הסכם דרמטי: פרטנר בדרך להתנתק מאורנג' העולמית, ולקבל פיצוי כספי ענק - המניה מגיבה
חודש לאחר ההתבטאות החריפה של מנכ"ל אורנג' במצרים, וקצת פחות לאחר שהגיע ארצה כדי להתנצל - פרטנר ואורנג' העולמית חתמו על הסכם שמעלה על הנייר את האפשרות לסוף דרכן של חברות התקשורת.
עיקרי ההסכם: החברות יעשו מחקר שוק על מנת להעריך את מיצובה של פרטנר בשוק התקשורת בישראל. לשתיים תעמוד הזכות לסיים את הסכם רישיון השימוש במותג אורנג' במידה ופרטנר לא תממש זכות זו בתוך 12 חודשים. אם לא יחודש הסכם הרישון יתאפשר לשתי החברות לסיים את הסכם הרישיון במהלך השנה שלאחר סוף החוזה הנוכחי.
בנוסף, ההסכם קובע כי פרטנר תקבל 40 מיליון אירו ממועד חתימת ההסכם ועד להשלמת מחקר השוק. במידה והסכם רישיון המותג לא יחודש בתוך 24 חודשים - ישולם לפרטנר סכום נוסף של 50 מיליון אירו. מדובר בפיצוי של 380 מיליון שקלים, לחברה שנסחרת כעת בשווי של 1.65 מיליארד שקלים - כלומר מדובר בסכום עתק עבור פרטנר. בעניין זה, קשה שלא לשים לב ביום חמישי האחרון מניית פרטנר פתאום טסה לסגירה בעלייה של 14%, מישהו אמר מידע פנים?
מניית פרטנר עולה כעת 3.5% במחזור ער.
תחילתה של הדרמה החלה מוקדם יותר החודש כאשר מנכ"ל אורנג' העולמית, סטפן רישאר אמר בפני המצרים כי אם היה יכול "היה מתנתק מחברת אורנג' הישראלית (פרטנר) כבר מחר בבוקר". לטענתו הוא היה רוצה לעשות זאת אך נמנע מקנסות כבדים בשל חוזים שחתומים אל מול החברה.
- פרטנר הרוויחה 72 מיליון ברבעון; החוב נטו ירד ל-287 מיליון שקל
- למה סלקום ופרטנר מזנקות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אורנג' העולמית תרצה בזמנו את רצונה לסיים ההיקשרות לא בגין גוון פוליטי, אלא כי החברה אינה מעוניינת להמשיך התקשרויות עם חברות שבהן היא לא המפעילה הישירה.
אורי ליכט, מנהל המחקר ב-IBI: "עד כמה ההסכם דרמטי? להערכתנו מאוד מאוד, סכום הפיצוי שפרטנר תקבל מהווה כ-23% משווי השוק של החברה ערב ההסכם ואחרי העליות החדות במניה וכ-10% משווי ה-EV של פרטנר. להערכתנו אם יש משהו שלמדו מהתחרות הפרועה בענף בשנים האחרונות זה העובדה ששווי המותגים נשחקו מאד והם כמעט לא מאפשרים לגבות פרמיה משמעותית. בדוחותיה השנתים של פרטנר אפשר לראות כי הוצאות החברה על פרסום ויחסי ציבור בשנת 2014 עמדו על 49 מיליון שקלים. כך שסכום הפיצויים שפורסם אשר מהווה פי 8.5 מסכום זה הוא דיי והותר כדי לפצות את החברה ולאפשר מהלך אגרסיבי מאד של מיתוג מחדש."
ליכט ממשיך ואומר כי "עוד דרך לראות עד כמה ההסכם הוא משמעותי. פרטנר חידשה את ההסכם מול אורנג' רק באפריל האחרון, ההסכם המחודש לא פורסם אך על פי הכתבות בעיתונים הוא עמד על כ 10-15 מיליון שקל בשנה. נניח אמצע הטווח 12.5 מיליון שקל בשנה. כעת ניתן לדוגמה מכפיל 10 על ההסכם נקבל כי שוויו 125 מיליון שקל. הסכם הפיצוי עומד כאמור על 420 מיליון שקל.בשורה מצוינת לפרטנר בשורה פחות טובה לסלקום לשאר המפעילים אשר צפויים להתמודד בטווח הלא רחוק עם קמפיינים אגרסיביים מאוד של פרטנר."
- ניתוח רבעוני: מכירות הדירות קפאו אבל המניות קרובות לשיא, האם השוק מתעלם מהסימנים?
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
- 10.מרים ניצולת שואה 02/07/2015 15:03הגב לתגובה זואיפה הכבוד הלאומי איפה התועלת המדינית המסכנה יהודים/כסף לפחות לתיקון המצב לתרום את הכסף למיטות בבתי חולים אני גם רוצה להזכיר לכם את האנטישמיות יש סיבות
- 9.מרים 02/07/2015 14:02הגב לתגובה זועבור כסף החרם יקוים לפחות היה תורם את הכסף לגופים הומנטרים
- 8.משקיע 30/06/2015 11:32הגב לתגובה זוhttps://stocker.co.il/profile/1671-comp464
- 7.ilanhu 30/06/2015 10:21הגב לתגובה זואם פרטנר לא מתנתקת מאורנג אני מתנתק מפרטנר
- 6.מידע פנים? מה השתגעתם? לא יכול להיות! (ל"ת)חיים 30/06/2015 10:19הגב לתגובה זו
- 5.ilanhu 30/06/2015 09:48הגב לתגובה זויופי טוב מאוד אם הם לא יתנתקו אני מתנתק מפרטנר
- 4.ירחמיאל 30/06/2015 09:24הגב לתגובה זורצו שנאמין שיש מחסור בדירות ונרוץ לקנות דירה כי נרגיש מיואשים שיקח שנים רבות לסגור מחסור כזה גדול. מזל שכתבתי בגוגל: המחסור בדירות - איך הצליחו לעבוד עליכם , והקדשתי דקה וחצי לצפיה. עלי כבר לא יעבדו https://www.youtube.com/watch?v=hfI4EC1zooQ
- 3.90 מילון יורו שוחד לפרטנר :-) כל הכבוד (ל"ת)יוסי 30/06/2015 09:17הגב לתגובה זו
- 2.מופסדת 30/06/2015 09:15הגב לתגובה זומה זה אומר? שמניית פרטנר תתאושש-תעלה?
- 1.איציק 30/06/2015 09:12הגב לתגובה זוכי אורנג תבטל את ההסכם בכל מקרה

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

ניתוח רבעוני: מכירות הדירות קפאו אבל המניות קרובות לשיא, האם השוק מתעלם מהסימנים?
דוחות חברות הנדל"ן לרבעון השני מראים ירידה חדה במכירות, בעיקר בתל אביב, בשל הריבית הגבוהה והמגבלות על הקבלנים; בחודשים האחרונים נרשמה התעוררות, אך היא מבוססת על
מבצעי מימון; האם המשקיעים מתעלמים מהסימנים?
דוחות חברות הנדל"ן למגורים לרבעון השני של 2025 מציגים תמונה לא מחמיאה, עם הירידה החדה ביותר בקצב מכירת הדירות בשנים האחרונות, כך עולה מהסקירה הרבעונית של IBI. סביבת הריבית הגבוהה, לצד מגבלות שהטיל המפקח על הבנקים על מבצעי הקבלנים, פגעו ישירות בביקושים. לכך נוספו גם אירועי סוף יוני, שהחריפו את ההאטה והביאו לירידה חדה בהיקף העסקאות בהשוואה לתקופה המקבילה.
רבעון חלש
הרבעון השני של 2025 התברר כנקודת השפל במכירת דירות אצל מרבית החברות. כך לדוגמא ברבעון השני חברת דמרי מכרה 176 דירות, ירידה מ-247 ברבעון המקביל של 2024. באזורים נרשמה מכירת 59 דירות בלבד לעומת 120, ובאקרו הנתונים חלשים במיוחד עם 11 דירות שנמכרו לעומת 98. גם חג'ג' נדל"ן חוותה ירידה, מ-32 ל-8 דירות.אאורה מציגה ירידה משמעותית של כ-68% עם מכירה של 98 דירות לעומת 306 ברבעון השני של 2024. פרשקובסקי ודוניץ חוות גם הן ירידה חדה: פרשקובסקי ירדה מ-46 ל-24 דירות, ודוניץ צנחה מ-55 ל-12 דירות בלבד.
סביבת הריבית הגבוהה, שהמשיכה להעיב על יכולת הלקוחות ליטול משכנתאות בהחזרים סבירים, פגשה מגבלות רגולטוריות חדשות מצד המפקח על הבנקים, שהגבילו את גמישות מבצעי הקבלנים. המשמעות הייתה ירידה חדה בקצב העסקאות לעומת הרבעון המקביל, גם בפרויקטים שבהם נרשם ביקוש גבוה בשנים קודמות.
לכך נוספה ההסלמה הביטחונית בסוף חודש יוני מול איראן, שיצרה חוסר ודאות כלכלי והובילה לקיפאון נוסף בשוק, אם כי צריך לזכור
כי מדובר בשבועיים לקראת סוף הרבעון, כך שההשפעה הייתה מוגבלת. השילוב בין עלויות מימון גבוהות, מגבלות אשראי וחששות ביטחוניים הפך את הרבעון לחלש במיוחד, כאשר גם חברות חזקות עם צבר פרויקטים רחב, דוגמת אזורים, דמרי ואקרו, לא הצליחו להציג קצב מכירות סביר ביחס לעבר.
למעשה, מבצעי השיווק, שהיו עד כה כלי מרכזי להמרצת מכירות, איבדו חלק ניכר מהאפקטיביות שלהם, והחברות נאלצו להמתין לפתיחת פרויקטים חדשים כדי לחדש את המומנטום.
- אמות פותחת את השנה ביציבות, אך שומרת על תחזית שמרנית
- המשקיעים החדשים - כך נראית הדרך של הצעירים להיכנס לשוק הנדל"ן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חולשה בת"א
אחת הנקודות הבולטות בדוחות היא החולשה של החברות שמרב פעילותן מתרכזת
בתל אביב. מחירי הדירות הגבוהים בעיר מתורגמים למשכנתאות כבדות והחזרים חודשיים משמעותיים, מה שהופך את הרכישה לאתגרית במיוחד בסביבת ריבית גבוהה. התוצאה: קצב המכירות בתל אביב נחתך בצורה חדה יותר לעומת אזורים אחרים, גם בפרויקטים מבוקשים. חברות כמו אקרו וחג׳ג׳,
שמחזיקות צבר גדול של פרויקטים במרכז העיר, חוות מצד אחד פוטנציאל תשואה גבוה אם השוק יתאושש, אך מצד שני נושאות על גבם פרופיל סיכון גבוה, שכן כל האטה נוספת ברכישת דירות יוקרה או במרכז תל אביב משפיעה ישירות על תזרים המזומנים שלהן. שתיהן חוו ירידה של 63% במכירות
במחצית הראשונה של 2025 לעומת המקבילה בשל ריכוז הפרויקטים בת"א. במילים אחרות, החשיפה לתל אביב מעניקה אפסייד משמעותי בעת עלייה בביקושים, אך בתקופה של לחץ מימוני וחוסר ודאות כלכלית היא עלולה להפוך למלכודת נזילות.