גוליה זהר טחינה אל ארז
צילום: אילון שיר

אשת השיווק של 2021: בעלת טחינה אל-ארז ג'וליה זהר

כך הוכרז בכנס איגוד השיווק בשיתוף פעולה מסחרי עם קשת שגם שדרה את הכנס. זהר נבחרה כי היא "סמל להצלחה ודו קיום" וכי "טחינה אל ארז הפכה לסמל של מצוינות ושגשוג"
אלכסנדר כץ | (1)

אשת השיווק לשנת 2021 היא ג'וליה זהר, הבעלים ומנכ"לית טחינה אל ארז - כך הוכרז היום בכנס השיווק 2022 של איגוד השיווק שהופק בשיתוף פעולה מסחרי עם קשת ושודר בערוץ 12. הבחירה בזהר נבע מכך שהיא הפכה "לסמל של הצלחה ודו קיום ועל הפיכת טחינה אל ארז לסמל של מצוינות ושגשוג".

 

עוד הסבירו באיגוד השיווק כי "זהר היא יזמית ואשת עסקים אמיצה ובעלת חוש עסקי מפותח לצד היותה פרסונה מיוחדת ופורצת דרך. היא הפרונט של המותג טחינה אל ארז, ושמרה באדיקות על אוטנטיות של המוצר ואמינות בלתי מתפשרת בחומרי הגלם. טחינה אל ארז שורדת בשוק מאוד תחרותי. בלי תפיסת מחיר, ובלי התפשרות עם הקמעונאיים או מבצעים של המוצר במרכולים".

 

זהר היא אשת עסקים ערבייה ישראלית נוצרית, בעלים ומנכ"לית של מפעל אל-ארז. היא האישה הראשונה שמנהלת מפעל בחברה הערבית ויו"ר קרן "מסירה" של ארגון הג'וינט. זהר הייתה מורה למתמטיקה ועוזרת למנהל בית ספר חטיבת ביניים ,לאחר עיסוק רב-שנים בהוראה ובחינוך, פרשה זוהר מתחום זה בשנת 2003 לאחר שבעלה נפטר מהתקף לב ,בניסיון לשמר את מפעל חייו, החלה לנהל את מפעל "אל ארז" לטחינה וחלבה אותו הקים. תוצרת המפעל משווקת בישראל ומשנת 2005 גם ברחבי העולם. מוצר המפעל זכה במקום הראשון באיכות המוצר בהשוואה לאחרים, בבדיקת תוכנית התחקירים "כלבוטק" בשנת 2013. זהר פעילה חברתית ומשמשת כיו"ר ההנהלה של קרן "מסירה" של הג'וינט למען בעלי מוגבלויות בחברה הערבית.

 

לפני כשנה וחצי העבירה זהר תרומה כספית לקהילת הלהט"ב הערבית, מה שהוביל לביקורת עליה בחוגים שמרניים במגזר הערבי וקריאה לחרם נגד המפעל, אך לתמיכה גדולה בה באוכלוסייה הכללית. בפועל, הקריאות להחרים את המותג הביאו לתוצאה ההפוכה, עם זינוק במכירות בשיעור של כ-20%. זוהי הייתה לפעם הראשונה שחברת מזון ישראלית בבעלות ערבית הביעה תמיכה פומבית בקהילה הגאה.

 

כאמור, ההכרזה על זהר כאשת השיווק של 2021 היתה במהלך כנס השיווק 2022 של איגוד השיווק הישראלי. הכנס עסק בפריצות דרך, באתגרים ובהזדמנויות מנקודת מבט עסקית ניהולית ושיווקית במתכונת של שיחות אחד על אחד עם המנחה ניב רסקין, הרצאות טד ופאנלים מרכזיים.

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אף טחינה לא מנצחת את הר ברכה. (ל"ת)
    המומחה 28/01/2022 23:37
    הגב לתגובה זו
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.