אשת השיווק של מרץ: מנכ"לית "שוות" על קמפיין שבוע הנערה
מנכ"לית העמותה מעיין ארזי מלינרסקי השיקה את קמפיין "שבוע הנערה הישראלית" במרכזו חשיפה של מודלים נשיים מעוררי השראה כדי לעודד נערות להכיר בערך עצמן ולהגשים שאיפותיהן. החשיפה ברשת הייתה גדולה, והקמפיין זכה לפולואפים בתקשורת
מעיין ארזי מלינרסקי (יח"צ)
איגוד השיווק בחר במנכ"לית עמותת "שוות" מעיין ארזי מלינרסקי, לאשת השיווק של חודש מרץ 2022, בזכות פעילות העמותה ב"שבוע הנערה הישראלית". ארזי מלינרסקי (נשואה+2), החלה במסלול קריירה במשרדי פרסום כתקציבית, ובהמשך עשתה תפקידי יעוץ אסטרטגי בעמותות ורשויות מקומיות מתוך רצון לתרום ולפתח את המקום החברתי והקהילתי. לפני התפקיד בעמותת "שוות", הייתה סמנכ"לית שיווק בעמותה חינוכית גדולה שם למדה לנהל ארגון חברתי ולהטמיע חשיבה עסקית ומודלים ניהוליים לצד אתגרים מקצועיים. לבסוף, הגיעה הזדמנות עבורה ב"שוות" והיא הלכה על זה בכל הכוח, ו"זה בעצם השיעור הראשון של "שוות", להכיר בערך של עצמי ולהרגיש ראויה לאתגרים".
קידום נשים וצמצום פערי מגדר הוא נושא שהולך ותופס מקום מרכזי בשיח הציבורי. יחד עם זאת, עיקר העשייה מוקדשת לקידום שוויון מגדרי בדגש על נשים בוגרות - החל מתוכניות העצמה שונות, תמיכה ועזרה בקידום תעסוקה, מיגור אלימות פיזית וכלכלית ואפילו מהלכי חקיקה. לעומת זאת, אין דגש רב לקידום נערות כאשר קיימות עמותות הפועלות בעיקר לחשיפת נערות לתחומי הטכנולוגיה ועשייתן בהחלט חשובה ומשמעותית. עם זאת, נראה כי השיח החינוכי והציבורי מחמיץ את ההיבטים הרגשיים, ואת הקשר הלינארי שבין האופן שבו נערה מתבגרת לבין האישה שהיא הופכת להיות. מחקרים מצביעים על כך שבגיל ההתבגרות בטחון עצמי של נערות צונח ב-30%, הן חוששות מאתגרים חדשים ומכישלון באופן כללי, ודפוסי הימנעות מתחילים להתפתח בגיל זה. בגיל זה נערה נוטה לוותר על לקיחת משימות מאתגרות ובכך מונעת מעצמה מימוש פוטנציאל.
עמותת שוות השיקה בדצמבר האחרון את "שבוע הנערה הישראלית" במרכזו חשיפה של נערות ונערים למודלים נשיים מעוררי השראה, במטרה לעודד נערות ישראליות להכיר בערך עצמן ולהגשים את שאיפותיהן. המהלך לווה בקמפיין תקשורתי תחת הסיסמה "תראי אותך!" שרתם נשים בכירות ומובילות במשק ונחנך בטקס השקה בבית הנשיא, במעמד רעיית הנשיא מיכל הרצוג. "שוות" הצליחה לרתום כ-1,500 נשים מתנדבות מכלל ענפי המשק הישראלי, והן קיימו מפגשים עם כ-50 אלף נערות ונערים מכל הארץ ולקחו בעצמן חלק בקמפיין ויראלי ברשת. והתוצאות? יותר מ-3 מיליון חשיפות לקמפיין אונליין, חשיפה אורגנית יוצאת דופן בבולטות ובהיקפים שלה, ו-18 אייטמים שונים בתקשורת במהלך שבוע אחד.
- בזכות תחתונים ופיג'מות: הנה איש השיווק של חודש מאי
- פרויקט "הקשיבי לקולך" זכה בפרס החדשנות של איגוד השיווק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
.
.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
