גוליה זהר טחינה אל ארז
צילום: אילון שיר

אשת השיווק של 2021: בעלת טחינה אל-ארז ג'וליה זהר

כך הוכרז בכנס איגוד השיווק בשיתוף פעולה מסחרי עם קשת שגם שדרה את הכנס. זהר נבחרה כי היא "סמל להצלחה ודו קיום" וכי "טחינה אל ארז הפכה לסמל של מצוינות ושגשוג"
אלכסנדר כץ | (1)

אשת השיווק לשנת 2021 היא ג'וליה זהר, הבעלים ומנכ"לית טחינה אל ארז - כך הוכרז היום בכנס השיווק 2022 של איגוד השיווק שהופק בשיתוף פעולה מסחרי עם קשת ושודר בערוץ 12. הבחירה בזהר נבע מכך שהיא הפכה "לסמל של הצלחה ודו קיום ועל הפיכת טחינה אל ארז לסמל של מצוינות ושגשוג".

 

עוד הסבירו באיגוד השיווק כי "זהר היא יזמית ואשת עסקים אמיצה ובעלת חוש עסקי מפותח לצד היותה פרסונה מיוחדת ופורצת דרך. היא הפרונט של המותג טחינה אל ארז, ושמרה באדיקות על אוטנטיות של המוצר ואמינות בלתי מתפשרת בחומרי הגלם. טחינה אל ארז שורדת בשוק מאוד תחרותי. בלי תפיסת מחיר, ובלי התפשרות עם הקמעונאיים או מבצעים של המוצר במרכולים".

 

זהר היא אשת עסקים ערבייה ישראלית נוצרית, בעלים ומנכ"לית של מפעל אל-ארז. היא האישה הראשונה שמנהלת מפעל בחברה הערבית ויו"ר קרן "מסירה" של ארגון הג'וינט. זהר הייתה מורה למתמטיקה ועוזרת למנהל בית ספר חטיבת ביניים ,לאחר עיסוק רב-שנים בהוראה ובחינוך, פרשה זוהר מתחום זה בשנת 2003 לאחר שבעלה נפטר מהתקף לב ,בניסיון לשמר את מפעל חייו, החלה לנהל את מפעל "אל ארז" לטחינה וחלבה אותו הקים. תוצרת המפעל משווקת בישראל ומשנת 2005 גם ברחבי העולם. מוצר המפעל זכה במקום הראשון באיכות המוצר בהשוואה לאחרים, בבדיקת תוכנית התחקירים "כלבוטק" בשנת 2013. זהר פעילה חברתית ומשמשת כיו"ר ההנהלה של קרן "מסירה" של הג'וינט למען בעלי מוגבלויות בחברה הערבית.

 

לפני כשנה וחצי העבירה זהר תרומה כספית לקהילת הלהט"ב הערבית, מה שהוביל לביקורת עליה בחוגים שמרניים במגזר הערבי וקריאה לחרם נגד המפעל, אך לתמיכה גדולה בה באוכלוסייה הכללית. בפועל, הקריאות להחרים את המותג הביאו לתוצאה ההפוכה, עם זינוק במכירות בשיעור של כ-20%. זוהי הייתה לפעם הראשונה שחברת מזון ישראלית בבעלות ערבית הביעה תמיכה פומבית בקהילה הגאה.

 

כאמור, ההכרזה על זהר כאשת השיווק של 2021 היתה במהלך כנס השיווק 2022 של איגוד השיווק הישראלי. הכנס עסק בפריצות דרך, באתגרים ובהזדמנויות מנקודת מבט עסקית ניהולית ושיווקית במתכונת של שיחות אחד על אחד עם המנחה ניב רסקין, הרצאות טד ופאנלים מרכזיים.

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אף טחינה לא מנצחת את הר ברכה. (ל"ת)
    המומחה 28/01/2022 23:37
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.