חיים כהן
צילום: רפי דלויה

ערוץ 1 מחזיר את 'שום, פלפל ושמן זית' לסיבוב פרידה

אחרי שעזב את ערוץ 1, הפך השף חיים כהן לכוכב פריים-טיים בקשת. אחרי שגם נחשפה הסיבה להורדת התכנית מהאוויר בערוץ 1, הוא חוזר לסיבוב פרידה לקראת סגירת הרשות
אלכסנדר כץ | (4)

אחר שעזב את ערוץ 1 והפך לכוכב פריים-טיים בזכיינית קשת בערוץ 2, חוזר השף חיים כהן חוזר עם 10 פרקים חדשים של תכנית הבישול המיתולוגית, שתיקרא 'בחזרה אל שום, פלפל ושמן זית' ותעלה לאוויר ב-4 בנובמבר בשעה 19:30.

התכנית 'שום, פלפל ושמן זית' זכתה לפופולאריות רבה עם עלייתה לאוויר ב-1999, ועד היום משודרים שידורים חוזרים שלה. ב-2010 החל להגיש תכניות בקשת, ורק בדיעבד התברר - עם פרסום תחקיר המקור בחודש יוני השנה על התנהלות רשות השידור, כי עזיבתו את ערוץ 1 קשורה לכך שנדרש להעביר את ההפקה דרך שירותיו של יעקב מנדל, יו"ר אמ"י ומי שהיה בעל מהלכים רבים ברשות וחברם של בכיריה, שחלקם הודח לפני כשנתיים. 

במסגרת חזרתו, עורך כהן מסע דילוגים נוסטלגי, מארח אורחים מהעונות הקודמות ומבשל איתם מתכונים חדשים ומחודשים. לאורך הסדרה, יצפה כהן עם אורחיו בקטעי ארכיון מאז וידבר על חלוף הזמן, על פרספקטיבות, על חכמת חיים דרך האוכל שעשו מאז ועד היום ברמה האישית והמקצועית.

בין אורחיו של כהן בעונה החדשה יהיו קרין גורן, שאת הופעתה הטלוויזיונית הראשונה ערכה אצל כהן בתכנית. עוד יתארחו אבי קושניר, אורלי לוי-אבקסיס, נורמן עיסא, יאיר ניצני, פבלו רוזנברג, הילה אלפרט, איציק כהן ורן שמואלי. כמו כן, בתכנית יוזכרו גיבורי אוכל שהתארחו בעבר והלכו לעולמם, כגון חברו הטוב של כהן הד"ר אלי לנדאו, והשף שאול אברון.

חזרה של התכנית היא חלק מלוח שידורים נוסטלגי של ערוץ 1 לקראת פירוקה וסגירתה של רשות השידור. במסגרת לוח שידורים זה, יוחזרו תכניות עבר רבות שכיכבו על המסך, גם בעידן החד-ערוצי, כגון סיבה למסיבה ועוד. 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    ענת ג. 26/08/2017 06:52
    הגב לתגובה זו
    במשך שנים אני עקבתי באדיקות אחרי שום פלפל, למדתי ממנה רבות ובישלתי בזכותה. השתמשתי גם באתר של התכנית עם כל המתכונים. כעת אני לא מוצאת את אתר המתכונים של שום פלפל. האם הסירו אותו או שהגישה היא מלינק אחר? אשמח לתשובה. מתגעגעת למתכונים המדהימים.
  • 3.
    מבפנים 25/10/2016 17:31
    הגב לתגובה זו
    שידרו ומשדרים תוכניות שהתאגיד לא יגיע אליהן לעולם. ארדן השחצן ולפיד הקברן חיסלו את השידור הציבורי בשליחות נתניהו ובשיתוף ניסנקורן ויותר לא יהיה דבר דומה.
  • 2.
    תמים 25/10/2016 17:14
    הגב לתגובה זו
    ומה עם יוני וזליג החברים של... ובראל שהוא האבות המייסדים... אם כן, איזה אוכל הוא יגיש? וביאזיה תיבול?
  • 1.
    ירון 25/10/2016 16:24
    הגב לתגובה זו
    כנראה שלא הבנתם מה שהולך להסגר זה " תאגיד השידור " זה שמבשל לנו יום יום סרטונים מטופשים בפייסבוק שמתאימים למתנ"ס רמת אביב ג' ולא לשידור ציבורי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.