מאז תחילת מבצע 'צוק איתן': האתרים הישראלים באנגלית זינקו במאות אחוזים
זינוק של מאות אחוזים במספר היוניקים, טראפיק גדול מארה"ב והעולם הערבי, וקללות בפייסבוק - כך מסכמים ראשי האתרים הישראלים בשפה האנגלית, את החודש הראשון של מבצע צוק איתן.
"כבר עכשיו, יולי הוא החודש הכי חזק בתולדות אתר
קודנר מסרב לנקוב במספרים, אולם גורמים בקבוצה מעריכים הגרסה האנגלית של 'הארץ' עברה ביולי את רף 5 מיליון היוניקים לחודש, כאשר היו ימים בשבועיים האחרונים בהם רשם האתר כחצי מיליון יוניקים ביום.
עוד עולה כי גם בכל רגע נתון, נמצאים פי 3-4 יותר גולשים מאשר ביום רגיל, כאשר חל זינוק של 400% בגולשים שמגיעים לאתר ישירות על ידי הקשת הכתובת שלו. גם הכניסות דרך גוגל ניוז והטוויטר זינקו. לדברי קודנר, "'הארץ' הוא מותג חזק מאד באנגלית, ולמרות שעברנו מודל בתשלום, מספר הגולשים גבוה בהרבה ממבצעים קודמים של צה"ל".
- אדם שתביעתו נדחתה ניסה להגישה בבית משפט אחר - מה נפסק?
- רגע לפני קמפיין ההשקה: ynet משנה את שם הרדיו האינטרנטי שלו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם
לדבריה, "רוב החומר של ynet באנגלית זה תרגום של האתר בעברית, אבל יש גם פרשנות שמביאה הרבה מאד גלישה. אנחנו צוות די קטן, ואנחנו משתדלים לתרגם כמה שאפשר, אבל אנחנו שמים תשומת לב מיוחדת על הפרשנים של קבוצת ידיעות - רון בן ישי, נחום ברנע, שמעון שיפר, סבר פלוצקר. התחלנו לעבוד מול האולפן - לפני כמעט 3 שבועות אירחנו את טוני בלייר באולפן, ולפני שבועיים את הקולונל ריצ'רד קמפ, קצין בריטי שיצא להגנת ישראל".
"בשבועות האחרונים, אני רואה שהשם של ynet באנגלית רק מתחזק", מאמינה מילר, שלדבריה "רוב הכניסות הן מארה"ב, כ-60%, ומקנדה, אבל יש גם לא מעט גולשים דוברי אנגלית מישראל, ויש גם מאירופה והעולם הערבי".
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות...
מילר מונתה לתפקיד בתחילת השנה, אז היו לדף הפייסבוק של ynet באנגלית כ-70 אלף לייקים. בשבוע שעבר המספר עמד על 182 אלף, ואמש (מוצ"ש) - כמעט 200 אלף. "קיבלנו יותר מ-50 אלף לייקים רק בחודש האחרון", היא מספרת, "אנשים מקבלים את החדשות שלהם בפייסבוק ומטוויטר. לפני כשבועיים עברנו מבחינת הריץ' (חשיפה, א"כ) את האתר באוויר - ריץ' של 7.2 מיליון איש".
האתר הצעיר ביותר ברשימה, הוא
בחודש הלחימה עשה times of israel - שמעסיק כ-35 עובדים, כמעט כולם כתבים ועורכים - לייב-בלוג מיוחד, לצד עלייה בתפוקה של מערך הבלוגים באתר, המורכב מאלפי כותבים שמפיצים את תכניו. "כמעט לא השקענו כסף בשיווק, אבל עשינו עבודה טובה בגוגל ובפייסבוק, והבלוגים שלנו מביאים טרפיק, כך שזינקנו בכניסות".
גם אתר
לצד הזינוק במספר הכניסות והגלישה בפייסבוק, בחלק מהאתרים מזהים גם הקצנה בשיח בטוקבקים ובפייסבוק, כפי שאפשר לראות גם באתרים בעברית וברשת. קודנר מ'הארץ-TheMarker' מודה כי "הטוקבקים מאד אלימים, גם בפייסבוק", ומילר מ-ynet מאנגלית, מספרת כי "אנשים מאד עצבניים ורואים את זה בטוקבקים". אבל לדבריה, "מה שמעניין בפייסבוק זה שאנחנו נותנים לאנשים לדבר בינם לבין עצמם, ונוצרים גם דיונים בין פרו-פלסטינאים לפרו-ישראלים, שמצליחים להתעלות מעל הרמה הזאת של הקללות".
"כמות התגובות היא חריגה, ועלתה ב-1,000% בהשוואה לתקופות רגועות", אומרת רונית חסין-הוכמן, מנכ"לית קבוצת 'ג'רוזלם פוסט'. "מטבע הדברים, כגוף ישראלי שמהווה מקור עיתונאי מוביל בעולם היהודי, רוב התגובות מביעות תמיכה במדינת ישראל. מעבר לזה אנו עדים למעורבות רגשית גבוהה מאד שגורמת לאנשים לרצות ולהביע עצמם הרבה יותר מאשר בשגרה".
- 1.תודה על הסקירה (ל"ת)אליהו 03/08/2014 09:29הגב לתגובה זו
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהאירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים.
המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225
במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף
צופים.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה (נאסד"ק: TBLA) מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר Haaretz.com באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
