למה בעל השליטה בהרודיום השקעות מכר מניות ב-9.6 מיליון שקל?
חברת הרודיום השק אשר צפויה למזג לתוכה את חברת הפארמה פנאקסיה ישראל, מדווחת היום (ד') כי רואי תמרי, בעל השליטה בהרודיום השקעות מכר אתמול כ-10.1% ממניות החברה ב-12 עסקאות שונות שבוצעו מחוץ לבורסה, תמורת כ-9.6 מיליון שקל, לפי מחיר ממוצע של כ-6.8 שקלים למניה - גבוה בכ-4.6% ביחס לשער הבסיס של המניה הבוקר ונמוך בכ-12.3% ביחס לשער הבסיס של המניה ביום ביצוע העסקאות.
לפני ביצוע העסקאות החזיק תמרי בכ-40.04% ממניות הרודיום השקעות, ולאחר ביצוע העסקאות נותר תמרי עם החזקה של כ-29.94% ממניות החברה.
העסקאות בוצעו יום לאחר שהחברה פרסמה בקשה לכינוס אסיפות בעלי מניות לצורך אישור עסקת המיזוג עם פנאקסיה, שכללה הערכת שווי לפנאקסיה, אשר העניקה לחברה שווי של כ-753 מיליון שקל בתרחיש האופטימי ביותר, המניח קבלת היתר ייצוא בוודאות. מדובר בשווי נמוך בכ-5% ביחס לשווי השוק המשתקף לחברה הממוזגת ממחיר המניה הנוכחי של 669 אגורות (לכתבה המלאה).
ככל הנראה, חל בלבול אצל חלק מהמשקיעים שכן השווי שפורסם במסגרת הערכת השווי נראה גבוה באופן מהותי ביחס לשווי השוק, אולם בפועל מחיר המניה הנוכחי משקף שווי שוק (לאחר הקצאת המניות במסגרת עסקת המיזוג) גבוה יותר מהערכת השווי. מה שהוביל תחילה לזינוק של כ-20% במחיר המניה, אולם לבסוף המניה ננעלה בירידה של כ-4.85%.
התפתחות מחיר מניית הרודיום השקעות. המניה נפלה בכ-16% ביום ביצוע העסקאות של תמרי ואיבדה בסה"כ כ-48% מהשיא שנרשם ב-11 בפברואר.
למחרת, במועד ביצוע העסקאות של תמרי, נפלה המניה בכ-16.2% נוספים, כאשר כרגע לא ברור האם הגורם לרידות הינו תגובת המשקיעים לממצאי הערכת השווי, או הפצת מניות על ידי מי מהגופים שרכשו מניות מתמרי (או שניהם).
בתשובה לפניית Bizportal לתמרי לצורך קבלת הסבר אודות תזמון העסקה והמניע לביצועה, נמסר מתמרי: "מכירת חלק מאחזקתי בחברה התבצעה כחלק ממכלול ההסכמים עליהם התחייבה הרודיום ולצורכי מזומן ידועים ומוסכמים מראש. הדבר בוצע רק לאחר פרסום המתאר והערכת השווי, עיתוי שאיפשר לבצע זאת בשקיפות מקסימלית ביחס למידע הקיים בידי הציבור. האחזקה המשמעותית שלי בחברה, כ-30% מכלל המניות, מעידה יותר מכל על האמון הרב שאני רוחש לפנאקסיה ולפעילותה. עשינו מיזוג חכם עם חברה מדהימה ויזמים נפלאים, ששולטת בשוק בו היא פועלת ללא עוררין, ואף תחזק את אחיזתה עוד יותר בשנה הקרובה כשיושלמו התקנות החדשות והסדרת היתר הייצוא. אין לי ספק כי האחזקה בחברה תשיא לנו ערך רב".
- 11.סובבו את כולם על האצבע עם חברות הקנאביס המגוחכות, משעשע (ל"ת)טלי 07/03/2019 05:48הגב לתגובה זו
- 10.וברשות ממשיכים לאכול בורקס (ל"ת)סמי 06/03/2019 22:04הגב לתגובה זו
- 9.גיא 06/03/2019 21:26הגב לתגובה זועשה מיליונים על בועה של אוויר מדהים שאפו לאיש פחח על הסוחרים משקיעים הטיפשים
- 8.איך כתבה גורמת לצניחה במניה (ל"ת)בלתי נפתס 06/03/2019 18:38הגב לתגובה זו
- 7.במרכז 06/03/2019 17:51הגב לתגובה זופיננסייר ממש כי אין ממש בתמחור
- 6.דג מלוח 06/03/2019 17:51הגב לתגובה זו123
- 5.גרגר 06/03/2019 17:11הגב לתגובה זוורוב ה"סוחרים" הלא מוצלחים הפסידו כסף רב מתאריך 12.2 המניה ירדה ב50%
- 4.מחכה לה ב500 (ל"ת)אושרי חנן 06/03/2019 17:06הגב לתגובה זו
- 3.תירוצים מכר כי זה י 06/03/2019 17:03הגב לתגובה זווגם ימשיך למכור
- 2.אאא 06/03/2019 17:00הגב לתגובה זוהוא זכה בפיס ואפילו בלי להתקשר. קיבל 10 מיליון ש"ח על מניות שלא שוות כלום. כל החברות האלה מנופחות ומי שרק יכול מוכר ומביא כסף הביתה
- 1.תום 06/03/2019 15:53הגב לתגובה זוכל כל הקומבינות שעושים בעלי החברות ששוכחים שאחרי שהנפיקו את החברה בבורסה זה כבר לא בית זונות ולא העסק הפרטי של אבא שלהם והם יכולים להמשיך לעשות מה שרוצים ולחרבן על ציבור המשקיעים בקשת

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
