טויוטה קורולה. זכרונות משנות ה-90
צילום: יח"צ

25 שנה לטויוטה בישראל: כך נראו הפרסומות לאורך השנים

אייס מציג מסע בזמן לתעשיית הפרסום של פעם - כולל פרסומות פרינט וטלוויזיה, בשבוע בו מציינת יוניון מוטורס 25 שנות פעילות בישראל, בליוויו של איש הפרסום רמי יהושע
משה בנימין |

בשבוע שעבר ציינה חברת יוניון מוטורס יבואנית טויוטה לישראל 25 שנות פעילות בארץ. במהלך חצי היובל של הרכב היפני בישראל, נמכרו מעל ל-400 אלף מכוניות, מחציתן מדגם הקורולה. את נקודת הציון חגגו ביוניון מוטורס באירוע שאליו הוזמנו כל ספקי החברה שליוו את המותג לאורך השנים. באופן שאינו שכיח, אחד הספקים שליווה את יוניון מוטורס מיומה הראשון בישראל הוא רמי יהושע, שלמעשה הקים את המשרד שכיום נחשב לאחד הגדולים בישראל, לאחר שקיבל לידיו את תקציב הפרסום של המותג. בזמנו המשרד שהוקם במאי 1994 נקרא יהושע ושות' עד לרכישת חלק מהמניות על ידי רשת TBWA העולמית ב-1997 ושם המשרד שונה ליהושע TBWA. יהושע שהחל את דרכו כתקציבאי בבינג ליניאל הצטרף כשותף לבילצקי, ערמוני, יהושע ואז יצא לדרך עצמאית כשהרוח בגבו מגיעה מכיוון תקציב טויוטה. יהושע שזכה למגן הוקרה מחברת יוניון מוטורס כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "זה אחד מאותם ערבים נדירים. טויוטה חוגגים 25 שנות פעילות מרשימה בישראל. מותג הרכב המוביל 14 שנה ברציפות. מעל 400 אלף מכוניות. אחד מעשרת המותגים הכי חזקים בכלל בישראל. אנחנו שם לידם. כבר 25 שנה. לחיי 25 השנים הבאות". רמי יהושע באירוע החגיגי של יוניון מוטורס אם תרצו, בקלישאה בלתי נמנעת, הקמפיינים של טויוטה לאורך השנים מקפלים בתוכם את סיפור תעשיית הפרסום בישראל, ממודעות פרינט בעיתון ושלטי חוצות עד לקמפיינים מושקעים בטלוויזיה ומהלכי דיגיטל - דרך הקורולות הראשונות שכיום נראות מיושנות ואז נחשבו לקדמה טכנולוגית. באותו האופן ניתן לראות כיצד השפה הפרסומית נעה מטקסטים ארוכים למסרים מהודקים ומדויקים, ביחס ישר לרמת הקשב המצומצמת של קהל היעד המופץ בתכנים מכל עבר.  

לפני שנות ה-2000: מודעות העיתונים של טויוטה

כמו בפרסומות רבות בקטגוריית הרכב, המוצר עצמו מצטלם מעולה ומרהיב בכל פעם מחדש, ומקבל גם את הבמה הראשית. האמת היא שלא הרבה השתנה וגם בפרסומות הטלוויזיה, הרכב מככב ברוב הפרסומות ומקבל את מרבית זמן המסך. עם זאת, היו גם פרסומות שניסו להגיע אל הקהל מכיוונים אחרים, כמו: האוטו למשפחה, הג'יפון לאשה, לגבר, לאבא הגיבור, לצעירים או לחולי השטח.  לאנדקרוזר - כל הדרכים פתוחות בפניך טויוטה RAV4 - מכוון לקהל הנשי טויוטה חפתים - מדברים לגברים טויוטה. אבא גיבור טויוטה. מי היה מאמין משחקים במים טויוטה למשפחה טויוטה. מדברים לצעירים - Make me feel like טויוטה RAV4 - אחרי שהוכוון לקהל יעד נשי, כעת למשפחה ב-2013 טויוטה AYGO לצעירים - מהפרסומות החדשות של השנה האחרונה  

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12
רייטינג

קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי

רשת מנצלת את הרייטינג הגבוה של "האח הגדול" עד תום, ואילו קשת יציבה עם רייטינג גבוה לכל מהדורות החדשות שלה
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, כשאמש רואים ירידה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 12.1% רייטינג ו-303 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-191 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.4% ו-165 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 2.4% בלבד וכפי שכתבנו, ממשיכה לרדת מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 70 אלף צופים בלבד. 


רשת, שמובילה ברצועת הפריים טיים בזכות "האח הגדול", לא מורידה אותו מרצועת הפריים טיים ומשתמשת בו כדי לשפר עמדות, בייחוד לאור שאר הרצועות שמשודרות לפני השעה 21:00, שבהן היא במקומות ה-2 וה-3. אז מלך הריאליטי של רשת, "האח הגדול" הוביל הפעם ל-17.3% רייטינג בלבד ו-437 אלף צופים. הריאליטי של קשת נמצא במקום השני, עם 15.1% ו-411 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 226 אלף צופים ורייטינג של 7.3%. במקום האחרון היה "המרדף" השעשועון של כאן11 עם 4.1% רייטינג ו-101 אלף צופים בלבד. 


רצועות נוספות

רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה בפער גדול אף יותר היא ברצועת הלייט נייט, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 11.6% רייטינג ו-271 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-167 אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", וייטינג של 2.4% ו-78 אלף צופים. ושוב, אנחנו רואים שגם תכנית הלייט נייט שבתחתית הדירוג עדיין מעל כמות הצופים של מהדורת החדשות המרכזית של כאן11. 

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-89 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה השיגה 2% רייטינג ו-45 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.7% רייטינג בלבד ו-36 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.7% רייטינג ו-40 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד. 

רצועה אטרקטיבית נוספת, גם היא בשליטה מסורתית של קשת, ובה "שש עם עודד בן עמי" מובילה עם רייטינג של 6.5% ו-169 אלף צופים. אחריה נמצאת "ריקלין ושות'", של ערוץ 14 עם 3.8% רייטינג ו-87 אלף צופים, ואילו את הרשימה סוגר ערוץ 13, רשת, בתכנית "חדשות שש עם מאיה ראכלין ", שלה 2% רייטינג ו-57 אלף צופים בלבד.

יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12
רייטינג

קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי

רשת מנצלת את הרייטינג הגבוה של "האח הגדול" עד תום, ואילו קשת יציבה עם רייטינג גבוה לכל מהדורות החדשות שלה
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, כשאמש רואים ירידה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 12.1% רייטינג ו-303 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-191 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.4% ו-165 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 2.4% בלבד וכפי שכתבנו, ממשיכה לרדת מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 70 אלף צופים בלבד. 


רשת, שמובילה ברצועת הפריים טיים בזכות "האח הגדול", לא מורידה אותו מרצועת הפריים טיים ומשתמשת בו כדי לשפר עמדות, בייחוד לאור שאר הרצועות שמשודרות לפני השעה 21:00, שבהן היא במקומות ה-2 וה-3. אז מלך הריאליטי של רשת, "האח הגדול" הוביל הפעם ל-17.3% רייטינג בלבד ו-437 אלף צופים. הריאליטי של קשת נמצא במקום השני, עם 15.1% ו-411 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 226 אלף צופים ורייטינג של 7.3%. במקום האחרון היה "המרדף" השעשועון של כאן11 עם 4.1% רייטינג ו-101 אלף צופים בלבד. 


רצועות נוספות

רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה בפער גדול אף יותר היא ברצועת הלייט נייט, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 11.6% רייטינג ו-271 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-167 אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", וייטינג של 2.4% ו-78 אלף צופים. ושוב, אנחנו רואים שגם תכנית הלייט נייט שבתחתית הדירוג עדיין מעל כמות הצופים של מהדורת החדשות המרכזית של כאן11. 

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-89 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה השיגה 2% רייטינג ו-45 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.7% רייטינג בלבד ו-36 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.7% רייטינג ו-40 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד. 

רצועה אטרקטיבית נוספת, גם היא בשליטה מסורתית של קשת, ובה "שש עם עודד בן עמי" מובילה עם רייטינג של 6.5% ו-169 אלף צופים. אחריה נמצאת "ריקלין ושות'", של ערוץ 14 עם 3.8% רייטינג ו-87 אלף צופים, ואילו את הרשימה סוגר ערוץ 13, רשת, בתכנית "חדשות שש עם מאיה ראכלין ", שלה 2% רייטינג ו-57 אלף צופים בלבד.