ממשל טראמפ ביקש הצגת מחירי תרופות בפרסומות; בית הדין דחה
ממשל טראמפ חרג מסמכותו כשביקש לאלץ את חברות התרופות לכלול את מחיר התרופות שלהן בפרסומות, כך קבעו אמש השופטים הפדרלים בארה"ב.
יצרניות התרופות וביניהן מרק, אלי לילי ואמג'ן תבעו את הממשלה בחודש שעבר כשלטענתן יש לחסום את התקנות אשר מחייבות אותן לכלול מחירי תרופות במודעות ופרסומות, כאשר לדבריהן מדובר בחלק מרכזי של שיווק תרופות.
אבל החוק, אשר משרד הבריאות אמר כי ניתנה לו הסמכות ליישמו "פשוט לא תומך ברעיון - לפחות לא באופן ברור מבחינה רעיונית – ומפעיל כוח מרחיק לכת לווסת את שיווק תרופות מרשם", אמר בפסק הדין, שופט בית המשפט המחוזי בארה"ב, עמית פ'. מהטה.
"אנחנו מאוכזבים מהחלטת בית המשפט ונפעל יחד עם משרד המשפטים על הצעדים הבאים", אמרה קייטלין אוקלי, דוברת משרד הבריאות.
דובר לילי, מארק טיילור, אמר כי החברה שמחה על פסק הדין, והוסיף כי לילי מחויבת לסייע בפתרון פתרונות לצמצום עלויות ביטוח הבריאות של הצרכנים. נציגים של מרק ואמג'ן לא הגיבו להחלטה.
פסק הדין הוא מכה למאמץ הממשלתי לכפות ירידה במחירי התרופות ועלויות ביטוח הבריאות לצרכנים, וזאת כאשר בהנהגתו של הנשיא דונלד טראמפ ומזכיר שירותי הבריאות אלכס אזר, כתב הממשל תכנית אב של תקנות פוטנציאליות.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל חלק מהמאמצים השאפתניים ביותר, כגון תוכנית החזרים על ידי חברות הפארמה, והצמדת מחירי התרופות בארה"ב למחירים בשאר העולם, טרם גובשו, ובעוד שישנה הסכמה רחבה לפעול למען הורדת מחירי התרופות בקונגרס, המחוקקים עדיין לא הצליחו להעביר כל חקיקה בנושא.
לדבריו של מהטה, ללא חוק חדש, ידיו של הממשל הן עדיין מחוץ לתחום.
"אם נקבל את טענותיו של משרד הבריאות נפתח למעשה את הדלת לכל רגולוציה או שינוי מדיניות עם הגיון מסוים שעשוי להוביל לחיסכון בעלויות לתוכניות מדיקייר ומדיאייד", כתב מהטה. הרגולציה "מייצגת שינוי משמעותי ביכולת של משרד הבריאות להסדיר את שוק התרופות".
- 1.Sassi6 10/07/2019 03:02הגב לתגובה זוחברים, אם בסופו של ציוץ יצליח טרמפ להוריד את מחירי התרופות אז האם תהיה זאת מכה סופנית לטבע? ואם השופטים ימשיכו להתעקש כי מדובר בחריגה מסמכות אז האם תהיה זאת החזרה לחיים של טבע? תודה
חברת הסטארט-אפ הישראלית Riskified מבקשת לגייס 200 מיליון דולר
חברת הסטארט-אפ הישראלית Riskified המספקת שירותי מניעת הונאות בעסקאות ברשת, מבקשת לגייס עד 200 מיליון דולר, כך על פי אנשים שנחשפו לתוכניות החברה. הכספים שיגוייסו ישמשו למימון הרחבת פעילות חברת הטכנולוגיה הפיננסית אשר בסיסה בתל אביב, אמרו האנשים שביקשו להישאר בעילום שם. במקביל, Riskified שוקלת הנפקה ראשונית לציבור (IPO), אשר ייתכן ותתקיים עד שנה הבאה, אחד האנשים אמר. "Riskified איננה מתייחסת לתוכניותיה הפיננסיות", אמר נציג החברה. היקף ההונאות בתחום המסחר המקוון זינק בשנים האחרונות - וצמח מהר יותר באופן מהותי ביחס לשוק העסקאות המקוונות - תופעה זו צפויה לעלות לקמעונאים כ-130 מיליארד דולר ברחבי העולם במהלך חמש השנים הקרובות, כך על פי חברת המחקר Juniper Research. Riskified משתמשת בלמידת מכונה (Machine Learning) כדי לסנן פקודות חשודות ומספקת שירותים ללקוחות כגון סמסונג ו-Swarovski International, על פי אתר האינטרנט שלה. החברה, שנוסדה בשנת 2012, גייסה 64 מיליון דולר ממשקיעים כמו Qumra Capital, קרן ההון סיכון פיטנגו, Genesis Partners וחברת ההשקעות של ברנארד ארנולד (Bernard Arnault), יו"ר ומנכ"ל LVMH. עניין המשקיעים בחברות הסטארט-אפ הישראליות גדל בהתמדה בשלוש השנים האחרונות. ההשקעות בתחום צמחו בכ-37% בשנת 2018 לרמה של כ-856 מיליון דולר, כך על פי Start-Up Nation Central, ארגון הפועל שלא למטרות רווח, העוקב אחרי תעשיית הטכנולוגיה הישראלית. כל הזכויות שמורות לבלומברג 2019
