אבי נוסבאום אל על ינון לנדנברג
צילום: צילום מסך

אל על הפכה את הגולשים לכלי פרסומי - הקמפיין כבר חצה את רף 300 אלף הצפיות

'פה לאוזן' פרסם כבר 70 סרטונים בכיכובו של אבי נוסבאום, עם גולשים - חלקם רנדומלית ואחרים יותר מוכרים לתעשייה כגון ינון לנדנברג, הדר מרקס ויעל מונרוב. הנה הנתונים
אלכסנדר כץ | (6)

קמפיין הגרילה הדיגיטלי של אל על רשם ב-7 הימים מאז עלה לאוויר כבר יותר מ-300 אלף צפיות, נכון להבוקר (יום ה'). בשבוע זה פורסמו 70 סרטונים – עשרה בכל יום, כאשר מדי יום נרשמה עלייה של 20% בממוצע לכל סרטון. משך צפייה ממוצע בסרטון עומד על כ-97%.

 

אל על  החליטה לצאת במבצע לציון 67 שנה להקמתה, במסגרתו כל מי שמזמין כרטיס טיסה באתר אל על, יכול לזכות בכרטיס טיסה אחד חינם למשך 25 שנה. הקמפיין ברשת שהפיק משרד השיווק הדיגיטלי פה לאוזן, כלל מהלך גרילה בכיכובו של אבי נוסבאום הפונה ישירות לגולשי פייסבוק רנדומאליים באמצעות סרטונים אישיים שהופקו במיוחד עבורם.

 

המהלך הופך את הגולשים למדיה, על ידי שיתוף תוכן ייחודי שהוכן עבורם, הם חושפים את המהלך לחבריהם שהם בעצם קהל היעד של הקמפיין. מהצצה לגולשים שנבחרו, ניתן להטיל ספק בסוגיית הרנדולמליות, לפחות לגבי הגולשים המוכרים שברשימה, כגון שדרנית הרדיו הדר מרקס, איש העסקים בן מוסקל, מנכ"ל ויו"ר חברת אינפיניטי ינון לנדנברג, מועמד הליכוד לכנסת אמיר אוחנה, מייסדת אתר מה וזה, יעל מונרוב ומנכ"ל אל על עצמו דוד מימון, שהסרטון שלו זכה ל-45 אלף צפיות. וזו רק ההתחלה: עד יום ראשון מתוכננים עוד 30 סרטונים, כולל כמה בכיכובם של גולשים נוספים מהתעשייה, עולם התרבות וידוענים בזכות עצמם.

 

במסגרת הקמפיין הדיגיטלי, בסרטון מופיעה תמונת הפרופיל של הגולשים ובמהלך חצי דקה מגולל נוסבאום שיחה אישית עימם המבוססת על מידע שחשפו ושיתפו בדף הפייסבוק שלהם. בסיום הסרטון, קורא להם נוסבאום להשתתף בהגרלה המתוקשרת.

 

ב'פה לאוזן' טוענים כי מדובר בקמפיין מצליח מאד, וזאת בשל הבחירה באושיות פייסבוק ובקידום אורגני בלבד שמביא חברים שלהם לצפות בסרטונים עד הסוף ולהיחשף למסר השיווקי. "רצינו לייצר חשיפה אורגנית, איכותית וישירה לקהל היעד של פעילות אל על", אומר אבי קסוטו רוזנברג, מייסד ובעלים פה לאוזן. "להבדיל מקמפיינים בהם הפרסונליזציה מתבטאת במוצר פיזי שקיבל הגולש, פה המוצר הוא תוכן מותאם אישית שבכדי להשיגו נדרש תחקיר עומק על הגולש".

 

עינת ינאי, ראש אגף שיווק באל על, הוסיפה כי "עולם התיירות הוא אחד המרכזיים והגדולים ביותר בזירה הדיגיטלית, בארץ ובעולם ולכן החלטנו לצאת בקמפיין ויראלי פרסונלי שיפתיע את הצרכנים ויפגוש אותם במסע הדיגיטלי שלהם בדרך לחופשה הבאה".

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    מיכל 06/12/2015 17:00
    הגב לתגובה זו
    רק למה לא עשו לי אחד? /:
  • 5.
    אשששש!! (ל"ת)
    גרילאי 05/12/2015 17:32
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אלון 05/12/2015 15:15
    הגב לתגובה זו
    מה שמשנה זה התוצאות של הקמפיין. כמה קנו כרטיסים? עד כמה נעצרה מגמת נטישת הלקוחות שהיו נאמנים לחברה ועזבו בשל התדרדרותה. אמנם קמפיין דיגיטאלי זה עכשוי ומגניב אבל אי אפשר להדביק על חברה מיושנת וכבדה ערכים כאלה. זה פשוט לא יידבק. שיקחו אנשים שמבינים בייצור שינוי פנימי ולא ימשיכו לנסות לכסות את הבעיות מבחוץ.
  • 3.
    הכי גרועים שטסתי איתם בכל פרמטר (ל"ת)
    אחת שיודעת 04/12/2015 08:55
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    קופיפי 03/12/2015 15:41
    הגב לתגובה זו
    נוסבאום תעשה לי סרטוןןןןןןןןןןן!
  • 1.
    מצויין 03/12/2015 14:27
    הגב לתגובה זו
    זה באמת מצוין, ופה לאוזן הם משרד דיגיטלי שיודע לעשות עבודה מצוינת ללקוחות שלו.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.