בריינסוויי זינקה 3.1%: מכשיר ה-DeepTMS התגלה כיעיל בגמילה מעישון

חברת הביומד מצאה כי 84% מהנבדקים שהשתתפו בניסוי שערכה הפסיקו לעשן. מניית החברה זינקה 36% מאז שקיבלה את אישור ה-FDA
חן דרסינובר | (5)

חברת בריינסוויי מתקדמת בשוק הגמילה מעישון. חברת הביומד, שכזכור קיבלה אישור FDA לקסדה המגנטית שפיתחה החברה, מצאה במסגרת ניסוי שערכה כי טיפול מגנטי מוחי עמוק באמצעות סליל ייעודי לטיפול בהתמכרויות, הינו בטוח לשימוש ויעיל כטיפול לגמילה מעישון.

במסגרת הניסוי, שנערך במרכז הרפואי בבאר יעקב ע"י פרופ' פנחס דנון, השתתפו 115 נבדקים, זאת במטרה לבחון את יעילות מכשיר ה-DeepTms בגמילה מעישון בקרב חולי מחלת ריאות כרונית. החברה בחרה לחלק את הנבדקים לשלוש קבוצות- טיפול דמה, טיפול בתדירות נמוכה וטיפול בתדירות גבוהה, כאשר מחצית מהנבדקים נחשפו לעירור (טיפול הגורם לכמיהה זמנית לעישון).

מכלל הנבדקים, 78 נבדקים סיימו את תקופת הטיפול. החברה ציינה כי המדד הראשי להערכת יעלות הטיפול הינו ירידה בצריכת הסיגריות בתום הטיפול ע"פ דיווח עצמי ומדידת רמות קוטינין (מטבוליט של ניקוטין) בבדיקות שתן.

בקרב הקבוצות שקיבלו טיפול בתדירות גבוהה, נצפתה תגובה משמעותית, המוגדרת כהפחתה של לפחות 50% בצריכת הסיגריות, בקרב אחוז גבוה יותר של מטפלים בהשוואה לטיפול הדמה. לפי תוצאות הניסוי שביצעה החברה, בקרב 81% מהמטופלים שקיבלו טיפול בתדירות גבוהה ונחשפו לעירור נצפתה תגובה משמעותית (ואילו בקבוצה שקיבלה טיפול בתדירות גבוהה ולא נחשפו לעירור נצפתה תגובה משמעותית של 67%), זאת לעומת מטופלים שקיבלו טיפול בתדירות נמוכה או טיפול דמה, שם נצפתה תגובה בקרב 12-29% מהנבדקים בלבד. כמו כן, לא נצפה הבדל בין קבוצת הנבדקים אשר קיבלה טיפול בתדירות נמוכה לעומת קבוצת הנבדקים אשר קיבלה טיפול דמה.

החברה הוסיפה כי הפסקת עישון מוחלטת נצפתה, באופן מובהק, באחוז גבוה יותר של מטופלים בקבוצת הנבדקים אשר קיבלה טיפול בתדירות גבוהה, לעומת קבוצה אשר קיבלה טיפול דמה: בקרב המטפלים בקבוצה שקיבלה טיפול בתדירות גבוהה ונחשפה לפני כל טיפול לעירור נצפתה הפסקת עישון בקרב 44% מהנבדקים (ואילו בקבוצת הנבדקים שקיבלו טיפול בתדירות גבוהה ולא נחשפו לעירור נצפתה הפסקת עישון מוחלטת ב-25% מהנבדקים). לעומת זאת, בקרב נבדקים בקבוצות שקיבלו טיפול בתדירות נמוכה או טיפול דמה אחוזי הגמילה היו נמוכים משמעותית בשיעור של 0-14%, ולא נצפה הבדל מובהק בין הקבוצות האמורות.

לפי דיווח החברה, תוצאות הניסוי נבדקו ביחס לכל המטופלים בתום תקופת הטיפולים על פי דיווח עצמי ובדיקות שתן ובתום ששה חודשים מתום הניסוי על פי דיווח עצמי בלבד, וזאת ביחס לאותם הנבדקים אשר עברו ששה חודשים ממועד סיום קבלת הטיפולים.

מניתוח תוצאות המעקב שהתקבלו עד כה (ביחס ל- 49 נבדקים), נמצא כי 84% מהמטופלים בקבוצה שטופלה בתדירות גבוהה בצירוף עירור, אשר הפסיקו לעשן בתום הניסוי ואשר חלפו ששה חודשים מתום הטיפול בהם, התמידו בהפסקת העישון. החברה מדגישה כי אחוזי הגמילה בתום 6 חודשי מעקב נשארו גבוהים ועומדים על כ- 36% בקבוצה זו.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    קורא נתונים 24/01/2013 16:36
    הגב לתגובה זו
    החברה מדגישה כי אחוזי הגמילה בתום 6 חודשי מעקב נשארו גבוהים ועומדים על כ- 36% בקבוצה זו. תוכניות גמילה של קו"פח מדברות על % גבוה יותאר ב 6 חודשים
  • 3.
    ירון 24/01/2013 15:53
    הגב לתגובה זו
    שווה השקעה גם היום בקרוב תונפק בנסד"ק ואז השמיים הם הגבול !
  • 2.
    מתחיל להסתמן פימפום יתר (ל"ת)
    ייאי 24/01/2013 15:37
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    44% - בהחלט מרשים (ל"ת)
    ינשוף 24/01/2013 15:10
    הגב לתגובה זו
  • סקפטי 24/01/2013 18:04
    הגב לתגובה זו
    לכן סביר להניח שתוך שנתיים שלוש כווולם יחזרו לעשן! אז נשאלת השאלה האם שווה לעבור טיפול כזה יקר,ומטריד ומפחיד בשביל לחזור לעשן אחרי זמן מסויים.

אליום: "הסכם מהותי" בדרום קוריאה של 4.5 מיליון שקל

גיא בן סימון |
נושאים בכתבה אליום מדיקל
אליום מדיקל, חברת מכשור רפואי המתמחה בטכנולוגיות זעיר פולשניות, הודיעה היום עלהיקשרות עם חברה בדרום קוריאה בהסכם בלעדי להפצת מערכות הסטנטים האורולוגים והביליאריים שהיא מייצרת. אליון מסרה לבורסה כי מדובר בחברה המתמחה בהפצת מכשור רפואי בעיקר בתחומי אורולוגיה וגינקולוגיה. מדובר בהסכם בלעדי ל-5 שנים כאשר תחילת המכירות על פיו צפויה כבר במהלך שנת 2016, ובמסגרתו המפיץ מחויב לרכוש במשך תקופת ההסכם הראשונה סטנטים אורולוגים וביליאריים של אליום בהיקף מצטבר של 4.5 מיליון שקלים לפחות ובהתאם ליעדים רבעונים מינימאליים. אליום מעריכה הסכם ההפצה לשוק הדרום קוריאני הינו מהותי, הן ברמת פוטנציאל ההכנסות והרווחיות שהוא מגלם והן ברמת החדירה לשוקי פעילות מתפתחים ואטרקטיביים. אסף אלפרוביץ, מנכ"ל קבוצת אליום: "ההסכם המשמעותי בקוריאה חשוב הן ברמת פוטנציאל ההכנסות והרווחיות שהוא מגלם, עם תחילת מכירות הצפויה כבר במהלך שנת 2016, והן ברמת החדירה לשווקים חדשים ואטרקטיביים, בדגש על אסיה. הסכם ההפצה לשיווק מוצרי החברה בקוריאה הינו בהתאם לאסטרטגיה העסקית ליצירת מנועי צמיחה חדשים לחברה, זאת על מנת להמשיך את מגמת העלייה המשמעותית במכירות שרשמה החברה במהלך השנה האחרונה. להערכתנו, השקת המוצרים בקוריאה, בהינתן אוכלוסייתה הגדולה, מערכת הבריאות המתקדמת והצומחת, השיפוי הביטוחי הרחב שקיבלנו מהמבטח הלאומי שמכסה כמעט את כל אוכלוסיית המדינה, וכן מעמדו החזק של המפיץ מהווה אבן דרך משמעותית במאמצי החברה לשיווק המוצרים בשווקים משמעותיים חדשים בנוסף לשווקים בהם החברה פועלת".