גיל רבי
צילום: יח"צ

אתכם בכל מסך: קשת משיקה ב-mako מערכת ליצירת פעילויות עם הצופים בזמן אמת

הפלטפורמה מאפשרת לברודקסטרים (גופי שידור) ולעורכי תוכן לייצר פעילויות במסך שני ובכך להפוך את הצופים בבית לפעילים בזמן השידור תוך סנכרון בזמן אמת של המסך השני אל מול התוכן הטלוויזיוני
משה בנימין | (10)

זכיינית ערוץ 2 קשת משיקה מערכת ליצירת פעילויות למסך שני עבור הצופים, על גבי הפלטפורמה של אתר mako, בשם mako tools. המערכת שמטרתה להפוך את הצופה לפעיל בזמן השידור ולאחריו פותחה במהלך השנתיים האחרונות על ידי חברת הדיגיטל-טכנולוגיה רבי אינטראקטיב, בבעלותו של גיל רבי

הפלטפורמה מאפשרת לברודקסטרים (גופי שידור) ולעורכי תוכן לייצר פעילויות במסך שני ובכך להפוך את הצופים בבית לפעילים בזמן השידור תוך סנכרון בזמן אמת של המסך השני אל מול התוכן הטלוויזיוני. כמו כן, ניתן להשתמש במערכת בתכנים לא מסונכרנים, המלווים את הצופים לפני השידור ולאחריו. הניצנים הראשונים של העבודה המשותפת בין הצדדים נראתה כבר ב-2014, אז בפרסומת הגמר של העונה ה-6 של האח הגדול, הפיקו קשת ואורנג' בעזרת 'רבי אינטראקטיב', משחק למובייל שהוזנק בסנכרון עם זמני שידור הפרסומת.

"בעידן של היום, כדי לרגש את הצופים בבית, צריך בנוסף לתוכן טלוויזיוני טוב, לאפשר להם לקחת חלק ולהשתתף בחוויית התוכן בפלטפורמות נוספות המלוות את התוכנית ולעיתים גם משמשות לתוכן המרכזי והעיקרי". כך לדברי גיל רבי מנכ"ל רבי אינטראקטיב. "הפלטפורמה והתשתית שהקמנו אינה סטנדרטית,  שכן בניגוד לסביבות שפועלות לאורך זמן בהם ניתנת האפשרות לתקן ולשדרג תוך כדי, באירועי טלוויזיה בשידור חי אין הזדמנות שנייה, תוך שניות נכנסים מאות אלפים של משתמשים בו זמנית והיכולת לתמרן בזמן הקצר הזה היא קריטית ויחד עם זאת דלה מאוד".

עופר נאור, מנהל תחום דו מסכי בקשת: "קשת גאה להוביל בארץ ובעולם את תחום הפעילויות הדו מסכיות, באמצעות mako, הזרוע הדיגיטלית שלה. בזכות המקצוענות והיצירתיות של רבי אינטראקטיב וחברת CloudZone, הצלחנו להגיע להישגים פורצי דרך בשיתוף והפעלת הצופים בפלטפורמות הדיגיטליות שלנו אל מול תוכניות מובילות במסך הטלוויזיה. Mako tools היא פלטפורמה אידאלית מבחינתנו, המאפשרת לנו להיות יצירתיים וחדשניים, להמשיך ולפתח עליה מוצרים חדשים ולהתמודד ביעילות עם מספרי שיא של מעורבות צופים".

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    רבי עשו את מי יכול על ישראל ? (ל"ת)
    מתי לוי 12/11/2017 06:51
    הגב לתגובה זו
  • מה זה מי יכול על ישראל? (ל"ת)
    שימי 10/01/2018 04:24
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    מה הקשר של גיל רבי לאבי נמני? (ל"ת)
    דיקלה 21/10/2016 03:20
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    אביב לוי 28/04/2016 13:45
    הגב לתגובה זו
    מישהו יודע איפה יש את הטלפון שלהם?
  • 6.
    גם אני תותח על! (ל"ת)
    אייל 12/04/2016 16:20
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    מורן שליו 12/04/2016 01:06
    הגב לתגובה זו
    אני מחזיקה ממנו מאוד, רק הוא עושה מלא דברים במקביל
  • 4.
    אבי מניל 11/04/2016 20:18
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד
  • 3.
    החבר'ה של רבי תותחים אחד אחד! (ל"ת)
    מפרגן 11/04/2016 18:26
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    דפנה לואל 11/04/2016 18:06
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד תותחים
  • 1.
    אביבית 11/04/2016 11:25
    הגב לתגובה זו
    כבר כמה שנים.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.