מדיוי מעדכנת את ההסכם עם המשקיעים: הסכומים הוכפלו

מדיוי תספק 200 דונם שטחי גידול קנאביס במקום 100 דונם, המשקיעים ישלמו 224 מיליון דולר במקום 110 מיליון דולר 
נועם בראל | (10)

חברת הקנאביס הרפואי, מדיוי, מעדכנת את מזכר העקרונות עליו חתמה עם חברת המשקיעים רפאל הלברטל ורוברט קלטיאה, כאשר במזכר החדש סכומי ההשקעה יותר מכפולים לעומת המזכר הקודם.

במזכר העקרונות הקודם סוכם כי מדיוי תספק שטח של כ-100 דונם, בישראל או במדינה אחרת, לפי שיקול דעתה, ותעביר למשקיע הפיננסי 50% מתוצרת הקנאביס הרפואי שתגדל בשטח במסגרת הפעילות עד לכמות מקסימאלית של 50 טון בשנה, כאשר בתמורה, ישלמו המשקיעים למדיוי סכום של עד ל-110 מיליון דולר והחל מהשנה השנייה, ישלם סכום של 80 מיליון דולר אשר ייפרס באופן שווה על פני 4 שנים.

הבוקר, מעדכנת החברה כאמור את מזכר העקרונות, כאשר לפי הסיכום החדש, מדיוי תספק שטח כפול, של כ-200 דונם שישמש לגידול קנאביס, ובתמורה המשקיעים ישקיעו 224.4 מיליון דולר שייפרסו על פני 6 שנים ויקבלו 50% מהתוצרת וכמובן מההכנסות. 

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    א.כ. 09/05/2018 15:14
    הגב לתגובה זו
    לקנות. עכשו יורדת3% והיד נטוייה.
  • 9.
    לכוכבה 09/05/2018 14:37
    הגב לתגובה זו
    טס למטה ....היית צריכה לספר להם
  • 8.
    חארטה- החברה הוירטואלית הזו מיצתה כבר מזמן את שוויה (ל"ת)
    יוני 09/05/2018 13:57
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    כוכבה המשקיענית 09/05/2018 12:50
    הגב לתגובה זו
    הודעה חשובה ומעניינת,שמעידה על כך שלמדיוי פוטנציאל עצום בקאנביס.מנייה זו תטוס בחדות היום ועד סוף השנה,היא צפוייה לעלות באלפי אחוזים.בהצלחה לכל משקיעי מניות הקאנביס ובעיקר:מדיוי וטוגדר. לגבי אייסקיור מדיקל-חברה זו פיתחה מכשיר רפואי חדש לטיפול בסרטן.עד לפני כשבוע נהייה זו קרסה ב-99%,עקב כישלון בניסוי רפואי,כך שבכדי שמניית אייסקיור תגיע לשווי שלה,לפני הקריסה,היא צפוייה לעלות באלפי אחוזים.כדאי להחזיק את מניית אייסקיור בתיק ההשקעות שלכם,על מנת להתעשר ולגרוף רווחים גבוהים מאוד!בהצלחה לכל המשקיעים!
  • 6.
    אבי 09/05/2018 11:46
    הגב לתגובה זו
    אחרי העליה בכמויות כמובן. מכאן שהשוק מעריך את החברה בלי העסקה הזאת בכ-130 מיליון ש"ח. מי שמהמר עליהם ומרגיש נוח עם המספר הזה, שיבושם לו.
  • 5.
    ירון פרוכזט 09/05/2018 11:40
    הגב לתגובה זו
    קבוצת ההנהלה החדשה צריכה ללמוד ממדיוי הצוות הקודם בטוגדר קודם המיזוג ידע לפרסם הודעות חיוביות ולשמור קשר עם המשקיעים בחברה דבר שהביא לזינוק במניה ולמחזורי ענק. ההנהלה החדשה לעומת זאת אינה משמיעה את קולה לא בהודעות ולא במסרים חיובים וכך נראית היום המניה מדשדשת מחזורים קטנים ושחיקה. חבל שכך הם הרסו את המומנטום במניה זה נראה רע אפילו רע מאד.
  • 4.
    גידול הקנאביס הוא לא אורך זמן רב והרווחים גבוהים (ל"ת)
    רמי 09/05/2018 11:20
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    איזה פצצה היום 300 אחוז לפחות באופ (ל"ת)
    רמי 09/05/2018 10:50
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    עבודה בעיינים 09/05/2018 10:29
    הגב לתגובה זו
    עד שהם יגדלו קנביס יעברו עוד שנים
  • 1.
    מידוי 09/05/2018 10:10
    הגב לתגובה זו
    כדי להספיק לקנות
בורסת תל אביב
צילום: תמר מצפי

בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל

הבורסה ביצעה עדכון רחב בהרכב מדדיה, הכולל כניסת שש חברות חדשות לת"א 90, ארבע לת"א 125 והשקת מדדי ביטחוניות, תשתיות ונדל"ן 35

אדיר בן עמי |

בורסת תל אביב מעדכנת את הרכבי המדדים ומשיקה שלושה מדדים סקטוריאליים חדשים לצד שינויים נרחבים במדדים הקיימים. העדכון כולל כניסת מגדל ביטוח ונקסט ויז'ן למדד הדגל ת"א 35, יציאת ארבע חברות מת"א 125 לצד כניסת ארבע חברות חדשות, והשקת מדדי ביטחוניות, תשתיות ונדל"ן שמכילים עשרות חברות. השינויים משקפים התמחות גוברת של הכלכלה הישראלית בטכנולוגיה מתקדמת, ביטחון ותשתיות לצד חזרתו של המגזר הפיננסי לעניינים.


במדד ת"א 35, המוביל את השוק המקומי, מצטרפות שתי מניות חדשות: מגדל ביטוח ונקסט ויז'ן. מגדל חוזרת למדד לאחר היעדרות של כמעט עשור, עם שווי שוק שהציב אותה שוב בצמרת החברות הציבוריות. נקסט ויז'ן, שפועלת בתחום המצלמות המיוצבות לתעשיות הביטחוניות, מציינת את עליית קרנו של תחום הביטחון והטכנולוגיה גם בקרב החברות הגדולות. מן העבר השני, שתי החברות הקטנות במדד: אנרג'יאן וחברה לישראל, יורדות לת"א 90, לאחר תקופה שבה מניות האנרגיה והכימיקלים לא הצליחו לשמור על מעמדן בגודל שוק.


חברת דמרי, שניצלה ברגע האחרון מהדחה מת"א 35, נותרת במדד בזכות עליות חדות במנייתה במהלך "הימים הקובעים". החברה נהנתה ממומנטום חיובי בענף הנדל"ן, שבא בעקבות השיפור בתנאי השוק והסכמי השקעה חדשים. גיוסי הון ומימוש אופציות חיזקו את שווייה, ואפשרו לה להישאר ברשימת החברות הגדולות.


במדד ת״א־90 נרשמות כניסות בולטות של שש חברות: חברה לישראל, אנרג׳יאן, גילת, מור השקעות, רימון ו־אמפא. חברה לישראל ואנרג׳יאן יורדות ממדד ת״א־35 לאחר שאיבדו מעט מערכן היחסי, אך נותרו שחקניות מרכזיות בשוק האנרגיה וההשקעות. גילת מוסיפה נדבך מתחום התקשורת והלוויינים, מור השקעות מחזקת את תחום ניהול ההון, רימון מייצגת את מגזר התשתיות, ואמפא – שהונפקה לאחרונה – משלימה את התמונה מהצד של הנדל״ן והמימון החוץ־בנקאי. בצד היוצאות מהמדד נמנות מימון ישיר, תדיראן גרופ, טלסיס ו־פלסאון תעשיות, שרשמו ירידות שווי בשנה האחרונה.


במדד ת״א־125, שמאגד את כלל המניות במדדי ת״א־35 ות״א־90, נרשמות כניסות ויציאות משמעותיות המשפיעות על מבנה השוק כולו. ארבע חברות חדשות מצטרפות למדד: גילת, מור השקעות, רימון ו־אמפא. גילת מייצגת את התחזקות תחום התקשורת והלוויינים, מור השקעות מחזקת את תחום ניהול ההון המקומי, רימון מוסיפה נדבך מתחום התשתיות, ואמפא, שהצטרפה לבורסה רק לאחרונה, משקפת את התרחבות תחום המימון החוץ־בנקאי והנדל״ן.

אל על ישראייר
צילום: דוברות אל על ומוני שפיר
ניתוח

סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות

שנתיים של שיאים יוצאי דופן בתעופה הישראלית מגיעות לסיומן: עם חזרת החברות הזרות לשמיים - אל על, ישראייר וארקיע נערכות לתחרות עזה ולשחיקה ברווחיות; מה צפוי בכל חברה והאם תור הזהב של החברות הישראליות יסתיים בנחיתה רכה? 

רונן קרסו |

מלחמת חרבות ברזל, הביאה את התעופה הישראלית לשיאים שלא היו בעבר. מרבית חברות התעופה הזרות הפסיקו לטוס ארצה, מה שהשאיר את השטח לחברות התעופה הישראליות. נתח השוק של חברות התעופה הישראליות, הכפיל את עצמו ואף יותר. שוך הקרבות מעלה את השאלה הגדולה: לאן פני הענף? יש לציין כי בשעות האחרונות יש התפתחויות שמעידות שאולי המערכה עדיין איננה מאחורינו אבל עדיין ניתן לצייר כבר את המגמה, החברות הישראליות כבר לא שולטות בשמיים והן נערכות בהתאם.

כך למשל אל על שהיתה עם נתח שוק של 21.75% בשנת 2022 הגיע לנתח שוק של 47.5% בשנת 2024 . ישראייר שהיתה בשנת 2022 עם נתח שוק של 4.3% ובאוגוסט 2025 הגיעה לנתח שוק של 15% ביציאת ישראלים לחו"ל. וארקיע שהיתה עם נתח שוק  של 3.7% בשנת 2022 ובקיץ השנה ,בחודש  אוגוסט, טסה לנתח שוק של 12.3% בנמל בן גוריון. אלו נתונים פנומינליים ,שאינן אפשריים במהלך עסקים רגיל ,שבו המאבק הוא על גידול או קיטון ,של שברי אחוזים.

מניית אל על הגיבה בהתאם ומשווי שוק של  2.4 מיליארד שח, לפני המלחמה ,הגיעה לשווי שוק של מעל 9 מיליארד ולרווחים עצומים. אל הרוויחה בשנה שעברה 545 מיליון דולר,נתח השוק בקו לארצות הברית עלה ל-90% החוב ירד מ-1.4 מיליארד דולר לפני המלחמה ל-75 מיליון דולר בסוף 24 ומגרעון של 210 מיליון דולר עברה להון חיובי של 520 מיליון דולר בסוף 2024.

ישראייר לפני המלחמה היתה בשווי שוק של 260 מיליון שח ובשיא הגיעה ל 600 מיליון שקל, היא הכניסה 453 מיליון דולר בשנת 2024 ,הרווח הנקי שלה באותה השנה ,עמד על 24 מיליון דולר וכמות הנוסעים שהטיסה החברה בשנת 2024 עמדה על 1.46 מיליון. ארקיע היא חברה פרטית, ההערכה היא שהשנה ארקיע תסיים עם שיא בהכנסות של למעלה מ-450 מיליון דולר ועם רווח של כ 20 מיליון דולר. אלא שתור הזהב של התעופה הישראלית עומד בפני סיום, עדיין יש התפתחויות בשעות האחרונות אנחנו עדים להתחממות גזרתית נוספת ואין לדעת לאן זה יתפתח, עם זאת, מרבית החברות הזרות המשמעותיות חזרו לטוס לארץ בקו ת"א-ניו יורק דלתא ויונייטד חזרו ואמירקן איירליינס בדרך ובכללי הצפי הוא שגם רינאייר ואיזיגט ,ישובו לטוס ארצה באפריל הקרוב. 

אפילו ישנם דיבורים על כך שטורקיש ,ישובו לטוס לארץ. בשיא ,לפני המלחמה, ביצעה טרקיש 49 טיסות שבועיות ארצה ,ששימשו בעיקר עבור טיסות הקונקשיין ונתח השוק  שלה בנתב"ג ,עמד על כמעט 7% בשנת 2022 לפני המלחמה.