ייצור מארזי יין ממותגים – כל האפשרויות
אומנם אחד מהפתגמים המפורסמים ביותר שמלמדים כל ילד קטן הוא "לא שופטים ספר לפי הכריכה", בגזרת היין רובנו עומדים הלומים אל מול המבחר העצום והדבר היחידי שיש לנו להיאחז בו הוא דווקא הכריכה. מארזי יין ממותגים מאפשרים לנו למכור את היין שלנו טוב יותר, אך גם אם אנחנו לא מייצרים יין אנחנו יכולים להרוויח ממארז יין ממותג שנעניק ללקוחותינו כשי לחג או מכל סיבה שהיא. אז כמו שאפשר להבין מההקדמה הזו, ייצור מארזי יין ממותגים הוא נושא שיש הרבה מה לדון בו ולכן הפעם החלטנו להקדיש לו את הכבוד הראוי במאמר ייחודי זה.
ייצור מארזי היין משתנה במהירות
"פעם לא היה דבר כזה מארזי יין ממותגים" מספרים לנו בבית הדפוס רולתג (roltag.co.il) המתמחה בייצור מארזים מודפסים וממותגים, "תעשיית היין היא אחת הוותיקות ביותר שקיימות בעולם ואומנם יש בה טרנדים אך אין בה חידושים מרחיקי לכם. לעומת זאת בעטיפות ובמארזי היין אנחנו רואים המון שינויים שחלקם נובעים משינויים בהרגלי הצריכה והתרבות וחלקם נובעים משיפורים טכנולוגיים שמאפשרים לנו להדפיס מארזים איכותיים ומרשימים יותר. היין נחשב לאחת המתנות היוקרתיות ביותר שאפשר להעניק למישהו, לא סתם בעלי עסקים רבים מחליטים לייצר מארזי יין ממותגים ולחלק לעובדים ולקוחות בחגים, וזה לא מפתיע אותי שהרבה עסקים שרוצים לבנות לעצמם מוניטין בוחרים למתג את עצמם עם יין טוב".
"בשנים האחרונות כל עניין מיתוג היין השתנה ובמקום לייצר מדבקות לבקבוקים, מייצרים מארזי קרטון ממותגים. המארזים האלו מאפשרים הרבה יותר משחק עיצובי והם לא מחויבים לתקנות הרגולטוריות כיוון שעל היין עצמו ישנה התווית שעונה על הדרישות הללו, אז למעשה אנחנו מרוויחים פעמיים – גם העסק מקבל את מרכז הבמה וגם אנחנו שומרים על המותג של היין שנבחר ואם בחרנו מותג יוקרתי אז אנחנו ממתגים את העסק שלנו באותה הרמה של מותג היין שנארז. אם פעם מארזי היין היו פשוט חתיכת קרטון משעממת שעוטפת את היין ועליה הודפסה ברכה או לוגו החברה, אז היום בעזרת הטכנולוגיה אנחנו יכולים לייצר שטנצים (תבניות קבועות לשימוש בבית הדפוס) ייעודיים ומיוחדים שהדבר האחרון שאפשר להגיד עליהם זה משעמם".
מה האפשרויות העומדות בפנינו במיתוג מארזי יין
הצורה הפיזית הנפוצה ביותר של מארזי יין ממותגים היא בתוך גליל קרטון ממותג שעיקר מה שאפשר לבחור בו זה סוג ההדפס, העיצוב והאם יהיה לו מכסה פלסטיק או מתכת. אז נכון שבעזרת המכשור שיש לנו היום אפשר לייצר מארזי יין בצורות אחרות, אך צורת הגליל כבר הייתה למעין נורמה שאנשים מצפים לקבל, לכן סוג ההדפסה הוא למעשה הדבר המרכזי שאנחנו צריכים להבין בו כדי לבדל את המארז שלנו משל האחרים. אז בואו נראה מה הם סוגי ההדפסות הנפוצים ביותר לייצור מארזי יין.
- לפני שבכלל טועמים - איזה טיפוס יין אתם?
- סדנאת קוקטיילים של זיו מנור - אל תוותרו לעצמכם על ההנאה הזו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- הדפסה דיגיטלית – "ההדפסה הדיגיטלית היא היום סוג ההדפסה הנפוץ ביותר ולא רק למארזי יין. מדובר על הדפסה שמספקת תוצאות במהירות ובאיכות מדהימה. אומנם החיסרון העיקרי שלה הוא שיש סוגי הדפסים מרשימים יותר, אך אין ספק שבזכות המחיר, המהירות והנראות ההדפסה הדיגיטלית היא השולטת היום בתחום".
- הדפסת אופסט – "אחד מסוגי ההדפסים העתיקים והאמינים בעולם הוא האופסט. מדובר על לוח מיוחד שעליו מורחים אמולסיות וחומרים כימיים אחרים כדי לתפוס את הצבעים הרצויים ולשמור על האזורים האחרים נקיים. כיום אפשר לייצר הדפסת אופסט בכמויות גדולות ובמהירות גבוהה משהיה אפשר אי פעם. האיכות של הדפסת אופסט מוחשית יותר מזו של ההדפסה הדיגיטלית והמראה האנלוגי שלה משווה לה ערך רב יותר".
-הדפסת משי – "הדפסת משי, או הדפסת גלופה בשמה השני, נחשבת לסוג ההדפסה החזק ביותר ואומנם הוא נפוץ יותר בכל הקשור להדפסת טקסטיל אך גם בתחום הדפסת המדבקות והתוויות יש רבים שמעדיפים אותו בעיקר כי הם יודעים שהתוצאה תיראה מרשימה למדי ביחס לאפשרויות ההדפסה האחרות. הבעיה היחידה בסוג הדפסה זה היא אלמנט המחיר שהוא יקר מהאפשרויות האחרות".
צילום: STG Digital Marketing Agency5 דרכים להפוך משרד קר למרחב נעים ומעורר השראה
הקפדה על תאורה נכונה, שימוש בחומרים טבעיים והכנסת צמחייה מלאכותית לשטחי העבודה הם בין האמצעים שיסייעו לכם לייצר מרחב חם ומזמין
בעידן שבו העבודה ההיברידית הפכה לנורמה, המשרד כבר איננו רק מקום לביצוע משימות – הוא מרחב חיים, מפגש, השראה ויצירתיות. עובדים מבלים בו שעות ארוכות, והאווירה שבו
משפיעה באופן ישיר על המוטיבציה, על תחושת השייכות ועל הפרודוקטיביות. לא פלא שעיצוב סביבת העבודה הפך לאחד הכלים המרכזיים ביצירת תרבות ארגונית מודרנית.
אז איך הופכים חלל משרדי קר וסטנדרטי למקום שמרגיש חם, מזמין ומעורר השראה? הנה חמש דרכים שכדאי להכיר.
1. משחק באור – התאורה כגורם רגשי
אור משפיע על מצב הרוח לא פחות מאשר על הראייה. תאורה פלואורסנטית קרה יוצרת תחושת ניכור ועייפות, בעוד שתאורה רכה ובגוונים חמים משרה שלווה וריכוז. שילוב של אור טבעי עם גופי תאורה מעוצבים ומודולריים מאפשר לשנות את האווירה בהתאם לשעות היום או לאופי הפעילות. באזורים פתוחים מומלץ להוסיף מנורות תלויות שמגדירות אזור מבלי לסגור אותו, ואילו בחדרי ישיבות כדאי לשלב תאורה ממוקדת המעודדת תקשורת.
2. חומרים טבעיים וטקסטורות נעימות
אחד האתגרים בעיצוב משרדים מודרניים הוא האיזון בין מראה נקי ומינימליסטי לבין חמימות אנושית. שימוש בעץ, באבן, בבדים רכים או באלמנטים בעלי טקסטורה טבעית שוברת את הקרירות של המתכות והזכוכית. רצפת פרקט, שולחן עץ גולמי או אפילו חיפוי קיר בטון מוחלק – כולם יוצרים חיבור רגשי לחלל. לא מדובר רק באסתטיקה אלא גם בהשפעה תחושתית: החומריות גורמת לנו להרגיש קרובים יותר לטבע וליציבות.
3. צבע ככלי למצב רוח
הצבעים שאנחנו רואים משפיעים על רמת האנרגיה שלנו. משרד שכולו בגוונים אפורים או לבנים עשוי לשדר מקצועיות, אך גם ניכור. שילוב נועז של צבעים – נגיעות של ירוק, חרדל, כחול עמוק או טרקוטה – מעניק אופי ואנרגיה חדשה. חשוב למצוא את האיזון בין צבעוניות שמרימה את המורל לבין עומס ויזואלי. אפשר להתחיל בפריטים קטנים: קיר דגש אחד, כיסאות צבעוניים בחדר הישיבות או הדפסים אמנותיים שמוסיפים עניין.
- סוגי עבודות זכוכית: מה חשוב לדעת לפני התחלת הפרויקט שלך?
- איך לחסוך בעיצוב חדר השינה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
4. הטבע נכנס למשרד
בעולם שבו רבים עובדים בתוך מבנים סגורים במשך רוב שעות היום, יש צורך אמיתי בקשר עם אלמנטים טבעיים. הכנסת ירוק לחלל העבודה תורמת לריכוז, למצב הרוח ולתחושת רווחה כללית. צמחיה מלאכותית איכותית מאפשרת ליהנות מהמראה המרענן של הצמחים מבלי להתמודד עם תחזוקה, השקיה או תאורה טבעית. כיום ניתן למצוא פתרונות עיצוביים מגוונים – החל מעציצים בודדים ועד קירות ירוקים שלמים – שמעניקים תחושת חיים ורוגע גם בחללים תעשייתיים וסגורים.
צילום: אייל עובדיה AIהלוואה חוץ בנקאית: מתי זו האופציה הנכונה עבורכם?
אייל עובדיה, המנהל הפיננסי של פורטל "רק תבקש" ובעל ניסיון של מעל 17 שנה בתחום הפיננסים, מסביר מתי זה כדאי, איך נמנעים ממלכודות, ומה השתנה בשוק בשנים האחרונות
בשוק האשראי הישראלי מתרחשת מהפכה שקטה. בעוד שבנקים נותרים הכתובת הראשונה של רוב הישראלים כשמדובר בהלוואות, כ-35% מהשוק כבר עבר לגופים חוץ בנקאיים. מדובר בשינוי משמעותי שפותח אפשרויות חדשות למי שנדחה בבנק, זקוק למימון מהיר או פשוט מחפש תנאים טובים יותר.
בראיון עם אייל עובדיה, המנהל הפיננסי של פורטל "רק תבקש" ובעל ניסיון של מעל 17 שנה בתחום הפיננסים והיזמות, חקרנו את עולם האשראי החוץ בנקאי: מתי זו אופציה כדאית? איך נמנעים ממלכודות? ומה השתנה בשוק בשנים האחרונות?
"הרבה אנשים מגיעים לגופים חוץ בנקאיים מתוך ייאוש," מספר אייל, "אבל האמת היא שלפעמים זה בכלל הפתרון הטוב ביותר מלכתחילה".
שאלה: אייל, בואו נתחיל מהבסיס. מה בדיוק זה גוף חוץ בנקאי ובמה הוא שונה מבנק רגיל?
אייל עובדיה: זו שאלה שמרבה לעלות. גוף חוץ בנקאי הוא חברה מורשת שנותנת הלוואות, אבל היא לא בנק. החברות האלה פועלות תחת פיקוח רשות שוק ההון והחוק הישראלי, אז אין פה שום אזור אפור. ההבדל המרכזי הוא שיש להם הרבה יותר גמישות בתהליכי האישור. בנק צריך לעמוד בהרבה דרישות של בנק ישראל, והתהליך שלו מאוד מתוקנן. גוף חוץ בנקאי יכול להסתכל על התמונה הרחבה יותר - הוא יכול לקחת סיכונים מחושבים שבנק לא היה מסכים לקחת.
- הלוואה מחברת אשראי חוץ בנקאי? תקראו לפני שאתם לוקחים
- משכנתא הפוכה: מה זה, ולמי זה טוב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קחו לדוגמה עצמאי שעובד שנתיים עם הכנסות טובות אבל ללא דוחות רשמיים מסודרים. בנק רגיל יגיד לו "תחזור בעוד שנה עם דוחות". חברה כמו מימון ישיר או נאוי גרופ יכולות להסתכל על תזרימי המזומנים שלו, על החשבון הבנקאי, ולאשר לו הלוואה תוך 24-48 שעות. כמובן שהן גובות על הסיכון הזה ריבית גבוהה יותר, אבל זו השאלה - האם הגמישות והמהירות שוות את ההבדל בעלות?
שאלה: אז מתי בעצם כדאי לפנות לגוף חוץ בנקאי ולא לבנק?
