
במקביל למחאת יוקר המחיה: איש השיווק באוקטובר - אלעד רביד משטראוס
איגוד השיווק הישראלי בחר באלעד רביד, מנהל השיווק של חטיבת המזון הטרי בשטראוס, לאיש השיווק של חודש אוקטובר 2014. רביד נבחר בזכות הובלת מהלכים שיווקיים של חדשנות קולינרית בקטגוריית החומוס והסלטים של שטראוס והצלחתו יחד עם צוותי החטיבה, להגדיל את נכסיות מותג אחלה תוך הגדלה משמעותית של נתח שוק וצמיחה. רביד הוא מהנדס תעשיה וניהול ובוגר תוכנית EMBA של האוניברסיטה העברית. בעבר שימש כמנהל שיווק ביד מרדכי. רביד הוא בעל ותק של 10 שנים ב'שטראוס' ומשמש כמנהל השיווק של חטיבת המזון הטרי של החברה כבר 3.5 שנים. בהודעת האיגוד נמסר כי בין המהלכים אותם הוביל רביד ניתן למנות את "פיתוח שפת החקלאים האמיתיים כבסיס להבטחת 'הרכיבים הטובים' של אחלה, השקת סדרת 'החומוסיה של אבי' בו פתחה שטראוס יחד עם משרד הפרסום באומן בר ריבנאי, חומוסייה סודית והוכיחה כי החומוס של אחלה טעים כמו חומוס של חומוסייה". לדברי האיגוד, "המהלך שילב פרסום מסורתי עם פעילות דיגיטל מגוונת, סגר פער של 10 נקודות בנתח השוק וצמצם פערים אל מול המתחרים בסגמנט החומוס", כשהכוונה למותג צבר. לאחר הצלחת המהלכים בחומוס, המשיך הצוות בפיתוח מוצרים חדשים גם סלטי הירקות תחת סדרת 'טעמי השוק' תוך דגש על חדשנות מוצרית ומהלכי חשיפה המאתגרים את הטעם של המותג במבחן הצרכן ומאתגרים את הפרדיגמות הקיימות בקטגוריה. כך הושק סלט הסלק החדש של אחלה עם פתיחת דוכן פופ-אפ של מנות סלק בלב שוק מחנה יהודה; לאחר שלקוחות הדוכן אכלו ונהנו מסלט הסלק, נחשף בפניהם כי מדובר בסלט הסלק של אחלה, תוך תיעוד ההפתעה שעל פניהם ובהמשך שיתוף פעולה קולינרי ארוך טווח עם השוק הירושלמי. במהלך האחרון, השיק המותג סדרה של סלטים חדשים של קינואה, עדשים וקטניות, המציעים הזדמנות צריכה חדשה בקטגוריית הסלטים. במסגרת המהלך הושק מותג "איטלקי" שכביכול הגיע למעדניות בישראל עם סלטי פרימיום. המוצרים הוצעו לטעימה במעדנייה ולאחר ההתלהבות נחשף המותג במהלך תקשורתי נרחב בטלוויזיה ובאינטרנט. המהלך זכה ביותר מ-600 אלף צפיות ייחודיות עם אחוזי שיתופיות גבוהים במיוחד ברשתות חברתיות ובקרב מובילי דעה. ההשפעה של המהלך יצרה התנסות רחבה בסלטים החדשים (200 אלף יחידות נמכרו בהשקה) ונתח השוק של המותג בקטגורית הסלטים צמח ב-5 נקודות (מ-26% ל-31%) תוך חיזוק תפיסות טעם והחדשנות. בנימוקי ועדת השיווק לבחירה באלעד רביד נכתב כי "איגוד השיווק הישראלי מכיר בכך כי מעבר לצמצום הפערים המשמעותי אל מול המתחרים בזמן קצר, חיזק המהלך של רביד, עם צוות המותג, את תפיסת המותג אחלה כטעים, חדשני ורלוונטי לצרכנים. בשנתיים החולפות אחלה הוא המותג הצומח ביותר בקטגוריית הסלטים הארוזים עם צמיחה של מעל 20% במכירות ובהתאם שיפור של 6.5 נקודות בנתח השוק (סטורנקסט כספי)".
- 5.מר קטינג 04/11/2014 16:24הגב לתגובה זושום חדשנות שום קריטיביות ,עוד מהלך טקטי שיגרתי . ועוד בחירה שבעיקר מעידה על איגוד השיווק שלא יבין שיווק גם אם יפול היישר על ראשו
- 4.צבר 03/11/2014 22:44הגב לתגובה זוהכל מבויים! הם בסה״כ פיתחו שפה פירסומית חדשה.
- מבוים 04/11/2014 01:02הגב לתגובה זומבוים? למה אתה מקשקש. מהלך גדול שקיבל חשיפה מטורפת, גרם למהפך בשוק ודרך אגב, ממש לא היה מבוים. שפה פרסומית של לספר את הסיפור האמיתי
- 3.תותח! כל הכבוד! (ל"ת)מעין ט. 03/11/2014 13:07הגב לתגובה זו
- 2.יואב 03/11/2014 13:04הגב לתגובה זואיש שיווק מדהים. צנוע , מקצוען ובן אדם.
- 1.אבי 03/11/2014 12:49הגב לתגובה זוהחטיבה הכי טובה שיש

עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול
אמנם תכנית הדגל של רשת תופסת את המקום הראשון בפריים טיים, אבל הסרט התיעודי של קשת על עידן עמדי הצליח להתחרות גם במלך הריאליטי; במהדורות החדשות חדשות 12 עדיין בראש, 14 במקום השני
ברצועת הפריים ידוע כי כשרשת משדרת "האח הגדול", מלך הריאליטי מאז ומתמיד, היא בפיסגת הפריים הטיים. גם אמש המצב לא היה שונה, עם משדר שהוביל הפעם ל-17.9% רייטינג בלבד ו-465 אלף צופים, היות והתחרות של קשת הגיעה בצורת סרט תיעודי על עידן עמדי, שהצליח עם 14.1% רייטינג ו-321 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 255 אלף צופים ורייטינג של 8.9%. במקום האחרון היתה התכנית של חנוך דאום, "טאבו", עם 3.2% רייטינג ו-81 אלף צופים בלבד.
הרייטינג של מהדורת החדשות במהלך השבוע כמעט ואינו משתנה, לאחר שכמעט והתקבעו הדירוגים, שבהם 12 בראש עם 12% רייטינג ו-307 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-195 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.3% ו-146 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.4% בלבד וכפי שכתבנו, נמצאת הרבה מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 80 אלף צופים בלבד, נתון שמורה על כך שרק 1 מכל 10 צופי חדשות צופה בחדשות כאן11.
רצועות נוספות
רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה היא הרצועה שאחרי הפריים טיים, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 9.5% רייטינג ו-229 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 7.1% רייטינג ו-167אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם תכנית האירוח "פתחי את שי", עם רייטינג של 4.8% ו-142 אלף צופים.
ברצועת הלייט נייט, רשת מובילה גם היא עם היום שהיה שמקבלת רייטינג של 5.5%, עם 130 אלף צופים. אחריה נמצאת אברי ושרקי עם רייטינג של 4.3% ו-98 אלף צופים, ואילו גם ברצועה הזאת ערוץ 14 הוא אחרון, עם סטורי לילה של יהודה שלזינגר, עם 3.2% ו-89 אלף צופים בלבד (שזה עדיין יותר ממהדורת החדשות המרכזית של כאן11).
- רק אחד מכל עשרה מצופי החדשות צופים בחדשות כאן
- האח הגדול עם מעל חצי מיליון צופים, בחדשות, 12 בראש, כרגיל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.2% ו-67 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.4% רייטינג בלבד ו-32 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-55 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 0.6% רייטינג ו-13 אלף צופים בלבד.

קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי
טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, כשאמש רואים ירידה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 12.1% רייטינג ו-303 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-191 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.4% ו-165 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 2.4% בלבד וכפי שכתבנו, ממשיכה לרדת מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 70 אלף צופים בלבד.
רשת, שמובילה ברצועת הפריים טיים בזכות "האח הגדול", לא מורידה אותו מרצועת הפריים טיים ומשתמשת בו כדי לשפר עמדות, בייחוד לאור שאר הרצועות שמשודרות לפני השעה 21:00, שבהן היא במקומות ה-2 וה-3. אז מלך הריאליטי של רשת, "האח הגדול" הוביל הפעם ל-17.3% רייטינג בלבד ו-437 אלף צופים. הריאליטי של קשת נמצא במקום השני, עם 15.1% ו-411 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 226 אלף צופים ורייטינג של 7.3%. במקום האחרון היה "המרדף" השעשועון של כאן11 עם 4.1% רייטינג ו-101 אלף צופים בלבד.
רצועות נוספות
רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה בפער גדול אף יותר היא ברצועת הלייט נייט, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 11.6% רייטינג ו-271 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-167 אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", וייטינג של 2.4% ו-78 אלף צופים. ושוב, אנחנו רואים שגם תכנית הלייט נייט שבתחתית הדירוג עדיין מעל כמות הצופים של מהדורת החדשות המרכזית של כאן11.
בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-89 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה השיגה 2% רייטינג ו-45 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.7% רייטינג בלבד ו-36 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.7% רייטינג ו-40 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד.
- עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול
- רק אחד מכל עשרה מצופי החדשות צופים בחדשות כאן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רצועה אטרקטיבית נוספת, גם היא בשליטה מסורתית של קשת, ובה "שש עם עודד בן
עמי" מובילה עם רייטינג של 6.5% ו-169 אלף צופים. אחריה נמצאת "ריקלין ושות'", של ערוץ 14 עם 3.8% רייטינג ו-87 אלף צופים, ואילו את הרשימה סוגר ערוץ 13, רשת, בתכנית "חדשות שש עם מאיה ראכלין ", שלה 2% רייטינג ו-57 אלף צופים בלבד.