
צילום: יח"צ/ יוטיוב
סערת הסרטון עם אדיר מילר: מחצית מהגולשים נגד 'מכבי', 7% קוראים לנטוש את הקופה
1,400 פוסטים בעברית וברוסית בתוך יומיים, 7% שקוראים לנטוש את 'מכבי' ומלא ביקורת על הפרסומת. Vigo בדקה לאייס את השיח ברשתות על הפרסומת של אדיר מילר - ואיך 'מכבי' הייתה יכולה למנוע את המשבר
קמפיין הרשת של מכבי שירותי בריאות בכיכובו של אדיר מילר, ממשיך להסעיר את הרשת הישראלית, גם לאחר שהסרטון "הסורר" הוסר. מבדיקה שביצעה חברת הניטור Vigo עבור אייס, עולה כי עד הבוקר (יום ה') נרשמו 700 פוסטים בשפה העברית, ומספר דומה בשפה הרוסית, כאשר עמוד הפייסבוק של מכבי סופג עשרות קריאות של גולשים.
מהבדיקה עולה כי 52% מהתגובות ביקרו את הקמפיין, 25% היו בעדו ו-23% לא נקטו עמדה בנושא – ומרביתם מציינים את הסרת הסרטון בלבד. יש לציין כי הסרת הסרטון עצמה אינה נתפסת בעיני הגולשים המבקרים כהתנצלות, שכן קיימים סרטונים נוספים שפוגעים באוכלוסיות אחרות.
מבין 52% שלא אהבו את הסרטון, 7% מהפוסטים, כ-100 גולשים בעברית וברוסית, כתבו כי יעזבו את הקופה בעקבות הקמפיין. ועדיין, לא בטוח שכל אותם 100 גולשים חברים ב'מכבי', ואפשר להעריך כי הקופה לא תסבול כעת מנטישה של 75 מלקוחותיה.
נתונים: Vigo
כזכור, שלשום עלתה 'מכבי' בקמפיין שכלל 5 סרטונים שהופקו על ידי על ידי משרד הפרסום יהושע TBWA וטורגטו ליוטיוב, פייסבוק ואתרי האינטרנט המובילים בארץ. הביקורת לא איחרה להגיע בעקבות הסרטון ספציפי בו מילר שמתחזה ל"אנטולי" ממוקד שירות הלקוחות של הקופה, מנהל שיחה עם לקוחה אמיתית בשם "אולה", ולדברי גולשים – הפרסומת פוגענית ולא ראויה. דף הפייסבוק של 'מכבי' זכה לשלל תגובות קשות בנושא, כולל מם שקבע: "יש קופת חולים, ויש גזענים".
גם ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) התערבה, כתבה פוסט קשה בעקבותיו שוחחה עם מנכ"ל 'מכבי' רן סער. בהמשך הוסר הסרטון עם הלקוחה דוברת הרוסית. ממכבי שירותי בריאות נמסר אתמול כי "רצינו ליצור סרט מצחיק שמעורר חיוך ברוח הומוריסטית. קיבלנו הרבה מאד תגובות חיוביות אבל גם כאלו שנפגעו ולא מצאו אותו מחויך. מכיוון שלא הייתה בכוונתנו לפגוע באף אחד, החלטנו להוריד את הסרט שבו אדיר משוחח עם אולה, דוברת הרוסית". כאמור, הרבה יותר ביקרו את הסרטון, מאשר אהבו אותו.
רביב טל, מנכ"ל Vigo, אמר לאייס כי "הקמפיין החדש של מכבי עורר סערה, כאשר חלק מהגולשים התחברו להומור וחלק ראו בו לעג ללקוחות הקופה. אם ביומיים האלה הייתה מכבי עוקבת אחר ממדי הביקורת ומגיבה בהתאם – היא הייתה יכולה למנוע לחלוטין את עוצמת המשבר הנוכחי".

סרטון "אדיר". חובת צפייה לאשדודים:מכבי שירותי בריאות
Posted by גבריאל כנפו - Gabriel Knafo on Tuesday, February 23, 2016
- 14.קופה מזורגגת לעזוב אותה בלי קשר לפרסומת הגזענית (ל"ת)דני 26/03/2016 12:29הגב לתגובה זו
- 13.חיפוש הכבוד גומר את האזור (ל"ת)מזרח תיכון 29/02/2016 11:25הגב לתגובה זו
- 12.ילדותי מיותר ולא מצחיק (ל"ת)פריצל 29/02/2016 00:15הגב לתגובה זו
- 11.דן 28/02/2016 19:35הגב לתגובה זומי שנעלב - אדיוט
- 10.משה 28/02/2016 14:42הגב לתגובה זוגם יצפאן עשה אותו דבר ואז זה היה מצחיק... התקשורת אלופה בלהמציא כותרות בלי בסיס. קשה לי להאמין שזה מעסיק את האנשים...
- 9.קצת הומור לא הרג אף אחד. הסרטונים מעולים. (ל"ת)נדב 27/02/2016 14:03הגב לתגובה זו
- 8.פוטין 26/02/2016 15:32הגב לתגובה זואפס הבנה במודעות
- 7.האמת לפעמים כואבת.רק מכבי (ל"ת)אורי 25/02/2016 19:44הגב לתגובה זו
- 6.קשקוש וזה הכול. אין כמו התקשורת להלהיב המונים הדיוטים (ל"ת)HAKY1 25/02/2016 17:24הגב לתגובה זו
- 5.אני לא מבין מה הבעיה??? סתם מצחיק. אף אחד לא צריך להפגע. (ל"ת)מילר 25/02/2016 16:44הגב לתגובה זו
- 4.ישראלי 25/02/2016 16:21הגב לתגובה זוהוא עשה ממנה מטומטמת. בכך פגע בעדה שלימה.
- 3.א.ט. 25/02/2016 16:09הגב לתגובה זונו שוינט, מילר מתלוצץ עם הלקוחה... מעליב זה בטוח לא (וכן, אני עולה, לא חדש, מרוסיה) ולכן חברי הכנסת יכולים ממש להירגע. להיפך, לדעתי, הפרסומאים בחרו "להתעלל" ברוסים מתוך הציפיה שיבינו את הצחוק... הדבר היחיד שלא הבנתי, זה מה בדיוק המסר מהפרסומת? שמדי פעם במקום לקבל נציג שירות מקבלים את אדיר מילר? מה מכבי ניסתה לפרסם בזה?
- 2.רבותי זה לא מעליב - זה היה מצחיק אבל לא מתאים לפרסום (ל"ת)משה ראשל"צ 25/02/2016 16:00הגב לתגובה זו
- 1.תנו חיוך הכל לטובה... (ל"ת)אחלה סרטון 25/02/2016 15:59הגב לתגובה זו