מאז תחילת מבצע 'צוק איתן': האתרים הישראלים באנגלית זינקו במאות אחוזים
זינוק של מאות אחוזים במספר היוניקים, טראפיק גדול מארה"ב והעולם הערבי, וקללות בפייסבוק - כך מסכמים ראשי האתרים הישראלים בשפה האנגלית, את החודש הראשון של מבצע צוק איתן.
"כבר עכשיו, יולי הוא החודש הכי חזק בתולדות אתר
קודנר מסרב לנקוב במספרים, אולם גורמים בקבוצה מעריכים הגרסה האנגלית של 'הארץ' עברה ביולי את רף 5 מיליון היוניקים לחודש, כאשר היו ימים בשבועיים האחרונים בהם רשם האתר כחצי מיליון יוניקים ביום.
עוד עולה כי גם בכל רגע נתון, נמצאים פי 3-4 יותר גולשים מאשר ביום רגיל, כאשר חל זינוק של 400% בגולשים שמגיעים לאתר ישירות על ידי הקשת הכתובת שלו. גם הכניסות דרך גוגל ניוז והטוויטר זינקו. לדברי קודנר, "'הארץ' הוא מותג חזק מאד באנגלית, ולמרות שעברנו מודל בתשלום, מספר הגולשים גבוה בהרבה ממבצעים קודמים של צה"ל".
- אדם שתביעתו נדחתה ניסה להגישה בבית משפט אחר - מה נפסק?
- רגע לפני קמפיין ההשקה: ynet משנה את שם הרדיו האינטרנטי שלו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם
לדבריה, "רוב החומר של ynet באנגלית זה תרגום של האתר בעברית, אבל יש גם פרשנות שמביאה הרבה מאד גלישה. אנחנו צוות די קטן, ואנחנו משתדלים לתרגם כמה שאפשר, אבל אנחנו שמים תשומת לב מיוחדת על הפרשנים של קבוצת ידיעות - רון בן ישי, נחום ברנע, שמעון שיפר, סבר פלוצקר. התחלנו לעבוד מול האולפן - לפני כמעט 3 שבועות אירחנו את טוני בלייר באולפן, ולפני שבועיים את הקולונל ריצ'רד קמפ, קצין בריטי שיצא להגנת ישראל".
"בשבועות האחרונים, אני רואה שהשם של ynet באנגלית רק מתחזק", מאמינה מילר, שלדבריה "רוב הכניסות הן מארה"ב, כ-60%, ומקנדה, אבל יש גם לא מעט גולשים דוברי אנגלית מישראל, ויש גם מאירופה והעולם הערבי".
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מילר מונתה לתפקיד בתחילת השנה, אז היו לדף הפייסבוק של ynet באנגלית כ-70 אלף לייקים. בשבוע שעבר המספר עמד על 182 אלף, ואמש (מוצ"ש) - כמעט 200 אלף. "קיבלנו יותר מ-50 אלף לייקים רק בחודש האחרון", היא מספרת, "אנשים מקבלים את החדשות שלהם בפייסבוק ומטוויטר. לפני כשבועיים עברנו מבחינת הריץ' (חשיפה, א"כ) את האתר באוויר - ריץ' של 7.2 מיליון איש".
האתר הצעיר ביותר ברשימה, הוא
בחודש הלחימה עשה times of israel - שמעסיק כ-35 עובדים, כמעט כולם כתבים ועורכים - לייב-בלוג מיוחד, לצד עלייה בתפוקה של מערך הבלוגים באתר, המורכב מאלפי כותבים שמפיצים את תכניו. "כמעט לא השקענו כסף בשיווק, אבל עשינו עבודה טובה בגוגל ובפייסבוק, והבלוגים שלנו מביאים טרפיק, כך שזינקנו בכניסות".
גם אתר
לצד הזינוק במספר הכניסות והגלישה בפייסבוק, בחלק מהאתרים מזהים גם הקצנה בשיח בטוקבקים ובפייסבוק, כפי שאפשר לראות גם באתרים בעברית וברשת. קודנר מ'הארץ-TheMarker' מודה כי "הטוקבקים מאד אלימים, גם בפייסבוק", ומילר מ-ynet מאנגלית, מספרת כי "אנשים מאד עצבניים ורואים את זה בטוקבקים". אבל לדבריה, "מה שמעניין בפייסבוק זה שאנחנו נותנים לאנשים לדבר בינם לבין עצמם, ונוצרים גם דיונים בין פרו-פלסטינאים לפרו-ישראלים, שמצליחים להתעלות מעל הרמה הזאת של הקללות".
"כמות התגובות היא חריגה, ועלתה ב-1,000% בהשוואה לתקופות רגועות", אומרת רונית חסין-הוכמן, מנכ"לית קבוצת 'ג'רוזלם פוסט'. "מטבע הדברים, כגוף ישראלי שמהווה מקור עיתונאי מוביל בעולם היהודי, רוב התגובות מביעות תמיכה במדינת ישראל. מעבר לזה אנו עדים למעורבות רגשית גבוהה מאד שגורמת לאנשים לרצות ולהביע עצמם הרבה יותר מאשר בשגרה".
- 1.תודה על הסקירה (ל"ת)אליהו 03/08/2014 09:29הגב לתגובה זו

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.