מיכאל גולן
צילום: יח"צ

בגלל מהפכת הסלולר המטורפת: מיכאל גולן נבחר לאיש השיווק של שנת 2014

בשנתיים רשמה 'גולן טלקום' 615 אלף לקוחות חדשים, על חשבון פלאפון, סלקום ואורנג', ועם נתח שוק של 12%. היום גולן קיבל את האות בכנס השיווק
אלכסנדר כץ | (6)

שבועיים לאחר שנבחר לאיש השיווק של דצמבר, מיכאל גולן קוטף גם את התואר השנתי של איגוד השיווק - איש השיווק של שנת 2014. על הבחירה הוכרז לפני שעה קלה (יום ב') במהלך כנס השיווק.

גולן, המנכ"ל והבעלים של גולן טלקום, נבחר בזכות הצלחתו לחדור לשוק הסלולר בישראל ולהביא למהפכת מחירים בקרב חברות הסלולר, והורדת המחירים ממאות שקלים בחודש, לעשרות שקלים ואף פחות. בסלקום, פלאפון ואורנג' כנראה לא ישכחו אותו כל כך מהר.

גולן הצליח למצב את החברה מיום השקתה כמובילת המהפכה בשוק הסלולר, באמצעות הצעת חבילות "הכול כלול" משתלמות ושמירה על יתרון תחרותי במחיר. השקת החברה ב-2012 כששוק הסלולר התאפיין כשוק רווי בו נמצאות 3 מפעילות עם נתח שוק דומה של כ-30%-35%.

כשברקע המחאה החברתית, כניסתה של 'גולן טלקום' אפשרה אלטרנטיבה זולה יותר לצרכן הישראלי והביאה לתחרות שהובילה לירידת מחירים כוללת בשוק הסלולר. גולן טלקום הציעה לראשונה בישראל הצטרפות, רכישת קו וביצוע פעולות בחשבון אונליין, הפרדת כרטיס סים מהמכשיר הנייד בעת הצטרפות למפעילה הסלולרית, שירות לקוחות בתוך החברה ומחיר זול לצרכן. כתוצאה מכך, קיבלה גולן טלקום מעמד של חברה לגיטימית מול המתחרים, כשכיום היא עומדת על למעלה מ- 615 אלף לקוחות חדשים, עם נתח שוק שעומד על 12% - ומובילה בראש טבלת הניידים החודשית מדצמבר 2012 ועד היום.

בנימוקי ועדת השיווק של האיגוד השיווק נמסר כי "מיכאל גולן, איש שיווק יוצא דופן, בעל חזון ורצון לשינוי, עם כוח אדיר ומוטיבציה להשפיע הצליח לגרום למהפכה אמיתית בכך שיצר תחרות מחירים, חדשנות וגיוס מספר משתמשים רב בזמן כה קצר".

תואר איש השיווק של החודש ואיש השיווק של השנה מוענקים לאנשי השיווק שאופיינו בייחודיות ובחדשנות. חברי האיגוד קיבלו את רשימת נבחרי החודש והתבקשו לבחור מתוכה 3 הראויים ביותר לתואר איש השיווק של השנה. בדירוג הסופי ניתן משקל של 75% לדירוג שקבעה ועדת השיווק ו-25% לדירוג החברים.

השנה נבחרו כאנשי השיווק החודשיים, העיתונאי בן כספית על המהלך להחדרת השבועון 'סופשבוע' (ינואר); לבנת פורן - הבעלים והמנכ"ל של 'המרכז למימוש זכויות רפואיות' (פברואר); ניר קניאס - סמנכ"ל השיווק של טרה (מארס); אורית גרינבאום-ליפסקי - מנהלת השיווק שטראוס מים ישראל (אפריל); יעל פודולסקי - מנהלת השיווק של סוגת (מאי); אורן בר גיל - סמנכ"ל השיווק של קרולינה למקה ברלין (יוני); האזרח הישראלי - בזכות האחדות, הנדיבות, התנדבות וערבות הדדית במהלך מבצע צוק איתן (יולי); מנכ"ל החינוכית אלדד קובלנץ (אוגוסט); חלי ממן - מנכ"לית ומייסדת קבוצות תמיכה לאורח חיים בריא (ספטמבר); אלעד רביד - מנהל השיווק של חטיבת המזון הטרי בשטראוס (אוקטובר); תרי ישכיל - סמנכ"לית השיווק והפרסום של פסגות בית השקעות (נובמבר), וכמובן מיכאל גולן בדצמבר.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מנוי גולן מיואש ! 12/01/2015 19:43
    הגב לתגובה זו
    תקשיב טוב מיכאל אתם ישראבלוף. לפני שבוע התקשרתי למוקד שלך להתלונן על גלישה איטית. בגלל תור ארוך השארתי מס' נייד לחזרה ע"י נציג כשיפנה . עבר שבוע ועדיין הנציג לא התפנה. בכל פנייה טלפונית למוקד שלכם כאשר אני מקיש את מס' הסלולרי שלי להתקשרות חוזרת המענה הקולי מכריז שהפנייה עם מס' זה רשומה אצלם והנציג יחזור אלי כאשר יתפנה. עבר שבוע וכנראה לנציג יש עצירות קשה ועדיין לא התפנה. בכוונתי לפנות למועצה לצרכנות שיקישו את המס' שלי ויגיעו לנציג שלכם בשירותים. מגיע לך קנס של מיליונים כמו להוט כדי שתלמד לתת שירות
  • מיואש 13/01/2015 18:17
    הגב לתגובה זו
    עדיין הנציג לא יצא מהשירותים מיכאל קפוץ תבדוק מה קורה אצלכם בשירותים מיכאל לא מגיע לך שום פרס שירות = 00
  • היי! אתה לא תדבר ככה לאיש השיווק של השנה (ל"ת)
    13/01/2015 10:26
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    12/01/2015 14:23
    הגב לתגובה זו
    "אני הכי זול" נחשב למהלך שיווקי הטוב ביותר. אין שום דבר רע בלהוריד מחירים אבל לקרוא לזה מהלך שיווקי, נו באמת. ואלה האנשים שמאשרים או לא קמפיינים פרסומיים. איזה עולב
  • יוסי 12/01/2015 15:23
    הגב לתגובה זו
    על זה הוא זכה. ככה חושבים אנשי שיווק - אתה לא כזה חכחם...
  • נכון, אתה חכם. ומתוחכם כל כך. (ל"ת)
    13/01/2015 10:25
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.