היוטיוברים
צילום: יח"צ

"היוטיוברים" נבחרו לאנשי השיווק של חודש נובמבר

היוטיוברים משפיעים על בני נוער, והופכים לזירת פרסום ושיווק מהמעלה הראשונה. אגב מדובר במהלך יוצא דופן של איגוד השיווק שנוהג לבחור אישים, ופחות בוחר בתופעות
אלכסנדר כץ |
נושאים בכתבה איגוד השיווק

איגוד השיווק בחר ב"יוטיוברים" לאנשי השיווק של חודש נובמבר 2017, והבחירה בהם נעשתה משום שהם למעשה הכוכבים החדשים והמשפיעים ביותר כיום על בני נוער. זהו מהלך יוצא דופן של האיגוד שנוהג לבחור אישים, ופחות בוחר בתופעות - כפי שקורה כעת.

היוטיוב הפך בשנים האחרונות להיות הטלוויזיה של דור ה-Z ובהתאם לכך, הפכו היוטיוברים למנהלי הערוצים המובילים בקרב צעירים, ואלה שמחליטים במה בני נוער יצפו בזמנם החופשי. רק לאחרונה פרסמנו באייס 7 טיפים למפרסמים איך לא לפספס בני נוער וצעירים. 

 

"היוטיוברים הם צעירים יצירתיים, חדשניים ומעודכנים, המייצרים תוכן מעניין, פורץ דרך ומגוון. הם מגיעים מתחומי עניין שונים ורחבים, ומצליחים לסחוף אליהם עשרות ואפילו מאות אלפי צופים על ידי יצירת תוכן וידאו איכותי ומעניין", אומרים באיגוד השיווק.

 

"היוטיוברים הם ONE MAN SHOW", מוסרים באיגוד. "הם משמשים כאנשי הקריאייטיב, העריכה, ההפקה והשידור. הצלחתם נובעת, בין היתר, מן העובדה שהם מדברים לקהל שלהם בגובה העיניים, מספקים לו הצצה לחייהם כפי שהם, ומדברים בשפה שאותה בני הנוער מבינים".

 

בהודעת האיגוד נכתב עוד כי "בהתאם החלו בשנתיים האחרונות להיווצר יותר ויותר שיתופי פעולה בין יוטיוברים למפרסמים שנוכחו לראות את השפעתם העצומה של היוטיוברים על בני הנוער ועל יכולתם להתאים את המסר לקהל הנכון. בכל הקשור למהלך השיווקי-פרסומי ליוטיוברים יש את המילה האחרונה מול החברות שכן הם אלו המחליטים עם איזה מותג לעבוד, איך ייראה הקמפיין, מה יהיה הקריאייטיב שלו, ואיך ייראו ההפקה וההפצה. היוטיוברים מובילים מהפכה של שקיפות בכל הקשור לעדכון הצופים שלהם בכל שיתוף פעולה מסחרי, ויחד עם החברה המסחרית הם קובעים את כללי המשחק ודורשים פרסום שקוף והוגן בכל הקשור לתוכן שיווקי".

 

בין היתר חברות אופנה כמו TNT למשל, הבינו שהיוטיוברים הם מודל לחיקוי באופנה, סופרפארם מפעילה ערוץ יוטיוב לנערות שנה שלישית ברציפות, בתחום המזון ארטיק PLAY של נסטלה כבש נתח שוק של 15% בקרב הקהל הצעיר, ואפילו צה"ל באמצעות יחידת הדוברות שלו הכשיר יוטיוברים שיעבירו את המסרים הנדרשים למתגייסים הצעירים.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.