Jpost ג'רוזלם פוסט הארץ
צילום: צילום: אייס
מיוחד

מאז תחילת מבצע 'צוק איתן': האתרים הישראלים באנגלית זינקו במאות אחוזים

העולם בוחן את ישראל ב-7 עיניים וקורא באדיקות תכנים ישראלים באנגלית. אז כמה כניסות נרשמו ל-haaretz.com, את מי הביאו ל-ynetnews, איך מפעיל The times of israel בלוגרים, ומה עושים הסורים בג'רוזלם פוסט? בדיקה
אלכסנדר כץ | (1)

זינוק של מאות אחוזים במספר היוניקים, טראפיק גדול מארה"ב והעולם הערבי, וקללות בפייסבוק - כך מסכמים ראשי האתרים הישראלים בשפה האנגלית, את החודש הראשון של מבצע צוק איתן.

"כבר עכשיו, יולי הוא החודש הכי חזק בתולדות אתר haaretz.com באנגלית מאז שהושק בשנת 1997", מצהיר ליאור קודנר, סמנכ"ל הדיגיטל של קבוצת הארץ-TheMarker, בשיחה עם אייס. "גם יחסית לאירועים הדרמטיים כמו שחרור גלעד שליט, האירועים של החודש האחרון הביאו לשיאי גלישה לאתר. יש עלייה של 270% ביחס ליולי שעבר".

קודנר מסרב לנקוב במספרים, אולם גורמים בקבוצה מעריכים הגרסה האנגלית של 'הארץ' עברה ביולי את רף 5 מיליון היוניקים לחודש, כאשר היו ימים בשבועיים האחרונים בהם רשם האתר כחצי מיליון יוניקים ביום.

עוד עולה כי גם בכל רגע נתון, נמצאים פי 3-4 יותר גולשים מאשר ביום רגיל, כאשר חל זינוק של 400% בגולשים שמגיעים לאתר ישירות על ידי הקשת הכתובת שלו. גם הכניסות דרך גוגל ניוז והטוויטר זינקו. לדברי קודנר, "'הארץ' הוא מותג חזק מאד באנגלית, ולמרות שעברנו מודל בתשלום, מספר הגולשים גבוה בהרבה ממבצעים קודמים של צה"ל".

גם ynetnews שנחנך ב-2005, נהנה מפריחה בתקופת הלחימה בעזה. לדברי שרה מילר, העורכת הראשית של הגרסה האנגלית, חל זינוק של 300% ביחס לחודש רגיל. "יום שני לפני שבועיים, אותו יום בו היה מספר רב של הרוגים, רשם את מספר הכניסות הרב ביותר שלנו", אומרת מילר.

לדבריה, "רוב החומר של ynet באנגלית זה תרגום של האתר בעברית, אבל יש גם פרשנות שמביאה הרבה מאד גלישה. אנחנו צוות די קטן, ואנחנו משתדלים לתרגם כמה שאפשר, אבל אנחנו שמים תשומת לב מיוחדת על הפרשנים של קבוצת ידיעות - רון בן ישי, נחום ברנע, שמעון שיפר, סבר פלוצקר. התחלנו לעבוד מול האולפן - לפני כמעט 3 שבועות אירחנו את טוני בלייר באולפן, ולפני שבועיים את הקולונל ריצ'רד קמפ, קצין בריטי שיצא להגנת ישראל".

"בשבועות האחרונים, אני רואה שהשם של ynet באנגלית רק מתחזק", מאמינה מילר, שלדבריה "רוב הכניסות הן מארה"ב, כ-60%, ומקנדה, אבל יש גם לא מעט גולשים דוברי אנגלית מישראל, ויש גם מאירופה והעולם הערבי".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

מילר מונתה לתפקיד בתחילת השנה, אז היו לדף הפייסבוק של ynet באנגלית כ-70 אלף לייקים. בשבוע שעבר המספר עמד על 182 אלף, ואמש (מוצ"ש) - כמעט 200 אלף. "קיבלנו יותר מ-50 אלף לייקים רק בחודש האחרון", היא מספרת, "אנשים מקבלים את החדשות שלהם בפייסבוק ומטוויטר. לפני כשבועיים עברנו מבחינת הריץ' (חשיפה, א"כ) את האתר באוויר - ריץ' של 7.2 מיליון איש".

האתר הצעיר ביותר ברשימה, הוא times of israel, שנחנך לפני כשנתיים, ומאז ובאופן טבעי, מציג עלייה טבעית במספר הגולשים, עד לחודש האחרון, אז זינק ברמה של כמעט פי ארבעה ביחס לחודש יוני. דיוויד הורביץ, עורך ומייסד האתר ומי שהיה עד לפני 3 שנים עורך 'ג'רוזלם פוסט', מסרב אף הוא לחשוף נתונים רשמיים, אך טוען לדבריו כי בחודש יולי נרשמו מיליוני יוניק יוזרס, וכך גם דפים נצפים. "מה שמעניין אותי זה לראות מאיפה מגיע הטרפיק, ולשמחתי יש עלייה גדולה מהאזור הישראלי", הוא מספר בשיחה עם אייס. "האתר הפך לכלי לדוברי האנגלית בארץ, כי כמובן שזה מסוג הקונפליקטים שפוגעים בכל אחד, מדובר בחדשות שאנשים חייבים לדעת".

בחודש הלחימה עשה times of israel - שמעסיק כ-35 עובדים, כמעט כולם כתבים ועורכים - לייב-בלוג מיוחד, לצד עלייה בתפוקה של מערך הבלוגים באתר, המורכב מאלפי כותבים שמפיצים את תכניו. "כמעט לא השקענו כסף בשיווק, אבל עשינו עבודה טובה בגוגל ובפייסבוק, והבלוגים שלנו מביאים טרפיק, כך שזינקנו בכניסות".

גם אתר ג'רוזלם פוסט נהנה מפריחה בעת הלחימה. בחודש יוני השנה ובחודש יולי 2013 נרשמו באתר כ-4-5 מיליון יוניקים, ובחודש יולי שהסתיים לפני מספר ימים? כמעט 9 מיליון, פי שניים מחודש רגיל. נתון השיא היומי עמד על 1.9 מיליון יוניקים, עם זינוק במספר הכניסות ממדינות כגון קטאר, מצרים וסוריה - אך באתר עדיין מציינים כי מדובר בנתון זניח לעומת כלל הטראפיק, שמגיע ברובו ממדינות דוברות אנגלית, וגם מישראל.

לצד הזינוק במספר הכניסות והגלישה בפייסבוק, בחלק מהאתרים מזהים גם הקצנה בשיח בטוקבקים ובפייסבוק, כפי שאפשר לראות גם באתרים בעברית וברשת. קודנר מ'הארץ-TheMarker' מודה כי "הטוקבקים מאד אלימים, גם בפייסבוק", ומילר מ-ynet מאנגלית, מספרת כי "אנשים מאד עצבניים ורואים את זה בטוקבקים". אבל לדבריה, "מה שמעניין בפייסבוק זה שאנחנו נותנים לאנשים לדבר בינם לבין עצמם, ונוצרים גם דיונים בין פרו-פלסטינאים לפרו-ישראלים, שמצליחים להתעלות מעל הרמה הזאת של הקללות".

"כמות התגובות היא חריגה, ועלתה ב-1,000% בהשוואה לתקופות רגועות", אומרת רונית חסין-הוכמן, מנכ"לית קבוצת 'ג'רוזלם פוסט'. "מטבע הדברים, כגוף ישראלי שמהווה מקור עיתונאי מוביל בעולם היהודי, רוב התגובות מביעות תמיכה במדינת ישראל. מעבר לזה אנו עדים למעורבות רגשית גבוהה מאד שגורמת לאנשים לרצות ולהביע עצמם הרבה יותר מאשר בשגרה".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    תודה על הסקירה (ל"ת)
    אליהו 03/08/2014 09:29
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

ארץ נהדרת
צילום: מסך קשת 12
רייטינג

השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות

האם אנחנו לקראת רפורמה מקיפה בשידורי הטלוויזיה? לאחר שחוק השידורים עבר בקריאה ראשונה, ייתכן ונראה שינוי אמיתי באופן שבו מודדים את נתוני הצפייה בטלוויזיה; עד אז, נסתמך על הנתונים הקיימים, שמראים נפילה של ערוץ 13 והתגברות התחרות בין 12 ל-14

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שחוק השידורים של שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, עבר לפני יומיים בקריאה ראשונה בכנסת, ייתכן ואנחנו לקראת מהפיכה של ממש. מעבר לשינויים דרמטיים שכוללים את הפחתת רגולציה ופתיחת השוק לתחרות, החוק ישנה את האופן בו נמדד הרייטינג כיום, ממערכת שמבוססת על הערכות, ויהפוך אותו למבוסס על נתוני אמת. במסגרת החוק, ספקי התכנים יידרשו לפרסם באתר האינטרנט את התפלגות נתוני הצפייה בזמן אמת. עד אז, נמשיך להסתמך על המערכת האנכרוניסטית ועל הנתונים שיש בידינו כיום. ספרו לנו בתגובות אם אתם או חברים שלכם אי פעם השתתפתם במדגם המייצג ה-People Meter, השיטה המקובלת כיום, שבה מותקנים מכשירים אלקטרוניים על כל מקלטי הטלוויזיה בבתיהם של המשתתפים בפאנל, המונה 700 משקי בית, וכ-2,200 פרטים, המהווים מדגם מייצג של אוכלוסיית בעלי המקלטים בישראל.

המשמעות היא אדירה, היות וההכנסות מפרסומות מתבססות, בחלקן לפחות, על נתוני הצפייה. אם נשווה בין שלושת הגופים המסחריים לאורך כל רצועות השידור, על פי הנתונים הנוכחיים, נראה תמונת מצב, שהפערים שמוצגים בה אמורים להשתקף בתקציבי הפרסום של הערוצים השונים. 


בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-400 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-249 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-119 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 94 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.

פריים טיים והנפילה של ערוץ 13

אחת התכניות הותיקות בישראל, "ארץ נהדרת" היא אחד ממנועי הרייטינג של קשת, וגם אמש, כששודרה, היתה בראש, מעל כולם, עם רייטינג של 19.1% רייטינג ו-488 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, ועמדה אמש על 8.5% רייטינג עם 286 אלף צופים. כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, עמדה על 8.1% רייטינג ו-186 אלף צופים, ואילו ערוץ 13 היה עם מספרים כמעט לא רלבנטיים לערוץ מסחרי, ו-"צומת רבין" עמדה על רייטינג של 1.3% ו-26 אלף צופים בלבד.