הנתיב המהיר
צילום: סריקה

מה עמד מאחורי הפשקוויל שהודיע על דרך נוספת לבני ברק

הפרסומאי נתי גמליאל והאסטרטג עמרם כהן עמדו מאחורי מהלך פרסומי בשבועות האחרונים ברחוב החרדי, לקידום "הנתיב המהיר" לת"א באמצעות שירות CARPOOL
כתבי אייס |

הסקרנות החרדית היא שם דבר לרדיפת כל בדל של מידע עדכני וניתוחו עד דק, כל מודעת רחוב יוצרת באזז, וכל פתק שנזרק ברחוב ייבחן ויסקר בכל דרך אפשרית. משרדי הפרסום עושים בעובדה הזאת שימוש מושכל ומשתמשות בה באופן מקצועי ומרשים.

 

בשבועות האחרונים פורסמו ברחבי הערים החרדיות על גבי לוחות המודעות "פשקווילים" (מודעות רחוב) תחת הכותרת "חשיפה" בצבעי שחור לבן ובאותיות של קידוש לבנה. בתוכן המתומצת של המודעה נאמר "נמצאה דרך נוספת להגיע לבני ברק". ללא שום תוספת, רמז או אפילו "פרטים בקרוב" מסורתי.

 

מודעות כאלו עשויות להצליח לעורר את הרחוב החרדי, מה שגרם לתושבי השכונות להעלות השערות בבתי הכנסת ובקבוצות הוואטסאפ החרדיות בניסיון לברר האם יפתח קו תחבורה חדש העומד להוות אלטרנטיבה מול הקווים העמוסים באופן קבוע, או אולי זהו מהלך של הכנה ציבורית לשימוש בקו הרכבת ירושלים תל-אביב, תוך ניסיון לחשוף במגזר החרדי את האפשרות להגיע לבני ברק דרך נתיב הרכבת.

 

הטיזר הזה גרם לתזוזה גם אצל אנשי תקשורת ומשרדי פרסום בניסיון להבין מה עומד מאחורי המודעות הללו. אז מי שעומד מאחורי המהלך הם הפרסומאי נתי גמליאל, הבעלים והמנהל של משרד הייעוץ וניהול שיווק FIRMAX והאסטרטג עמרם כהן.

 

"הרציונל שעומד מאחורי הקופי של מודעת הטיזר הוא הידיעה שעבור רבים מהתושבים החרדיים שנמצאים בערים החרדיות באזור ירושלים והסביבה כמו בית שמש, ביתר עלית ומודיעין עילית), אזור המרכז משמש גם כמרכז היום שלהם, ללימודים או לעבודה ועבורם דרך טובה יותר להגיע לבני ברק היא בשורה קריטית, לכן, כדי ליצור זכירות של המסר, החלטנו קודם ליצור סקרנות באמצעות שפה פאשקוילית מדוברת, במטרה שבשלב הבא של הפרסום תתקיים העברה  חזקה יותר של המסר".

 

גמליאל הקים את FIRMAX המתמחה בייעוץ ובליווי אסטרטגי של גופים וארגונים גדולים במגזר החרדי. לפני כחצי שנה הצטרף אליו עמרם כהן בעל ניסיון בתחום ייעוץ אסטרטגי עסקי, שיווקי ותקשורתי מול מגוון לקוחות מהמגזר העסקי, הציבורי והשלישי.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.