אבי נוסבאום אל על ינון לנדנברג
צילום: צילום מסך

אל על הפכה את הגולשים לכלי פרסומי - הקמפיין כבר חצה את רף 300 אלף הצפיות

'פה לאוזן' פרסם כבר 70 סרטונים בכיכובו של אבי נוסבאום, עם גולשים - חלקם רנדומלית ואחרים יותר מוכרים לתעשייה כגון ינון לנדנברג, הדר מרקס ויעל מונרוב. הנה הנתונים
אלכסנדר כץ | (6)

קמפיין הגרילה הדיגיטלי של אל על רשם ב-7 הימים מאז עלה לאוויר כבר יותר מ-300 אלף צפיות, נכון להבוקר (יום ה'). בשבוע זה פורסמו 70 סרטונים – עשרה בכל יום, כאשר מדי יום נרשמה עלייה של 20% בממוצע לכל סרטון. משך צפייה ממוצע בסרטון עומד על כ-97%.

 

אל על  החליטה לצאת במבצע לציון 67 שנה להקמתה, במסגרתו כל מי שמזמין כרטיס טיסה באתר אל על, יכול לזכות בכרטיס טיסה אחד חינם למשך 25 שנה. הקמפיין ברשת שהפיק משרד השיווק הדיגיטלי פה לאוזן, כלל מהלך גרילה בכיכובו של אבי נוסבאום הפונה ישירות לגולשי פייסבוק רנדומאליים באמצעות סרטונים אישיים שהופקו במיוחד עבורם.

 

המהלך הופך את הגולשים למדיה, על ידי שיתוף תוכן ייחודי שהוכן עבורם, הם חושפים את המהלך לחבריהם שהם בעצם קהל היעד של הקמפיין. מהצצה לגולשים שנבחרו, ניתן להטיל ספק בסוגיית הרנדולמליות, לפחות לגבי הגולשים המוכרים שברשימה, כגון שדרנית הרדיו הדר מרקס, איש העסקים בן מוסקל, מנכ"ל ויו"ר חברת אינפיניטי ינון לנדנברג, מועמד הליכוד לכנסת אמיר אוחנה, מייסדת אתר מה וזה, יעל מונרוב ומנכ"ל אל על עצמו דוד מימון, שהסרטון שלו זכה ל-45 אלף צפיות. וזו רק ההתחלה: עד יום ראשון מתוכננים עוד 30 סרטונים, כולל כמה בכיכובם של גולשים נוספים מהתעשייה, עולם התרבות וידוענים בזכות עצמם.

 

במסגרת הקמפיין הדיגיטלי, בסרטון מופיעה תמונת הפרופיל של הגולשים ובמהלך חצי דקה מגולל נוסבאום שיחה אישית עימם המבוססת על מידע שחשפו ושיתפו בדף הפייסבוק שלהם. בסיום הסרטון, קורא להם נוסבאום להשתתף בהגרלה המתוקשרת.

 

ב'פה לאוזן' טוענים כי מדובר בקמפיין מצליח מאד, וזאת בשל הבחירה באושיות פייסבוק ובקידום אורגני בלבד שמביא חברים שלהם לצפות בסרטונים עד הסוף ולהיחשף למסר השיווקי. "רצינו לייצר חשיפה אורגנית, איכותית וישירה לקהל היעד של פעילות אל על", אומר אבי קסוטו רוזנברג, מייסד ובעלים פה לאוזן. "להבדיל מקמפיינים בהם הפרסונליזציה מתבטאת במוצר פיזי שקיבל הגולש, פה המוצר הוא תוכן מותאם אישית שבכדי להשיגו נדרש תחקיר עומק על הגולש".

 

עינת ינאי, ראש אגף שיווק באל על, הוסיפה כי "עולם התיירות הוא אחד המרכזיים והגדולים ביותר בזירה הדיגיטלית, בארץ ובעולם ולכן החלטנו לצאת בקמפיין ויראלי פרסונלי שיפתיע את הצרכנים ויפגוש אותם במסע הדיגיטלי שלהם בדרך לחופשה הבאה".

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    מיכל 06/12/2015 17:00
    הגב לתגובה זו
    רק למה לא עשו לי אחד? /:
  • 5.
    אשששש!! (ל"ת)
    גרילאי 05/12/2015 17:32
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אלון 05/12/2015 15:15
    הגב לתגובה זו
    מה שמשנה זה התוצאות של הקמפיין. כמה קנו כרטיסים? עד כמה נעצרה מגמת נטישת הלקוחות שהיו נאמנים לחברה ועזבו בשל התדרדרותה. אמנם קמפיין דיגיטאלי זה עכשוי ומגניב אבל אי אפשר להדביק על חברה מיושנת וכבדה ערכים כאלה. זה פשוט לא יידבק. שיקחו אנשים שמבינים בייצור שינוי פנימי ולא ימשיכו לנסות לכסות את הבעיות מבחוץ.
  • 3.
    הכי גרועים שטסתי איתם בכל פרמטר (ל"ת)
    אחת שיודעת 04/12/2015 08:55
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    קופיפי 03/12/2015 15:41
    הגב לתגובה זו
    נוסבאום תעשה לי סרטוןןןןןןןןןןן!
  • 1.
    מצויין 03/12/2015 14:27
    הגב לתגובה זו
    זה באמת מצוין, ופה לאוזן הם משרד דיגיטלי שיודע לעשות עבודה מצוינת ללקוחות שלו.
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.