טויוטה קורולה. זכרונות משנות ה-90
צילום: יח"צ

25 שנה לטויוטה בישראל: כך נראו הפרסומות לאורך השנים

אייס מציג מסע בזמן לתעשיית הפרסום של פעם - כולל פרסומות פרינט וטלוויזיה, בשבוע בו מציינת יוניון מוטורס 25 שנות פעילות בישראל, בליוויו של איש הפרסום רמי יהושע
משה בנימין |

בשבוע שעבר ציינה חברת יוניון מוטורס יבואנית טויוטה לישראל 25 שנות פעילות בארץ. במהלך חצי היובל של הרכב היפני בישראל, נמכרו מעל ל-400 אלף מכוניות, מחציתן מדגם הקורולה. את נקודת הציון חגגו ביוניון מוטורס באירוע שאליו הוזמנו כל ספקי החברה שליוו את המותג לאורך השנים.

באופן שאינו שכיח, אחד הספקים שליווה את יוניון מוטורס מיומה הראשון בישראל הוא רמי יהושע, שלמעשה הקים את המשרד שכיום נחשב לאחד הגדולים בישראל, לאחר שקיבל לידיו את תקציב הפרסום של המותג. בזמנו המשרד שהוקם במאי 1994 נקרא יהושע ושות' עד לרכישת חלק מהמניות על ידי רשת TBWA העולמית ב-1997 ושם המשרד שונה ליהושע TBWA. יהושע שהחל את דרכו כתקציבאי בבינג ליניאל הצטרף כשותף לבילצקי, ערמוני, יהושע ואז יצא לדרך עצמאית כשהרוח בגבו מגיעה מכיוון תקציב טויוטה.

יהושע שזכה למגן הוקרה מחברת יוניון מוטורס כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "זה אחד מאותם ערבים נדירים. טויוטה חוגגים 25 שנות פעילות מרשימה בישראל. מותג הרכב המוביל 14 שנה ברציפות. מעל 400 אלף מכוניות. אחד מעשרת המותגים הכי חזקים בכלל בישראל. אנחנו שם לידם. כבר 25 שנה. לחיי 25 השנים הבאות".

רמי יהושע באירוע החגיגי של יוניון מוטורס

אם תרצו, בקלישאה בלתי נמנעת, הקמפיינים של טויוטה לאורך השנים מקפלים בתוכם את סיפור תעשיית הפרסום בישראל, ממודעות פרינט בעיתון ושלטי חוצות עד לקמפיינים מושקעים בטלוויזיה ומהלכי דיגיטל - דרך הקורולות הראשונות שכיום נראות מיושנות ואז נחשבו לקדמה טכנולוגית. באותו האופן ניתן לראות כיצד השפה הפרסומית נעה מטקסטים ארוכים למסרים מהודקים ומדויקים, ביחס ישר לרמת הקשב המצומצמת של קהל היעד המופץ בתכנים מכל עבר.

 

לפני שנות ה-2000: מודעות העיתונים של טויוטה

כמו בפרסומות רבות בקטגוריית הרכב, המוצר עצמו מצטלם מעולה ומרהיב בכל פעם מחדש, ומקבל גם את הבמה הראשית. האמת היא שלא הרבה השתנה וגם בפרסומות הטלוויזיה, הרכב מככב ברוב הפרסומות ומקבל את מרבית זמן המסך. עם זאת, היו גם פרסומות שניסו להגיע אל הקהל מכיוונים אחרים, כמו: האוטו למשפחה, הג'יפון לאשה, לגבר, לאבא הגיבור, לצעירים או לחולי השטח. 

לאנדקרוזר - כל הדרכים פתוחות בפניך

טויוטה RAV4 - מכוון לקהל הנשי

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

טויוטה חפתים - מדברים לגברים

טויוטה. אבא גיבור

טויוטה. מי היה מאמין

משחקים במים

טויוטה למשפחה

טויוטה. מדברים לצעירים - Make me feel like

טויוטה RAV4 - אחרי שהוכוון לקהל יעד נשי, כעת למשפחה ב-2013

טויוטה AYGO לצעירים - מהפרסומות החדשות של השנה האחרונה

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.