אתכם בכל מסך: קשת משיקה ב-mako מערכת ליצירת פעילויות עם הצופים בזמן אמת

הפלטפורמה מאפשרת לברודקסטרים (גופי שידור) ולעורכי תוכן לייצר פעילויות במסך שני ובכך להפוך את הצופים בבית לפעילים בזמן השידור תוך סנכרון בזמן אמת של המסך השני אל מול התוכן הטלוויזיוני
משה בנימין | (10)

זכיינית ערוץ 2 קשת משיקה מערכת ליצירת פעילויות למסך שני עבור הצופים, על גבי הפלטפורמה של אתר mako, בשם mako tools. המערכת שמטרתה להפוך את הצופה לפעיל בזמן השידור ולאחריו פותחה במהלך השנתיים האחרונות על ידי חברת הדיגיטל-טכנולוגיה רבי אינטראקטיב, בבעלותו של גיל רבי

הפלטפורמה מאפשרת לברודקסטרים (גופי שידור) ולעורכי תוכן לייצר פעילויות במסך שני ובכך להפוך את הצופים בבית לפעילים בזמן השידור תוך סנכרון בזמן אמת של המסך השני אל מול התוכן הטלוויזיוני. כמו כן, ניתן להשתמש במערכת בתכנים לא מסונכרנים, המלווים את הצופים לפני השידור ולאחריו. הניצנים הראשונים של העבודה המשותפת בין הצדדים נראתה כבר ב-2014, אז בפרסומת הגמר של העונה ה-6 של האח הגדול, הפיקו קשת ואורנג' בעזרת 'רבי אינטראקטיב', משחק למובייל שהוזנק בסנכרון עם זמני שידור הפרסומת.

"בעידן של היום, כדי לרגש את הצופים בבית, צריך בנוסף לתוכן טלוויזיוני טוב, לאפשר להם לקחת חלק ולהשתתף בחוויית התוכן בפלטפורמות נוספות המלוות את התוכנית ולעיתים גם משמשות לתוכן המרכזי והעיקרי". כך לדברי גיל רבי מנכ"ל רבי אינטראקטיב. "הפלטפורמה והתשתית שהקמנו אינה סטנדרטית,  שכן בניגוד לסביבות שפועלות לאורך זמן בהם ניתנת האפשרות לתקן ולשדרג תוך כדי, באירועי טלוויזיה בשידור חי אין הזדמנות שנייה, תוך שניות נכנסים מאות אלפים של משתמשים בו זמנית והיכולת לתמרן בזמן הקצר הזה היא קריטית ויחד עם זאת דלה מאוד".

עופר נאור, מנהל תחום דו מסכי בקשת: "קשת גאה להוביל בארץ ובעולם את תחום הפעילויות הדו מסכיות, באמצעות mako, הזרוע הדיגיטלית שלה. בזכות המקצוענות והיצירתיות של רבי אינטראקטיב וחברת CloudZone, הצלחנו להגיע להישגים פורצי דרך בשיתוף והפעלת הצופים בפלטפורמות הדיגיטליות שלנו אל מול תוכניות מובילות במסך הטלוויזיה. Mako tools היא פלטפורמה אידאלית מבחינתנו, המאפשרת לנו להיות יצירתיים וחדשניים, להמשיך ולפתח עליה מוצרים חדשים ולהתמודד ביעילות עם מספרי שיא של מעורבות צופים".

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    רבי עשו את מי יכול על ישראל ? (ל"ת)
    מתי לוי 12/11/2017 06:51
    הגב לתגובה זו
  • מה זה מי יכול על ישראל? (ל"ת)
    שימי 10/01/2018 04:24
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    מה הקשר של גיל רבי לאבי נמני? (ל"ת)
    דיקלה 21/10/2016 03:20
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    אביב לוי 28/04/2016 13:45
    הגב לתגובה זו
    מישהו יודע איפה יש את הטלפון שלהם?
  • 6.
    גם אני תותח על! (ל"ת)
    אייל 12/04/2016 16:20
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    מורן שליו 12/04/2016 01:06
    הגב לתגובה זו
    אני מחזיקה ממנו מאוד, רק הוא עושה מלא דברים במקביל
  • 4.
    אבי מניל 11/04/2016 20:18
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד
  • 3.
    החבר'ה של רבי תותחים אחד אחד! (ל"ת)
    מפרגן 11/04/2016 18:26
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    דפנה לואל 11/04/2016 18:06
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד תותחים
  • 1.
    אביבית 11/04/2016 11:25
    הגב לתגובה זו
    כבר כמה שנים.
חיים כהן "מאסטר שף". קרדיט: רשתות חברתיותחיים כהן "מאסטר שף". קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ולרוב גם הרייטינג וגם כמות הצופים היא פי שתיים מהמתחרות שלה, אבל אתמול למעט השידור הציבורי, חדשות 14, עם 6.7% רייטינג ו-165 היו לבדם עם יותר ממחצית הצופים של קשת, וזו בשורה אמיתית. אחריהם, בהפרש לא גדול, היו חדשות 13 עם רייטינג של 5.6% ו-142 צופים. להבדיל, חדשות התאגיד הציבורי ממשיכות לאבד צופים והשאלה לגבי הנחיצות שלו רלבנטית מתמיד, לאור 2.1% ו-52 אלף צופים בלבד. אם עד כה מהדורת כאן11 נאבקה על להישאר במסגרת של מאה אלף צופים, אנחנו רואים ירידה דרמטית ובמסגרתה המספרים הולכים ומתקרבים לשידורי נישה, כמו ערוץ 9. 


בפריים טיים, גם השקת המותג האהוב של קשת, "מאסטר שף", לא מצליחה להדיח את הלהיט של רשת, "האח הגדול". "מאסטר שף" היתה עם 13.9% בלבד ו-353 אלף צופים, בעוד ש-"האח הגדול" נותר בראש, יהיו המתחרים אשר יהיו, ועמד על 17.3% רייטינג ו-416 אלף צופים. בערוץ 14, “הפטריוטים” יציבה וחזקה, עם קהל צופים נאמן ו-6.6% רייטינג ו-159 אלף צופים. לעומתם, טאבו של כאן11עם חנוך דאום עסקה בהתמודדות עם אנורקסיה, אך הרייטינג היה נמוך, עם 2.7% בלבד ו-64 אלף צופים. 

בוקר, אמצע היום ולייט נייט

חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-87 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-39 אלף צופים, ובמרחק לא רב היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.6% רייטינג ו-30 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-74 אלף צופים, ואחריהן מאחור נמצא המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1% בלבד ו-25 אלף צופים בלבד.

כאמור, קשת מובילה במהלך היום כולו, ו-“חמש עם רפי רשף” רושמת 6.5% רייטינג ו-169 אלף צופים, הרבה מעל ערוץ 14, עם "17 עם דנה ורון" שעמד על 2.9% ו-59 אלף צופים. את הרשימה סגר "שיחת היום" של רשת עם 2.4% ו-52 אלף צופים. “שש עם” מטפסת ל-6.5% ו-179 אלף, "ריקלין ושות" של ערוץ 14 אחריו עם 3.8% ו-99 אלף צופים ואילו שוב רשת אחרונה במשדרי החדשות, עם "חדשות שש" שזכתה ל-2.5% רייטינג בלבד ו-50 אלף צופים.