יונה ויזנטל רשות השידור
צילום: צילום: סטודיו לם וליץ

יונה ויזנטל בכנס איגוד השיווק: "נכנסתי למיטה חולה, יכול להיות שאכשל"

העורך הראשי של רשות השידור מפזר ערפל לגבי עתידו, מספר על הוצאת 8 דרמות להפקה, מזהיר כי יש לשלם אגרה, ומצהיר - אין לחצים פוליטיים
אלכסנדר כץ | (3)

פרץ של כנות בנאומו של יונה ויזנטל, העורך הראשי של רשות השידור, במהלך כנס השיווק 2015 של איגוד השיווק היום (יום ב'). "רשות השידור מאד חשובה לדמוקרטיה, והיה לי סוג של רצון לעשות שינוי - ובגלל זה נכנסתי למיטה חולה".

לדבריו, "המציאות עולה על כל דמיון - אם אתם רוצים לעבור למגזר הציבורי, דברו איתי לפני כן. יש קושי במעבר מהשוק הפרטי לשוק הציבורי. אנחנו מוכיחים שרשות השידור חיה ובועטת ותניח תשתית אמיתית וטובה לרשות החדשה. לא בטוח שאצליח,יכול להיות שאכשל והשינוי המשמעותי יהיה רק ברשות החדשה... לא בטוח שאני אהיה ברשות החדשה", אמר ויזנטל, שניתן להבין מדבריו כי טרם החליט אם להמשיך.

ויזנטל הוסיף ואמר כי "רשות השידור זה לא רק ערוץ 1 ולאנשים אין מושג שזה אנחנו עושים את זה. יש לו המון גוונים - רדיו, מדיה בערבית, מורשת, ארכיון שחשוב לשמר. נעשה הכל כדי שאנשים ילחצו 11 בשלט. יעקב אילון והיהודים באים זה רק ההתחלה... תהיה רק תכנית אחת של אוכל. יש יתרון שזה זמני ואתה לא מחויב, אתה יודע שזה תיכף נגמר. BBC זה מודל החיקוי שלי, אף פעם לא נהיה הם, אבל אם נצליח לחקות אותם קצת, המצב יהיה טוב. נוציא בין 6-8 דרמות טובות בתקופה הקרובה. כל עוד אני שם, לא נוציא ריאליטי או פורמטים מחו"ל".

עם יציאת הרשות להליך של גביית אגרה, מזהיר העורך הראשי כי "כל עוד רשות השידור ממשיכה את פועלה, האגרה נשארת. ברשות החדשה לא תהיה אגרה. האגרה זה האוכל של הילדים שלי - אז בבקשה תשלמו. הלוואי והיינו מקבלים את האפשרות לשדר פרסומות למרות שהרייטינג לא גבוה ולא אטרקטיבי, למרות שהמדגם יגדל וזה יהיה הרבה יותר רלוונטי. אני אשמח שיהיה פרסום (ברשות השידור, א"כ), אבל זה לא יקרה כי הוועדה לא תסכים לזה. דרמות וספורט זה הז'אנרים האהובים עליי".

ויזנטל הכחיש כי גם בימים אלו, כשהרשות נמצאת בהליך של פירוט, הפוליטיקאים בוחשים בה. "אף פוליטיקאי לא מחזר אחריי וזה מאד מעליב. היחידי שיש לי איתו קשר הוא השר גלעד ארדן שממונה על רשות השידור. אין שום התערבות פוליטית ביני ובין הרשות".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    בינתיים ויזנטל רק מדבר בכל כנס אפשרי (ל"ת)
    שמוליק 13/01/2015 10:01
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ארז 12/01/2015 17:04
    הגב לתגובה זו
    תודה יונה, אנחנו מודים לך מאד על שהבנת שנכשלת. הבנת המצב היא דבר חשוב ביותר וטוב שהבנת שאתה לא ממש מנהל. לך לדרכך.
  • לימורה 13/01/2015 07:53
    הגב לתגובה זו
    כגודל הציפיה גודל האכזבה!! בשונה מהשוק הפרטימסחרי אין לו את היכולת פשוט להוציא כסף שראות עיניו, כפי שעשה ביס. לקדם את המקורבים לו, יש עליו פיקוח והוא אינו רגיל לכך. אין בו שום מקצועיות!! ניפרד כידידים.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.