שירות התעסוקה הישראלי
צילום: עמוד הפייסבוק של שירות התעסוקה
פרסום ראשון

מחפשים עבודה: תקציב הפרסום של שירות התעסוקה במכרז

מבחינת היקפי המחזורים - תנאי המכרז גמישים למדי ופתוחים לקשת רחבה של מציעים. התמודדות במכרז נדרש היקף מחזור כספי של 1.5 מיליון שקלים של המציע בכל אחת מ-3 השנים האחרונות
משה בנימין |

שירות התעסוקה הישראלי שבשנים האחרונות שם דגש רב על פעילות תקשורתית בדיגיטל, מוציא את תקציב הפרסום למכרז.

כפי שהיה בשנת 2015, כך מצוין בפרטי המכרז, כך גם בשנת 2017 התקציב צפוי לעמוד על כמיליון שקלים. תקופת ההתקשרות תהא לשנתיים עם אופציה להאריך את ההתקשרות לתקופות נוספות עד לתקופה כוללת של 60 חודשים (5 שנים) כולל תקופת ההתקשרות הראשונה. בשנים האחרונות טופל התקציב על ידי משרד הפרסום קונספטיקה

למרות הפעילות הערה בדיגיטל, שירות התעסוקה הישראלי צפוי לגבש תכנית תקשורתית שתכלול גם פעילות ורכש מדיה במדיות מסורתיות כגון טלוויזיה, רדיו, חוצות, עיתונות ועוד. לאחרונה השיק שירות התעסוקה אתר אינטרנט חדש, כך שמטבע הדברים, בין המטרות התקשורתיות שאליהן הוא מכוון יהיו "הגדלת התעבורה לאתר, חיפוש עבודה באמצעותו, כניסה לקורסים מקוונים" ועוד. 

בתוך כך, המטרות התקשורתיות המרכזיות הן: "שדרוג מיצובו של שירות התעסוקה; שיפור בשביעות רצון הלקוחות; עלייה בכמות הכניסות לאתר האינטרנט כולל היקף נרשמים ראשוני לשירות; גידול בכמות המעסיקים שעובדים עם שירות התעסוקה בערוצים השונים ופעילים באתר האינטרנט; גידול במגוון ובכמות המשרות המוצעות בערוצים השונים ובאתר האינטרנט בפרט וגידול במספר החברים בפייסבוק".

מבחינת היקפי המחזורים - תנאי המכרז גמישים למדי ופתוחים לקשת רחבה של מציעים. התמודדות במכרז נדרש היקף מחזור כספי של 1.5 מיליון שקלים של המציע בכל אחת מ-3 השנים האחרונות: 2013, 2014 ו-2015 בתחומי הפרסום, שיווק ומדיה. בין שאר תנאי הסף: ניסיון של 3 שנים לפחות במהלך 5 השנים האחרונות שקדמו למועד האחרון להגשת הצעות למכרז זה בניהול רשתות חברתיות כגון פייסבוק, לינקדין, טוויטר, ובניהול קמפיין תוכן באמצעות אאוטבריין, גוגל וכו'; ניסיון של 3 שנים לפחות מתוך ה-5 האחרונות בניהול קמפיינים עבור גופים ציבוריים ועוד. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.