אבי נוסבאום אל על ינון לנדנברג
צילום: צילום מסך

אל על הפכה את הגולשים לכלי פרסומי - הקמפיין כבר חצה את רף 300 אלף הצפיות

'פה לאוזן' פרסם כבר 70 סרטונים בכיכובו של אבי נוסבאום, עם גולשים - חלקם רנדומלית ואחרים יותר מוכרים לתעשייה כגון ינון לנדנברג, הדר מרקס ויעל מונרוב. הנה הנתונים
אלכסנדר כץ | (6)

קמפיין הגרילה הדיגיטלי של אל על רשם ב-7 הימים מאז עלה לאוויר כבר יותר מ-300 אלף צפיות, נכון להבוקר (יום ה'). בשבוע זה פורסמו 70 סרטונים – עשרה בכל יום, כאשר מדי יום נרשמה עלייה של 20% בממוצע לכל סרטון. משך צפייה ממוצע בסרטון עומד על כ-97%.

 

אל על  החליטה לצאת במבצע לציון 67 שנה להקמתה, במסגרתו כל מי שמזמין כרטיס טיסה באתר אל על, יכול לזכות בכרטיס טיסה אחד חינם למשך 25 שנה. הקמפיין ברשת שהפיק משרד השיווק הדיגיטלי פה לאוזן, כלל מהלך גרילה בכיכובו של אבי נוסבאום הפונה ישירות לגולשי פייסבוק רנדומאליים באמצעות סרטונים אישיים שהופקו במיוחד עבורם.

 

המהלך הופך את הגולשים למדיה, על ידי שיתוף תוכן ייחודי שהוכן עבורם, הם חושפים את המהלך לחבריהם שהם בעצם קהל היעד של הקמפיין. מהצצה לגולשים שנבחרו, ניתן להטיל ספק בסוגיית הרנדולמליות, לפחות לגבי הגולשים המוכרים שברשימה, כגון שדרנית הרדיו הדר מרקס, איש העסקים בן מוסקל, מנכ"ל ויו"ר חברת אינפיניטי ינון לנדנברג, מועמד הליכוד לכנסת אמיר אוחנה, מייסדת אתר מה וזה, יעל מונרוב ומנכ"ל אל על עצמו דוד מימון, שהסרטון שלו זכה ל-45 אלף צפיות. וזו רק ההתחלה: עד יום ראשון מתוכננים עוד 30 סרטונים, כולל כמה בכיכובם של גולשים נוספים מהתעשייה, עולם התרבות וידוענים בזכות עצמם.

 

במסגרת הקמפיין הדיגיטלי, בסרטון מופיעה תמונת הפרופיל של הגולשים ובמהלך חצי דקה מגולל נוסבאום שיחה אישית עימם המבוססת על מידע שחשפו ושיתפו בדף הפייסבוק שלהם. בסיום הסרטון, קורא להם נוסבאום להשתתף בהגרלה המתוקשרת.

 

ב'פה לאוזן' טוענים כי מדובר בקמפיין מצליח מאד, וזאת בשל הבחירה באושיות פייסבוק ובקידום אורגני בלבד שמביא חברים שלהם לצפות בסרטונים עד הסוף ולהיחשף למסר השיווקי. "רצינו לייצר חשיפה אורגנית, איכותית וישירה לקהל היעד של פעילות אל על", אומר אבי קסוטו רוזנברג, מייסד ובעלים פה לאוזן. "להבדיל מקמפיינים בהם הפרסונליזציה מתבטאת במוצר פיזי שקיבל הגולש, פה המוצר הוא תוכן מותאם אישית שבכדי להשיגו נדרש תחקיר עומק על הגולש".

 

עינת ינאי, ראש אגף שיווק באל על, הוסיפה כי "עולם התיירות הוא אחד המרכזיים והגדולים ביותר בזירה הדיגיטלית, בארץ ובעולם ולכן החלטנו לצאת בקמפיין ויראלי פרסונלי שיפתיע את הצרכנים ויפגוש אותם במסע הדיגיטלי שלהם בדרך לחופשה הבאה".

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    מיכל 06/12/2015 17:00
    הגב לתגובה זו
    רק למה לא עשו לי אחד? /:
  • 5.
    אשששש!! (ל"ת)
    גרילאי 05/12/2015 17:32
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אלון 05/12/2015 15:15
    הגב לתגובה זו
    מה שמשנה זה התוצאות של הקמפיין. כמה קנו כרטיסים? עד כמה נעצרה מגמת נטישת הלקוחות שהיו נאמנים לחברה ועזבו בשל התדרדרותה. אמנם קמפיין דיגיטאלי זה עכשוי ומגניב אבל אי אפשר להדביק על חברה מיושנת וכבדה ערכים כאלה. זה פשוט לא יידבק. שיקחו אנשים שמבינים בייצור שינוי פנימי ולא ימשיכו לנסות לכסות את הבעיות מבחוץ.
  • 3.
    הכי גרועים שטסתי איתם בכל פרמטר (ל"ת)
    אחת שיודעת 04/12/2015 08:55
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    קופיפי 03/12/2015 15:41
    הגב לתגובה זו
    נוסבאום תעשה לי סרטוןןןןןןןןןןן!
  • 1.
    מצויין 03/12/2015 14:27
    הגב לתגובה זו
    זה באמת מצוין, ופה לאוזן הם משרד דיגיטלי שיודע לעשות עבודה מצוינת ללקוחות שלו.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.