נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ
צילום: whitehouse

ממשל טראמפ ביקש הצגת מחירי תרופות בפרסומות; בית הדין דחה

פסק הדין הוא מכה למאמץ הממשלתי לכפות ירידה במחירי התרופות ובעלויות ביטוח הבריאות לצרכנים. השופטים קבעו כי עד שלא יהיה חוק בנושא, מדובר בחריגה מסמכות
Bloomberg | (1)

ממשל טראמפ חרג מסמכותו כשביקש לאלץ את חברות התרופות לכלול את מחיר התרופות שלהן בפרסומות, כך קבעו אמש השופטים הפדרלים בארה"ב.

יצרניות התרופות וביניהן מרק, אלי לילי ואמג'ן תבעו את הממשלה בחודש שעבר כשלטענתן יש לחסום את התקנות אשר מחייבות אותן לכלול מחירי תרופות במודעות ופרסומות, כאשר לדבריהן מדובר בחלק מרכזי של שיווק תרופות.

אבל החוק, אשר משרד הבריאות אמר כי ניתנה לו הסמכות ליישמו "פשוט לא תומך ברעיון - לפחות לא באופן ברור מבחינה רעיונית – ומפעיל כוח מרחיק לכת לווסת את שיווק תרופות מרשם", אמר בפסק הדין, שופט בית המשפט המחוזי בארה"ב, עמית פ'. מהטה.

"אנחנו מאוכזבים מהחלטת בית המשפט ונפעל יחד עם משרד המשפטים על הצעדים הבאים", אמרה קייטלין אוקלי, דוברת משרד הבריאות.

דובר לילי, מארק טיילור, אמר כי החברה שמחה על פסק הדין, והוסיף כי לילי מחויבת לסייע בפתרון פתרונות לצמצום עלויות ביטוח הבריאות של הצרכנים. נציגים של מרק ואמג'ן לא הגיבו להחלטה.

פסק הדין הוא מכה למאמץ הממשלתי לכפות ירידה במחירי התרופות ועלויות ביטוח הבריאות לצרכנים, וזאת כאשר בהנהגתו של הנשיא דונלד טראמפ ומזכיר שירותי הבריאות אלכס אזר, כתב הממשל תכנית אב של תקנות פוטנציאליות.

אבל חלק מהמאמצים השאפתניים ביותר, כגון תוכנית החזרים על ידי חברות הפארמה, והצמדת מחירי התרופות בארה"ב למחירים בשאר העולם, טרם גובשו, ובעוד שישנה הסכמה רחבה לפעול למען הורדת מחירי התרופות בקונגרס, המחוקקים עדיין לא הצליחו להעביר כל חקיקה בנושא.

לדבריו של מהטה, ללא חוק חדש, ידיו של הממשל הן עדיין מחוץ לתחום.

"אם נקבל את טענותיו של משרד הבריאות נפתח למעשה את הדלת לכל רגולוציה או שינוי מדיניות עם הגיון מסוים שעשוי להוביל לחיסכון בעלויות לתוכניות מדיקייר ומדיאייד", כתב מהטה. הרגולציה "מייצגת שינוי משמעותי ביכולת של משרד הבריאות להסדיר את שוק התרופות".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    Sassi6 10/07/2019 03:02
    הגב לתגובה זו
    חברים, אם בסופו של ציוץ יצליח טרמפ להוריד את מחירי התרופות אז האם תהיה זאת מכה סופנית לטבע? ואם השופטים ימשיכו להתעקש כי מדובר בחריגה מסמכות אז האם תהיה זאת החזרה לחיים של טבע? תודה
BMW
צילום: בלומברג

לראשונה מזה עשור, BMW מדווחת על הפסדים

יצרנית הרכב הגרמנית נאבקת לצד יצרניות רכב רבות אחרות עם ירידה בביקוש והוצאות שיא אחרי שנים של צמיחה. המנכ"ל, הרלד קרוגר, מנסה להרגיע את המשקיעים
Bloomberg |
מנכ"ל ב.מ.וו הגן הבוקר (ה') על הרקורד שלו בפגישה השנתית של החברה, תוך שהוא מדגיש את שליטת החברה בשוק מכוניות היוקרה בארה"ב ואת המכירות הגוברות שלה במהלך ההאטה הסינית, וזאת כאשר יצרנית הרכב הגרמנית נאבקת עם צניחת שולי הרווח. ב.מ.וו נאבקת לצד יצרניות רכב רבות אחרות עם ירידה בביקוש והוצאות שיא אחרי שנים של צמיחה, כאשר לאחר אזהרת רווח בשנה שעברה, יצרנית הרכב היוקרתית השנייה בגודלה בעולם חוותה פתיחה חלשה במיוחד השנה, דבר שמפעיל לחץ על קרוגר להוכיח את האסטרטגיה שלו. "אני בטוח שאנחנו יכולים להמשיך את הפיתוח המוצלח שלנו - במיוחד עכשיו כשהמודל ההגנתי שלנו נושא פרי", אמר המנכ"ל, הרלד קרוגר בהצהרה לבעלי המניות בפגישה השנתית של החברה. "החברה שלנו נשארת חזקה, גם בזמנים רגועים וגם סוערים". החברה, המתכננת השקת 21 דגמים חדשים או מעודכנים השנה, דיווחה על ההפסדים הראשונים שלה מזה עשור בחטיבת הרכב המרכזית בשלושה חודשים הראשונים של השנה,וזאת לאחר שקיזזה 1.4 מיליארד יורו (1.6 מיליארד דולר) בגין קנסות פוטנציאליים מצד האיחוד האירופי, אך גם ללא תשלום זה, התשואה של חטיבת הרכב המרכזית של החברה ירדה לנקודה הנמוכה ביותר מזה 10 שנים. במכתבו, קרוגר התחייב לקחת בחזרה את כתר "מכירות רכבי היוקרה" הנשלט על ידי מרצדס עד שנת 2020, וזאת לאחר שב.מ.וו איבדה את הבכורה בשוק בשנת 2016. השנה עד חודש אפריל, מרצדס הובילה על ב.מ.וו במשלוחים הגלובליים  בכ-52,340 מכוניות, וזאת כאשר המכירות של ב.מ.וו עלו בכ-0.8% והמכירות של מרצדס ירדו בכ-5.6%. יריבתה של ב.מ.וו משטוטגרט ממשיכה להוביל גם בשוק הסיני. ב.מ. וו עשתה דריסת רגל מוקדת בשוק המכוניות החשמליות בקרב יצרניות הרכב הגדולות עם דגם ה- i3 החשמלי ב -2013, אך עצרה את הצבתן של מכוניות חשמליות נוספות על הכביש לאור נתוני המכירות איטיות, עד השנה, כשהחברה צפויה לחשוף דגם חשמלי של מכונית המיני. בינתיים, ביגואר, מרצדס ואאודי החלו המכירות של דור חדש של רכבי פנאי-שטח המופעלים באמצעות סוללות. בעוד שפולקסוואגן, מרצדס ואאודי משקיעות במכוניות חשמליות "במלוא המהירות, ב.מ.וו נוסעת במינכן עם בלם היד מורם", אמר מנהל קרן ההשקעות יאן וובנינג. קרוגר הגן על הגישה הזהירה שלו ואמר שאף אחד לא באמת ידע כמה מהר המכוניות החשמליות ישתלטו על השוק או איזו טכנולוגיה נחוצה כדי לנצח בתחרות. עמדתה של ב.מ.וו היא בניגוד לזו של יריבתה פולקסווגן, אשר הסתערה על שוק הרכבים החשמליים כשהיא משקיעה מעל 30 מיליארד אירו (34 מיליארד דולר), ב-70 דגמים חדשים עד 2028. ב.מ. וו מצידה מתכננת השקת 12 מכוניות חשמליות עד 2025. "אני לא מאמין שזה יהיה חכם, מנקודת מבט עסקית, לשים את כל הביצים שלנו בסל אחד", אמר המנכ"ל.