טויוטה קורולה. זכרונות משנות ה-90
צילום: יח"צ

25 שנה לטויוטה בישראל: כך נראו הפרסומות לאורך השנים

אייס מציג מסע בזמן לתעשיית הפרסום של פעם - כולל פרסומות פרינט וטלוויזיה, בשבוע בו מציינת יוניון מוטורס 25 שנות פעילות בישראל, בליוויו של איש הפרסום רמי יהושע
משה בנימין |

בשבוע שעבר ציינה חברת יוניון מוטורס יבואנית טויוטה לישראל 25 שנות פעילות בארץ. במהלך חצי היובל של הרכב היפני בישראל, נמכרו מעל ל-400 אלף מכוניות, מחציתן מדגם הקורולה. את נקודת הציון חגגו ביוניון מוטורס באירוע שאליו הוזמנו כל ספקי החברה שליוו את המותג לאורך השנים.

באופן שאינו שכיח, אחד הספקים שליווה את יוניון מוטורס מיומה הראשון בישראל הוא רמי יהושע, שלמעשה הקים את המשרד שכיום נחשב לאחד הגדולים בישראל, לאחר שקיבל לידיו את תקציב הפרסום של המותג. בזמנו המשרד שהוקם במאי 1994 נקרא יהושע ושות' עד לרכישת חלק מהמניות על ידי רשת TBWA העולמית ב-1997 ושם המשרד שונה ליהושע TBWA. יהושע שהחל את דרכו כתקציבאי בבינג ליניאל הצטרף כשותף לבילצקי, ערמוני, יהושע ואז יצא לדרך עצמאית כשהרוח בגבו מגיעה מכיוון תקציב טויוטה.

יהושע שזכה למגן הוקרה מחברת יוניון מוטורס כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "זה אחד מאותם ערבים נדירים. טויוטה חוגגים 25 שנות פעילות מרשימה בישראל. מותג הרכב המוביל 14 שנה ברציפות. מעל 400 אלף מכוניות. אחד מעשרת המותגים הכי חזקים בכלל בישראל. אנחנו שם לידם. כבר 25 שנה. לחיי 25 השנים הבאות".

רמי יהושע באירוע החגיגי של יוניון מוטורס

אם תרצו, בקלישאה בלתי נמנעת, הקמפיינים של טויוטה לאורך השנים מקפלים בתוכם את סיפור תעשיית הפרסום בישראל, ממודעות פרינט בעיתון ושלטי חוצות עד לקמפיינים מושקעים בטלוויזיה ומהלכי דיגיטל - דרך הקורולות הראשונות שכיום נראות מיושנות ואז נחשבו לקדמה טכנולוגית. באותו האופן ניתן לראות כיצד השפה הפרסומית נעה מטקסטים ארוכים למסרים מהודקים ומדויקים, ביחס ישר לרמת הקשב המצומצמת של קהל היעד המופץ בתכנים מכל עבר.

 

לפני שנות ה-2000: מודעות העיתונים של טויוטה

כמו בפרסומות רבות בקטגוריית הרכב, המוצר עצמו מצטלם מעולה ומרהיב בכל פעם מחדש, ומקבל גם את הבמה הראשית. האמת היא שלא הרבה השתנה וגם בפרסומות הטלוויזיה, הרכב מככב ברוב הפרסומות ומקבל את מרבית זמן המסך. עם זאת, היו גם פרסומות שניסו להגיע אל הקהל מכיוונים אחרים, כמו: האוטו למשפחה, הג'יפון לאשה, לגבר, לאבא הגיבור, לצעירים או לחולי השטח. 

לאנדקרוזר - כל הדרכים פתוחות בפניך

טויוטה RAV4 - מכוון לקהל הנשי

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

טויוטה חפתים - מדברים לגברים

טויוטה. אבא גיבור

טויוטה. מי היה מאמין

משחקים במים

טויוטה למשפחה

טויוטה. מדברים לצעירים - Make me feel like

טויוטה RAV4 - אחרי שהוכוון לקהל יעד נשי, כעת למשפחה ב-2013

טויוטה AYGO לצעירים - מהפרסומות החדשות של השנה האחרונה

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקו"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקו

האם תוכן מקורי ואיכותי יכול לכבוש את הפריים טיים?

בערב שיגרתי יחסית, כמות הצופים הכללית במהדורות המרכזיות ירדה, אך מגמת התחרות בין 12 ל-14 הולכת ומתחזקת, למעט ירידה כלשהי במהדורה המרכזית; לעומת זאת, ערוץ 13 הולך ויורד בכמויות הצופים 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

במדינה תזזיתית כמו זו שאנחנו חיים בה, המהדורות המרכזיות של החדשות הם תמיד עיקר העניין, ובכל זאת, ישנם ימים שבהם החדשות משתלטות על הכל וישנה שיגרה, שבה המספרים מתיישרים ואחוזי הצפייה פחות או יותר יציבים. זה גם מה שקרה אתמול, כלומר, שיגרה יחסית, והן כמות הצופים במהדורות עמדה 725 אלף צופים, כבימים "רגילים", והן המגמה של התחזקות ערוץ 14 התמתנה והיחסים בין כמות הצופים חזרו להיות כפי שהיו מספר שבועות אחורה. 

מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 13.3% רייטינג ו-334 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 6.9% רייטינג ו-177 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5.6% רייטינג ו-123 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן1, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 91 אלף צופים ו-4% רייטינג.

פריים טיים ועוד

ללא ריאליטי חזק ברצועת הפריים טיים, הדרמה המקורית של רועי עידן, "נוטוק" השתלטה על הרצועה ועמדה על 11.9% רייטינג ו-299 אלף צופים. "הפטריוטים" ממשיכה להתחזק ועמדה על 9.1% רייטינג ו-280 אלף צופים, ואילו אחריה היתה "ווארט" של ערוץ 13, שגם הוא עמד על נתונים לא רעים, עם 8.6% רייטינג ו-192 אלף צופים. כאן11 בחרו לפצל את הרצועה, והחלק הראשון, "בואו לאכול איתי" עמד על 5.9% רייטינג ו-122 אלף צופים, בעוד שאחריו, "זהו זה" הורידה את כמות הצופים ועמדה על 4.3% רייטינג בלבד עם 86 אלף צופים. 

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-108 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים, עם 2.7% רייטינג ו-62 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.8% רייטינג ו-41 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך ערוץ 14 מתחיל להוביל באופן קבוע, עם "על הבוקר" עם נוי בר, שהיה בראש עם 2.4% רייטינג ו-54 אלף צופים. אחריו היה משדר הבוקר של קשת, עם עדי זריפי, שעמד על רייטינג של 2.2% ו-44 אלף צופים בלבד, ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.