
בזכות הזינוק בצפייה: מנכ"ל החינוכית אלדד קובלנץ - איש השיווק של אוגוסט
ועדת השיווק של איגוד השיווק הישראלי בחרה באלדד קובלנץ, מנכ"ל החינוכית, לאיש השיווק של חודש אוגוסט 2014, בזכות "ההצלחה להפוך גוף ציבורי חסר צופים לערוץ איכותי ורלבנטי ולמוביל שוק שידורי הילדים", כפי שנומקה הבחירה.
המהלך השיווקי שהוביל קובלנץ הפך את החינוכית - יחידת סמך של משרד החינוך, מערוץ במצב בעייתי עם נתוני צפייה נמוכים, לערוץ פופולארי יותר וטכנולוגי הרבה יותר, עם תכנים רבים לילדים, כשהוא מרחיב את מעגל צרכניו באמצעות העלאת כל תכניו ליוטיוב טרם שידורם בטלוויזיה.
קובלנץ נכנס לתפקידו כמנכ"ל החינוכית בתחילת 2012, כשהוא נאלץ להתמודד בשוק שידורי ילדים לוהט שנשלט על ידי ניקולודיאון, הופ, דיסני וערוץ הילדים. על פי איגוד השיווק, "קהל היעד הזה, שאמור היה להיות קהל היעד העיקרי והסיבה הציבורית הערכית לקיומה של 'החינוכית', הניב אז נתח צפייה זעום של 1.2% בלבד ודורג במקום ה-7 מבין ערוצי הילדים בישראל".
המשימה הראשונה הייתה הגדרת המוצר, סקירה אנליטית של שוק הטלוויזיה ובחירה מודעת של קהלי היעד: הראשון והעיקרי הוא קהל הילדים עד גיל 8, וקהל נוסף של בוגרים בגילאים 40+ שההיצע בערוצים המסחריים נתפס בעיניהם כתוכן נמוך ולא מספק. ההגעה לקהל הילדים השבוי בערוצים המסחריים - נעשתה באמצעות ההורים אשר גדלו על תכני 'החינוכית'. הנחת העבודה, לדברי איגוד השיווק, הייתה שההורים הם המנוע השיווקי אשר יעודד את הילדים לנסות את המוצרים החדשים, ואילו התוכן המוצלח יגרום לילדים להישאר צרכנים נאמנים של 'החינוכית'.
- בזכות תחתונים ופיג'מות: הנה איש השיווק של חודש מאי
- פרויקט "הקשיבי לקולך" זכה בפרס החדשנות של איגוד השיווק
ואכן, קובלנץ השיק לוח שידורים חדש שכלל תכניות תרבות ויצירה, מדע וספרות, מוזיקה ואומנות, שלמרות הדימוי האליטיסטי שלהן, הצליחו למשוך צופים. הערוץ מוצב מחדש באמצעות קמפיין רדיו ואינטרנט, והושם כאמור דגש על שידור התכנים באינטרנט והפיכת האתר של הטלוויזיה החינוכית לספריית VOD מרשימה. בתוך שנה זינק נתח הצפייה בקרב ילדים עד גיל 8 מ-6% בקרב ילדים, ל-34%, וממקום 6 בערוצי הילדים, הפך למוביל בקרב אתרי הילדים.
כזכור, לקובלץ ניסיון עשיר בשוק התקשורת הישראלי. הוא שימש כסמנכ"ל לוח ותכנון שידורי קשת ערוץ 2, כמנהל תחנת גלגלצ, וכיועץ תוכן לתחנות רדיו, בהן 99FM. בעבר היה גם מרצה לתקשורת במרכז הבינתחומי הרצליה, וכיום הוא מכהן גם כיו"ר הוועדה הישראלית למדרוג.
"איגוד השיווק הישראלי מכיר בכך שהמהלך של קובלנץ הביא לשינוי משמעותי בחינוכית, דבר ששינה את מאזן אחוזי הצפייה בקטגוריה", נכתב בנימוקי ועדת השיווק לבחירה בקובלנץ. "מהלך שיווקי שהביא לשינוי מוחלט של הערוץ, והצליח בפרק זמן קצר להחזיר לערוץ את ייעודו המקורי - לחנך ולאתגר".
- 15.הכל תגובות של אנשי החינוכית (ל"ת)אחת 08/03/2015 14:08הגב לתגובה זו
- 14.ניצה, קדומים 28/08/2014 21:54הגב לתגובה זוכל הכבוד לחינוכית, תכניות ראויות, הילדים שלי מאוד נהנים
- 13.מתן א 28/08/2014 16:04הגב לתגובה זוכל הכבוד לקובלנץ
- 12.יישר כוח למנכל של ערוץ איכותי! (ל"ת)נועה אייל 28/08/2014 13:35הגב לתגובה זו
- 11.שרית ובן 28/08/2014 12:57הגב לתגובה זואנחנו במשפחה צופים בכל ערוצי הילדים אבל גם הופתענו לטובה לאחרונה מהתכנים בערוץ 23
- 10.אהרון ל 27/08/2014 15:25הגב לתגובה זוחשוב לתת לאנשים מהמגזר הציבורי שעושים עבודה טובה בתחום השיווק ולא רק למגזר הפרטי
- 9.מסכימה. מרשים מאוד. שיהיה לו הרבה בהצלחה. (ל"ת)רותי ציון 27/08/2014 15:05הגב לתגובה זו
- 8.סוף סוף אלטרנטיבה ראויה לשאר התכנים המשודרים (ל"ת)חגית 27/08/2014 14:03הגב לתגובה זו
- 7.גם אצלנו רואים חינוכית. הכי טוב (ל"ת)27/08/2014 13:08הגב לתגובה זו
- 6.פרס כזה באמת מגיע למנכ"ל של ערוץ כזה איכותי (ל"ת)ליטל 27/08/2014 12:34הגב לתגובה זו
- 5.באמת עשה שינוי דרמטי. כל הכבוד שמכירים בזה! (ל"ת)חיים 27/08/2014 12:15הגב לתגובה זו
- 4.באמת מהלך מרשים שיש בו רק נשכרים (ל"ת)מגיב לנחום 27/08/2014 11:07הגב לתגובה זו
- 3.לנו יש עידן פלוס זה הערוץ היחיד שהילדים רואים (ל"ת)רונית 27/08/2014 10:35הגב לתגובה זו
- 2.כל הכבוד ביצע מהלך מרשים (ל"ת)נחום וולף 27/08/2014 09:59הגב לתגובה זו
- 1.סופסוף הילדים מגלים עניין ולא סתם ערוץ.שאפו (ל"ת)נטע 27/08/2014 09:59הגב לתגובה זו