הריבית על המינוס עלתה ומה עם הריבית על הפיקדונות?
מנתוני בנק ישראל עולה כי רק 8% מיתרות העו"ש של הציבור נשאו ריבית ממוצעת של 0.7% אך יתרות העו"ש בחובה הגיעו לכ-9.9 מיליארד שקל, כשהריבית הממוצעת על המינוס עלתה ל-12.7%
מנתוני בנק ישראל, בחודש ינואר, יתרת חשבונות העובר ושב (עו"ש) לזכות עמדה על כ-228 מיליארד ש"ח, מתוכם רק כ-8% נשאו ריבית ממוצעת של 0.7%. יתרת העו"ש בחובה הגיעה לכ-9.9 מיליארד ש"ח, כאשר הריבית הממוצעת על המינוס עלתה ל-12.7%. בתחום הפיקדונות, מרבית הפיקדונות
היומיים ניתנים בריבית משתנה בטווח של 0.7%-2.17%, בעוד שפיקדונות שבועיים נעים בטווח של 0.05%-4% עם ממוצע של 3.42%. פיקדונות לתקופה של חצי שנה עד שנה ניתנים לרוב בריבית קבועה, עם ממוצע של 4.06%. בתחום האשראי, ממוצע הריביות על הלוואות בריבית פריים עומד על 9.32%,
כאשר הטווח נע בין 4.9% ל-17.02%.
ריבית ממוצעת על ההלוואות
מבין הבנקים הגדולים בישראל, בנק לאומי גובה את הריבית הממוצעת הגבוהה ביותר בהלוואות, עם 15%. אחריו, בנק הפועלים עם ריבית ממוצעת של 14.7%, בנק מזרחי ודיסקונט ממקומות למטה עם ריבית ממוצעת של 12.9%, ו-12.3% בהתאמה. בחברות האשראי החוץ בנקאי, כאל בולטת עם ריבית ממוצעת גבוהה של 17% על ההלוואות, ישראכרט ומקס עם 16.1%, ו-15.6%.
הריבית הממוצעת מושפעת מאוד מריביות חריגות (למשל, לקוחות מסוימים שמקבלים ריביות גבוהות מאוד על הלוואות, בעקבות דירוג אשראי לא טוב). לעומת זאת, הריבית החציונית מייצגת את הריבית שמקבל הלקוח ה"רגיל" (50% מהלקוחות מקבלים
ריבית נמוכה ממנה ו-50% מקבלים ריבית גבוהה ממנה). בנק מזרחי בולט עם ריבית חציונית של 11.46%, כלומר מחצית מלקוחות הבנק מקבלים ריבית גבוהה מזו, ומחציתם נמוכה מ-11.46%. בדיסקונט הנתונים מעודדים קצת יותר כאשר רואים כי מחצית מנוטלי ההלוואה בבנק מקבלים ריבית של 8.73%
ומעלה, ומחציתם מתחת.
- פרופ' אמיר ירון: "המצב הכלכלי הוא הישג ובצניעות - חלק גדול נובע מהמדיניות שלנו"
- בנק ישראל יפוצה ב-240 אלף שקל עקב זיוף שטרות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בפיקדונות - מזרחי בולט עם 4.53% לתקופה של שנה עד שנתיים
בפיקדונות בריבית קבועה לתקופה של שנה עד שנתיים, מבין הבנקים הגדולים, בנק מזרחי מוביל עם ריבית ממוצעת של 4.53%, במקום השני לאומי עם ריבית ממוצעת של 3.94%, פועלים עם 3.84%, ודיסקונט סוגר את הרשימה של הבנקים הגדולים עם 3.4%. הריבית הממוצעת בין כל הבנקים, לתקופת זמן המצוינת היא - 4%.
- לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
- ישראל קנדה: ההכנסות גדלו בשל הכרה בפרויקטים אבל שחיקה נרשמה בשורה התחתונה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה
מה עם הריבית החציונית על הפיקדונות?
הריבית החציונית נותנת לנו תמונת מצב אחרת לגבי איזה בנק או חברת אשראי, הכי "מפלה" בין הלקוחות. הריבית הממוצעת בכל בנק היא ממוצע פשוט, ואילו הריבית החציונית מבטאת את הריבית שחצי מהלקוחות קיבלו ריבית טובה יותר וחצי ריבית נמוכה יותר ממנה. ניתן לראות לפי הטבלה כי בתקופה של שנה עד שנתיים - בבנק מזרחי חצי מהלקוחות מקבלים ריבית של 4.5% וחצי מתחת, מנגד, בפועלים הנתון קצת פחות חיובי - חצי מהלקוחות מקבלים ריבית של 3.5% ומעלה וחצי מהם מקבלים ריבית נמוכה מזו, גם בדיסקונט, המצב לא טוב, כאשר ניתן לראות שחצי מהלקוחות מקבלים ריבית של 3.3%, וחצי מהם מתחת.
.
- 4.דויד 12/03/2025 13:25הגב לתגובה זומניית לאומי לדעתי למרומים זאת השנה שלה
- קובי 13/03/2025 07:08הגב לתגובה זומניית לאומי בדרך הנכונה לדעתי תזנק
- 3.אנונימי 12/03/2025 12:33הגב לתגובה זוריביות בשמים לאנשים אין ברירה חייבים להמשיך להתגלגל
- 2.טדי 12/03/2025 08:47הגב לתגובה זוכדי למתן את השפעת הביזה החרדית הנוראית על קופת המדינה.
- 1.אנונימי 12/03/2025 07:56הגב לתגובה זובמקום לדאוג לאזרחים בנק ישראל דואג לטייקונים
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןשופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות.
הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.
אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב
הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.
- שופרסל מטעה צרכנים ונקנסת בכ-2 מיליון שקל
- שופרסל משביחה נדל"ן בראשון לציון - זאת רק ההתחלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
