליה שנתקעה טיפה בחוץ ובסוף אושרה להיכנס. אנחנו לא רואים משהו כאוטי שהעולם לא יודע להתמודד... עם הפסקת סחורות".   נערכתם מראש לכך? "המדינה מנהלת את המוצרים הקריטיים ואת מלאי החירום ונמצאים אתנו בקשר כבר חודש ואנחנו שם עם הקורונה מהרגע הראשון. מבחינת כלל הפעילות אנחנו סביב זה ועירניים לזה מאוד ודואגים לעשות את מה שצריך לעשות.   "מיום ליום השוק גם מבין יותר טוב איך להתמודד עם ההשלכות של המצב. כולל העברת ייצור בין מפעלים. צריך לחשוב מה יקרה אם ייפסק חלק מהייבוא, יש לנו מלא מפעלים בארץ ויש לנו גיבוי מספק. אנחנו מדינה חזקה ברוך השם. יכול להיות שיצרנים מקומיים יעלו במכירות".   האם נראה עלייה במחירים? "יש מצב שנראה עלייה במחירים, אבל לא כרגע. כרגע כולם ממוקדים בלספק את הסחורה. אסור לשכוח שזה גלגל מלא. גם הספקים הגלובליים נמצאים במשחק. הבעיה היא בינלאומית, כרגע אנחנו לא שמים פעמינו על התמודדות ברמת המחירים".   איך זה משפיע על המכירות? "צריך לשים דגש שיש לנו עלייה של 10% במכירות אבל היא מגיעה יחד עם ההתקרבות לחג פורים, וכנראה שחלק ממנה נובעת מעלייה במכירות המתוקים. אבל חשוב להבהיר שהמכירות לא נובעות מהיסטריה. הדבר המהותי הוא שיש יותר אנשים בארץ".   מה עם הקריסה של אתרי האינטרנט? "הקריסה מעידה שכרגע השוק לא יכול להישען על האינטרנט לבדו".   מה זה אומר? "אנחנו צריכים להיערך ולדעת שנצטרך לתת את המענה הזה. מדובר בהרבה כסף. יש לנו את היכולת הזו".   מה עם רכישת סניפים יינות ביתן? "אנחנו ממשיכים עם זה. אנחנו נכנסים עכשיו לסניף אחד. סך הכול, ניכנס ל-3 סניפים ואנחנו מאמינים שזה ייסגר סופית".   למרות הקורונה אתה ממשיך להתרחב? "בהחלט. בוא, נראה לי שכולם מבינים שאי אפשר להתחמק מזה שלא ניתן לעצור את הגעתה. אנחנו מבינים שהתמותה היא נמוכה ואני מבין שנצטרך להתמודד, אבל אפשר לעשות את זה. זה לא נעים, זה לא נחמד, אבל זה לא משהו שיהרוג את הכלכלה".   הבורסה מגיבה לזה "ברור שהשוק מגיב. אנחנו לא הולכים להיעלם מהכדור. העצבנות של בודדים גורמת לירידות. אבל יש כאלה שמזהים את ההזדמנות. בסוף, כרגע אין לכסף לאן ללכת בטווח הארוך".   איך להיות חברה נסחרת? "אין לי תלונות. אני נהנה מזה".

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    גם תעשיית המצבות "נהנת מהמשבר" (ל"ת)
    ארז "לוביLONG" ליבנה 08/03/2020 00:31
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    גם בעסקי המצבות יש עלייה (ל"ת)
    ארז ליבנה "תשקיעו" 07/03/2020 12:01
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    דירה=קורת גג 06/03/2020 23:11
    הגב לתגובה זו
    דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
  • 6.
    דירה=קורת גג 06/03/2020 20:05
    הגב לתגובה זו
    דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
  • 5.
    בטח נהנות... אנשים אוכלים פי-3 בגלל הוירוס. חחח (ל"ת)
    כתב מעפן 06/03/2020 17:01
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    ארז ליבנה כתב משבר הקורונה "לא ביג דיל" (ל"ת)
    קנו מניות בכיייף 06/03/2020 16:30
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    ארז LONG ליבנה 06/03/2020 14:03
    הגב לתגובה זו
    כמה שהכתב הזה מנסה לשכנע את הקוראים להכנס להשקעות בבורסה בזמן הזה , זה לא יאמן! - ת-מ-כ-ר-ו !! ומהר !!!
  • 2.
    סטודנט 06/03/2020 10:49
    הגב לתגובה זו
    לפנק אותנו בדיבידנד מכובד כמו בהנפקה ואפילו יותר בהצלחה
  • 1.
    אנונימי 06/03/2020 10:08
    הגב לתגובה זו
    כי כשהציבור ההיסוריה המרוויחים הם היצרנים המשווקים וסוחרים החזירים שממהרים לנצל כל רגע של חולשה.
תומר ראבד
צילום: אוראל כהן
דוחות

בזק רושמת זינוק של 48% ברווח הנקי הודות ליס; מעלה תחזית שנתית

בזק ממשיכה במומנטום עם צמיחה במנועי הצמיחה האסטרטגיים, כולל עלייה בכל מדדי ה-ARPU ומעדכנת בשנית את תחזיותיה השנתיות כלפי מעלה; מדווחת על צמיחה של כ-3.1% בהכנסות הליבה של הקבוצה וצמיחה של כ-11.3% ב-EBITDA המתואם

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה בזק דוחות כספיים

בזק בזק 1.9%  סכמת רבעון שני עם תוצאות חזקות בליבת הפעילות ועלייה בשורת הרווח, כשחלק מהשיפור נובע מסעיף חד פעמי מהותי בצורת עדכון בהערכת השווי של יס שהוסיף כ-147 מיליון שקל לרווח הנקי. הרווח הנקי המתואם עמד על 427 מיליון שקל, גבוה מתחזיות הקונצנזוס, בעוד ההכנסות וה‑EBITDA המתואם היו קרובים לציפיות. השיפור בפרמטרים התפעוליים, ובראשם צמיחה בהכנסות הליבה ועלייה ב‑ARPU בכל המגזרים, ממשיך לתמוך בעדכון התחזיות כלפי מעלה.

תוצאות החברה

ההכנסות הסתכמו בכ-2.14 מיליארד שקל, ירידה של כ-2.6%. הכנסות הליבה עלו בכ-3.1% לכ-1.95 מיליארד שקל, בעיקר כתוצאה מצמיחה בהכנסות הליבה של כל מגזרי הקבוצה העיקריים. הכנסות הליבה במחצית הראשונה של שנת 2025 הסתכמו בכ-3.93 מיליארד שקל, עלייה של כ-2.7%.

ה-EBITDA הסתכם בכ-1.01 מיליארד שקל, עלייה של כ-11.8%. ה-EBITDA המתואם הסתכם בכ-1.01 מיליארד שקל (שיעור EBITDA מתואם של כ-47.4%), עלייה של כ-11.3%. ה-EBITDA המתואם במחצית הראשונה של שנת 2025 הסתכם בכ-1.93 מיליארד שקל, עלייה של כ-5.5%.

הרווח הנקי הסתכם בכ-426 מיליון שקל, עלייה של כ-48%. הרווח הנקי המתואם הסתכם בכ-427 מיליון שקל, עלייה של כ-46%. הרווח הנקי המתואם במחצית הראשונה של שנת 2025 הסתכם בכ-746 מיליון שקל, עלייה של כ-26%.

ה-EBITDA המתואם והרווח הנקי המתואם הושפעו בעיקר משינוי בהערכת השווי של יס.

התזרים החופשי הסתכם בכ-230 מיליון שקל, עלייה של כ-29%, אשר נבעה בעיקר מפערי עיתוי בהון החוזר. התזרים החופשי במחצית הראשונה של שנת 2025 הסתכם בכ-492 מיליון שקל, ירידה של כ-24% לעומת התקופה המקבילה.

עדי צפדיה, מנכ"ל גילת; קרדיט: Gilat Satellite Networksעדי צפדיה, מנכ"ל גילת; קרדיט: Gilat Satellite Networks
דוחות

גילת מכה את התחזיות - המניה מזנקת

חברת הלווינות הישראלית הכתה את הצפי: הכנסות החברה ברבעון השני הסתכמו ב-105 מיליון דולר לעומת תחזית של 100.98 מיליון, והרווח למניה עמד על 0.17 דולר לעומת תחזית של 0.04 דולר; גם התחזיות השנתיות עודכנו כלפי מעלה.

מנדי הניג |

חברת הלווינות הישראלית הדואלית גילת גילת 12.33%  מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השני של 2025: ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-105 מיליון דולר, גבוה מהתחזיות שעמדו על 100.98 מיליון דולר. הרווח למניה לפי כללי GAAP הגיע ל-0.17 דולר, לעומת תחזית של 0.04 דולר למניה. לשם השוואה, ברבעון המקביל ב-2024 הרווח למניה עמד על 0.02 דולר בלבד, וההכנסות הסתכמו ב-76.6 מיליון דולר.

המניה מגיבה לתוצאות בזינוק של כ-10% ונסחרת לפי שווי שוק של כ-1.57 מיליארד שקל. למרות ירידה של 1.6% בחודש האחרון, המניה מציגה תשואה חיובית של כ-10.6% מתחילת השנה, וזינוק של כ-59% ב-12 החודשים האחרונים.

הרווח הנקי לרבעון הסתכם ב-9.8 מיליון דולר, עלייה של 654% לעומת 1.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי עלה ל-5.7 מיליון דולר, גידול של 103% לעומת 2.8 מיליון דולר ברבעון השני של 2024. 

במונחים מתואמים (Non-GAAP), הרווח התפעולי הגיע ל-9.3 מיליון דולר, עלייה של 27% ביחס ל-7.3 מיליון דולר אשתקד, והרווח הנקי עמד על 12 מיליון דולר, או 0.21 דולר למניה בדילול מלא זינוק של 114% לעומת 5.6 מיליון דולר ו-0.10 דולר למניה ברבעון המקביל. ה-EBITDA המתואם הסתכם ב-11.8 מיליון דולר, עלייה של 17% לעומת 10.1 מיליון דולר בשנה הקודמת, ובנטרול הפסד של 1.5 מיליון דולר מפעילות Stellar Blu, הנתון המתואם עומד על 13.3 מיליון דולר צמיחה של 32%.

מעדכנת תחזית ללמעלה

לאור תוצאות הרבעון והתחזקות בצבר ההזמנות, הנהלת החברה עדכנה כלפי מעלה את התחזיות לשנה כולה. ההכנסות לשנת 2025 צפויות לנוע בטווח של 435 עד 455 מיליון דולר, לעומת תחזית קודמת של 415 עד 455 מיליון דולר. תחזית ה-EBITDA המתואם עודכנה לטווח של 50 עד 53 מיליון דולר, לעומת 47 עד 53 מיליון קודם לכן. העדכון מגלם צמיחה של כ-46% בהכנסות וכ-22% ב-EBITDA, בנקודת האמצע של התחזיות.